גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שכר של (אבן) קיסר: יובל דגים קיבל 3.3 מיליון שקל עבור ארבעה וחצי חודשי עבודה ב-2018

שכר בעלות שנתית של 6.7 מיליון דולר הוענק בשנה שעברה לאודי מוקדי, מנכ"ל ומייסד סייברארק - עיקרו בתגמול מנייתי ● משה לחמני, שהחליף את דגים בתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי, יתפשר על שכר בסיס ומענק מופחתים, אבל יפוצה בהעלאת המענק מבוסס המניות שלו

יובל דגים / צילום יוני רייף
יובל דגים / צילום יוני רייף

עלות שכרו של יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר , עמדה ב-2018 על כ-920 אלף דולר (3.3 מיליון שקל) וזאת עבור 4.5 חודשים בהם כיהן כמנכ"ל החברה. דגים, שהגיע לאחר קדנציה קצרה של מספר חודשים כמנכ"ל שיכון ובינוי, נכנס לתפקיד באמצע אוגוסט והחליף בתפקיד את המנכ"ל הזמני יעיר אורבוך - שכיהן בתפקיד ממארס 2018, אז פרש במפתיע המנכ"ל הקודם רענן זילברמן.

אבן קיסר מקיבוץ שדות ים עוסקת בייצור משטחי קוורץ, שמשמשים בעיקר במטבחים ובחדרי אמבטיות, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי של 545 מיליון דולר. נתוני השכר של דגים פורסמו במסגרת הדוח המורחב של החברה לשנת 2018, והם מצביעים על כך שעלות שכרו נמוכה ביחס לעלויות השכר של המנכ"לים הקודמים - זילברמן ולפניו יוס שירן. כך למשל עלות השכר של זילברמן ב-2017 הייתה כ-4.4 מיליון דולר, מתוכם 2.5 מיליון דולר תגמול הוני, ואילו שירן קיבל ב-2016 שכר בעלות של 2.9 מיליון דולר, וב-2015 שכר בעלות של 3.5 מיליון דולר.

כשדגים נכנס לתפקיד נקבע שהוא יהיה זכאי לבונוס שנתי מקסימלי של 350 אלף דולר ב-2018, ושל 840 אלף דולר ב-2019, וכן לשכר חודשי של 55 אלף דולר ולמענק חתימה בסך 400 אלף שקל. בפועל, הורכבה עלות שכרו ב-2018 משכר בסיס של 658 אלף דולר (כולל תשלומי פנסיה, קרן השתלמות וכדומה), בונוס של 70 אלף דולר, תגמול הוני בגובה 191 אלף דולר ועלויות נוספות בסך 735 דולר בגין רכב וטלפון סלולרי. מלבד דגים, ארבעה בכירים אחרים באבן קיסר קיבלו ב-2018 שכר בעלות של 461-637 אלף דולר כל אחד.

ישראלית נוספת הנסחרת בארה"ב שפרסמה בסוף השבוע דוח מורחב, ובו נתוני השכר של בכיריה היא סייברארק, המספקת פתרונות לאבטחת IT באמצעות ניטור ונטרול חשבונות מועדפים במערכות המחשוב הארגוניות. סייברארק נסחרת בנאסד"ק בשווי 4 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 50% במחיר המניה מתחילת 2019. ב-2018 הסתכמה עלות שכרו של היו"ר, המנכ"ל והמייסד של סייברארק, אודי מוקדי, ב-6.7 מיליון דולר, מתוכם כ-82% תגמול מבוסס מניות ו-375 אלף דולר שכר בסיס. עלות השכר ב-2018 הייתה גבוהה ב-49% לעומת 2017, אז קיבל מוקדי שכר בעלות של כ-4.5 מיליון דולר, וגם אז החלק ההוני היה כ-82% מהעלות הכוללת.

עד 6.3 מיליון שקל בשנה למנכ"ל שו"ב, לחמני

מנכ"ל חברת שיכון ובינוי  (שו"ב), משה לחמני (מחליפו של דגים), יתפשר על שכר בסיס ומענק מופחתים, אבל יקבל פיצוי בדמות העלאת המענק מבוסס המניות שלו. 

ביום חמישי האחרון הייתה אמורה להתכנס אסיפת בעלי המניות של שיכון ובינוי, כדי לאשר את שכרם של המנכ"ל לחמני והיו"ר תמיר כהן. האסיפה נדחתה ל-24 בחודש, בעקבות התערבות של חברת הייעוץ אנטרופי ומשקיעים מוסדיים המחזיקים במניות החברה, שביקשו לשנות את הסכמי השכר של השניים.

לחמני היה אמור לקבל תוספת של 3.5% לשכר הנוכחי - ל-180 אלף שקל בחודש, אולם דירקטוריון החברה החליט בסופו של דבר כי שכר הבסיס יופחת לעלות של כ-160 אלף שקל. בנוסף, תקרת המענק השנתי ללחמני הופחתה מ-3 מיליון שקל ל-2.6 מיליון שקל. רף הזכאות למענק יעלה מרווח שנתי מתואם של 55 מיליון שקל לחברה, לרווח של כ-100 מיליון שקל, ובמקרה של פיטורים, יהיו לחמני וכהן זכאים למשכורת במשך 6 חודשים נוספים.

מנגד, התגמול ההוני ללחמני (מענק מבוסס מניות) יגדל משווי של כ-1.7 מיליון שקל ל-2.2 מיליון שקל לשנה, והוא יהיה זכאי לבונוס מבוסס מניות בתנאים מסוימים. לחמני כבר קיבל מענק חתימה בגובה של 350 אלף שקל כשנכנס לתפקידו ביולי אשתקד. בסך הכול, צפוי לפיכך לחמני לקבל שכר בעלות של עד 6.3 מיליון שקל בשנה.

שכר הבסיס של היו"ר כהן היה אמור לעמוד על כ-130 אלף בחודש עבור 75% משרה, אבל בדירקטוריון הוחלט בסופו של דבר כי הוא יקבל 136 אלף שקל בחודש עבור 85% משרה. בנוסף כהן צפוי לקבל מענקים שונים, כך שעלות שכרו צפויה להסתכם בכ-5.4 מיליון שקל לשנה. 

עוד כתבות

מכוניות ליצוא בנמל בסין / צילום: Shutterstock

המאבק סביב הריכוזיות עולה מדרגה: יבואני רכב זומנו לשימוע במשרד התחבורה

משרד התחבורה שוקל שלא לחדש רישיונות ליבואנים גדולים בעקבות המלצות רשות התחרות; ממשלת סין עשויה להתערב ● אחרי שנתיים של חרם טורקי, הקורולה ההייברידית עושה קאמבק לישראל ביבוא חדש הפעם מיפן ● וגם: מרצדס מציגה דגם חשמלי חדש ו־BYD מוסיפה לשוק גרסת פלאג־אין מוזלת ● השבוע בענף הרכב

מגן אור, מערכת קרן הלייזר הישראלית / צילום: דוברות משרד הביטחון

ישראל לא לבד: המדינה האירופית שמתקרבת למערכת לייזר להגנה

למרות הביקורת על ישראל, נורבגיה רוכשת את טנקי ליאופרד החדשים שמצוידים במערכת מעיל רוח של רפאל ● שמונה חברות דיפנס-טק ישראליות הציגו בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה באסיה ● בריטניה קידמה חוזה לפיתוח מערכת דראגון פייר ● רוסיה החלה להשתמש בדגם איראני מתקדם של חימוש משוטט ● וגם: אוקראינה ויוון חותמות על הסכם לייצור כשב"מים משותף ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מנכ''ל מקורות, עמית לנג, בוועידת ישראל לעסקים 2025 / צילום: רפי קוץ

דוחות מקורות: הרווחים קפצו ב-47% בתשעת החודשים הראשונים של 2025

הזינוק ברווחי חברת המים הממשלתית נרשם בעיקר בעקבות עלייה בשיעור התשואה על ההון שמוכר לה, בעקבות העלייה בתשואות על אגרות החוב הממשלתיות ● מתחילת השנה, השקיעה החברה כ-1.3 מיליארד שקל בהקמה וחידוש מפעלי מים

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה חיובית בתל אביב; דוראל זינקה ב-17%, אל על ושופרסל נפלו

ת"א 35 הוסיף 0.5% ות"א 90 עלה ב-0.9%  ● אל על נפלה על רקע ההתקדמות להקמת בסיס ווייזאייר בישראל ● דוראל זינקה לאחר הדוחות, ושופרסל נפלה ● אנבידיה עלתה במסחר אתמול, ואלפאבית ירדה, אך עדיין לא רחוקה מרף שווי השוק של 4 טריליון דולר ● וגם: האנליסט שצופה לאורקל אפסייד של 90%

ניצול קשישים / צילום: Shutterstock

כשהמטפלת הופכת ליורשת: שני פסקי דין חדשים חושפים טפח מתופעת ניצול הקשישים

בשני פסקי דין שפורסמו לאחרונה פסל ביהמ"ש צוואות בהן עותרים טענו כי מדובר היה בניצול של קשיש ● מומחים מסבירים איך להתגונן ומהן נורות האזהרה

יוני חנציס, מנכ''ל דוראל / צילום: תמר מצפי

מה גרם למניית דוראל לזנק בחדות בבורסת ת"א?

מניית דוראל זינקה ביותר מ-17% ביום המסחר, בעקבות התוצאות החיוביות של הדוח שלה לרבעון השלישי של 2025: עלייה של יותר מ-50% בהכנסות, מגוון רחב של פרויקטים עתירי הון בארה"ב, וצפי לביקוש גבוה במיוחד ● בחצי השנה האחרונה מניית דוראל יותר מהכפילה את עצמה

פיצה / צילום: איל כהן

מהלול המשפחתי לפיצרייה מצליחה: מסעדה שהיא סיפור אהבה לאדמה

הפיצות הן הלב של העסק הנעים והטעים הזה במודיעין, ומלבדן יש פה ביסים פשוטים וטובים שמגיעים בעיקר מחומרי הגלם של האזור

המאבק על ביטוחי הרכבים עולה מדרגה / צילום: Shutterstock

האולטימטום והתגובה החריפה: המאבק על ביטוחי הרכבים עולה מדרגה

מניות הביטוח צנחו בחדות אחרי שהמפקח דרש משמונה חברות בענף לעדכן עד פברואר את התעריפים שהן גובות על ביטוח מקיף וביטוח צד ג' ● בחברות זועמים, וטוענים כי המחירים ממילא יורדים, אבל גורמים בענף מסבירים כי האיום מצד הרגולטור עשוי להוריד אותם עוד יותר

פינוי בינוי בתל אביב / צילום: שי אשכנזי

לשכת עוה"ד מזהירה מפני הקשחת תנאי ערבות חוק המכר בהתחדשות עירונית

לשכת עורכי הדין פנתה לבנק ישראל בטענה כי הערבויות שניתנות לדיירים בפרויקטי התחדשות עירונית הלכו והורחבו מעבר לחוק בשנים האחרונות, מכבידות על היזמים ומסכנות פרויקטים ● וגם: איך ההגנות הללו עלולות לפגוע גם בדיירים עצמם?

יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן / צילום: Associated Press, Jade Gao

הכלכלה הפלסטינית ביהודה ושומרון ספגה פגיעה אנושה - ויש ריקושטים גם בישראל

בעקבות המלחמה, יהודה ושומרון חווה צניחה כלכלית חסרת תקדים: עסקים נסגרים ו־43% מתקשים לרכוש מזון ● ברמאללה מנסים למתוח את התקציב - אך עדיין משלמים משכורות למחבלים ● במקביל, חמאס והג'יהאד האסלאמי מנצלים את המשבר לחיזוק זרועות ארגוני הטרור

מודעות של כאל, טפחות, בנק לאומי, ישראכרט / צילום: צילומי מסך

הסיבה שהלוואות מפתות עם פרזנטור מחויך דווקא מייצרות אצלנו דחייה

מחקר ישראלי חדש ניתח את הבעות פנים ותנועות העיניים מול פרסומות של בנקים וחברות כרטיסי אשראי וביטוח ● תנאי ההלוואה והסכום התגלו כחשובים בהרבה מהמעטפת השיווקית

רנו 5 2025 קומפורט / צילום: יח''צ

מכונית רטרו צרפתית החל מ-169 אלף שקל. למי היא מתאימה?

הגלגול החשמלי המודרני של רנו 5, רנו 5 2025 קומפורט, אינו זול, ופונה בעיקר למי ששומר פינה חמה בלב לדגם ההיסטורי ● אבל מאחורי העיצוב זו חשמלית עירונית שימושית, מודרנית ונעימה לנהיגה נמרצת

מוצרי סוגת בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנפקת סוגת מתקרבת: תגייס 300 מיליון שקל, לפי שווי של 850 מיליון שקל

חברת המזון, שבשליטת פורטיסימו, ממשיכה לקדם את הנפקתה שצפויה לצאת לדרך עד סוף השנה ● הנהלת סוגת, בראשות המנכ"ל גיא פרופר, תחזיק מניות בהיקף של כ-28 מיליון שקל

שלומי ויוסי אמיר, בעלי השליטה ברשת שופרסל / צילום: יונתן בלום

דוחות שופרסל: המכירות בחנויות זהות נפלו בחדות

הכנסות רשת המזון הסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל ברבעון השלישי, ירידה של 9% בתוך שנה ● הרווח הנקי של שופרסל ירד ברבעון השלישי ב-36% ל-168 מיליון שקל, אך בנטרול מכירת ההחזקה בפייבוקס ברבעון המקביל אשתקד, הרווח הנקי עלה בכ-4.5%

עמיר אהרון, מנכ''ל מחלבות גד / צילום: זוהר שטרית, עמית פרבר דניאל לילה סטיילינג

דוח ראשון למחלבות גד לאחר ההנפקה: עלייה במכירות לצד ירידה ברווחים

מחלבות גד החלה להסחר בבורסה בת"א בספטמבר 2025 ● המכירות ברבעון השלישי גדלו בכ-4.2% והסתכמו בכ-185 מיליון שקל, אולם הרווח הגולמי ירד והסתכם בכ-49.7 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-11.3 מיליון שקל לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד

רחפן הנושא מצלמה של נקסט ויז'ן / צילום: נקסט ויז'ן

המדד הביטחוני החדש בבורסת ת"א לא מצליח להתרומם, ואיפה בכל זאת יש הזדמנות?

פחות מחודש מאז שהושק בקול תרועה, המדד הביטחוני של ת"א מציג ירידות של כמעט 5% ● המו"מ להסכם בין אוקראינה לרוסיה, וסיום המלחמה בעזה, מעיבים לאחרונה על ביצועי המניות שכיכבו בשלוש השנים האחרונות ● האם בבורסה הצטרפו לחגיגה מאוחר מדי?

מנכ''ל שיכון ובינוי, עמית בירמן

דוחות שיכון ובינוי: מספר העסקאות של מכירות דירות צנח, אך הרווח זינק

למרות צניחה חדה במכירות הדירות, שיכון ובינוי מציגה זינוק ברווח הנקי - שהגיע ל־55 מיליון שקל ברבעון ו־325 מיליון שקל מתחילת השנה ● העלייה מיוחסת בעיקר לצמיחה במגזרי התשתיות והנדל”ן בחו”ל ● בחברה מעריכים כי אי־הוודאות בענף תתמתן ותחזיר את הביקושים ב־2026

נתון בשבוע / איור: גיל ג'יבלי

מאחורי הנתונים על ירידת מחירי הדיור יש עיר אחת שהמחירים בה רק עולים

מדד מחירי הדיור מבשר כבר שבעה חודשים רצוף על ירידות שלא נראו זמן רב בשוק המקומי ● אבל כשצוללים לנתונים מגלים שהירידות מתמקדות במרכז, בעוד שבירושלים ובפריפריה המחירים ממשיכים לעלות ● מה הסיבות לתופעה ואיך תשפיע הורדת הריבית של בנק ישראל על השוק?

מגדל ביונד של תדהר ויוניון / הדמיה: סטודיו 84

למרות שחתם על חוזה שכירות: משרד עוה"ד פישר לא יעבור למגדל ביונד

משרד עורכי הדין פישר-בכר-חן החליט לוותר על המעבר ולהישאר במגדל עזריאלי טאון ● רמ"י והרצליה חתמו על הסכם גג, במסגרתו יושקעו בעיר יותר מ-5.5 מיליארד שקל ● רק עם 60% הסכמה: זו רפורמת ההתחדשות העירונית שמקודמת בחוק ההסדרים ● וגם: שתי תוכניות לשכונות ענק עשו צעדים משמעותיים ● חדשות השבוע בנדל"ן

בעיית הפקקים הולכת ומחמירה, והציבור צמא לפתרונות / אילוסטרציה: Shutterstock, bibiphoto

לפני עשור הוחלט להאיץ את מיזמי התחבורה. מה קרה בפועל?

בעיית הפקקים הולכת ומחמירה, והציבור צמא לפתרונות ● כמעט עשור אחרי שהממשלה החליטה על האצת מיזמי הענק בתחום התחבורה, איפה הם עומדים כיום? ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח - בשיתוף 15 דקות, ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל - עוקב אחרי ההשקעה בפיתוח התחבורה הציבורית במטרופולינים