גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מסתערים קדימה: הסטארט אפ אינוויז גייס 132 מיליון דולר

החיישן שפיתחה החברה מאפשר סריקה תלת מימדית ממרחק ומספק בזמן אמת תמונה בדיוק גבוה של סביבת הרכב ● לפי ההערכות בשוק, הגיוס נעשה לפי שווי של 550-600 מיליון דולר, למעלה מפי שתיים משווי החברה כפי שהוערך בסבב הגיוס הקודם שלה בסוף 2017

מייסדי אינווייז / צילום: דייוויד גארב
מייסדי אינווייז / צילום: דייוויד גארב

חברת הסטארט-אפ אינוויז (Innoviz),המפתחת מערכות רדאר לייזר (לידאר) מבוססות מוליכים למחצה לתעשיית הרכב, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס מסדרה C, בסך של 132 מיליון דולר, בתוך שלוש שנים מאז היווסדה. לפי ההערכות בשוק, הגיוס נעשה לפי שווי של 550-600 מיליון דולר, למעלה מפי שתיים משווי החברה כפי שהוערך בסבב הגיוס הקודם שלה בסוף 2017, בו אינוויז גייסה 73 מיליון דולר.

את הסבב הובילו הקרנות הסיניות China Merchants Capital (SINO-BLR Industrial Investment Fund, L.P.), Shenzhen Capital Group ו-New Alliance Capital.

בנוסף, השתתפו בסבב המשקיעים המוסדיים הישראלים הראל והפניקס. עד כה, החברה גייסה 214 מיליון דולר בסך הכל, אך אינוויז הודיעה כי בשל הדרישה הגבוהה מצד משקיעים, הסבב יישאר פתוח לסגירה שנייה, שצפויה להיות מוכרזת בחודשים הקרובים.

הפיתוח של אינוויז, המבוסס על חיישן לידאר מצב-מוצק בהפרדה גבוהה (High Definition Solid State LiDAR), מאפשר סריקה תלת מימדית ממרחק ומספק בזמן אמת תמונה בדיוק גבוה של סביבת הרכב, גם בתנאי מזג אוויר קשים. המוצר הסופי קטן וזול משמעותית מפתרונות מקבילים מבוססי לייזר, תוך שיפור משמעותי בטווח וברזולוציה.

החברה השיקה עד כה שני מוצרים המבוססים על הטכנולוגיה הזו: הראשון, InnovizPro, נועד לשמש כפלטפורמת פיתוח עבור יצרניות רכב, חברות תחבורה שיתופית, חברות פיתוח של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית וספקיות Tier 1, ומיועד לאפשר לחברות אלה פיתוח ובדיקות של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית באופן יעיל ומדויק יותר.

המוצר השני, InnovizOne, הוא חיישן אשר תוכנן עבור יצרני רכב ומאפשר נהיגה אוטונומית לשלבים המתקדמים 3-5 (שלב 3 הוא שלב האוטומציה המותנית, בו המערכות מסוגלות להשתלט על הנסיעה בתנאים מסויימים, למשל, בכבישים מהירים בלבד. שלב 5 הוא שלב האוטומציה המלאה). הוא מזהה עצמים וסביבה בטווחים של עד 200 מטר, מציע שדה ראייה רחב ודיוק עומק קטן מ-2 סנטימטרים. את החיישנים הללו, אינוויז תטמיע ברכבי ב.מ.וו דרך חברת מאגנה, ספקית הטיר1 מהגדולות בעולם ואחת המשקיעות המרכזיות באינוויז.

בימים אלו, החברה מפתחת את הדור השני של החיישנים שלה, אשר יספקו טווח ראייה גדול יותר, רזולוציה גבוהה יותר, שדה ראייה גדול יותר, אשר יספק תמונה מדויקת יותר עד פי 50 מהחיישן הקיים. את החיישן הראשון שלה החברה מייצרת בחיפה, אך פס הייצור לא עומד בתקן הדרוש למוצרים לנהיגה אוטונומית, ואינו מאפשר ייצור בכמויות גדולות מספיק כדי לענות על הביקושים שמקבלת החברה.

לכן, את החיישן החדש, אינוויז מתכוננת לייצר בסין, ועובדת על הקמת פסי ייצור במדינה. בתערוכת ה-CES האחרונה אינוויז הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית האלקטרוניקה לרכב HARMAN, במסגרתו תשלב את ה-LIDAR החדש של אינוויז במערכות הסיוע לנהיגה המתקדמות שלה. הרמן היא חלק מקונצרן סמסונג אלקטרוניקה, ושיתוף הפעולה עשוי להוות כרטיס כניסה פוטנציאלי עבור אינוויז לתעשיית הרכב הקוריאנית.

מאז היווסדה בתחילת 2016, אינוויז סגרה שורה של שותפויות עם מערך הולך וגדל של ספקיות רכב מובילות בינהן Magna, Harman, Aptiv ו-Hirain.בנוסף, יצרנית הרכב ב.מ.וו תחל להתקין את גלאי הלידאר שלה בכלי רכב אוטונומיים וסמי-אוטונומיים של החברה החל משנת 2021. בסוף 2018 החברה השלימה התרחבות עסקית גלובאלית עם פתיחת ארבעה משרדים ביפן, בגרמניה, בסין ובארצות הברית כדי לשמור על קרבה לשווקים בעלי ביקוש גבוה למוצריה וללקוחות קיימים ובהם יצרני רכב, ספקי טיר1, ציי רכב גדולים, ספקיות של שירותי הסעות, חברות מיפוי, חברות רובוטיקה ועוד.

כיום, החברה מעסיקה 240 עובדים במשרדיה ברחבי העולם, מתוכם כ-225 בישראל, 130 מתוכם אנשי פיתוח והיתר אנשי אופרציה ופיתוח עסקי. בעקבות הגיוס, החברה צפויה להתרחב בעשרות עובדים בשנה הקרובה. בנוסף, הגיוס ישמש להמשך הקמת פסי הייצור של החברה בסין, שיוכל לייצר מאות אלפי יחידות מדי שנה.

"מרבית העובדים שנגייס יהיו לצוות שעוסק בשכבת התוכנה שמנתחת את המידע מהחיישנים. זה דומה למה שמובילאיי עושה עם דו מימד, אבל הסנסורים שלנו מייצר תמונה תלת מימדית, וזה דורש אלגוריתמיקה שונה, כי לכל פיקסל יש גם עומק", אומר עומר כילף, מנכל אינוויז ואחד ממיסדיה. "יש לנו שני דורות של חיישנים, והדור השני יגיע לייצור בשנה הקרובה. יש לו שיפורים מאוד משמעותיים בטווחים, ברזולוציה ובשדה הראייה, וגם האלגוריתמיקה שמתבססת על החיישן תצטרך להיות מותאמת לסוג המידע החדש. זה נותן לנו הזדמנות לתת בוסט לצוות הזה, שילך ויגדל".

הנהיגה האוטונומית תהיה מאוד משמעותית בשוק הסיני

מייק מייברי, סמנכ"ל הטכנולוגיה של אינטל, אמר שהוא סבור שהרכבים האוטונומיים עוד רחוקים, ורבים מסכימים איתו.

החיישן החדש שלכם זה מה שחיכינו לו כדי להביא את הבשורה?

"כן. זו באמת תעשייה שבה כולם מסתערים קדימה, אבל יש פער נורא גדול בין ההסתערות ובין החיישנים. היה המון 'הייפ', והמון חברות שנכנסות לתעשייה החדשה, אבל בסוף הייתה התכנסות. היום יש שחקנים שהרבה יותר ברורה היכולת שלהם להגיע למוצר, ואני כיום חלק מפרויקט של ב.מ.וו, של רכב אוטונומי שיעלה על הכביש ב-2021. זה רכב אוטונומי מרמה 3, שמסוגל לנהיגה אוטונימית מלאה בכבישים מהירים, וב.מ.וו עובדים גם על רכב רמה 4, שיצא שנה או שנתיים אחר כך. אבל אני חושב שהפער בין רמה 2 ורמה 3 הוא המשמשעותי, משהום שהוא יאפשר לנהגים להתנתק מההגה באמת".

גם לחזון גדול כמו רכבם אוטונומיים של ממש, הגיוס מאוד משמעותי. מדוע אתם זקוקים לכל כך הרבה כסף?

"לא, אבל זה נותן לנו את היכולת לגדול, ויש הרבה הזדמנויות שכדי לקחת אותן אנחנו צריכים שתהיה לנו יכולת כזו. לב.מ.וו למשל יש שיתופי פעולה עם הרבה חברות רכב , וההזדמנות שלנו, בתור שותפים של ב.מ.וו, לעבוד עם חברות הרכב האחרות היא ברורה. חלק מהתהליך מול החברות הללו הוא לעבור דיודיליג'נס פיננסי, כי חברות הרכב רוצות לדעת שהן מסתמכות על חברה עם רגל יציבה על הקרקע".

בסבב הזה הצטרפו אליכם הרבה משקיעים פיננסיים מסין, בניגוד לחברות הרכב שהשקיעו בם בסיבוב הקודם. איך אתה מסביר את זה?

"סין החליטה לפני כמה שנים שתהיה מובילה בתחום ה-AI, ואחד הדברים הראשונים בתחום ה-AI הוא נהיגה אוטונומית. אני ביליתי השנה לא מעט זמן בסין, ומרגישים את הדחיפות באוויר - יש שם מרוץ לא קטן כי הממשלה מתגמלת את אלו שהצליחו. מתוך כך, היה לנו ברור שאנחנו צריכים לקבל חיזוק פיננסי מסין. השקעה אסטרטגית יכולה להיות טובה כדי להביא את החברה לשוק, אבל השקעה פיננסית טובה כדי לבנות חברה חזקה. המשקיעים הפיננסיים שדיברנו איתם בסין גם קיבלו תגובות חיוביות לגבינו משחקניות הרכב במדינה.

"בנוסף, אחד השווקים המאוד מעניינים שאני חושב שהנהיגה האוטונומית תהיה בו משמעותית הוא השוק הסיני. הממשלה הסינית משקיעה מיליארדים כדי להפוך את סין למובילה טכנולוגית בתחום. חלק מזה קשור גם לכך שממשלת סין רוצה לנקות את האוויר שם ולכן לעבור לתחבורה חשמלית. כיום, ישנן שש מגה ערים בסין שכבר הפכו לערים חכמות, ומושקע בהן המון כסף ממשלתי כדי לייצר תשתיות שמאפשרות רכבים אוטונומיים, כמו תקשורת ומיפוי".

הרמז של אינווייז לתעשיית הרכב

בסוף 2018, אינוויז הודיעה על התרחבותה לשוק הסיני, ועל עבודתה עם ספקיות של שירותי הסעות, חברות מיפוי וחברות רובוטיקה בשוק הסיני. מדובר ברמז לכך שמוצריה מהווים חלק בפרויקטים של כלי רכב חכמים ואוטונומיים להסעות ציבוריות ובשווקים שאינם קשורים ישירות לתעשיית הרכב. בנוסף, אינוויז מינתה מנכ"לית סינית שמנהלת את פעילות החברה במדינה. המנכ"לית, רוזנה סו, ניהלה את פעילות מובילאיי בסין בעשור האחרון ונחשבת מקורבת מאד למערכת הרגולציה הממשלתית.

פרויקט המיפוי הממשלתי נוגע אל הפעילות שלכם?

"לא באופן ישיר. יש במדינה פרויקטים ממשלתיים שממפים את הכבישים, ואנחנו בעצם מייצרים חיישן שמסוגל לייצר מיפוי זול של העולם בתלת ממד. חלק מהסיפור של סין הוא שהיא לא מאפשרת לחברות אמריקאיות להשתמש במידע כזה, ולכן יהיה מאוד קשה לחברה סינית להשתמש בטכנולוגיה שפותחה בארה"ב. אחד היתרונות של חברות ישראליות היא שהן מצליחות לעבור את חומות הממשלה הסינית".

את המשקיעים שנזן קפיטל גרופ, צ׳יינה מרצ׳נטס, הראל והפניקס יצגו עורכי הדין עומר בן-צבי, איל גלבוע, גיא סלומון וחן ניסים ממשרד שבלת ושות׳. גולדמן סאקס ניהלה את סבב הגיוס עבור אינוויז.

תעודת זהות:

הקמה: 2016

מייסדים: עומר כילף, אורן רוזנצוויג, עמית שטיינברג ואורן בוסקילה

עובדים: 240, מתוכם 225 בישראל

משרדים: ראש העין, סין, גרמניה, ארצות הברית ויפן

גיוסי הון: 214 מיליון דולר

משקיעות בולטות: China Merchants Capital (SINO-BLR Industrial Investment Fund, L.P.),Shenzhen Capital Group ,New Alliance Capital, הראל, הפניקס, צ'מפיון מוטורס, דלק מוטורס, ספקיות ציוד הרכב דלפי (Delphi Automotive), מאגנה (Magna International), 360Capital Partners,Glory Ventures,Naver, זוהר זיסאפל, קרנת ההון סיכון ורטקס, מאגמה ואמיתי ונצ'רס

עוד כתבות

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים