גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כמה תעלה לכם חניה לחודש במגדלי עזריאלי בתל-אביב?

הדוחות הכספיים של לוינשטין נכסים מספקים הצצה למחירי החניות המאמירים במרכז תל-אביב, המתקרבים בממוצע ל-1,300 שקל בחודש למקום שמור ● החניון היקר ביותר: מרכז עזריאלי - הגובה בחודש 1,600 שקל למקום חניה שמור ו-1,100 שקל למקום חניה על בסיס פנוי

מגדלי עזריאלי / צילום: תמר מצפי
מגדלי עזריאלי / צילום: תמר מצפי

דוחות חברת הנדל"ן לוינשטין נכסים ל-2018, שפורסמו השבוע, מספקים הצצה מעניינת למחירי החניות המאמירים במרכז תל-אביב - בד-בבד עם העלייה במחירי הנדל"ן ב"עיר ללא הפסקה". במסגרת הערכת שווי שפורסמה למגדל לוינשטין, הממוקם בדרום-מרכז תל-אביב (על ציר בגין, סמוך לתחנה המרכזית הישנה), סיפקה החברה ריכוז של דמי שכירות חודשיים מבוקשים למקום חניה במגדלי משרדים בולטים נוספים באותה סביבה, המתחילים במחיר של 700 שקל ומאמירים עד 1,600 שקל (לפני מע"מ). בין היתר נלקחו במדגם מרכז עזריאלי ומגדלי סונול, שלום, המוזיאון, מאייר ודיסקונט. בממוצע, מחירי החניות החודשיים ב-15 המגדלים שנכללו בבדיקה מתקרבים לסכום של קרוב ל-1,300 שקל למקום שמור, ועומדים על יותר מ-900 שקל לחניה על בסיס מקום פנוי.

כמה עולה לשכור מקום חנייה במגדלים במרכז ת"א (מחיר מקום חנייה שמורה לחודש)

בצד הגבוה יותר של מחיר לחניה ניצב מרכז עזריאלי, הסמוך לתחנת רכבת השלום והמחלף הנושא שם זה, הגובה בחודש 1,600 שקל למקום חניה שמור, ו-1,100 שקל למקום חניה על בסיס פנוי. מחירים גבוהים יחסית גובים גם המגדלים ב"סיטי" של תל-אביב, סמוך לשדרות רוטשילד, הבורסה לני"ע ועוד. כך, צעד אחרי עזריאלי ניצב מגדל גרוזנברג שברחוב גרוזנברג, לא רחוק מהבורסה, הגובה עד 1,500 שקל בחודש למקום חניה שמור, ואילו עבור מקום חניה על בסיס פנוי מסתפק ב-800 שקל.

במרחק של מאות מטרים בודדים ממנו, בית פסגות שברחוב אחד העם, סמוך לשכונת נווה צדק, גובה 1,400 שקל למקום חניה שמור, ו-1,000 שקל למקום חניה על בסיס פנוי, ואילו מרחק נגיעה ממנו, במגדל שלום, שגם הוא ברחוב אחד העם, לא מציעים מקומות חניה שמורים, וגובים כ-1,100 למקום חניה על בסיס פנוי. עוד באותה "שכונה", מגדל נחמני שברחוב נחמני במרכז תל-אביב גובה 1,250 שקל למקום חניה על בסיס פנוי, ואילו במגדל יבנה שברחוב יבנה הסמוך גובים בין 1,100 ל-1,300 שקל למקום חניה שמור.

קצת צפונית להם, מגדל המוזיאון שברחוב ברקוביץ, סמוך לבית המשפט השלום והמחוזי של תל-אביב, גובה 1,150 שקל למקום חניה על בסיס פנוי.

מגדל לוינשטין עצמו, הממוקם בדרך בגין בסמוך לרחוב הרכבת, מציג טווח מחירים נרחב יחסית, שמגיע עד 1,500 שקל למקום חניה שמור, ויורד עד לכ-1,100 שקל, בתלות במיקום, ואילו מחירי מקומות החניה הלא שמורים בו ניצבים ברף הנמוך, בטווח שמתחיל בקצת יותר מ-700 שקל ומגיע לכ-830 שקל. סמוך אליו, מגדל סונול, שגם הוא בדרך בגין, גובה 1,100 שקל למקום חניה שמור ו-840 שקל למקום חניה על בסיס פנוי.

דמי שכירות מבוקשים לחודש למקום חניה 4.3

שטחי החניה - חלק גדול מההכנסות

הערכת השווי של מגדל לוינשטין חושפת גם את החלק הגדול שמהווים שטחי החניה מסך הכנסות החברה מהשטחים שבהם היא מחזיקה במגדל.

בסיכומה של 2018, הפעלת החניון הניבה ללוינשטין הכנסות בהיקף של כ-7 מיליון שקל, שחיקה של כ-1% ביחס ל-2017 וגבוה בכ-5% מהכנסות החניון ב-2016, וזאת בעוד שדמי השכירות משטחי המשרדים והמסחר שלה בנכס הצטברו לכ-17 מיליון שקל - סכום המשקף ירידה של כ-7%-10% ביחס לשנתיים הקודמות (2016-2017).

בצד העלויות, הפעלת החניון הסתכמה אשתקד בכ-2.5 מיליון שקל, ואילו עלויות הפעלת קומות המשרדים והמסחר, הכוללים ניהול, אחזקה ותפעול, עמדה על קצת יותר ממחצית הסכום, בהיקף של 1.4 מיליון שקל.

את שווי החניון, נכון לסוף 2018, העריכו השמאים בכ-69 מיליון שקל, וההערכה נוקבת בערך של 165 אלף שקל למקום חניה, בבדיקת 418 מקומות חניה בהיתר.

קומות המשרדים מוערכות בשווי של כ-264 מיליון שקל ושטחי המסחר בכ-8 מיליון שקל, כך שסך שווי החזקותיה של לוינשטין במגדל לוינשטין מגיע לכ-341 מיליון שקל - עלייה של כ-6% מלפני שנתיים, אז עמד השווי על כ-322 מיליון שקל, ועלייה של 2.5% ביחס לסוף 2017, אז הגיע השווי ל-333 מיליון שקל.

בנייתו של מגדל לוינשטין, הממוקם צפונית למתחם התחנה המרכזית הישנה של תל-אביב, וסמוך למפגש הרחובות הרכבת ודרך מנחם בגין, הסתיימה בתחילת שנת 2000.

המגדל כולל 33 קומות, ששטחן ברוטו כ-34 אלף מ"ר, מעל שש קומות המשמשות לכ-700 חניות ולמחסנים בשטח ברוטו של כ-23 אלף מ"ר, וחלקה של לוינשטין בשטחי המשרדים מסתכם בכ-14.1 אלף מ"ר, וכן בהחזקה ב-465 מקומות חניה (כ-67% משטחי החניה) נוסף על כמה מאות מ"ר של שטחי מסחר.

לוינשטין נכסים, שבשליטה בה מחזיק המנכ"ל שאול לוטן, באמצעות החברה האם לוינשטין הנדסה, עוסקת בנדל"ן מניב למסחר ומשרדים, ומגדל לוינשטין הוא אחד מנכסיה הבולטים.

החברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-920 מיליון שקל, אחרי שחיקה של כ-10% שמציגה מנייתה בשנה האחרונה, ואילו מניית לוינשטין הנדסה איבדה כ-7% בשנה החולפת, ומשקפת לחברה האם שווי של כ-480 מיליון שקל.

בסיכום 2018 היקף שערוכי הנכסים של לוינשטין נכסים ירדו בצורה ניכרת, כך שסך הכנסותיה נשחקו ב-45% ל-91 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה ירד ביותר מ-50% ל-52 מיליון שקל.

בשנה החולפת עודכן מנגנון התמורה להסכם שירותי הניהול שמשלמת לוינשטין נכסים לחברה האם, שהגדיל את הוצאותיה, ובסיכום שנתי שילמה לה 7.7 מיליון שקל בגין שירותי ניהול, עלייה של כ-20% ביחס לדמי ניהול של 6.4 מיליון שקל ששולמו ב-2017.

עוד כתבות

את'ריום / צילום: Shutterstock

לראשונה, הונג קונג אישרה קרן סל העוקבת אחר האת'ריום

כשלושה חודשים לאחר אישור תעודות הסל על הביטקוין, הרשויות בהונג קונג הן הראשונות לאשר גם את האת'ריום ● גם בארה"ב הגישו בקשות להנפיק קרנות סל דומות, אך רק בסוף מאי תתקבל החלטה ● המטבע השני בגודלו עולה הבוקר ב-5%

מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock

מגמה אדומה באסיה; הניקיי צולל ב-2%

ההנג סנג משיל מערכו 1.6% ● התמ"ג בסין הפתיע לחיוב ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב יורדות קלות לאחר שזינקו אמש ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך מאתר אפל

הנתונים שחשפו: הניצחון של סמסונג, הנפילה של אייפון

המתחרות הסיניות נוגסות מנתח השוק של אפל, שירד השנה בכ-15% ● סמסונג, למרות ירידה קטנה, מוכרת הכי הרבה סמארטפונים בעולם ● ריאן ריית', סגן נשיא ב-IDC: "סביר להניח ששתי היצרניות יחפשו אזורים נוספים כדי להתרחב"

מטוס קרב F-15, ''רעם'' של חיל האוויר הישראלי שיצא למתקפה מול איראן / צילום: דובר צה''ל

"האריה האיראני שאג כמו חתול", ואלה הזדמנויות ההשקעה

ביום שאחרי המתקפה האיראנית נראה שהבורסה בתל אביב הגיבה במתינות, אבל לאן הולכים מכאן? ● מומחים מנתחים שלושה תרחישים אפשריים להמשך המערכה, איך יגיבו אליהם השווקים, ואילו נכסים יהפכו לאטרקטיביים?

לבנת מזרחי רינסקי / צילום: אילן בשור

הכירו את מנהלת המסחר שהפכה לשיאנית השכר של בתי ההשקעות

תגמולים בעלות של יותר מ־7 מיליון שקל הפכו את לבנת מזרחי רינסקי לבעלת השכר הגבוה בבתי ההשקעות המקומיים ● מי שהגיעה לאי.בי.אי לאחר מכה שספג כתוצאה מהימור פיננסי כושל של לקוחותיו, מובילה בשנים האחרונות את הצמיחה בפעילות המסחר, הוספת אלפי לקוחות והפיכתה לנדבך מרכזי ברווחים

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, שמכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

מוצרי חלב / צילום: איל יצהר

החל מהחודש הבא: מחירי החלב בפיקוח עולים בכ-4.5%

החל מ-1 במאי ייכנס לתוקפו עדכון במחירי מוצרי החלב, שיעלו בשיעור של כ-4.5% ● אלה המוצרים שצפויים להתייקר בעקבות העדכון

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שיגרם לטווח רחוק"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

משקאות ממותקים / צילום: Shutterstock

גביית יתר של 16.7 מיליון שקל: התביעה שאושרה נגד רשות המסים

בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים ● ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים ● המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית

דורון בלשר, מנכ''ל אורמת וסרגיי נובק, מנהל מחלקת תכנון ועיצוב מבני, אורמת בשיחה עם חזי שטרנליכט / צילום: כדיה לוי

הבכירים באורמת חושפים: "בונים על יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה"

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר, ומנהל תכנון והנדסת צנרת בחברה, סרגיי נובק, השתתפו בכנס "מנהיגות צעירה" של גלובס אמש ● נובק סיפר על התמיכה שקיבל כשגויס למילואים לאחר ה-7 באוקטובר, ובלשר הוסיף: "היינו צריכים להתמודד עם 10% מגויסים מהמפעל ו־25% מהנדסים מגויסים"

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

פלסטינים עוברים ליד בניין שנהרס בתקיפה ישראלית ברפיח / צילום: Associated Press, Hatem Ali

דיווחים פלסטיניים: ארבעה הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח

דובר הוועדה לביטחון לאומי באיראן: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • הרמטכ"ל הרצי הלוי אחרי המתקפה האיראנית: "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

למשקיעים עם אורך נשימה: האם כאן מסתתרת ההזדמנות הנדל"נית הבאה?

פינוי התושבים מקריית שמונה הוביל לקיפאון בשוק הנדל"ן בעיר ● האם המלחמה יצרה הזדמנויות חדשות למשקיעים עם אורך נשימה?

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע