גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט נסגרה בעליות; פייסבוק איבדה 3.3%

וול סטריט ננעלה בעליות מתונות ● פייסבוק איבדה מערכה 3.3% בוול סטריט עקב המלצה של בית השקעות למכור את המנייה ● טבע הגיעה לפשרה עם נורדיסק בנוגע לתרופה Victoza ● הבנקים הגרמניים דויטשה בנק וקומרצבנק בוחנים מיזוג

מארק צוקרברג, גרסת 2019 / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, גרסת 2019 / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

22:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות מתונות. כך, מדד S&P 500 ננעל בעליות של 0.37%, הנאסד"ק עלה ב-0.34% והדאו ג'ונס עלה ב-0.25%. פייסבוק כאמור, ננעלה בירידה של 3.3%, זאת על רקע ההמלצה של בנק ההשקעות Needham למכור את המנייה. מניית בואינג נסגרה גם היא בירידות של 1.8%, כאשר לפי הדיווח היום נמצא באופן ברור קשר בין שתי תאונות הטיסה של בואינג 737 MAX בשנה האחרונה.

20:30 

פייסבוק  מאבדת הערב (ב') 3.5% מערכה, זטת בניגוד למגמה החיובית המתנהלת בשעה זו במסחר בוול סטריט. זהו יום הירידות השלישי ברציפות של מניית הרשת החברתית והיום הגרוע ביותר עבור מניית החברה מאז תחילת 2019. 

19:50

בורסות וול סטריט נסחרות כעת ללא שינוי מהותי, בהמתנה להודעת הריבית של הפד בהמשך השבוע. הריבית צפויה להיוותר על 2.25%-2.5%, כך לפי הערכות, אך המשקיעים דרוכים לראות האם הפד יכריז על צמצום המאזן.

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית IBM  ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום הבלוקצ'יין: בכנס Money 20/20 שייפתח מחר בסינגפור, תכריז IBM כי רשת הבלוקצ'יין שהקימה להעברת כספים בינלאומית (IBM Blockchain World Wire), נגישה כעת באופן רשמי במספר רב של שווקים. הרשת החדשה מאפשרת לבצע העברות כספים בינלאומיות בזמן אמיתי ב-72 מדינות, תוך שימוש ב-48 מטבעות ממשלתיים שונים ובאמצעות 46 בנקים בעולם.

18:38

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאקס איבד 0.24%, ומנגד הקאק עלה ב-0.14% והפוטסי קפץ בכ-1%. הליש"ט מאבדת 0.5% מול הדולר בצל הדיווח כי יו"ר בית הנבחרים הבריטי לא יאפשר לראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי להביא להצבעה את תכנית הברקזיט בפרלמנט כפי שתוכנן למחר.

מניית הבנק הגרמני קומרצבנק  זינקה 6.8% ברקע לדיווח על בחינת מיזוג עם דויטשה בנק .

17:30

הליש"ט צונחת כעת בתנודה חדה ב-0.8% מול הדולר, וזאת על רקע הדיווח כי יושב ראש בית הנבחרים ג'ון ברקוב לא ירשה לראש ממשלת בריטניה תרזה מיי להביא בפעם נוספת את תוכנית הברקזיט להצבעה בבית הנבחרים, כפי שתוכנן מחר.

בורסות וול סטריט נסחרות בשעה זו ביציבות, כאשר המדדים המובילים נסחרים ללא שינוי מהותי, אך מדד הפחד (VIX) עולה בכ-6%.

מניית פייסבוק מאבדת גובה בצל הורדת המלצה. בואינג ממשיכה לרדת בצל חקירת התרסקות המטוס באתיופיה בשבוע שעבר, כאשר לפי הדיווח היום נמצא באופן ברור קשר בין שתי תאונות הטיסה של בואינג 737 MAX בשנה האחרונה.

15:20

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת, כאשר מדד דאו ג'ונס יורד 0.1% בצל נפילה של 3% במניית בואינג בפתיחה. מנגד, הנאסד"ק ומדד S&P 500 עולים ב-0.2% בפתיחה.

מניית פייסבוק  יורדת 2.5% בפתיחת המסחר לאחר שבית ההשקעות נידהאם חתך המלצה למניה מ'קנייה' ל'החזק'.

חברת התרופות הישראלית טבע  הגיעה לפשרה עם חברת נורדיסק בנוגע לתרופה Victoza, מיועדת לטיפול בסוכרת מסוג 1, שלפיו טבע תוכל לשווק גרסה גנרית לתרופת המקור שנורדיסק מייצרת, וזאת החל מדצמבר 2023, ואף מוקדם יותר ב-מאי של אותה שנה בהתקיים תנאים מסוימים. התרופה Victoza נמכרה בכ-3.7 מיליארד דולר בשנת 2018 ברחבי העולם, עם זאת הכנסותיה צפויות לרדת בשנים הבאות.

כפי שנחשף ב"גלובס", דוד לוסטיג, מנהל בכיר לתפעול אסיה וישראל ותחום המשאפים של טבע, פרש לאחר 25 שנה בחברה. בתוך כך, עובדי טבע קיבלו הודעה על כך שיקבלו בונוסים בגין עמידה ביעדים לשנת 2018.

 

14:00

מניית בואינג מאבדת 2% בטרום-מסחר על רקע הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" לפיו מחלקת התחבורה והתובעים הפדרליים בארה"ב בודקים את מטוסי הבואינג 737 MAX של החברה, לאחר ההתרסקות באתיופיה, השנייה תוך פחות משנה.

12:30

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוציא היום מחקר לסיכום תוכנית ההרחבה הכמותית שסיפק לשווקים (QE) בהיקף של 3 טריליון דולר - תוכנית שנמשכה כמעט 4 שנים. לפי ההודעה, התמיכה של הבנק המרכזי בשווקים תרמה לייצוב המצב הפיננסי בגוש האירו, וסייעה בהשגת יציבות המחירים בגוש האירו. ב-ECB כותבים כי תוכנית ההרחבה הכמותית עודדה את הבנקים לספק אשראי נוסף לעסקים ובעלי הבתים, וכי ברבעון השלישי של השנה החולפת כמעט חצי מהצמיחה במתן אשראי לחברות לא פיננסיות מיוחסת ל-QE. 

בגרמניה, הבנקים קומרצבנק  ודויטשה בנק  הודיעו באופן רשמי על מגעים למיזוג, במהלך שמהווה הודאה בוטה בלחצים שעמם מתמודדים שני הבנקים. מניית קומרצבנק מזנקת בתגובה ב-7.5%, ומניית דויטשה עולה 3.7%. 

באירופה המדדים נסחרים ללא שינוי מהותי, מלבד הבורסה בלונדון שעולה 0.7%.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו ביציבות, מלבד החוזים על מדד דאו ג'ונס שיורדים כעת 0.2% בצל הירידה שנרשמת בטרום-מסחר במניית בואינג. פרשת התרסקות המטוס באתיופיה ממשיכה להעיב על החברה.

10:00

המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות חדות. כך, מדד שנחאי  קפץ ב-2.5%, מדד ההנג סנג  התרומם ב-1.3%, הניקיי היפני  עלה ב-0.6%.

גם באירופה המסחר נפתח במגמה חיובית, בהמתנה לפגישת הפדרל ריזרב. בורסת פריז  נפתחה בעליות של 1%, בגרמניה  נפתח המסחר בעליות של 0.8%.

מחר תפורסם בארה"ב החלטת הריבית, כאשר לפי התחזיות, הפד לא צפוי לשנות את הריבית בחודשים הקרובים, ולהותירה על 2.5%. עם זאת, הפד עשוי להודיע על הפסקת צמצום המאזן.

עוד קודם לכן הפד יפרסם את התחזית הכלכלית של ועדת השוק הפתוח. לאחר הודעת הריבית תיערך מסיבת עיתונאים של ה-FOMC. "התמתנות באינפלציית הליבה מאפשרת לפד להמשיך לשדר "סבלנות". ביום רביעי הפד צפוי להמשיך להדגיש נימה זו ותיתכן הכרזה על סיום תוכנית צמצום המאזן בקרוב", לפי כלכלני לידר שוקי הון.

06:30

המסחר בשוקי אסיה מתנהל הבוקר בעליות בהובלת מדד שנחאי  שקופץ קרוב ל-1.3% בשעה זו, ההנג סנג  עולה 0.76% והניקיי  עולה 0.6%. ברקע צפיות המשקיעים לעדכונים על התפתחויות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין. מוקדם יותר הבוקר המדדים בסין ירדו מעט אך חל היפוך מגמה בדקות האחרונות.

מניית חברת הרכבות MTR  יורדת כ-1% בהונג קונג.

ביפן עולות מניות פאסט ריטיילינג , חברת האם של מותג האופנה יוניקלו, וקבוצת סופטבנק .

מניית סמסונג אלקטרוניקס  יורדת יותר מ-1%.

בדרום קוריאה, הקוספי  שומר על רמה מאוזנת, כך גם ה-ASX  באוסטרליה.

עוד כתבות

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות