גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט סגרה את הרבעון הטוב בעשור: הנאסד"ק השלים זינוק של 17.4%, הנפט של 32%

רוח גבית משיחות הסחר דחפה את המדדים: הדאו ג'ונס והנאסד"ק עלו 0.8% ● מדד S&P 500 רשם את הרבעון הטוב ביותר מאז שנת 1998 ● בפעם השלישית, נדחתה תוכנית הפרישה של מיי בפרלמנט הבריטי ●  מכירות הבתים החדשים בארה"ב בחודש פברואר עלו לשיא של 11 חודשים ● סנטימנט הצרכנים בארה"ב עלה במרץ

בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות על רקע האופטימיות מכיוון שיחות הסחר ונתון חיובי של סנטימנט הצרנים. מדד הנאסד"ק עלה 0.8%, הדאו ג'ונס טיפס בשיעור דומה, ומדד S&P 500 סגר את הרבעון הטוב ביותר מאז 1998.

מדד הנאסד"ק סיכם את השבוע בעלייה של 1.1%, ובעלייה של 2.6% בחודש האחרון. את הרבעון הראשון של 2019 מסכם הנאסד"ק בזינוק של 17.4%; מדד הדאו ג'ונס עלה השבוע ב-1.7%, בסיכום חודשי ננעל ללא שינוי מהותי, ובסיכום הרבעון זינק הדאו ג'ונס ב-12.4%.

מחיר חבית נפט השלים היום עלייה של 32% ברבעון הראשון של השנה, הודות לסנקציות על אירן ו-וונצואלה, וכן להסכמות של אופ"ק לצמצום קצב ההפקה.

מניית ליפט סגרה את יומה הראשון בוול סטריט בזינוק של כ-9%, לאחר שהונפקה היום לראשונה (IPO) לפי מחיר של 72 דולרים למניה.

21:45

מחיר הנפט עולה ב-1.5% מעל לרמה של 60 דולרים לחבית, ובכך הנפט משלים זינוק של 30% מתחילת השנה, מה שמסתמן כרבעון הטוב ביותר מאז שנת 2009 לנוזל השחור. הסנקציות על אירן וונצואלה וצמצום התפוקה מצד אופ"ק, פיצו על ההאטה העולמית.

בתוך כך, דו"ח בייקר יו שפורסם היום הראה על ירידה של מספר האסדות הפעילות בארה"ב ל-816 אסדות - הרמה הנמוכה מאז חודש אפריל של 2018.

המדדים נסחרים בעליות, ובדרך לרשום את הרבעון החזק ביותר מזה עשור. הנאסד"ק עולה 0.6%, וכך גם מדד הדאו ג'ונס.

20:30

מניית בלקברי מזנקת בכ-15% לאחר שניפצה את התחזיות של האנליסטים ברבעון הרביעי. הרווח למניה עלה על תחזיות ב-5 סנט למניה והסתכם ב-11 סנט. ההכנסות הסתכמו ב-255 מיליון דולר ברבעון, מעל לתחזיות האנליסטים ב-13.2 מיליון דולר.

19:30

המדדים בוול סטריט נסחרים בעליות ברקע לפרסום נתוני מאקרו חיוביים, והאופטימיות שנרשמה עם התקדמות שיחות הסחר בין סין לארה"ב. לאחר סגירת שנה צורמת ב-2018 המדדים בדרך לרשום את הרבעון החזק ביותר מאז שנת 2009.

מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס עולה ב-0.54%. מחיר הנפט קופץ ב-1.1% ונושק ל-60 ד' לחבית.

מנייתה של חברת שיתוף הנסיעות ליפט (סימול: LYFT), רושמת הצלחה ביומה הראשון למסחר בנאסד"ק, כשמנייתה נוסקת ב-20% לאחר שהונפקה לפי מחיר של 72 דולרים.

18:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות, כאשר הדאקס הגרמני טיפס ב-0.74%, הקאק עלה 0.84% והפוטסי הבריטי עלה 0.5%, כשברקע בית הנבחרים דחה בפעם השלישית את תוכנית הפרישה של מיי מהאיחוד האירופי. הליש"ט נסחרת ללא שינוי מהותי מול הדולר.

18:00

הפרלמנט הבריטי דחה בפעם השלישית את תוכנית הפרישה של ראשת הממשלה תרזה מיי, שהפסידה בהפרש של 58 קולות. הליש"ט יורדת ב-0.4% מול הדולר בעקבות הכישלון.

17:30

המדדים בוול סטריט נסחרים בעליות על רקע האופטימיות סביב שיחות הסחר, ופרסום נתוני מאקרו טובים מהצפוי לכלכלה האמריקאית. מדד הנאסד"ק עולה 0.65%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.5%. באירופה, הדאקס עולה 0.8%.

לאחר שהשבתת הממשל האמריקאי נתנה את אותותיה בחודש ינואר, סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה ל-98.4 נק' בחודש מרץ, וזאת לעומת קריאה של 93.8 נק' בחודש הקודם, ומעל הקריאה באמצע מרץ של 97.8 נק'.

מכירות הבתים החדשים בארה"ב בחודש פברואר עלו לשיא של 11 חודשים, ומעל לצפי, עם זאת הקריאה של החודש הקודם עודכנה מטה. מספר הבתים שנמכרו בפברואר עמד על קצב של 667 אלף, עלייה של 4.9% לעומת קצב המכירות בינואר, אך 0.6% בלבד מעל הרמה בתקופה המקבילה אשתקד. תחזיות הכלכלנים היו למכירות בקצב של 620 אלף בתים.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות ברקע לאופטימיות שנרשמה סביב שיחות הסחר. שר האוצר האמריקאי מנוצ'ין סיכם את הביקור בסין ברוח חיובית, וקרא למקבילו הסיני להמשך השיחות בוושינגטון. מדד הנאסד"ק עולה 0.7% בפתיחה, מדד דאו ג'ונס מטפס 0.46% וכך גם מדד S&P 500.

טבע  הישראלית מרכזת עניין ברקע להתפתחויות נוספות של פרשת ההתמכרויות לתרופות אופיואידיות בארה"ב. היועצת המשפטית של מדינת ניו יורק, לטיטה ג'יימס, הגישה אתמול תביעה נרחבת נגד החברות ששמן נקשר לפרשה, ובראשן חברת פרדו פארמה, בעלי השליטה משפחת סאקלר, ינסן פרמצבטיקה, חברת אנדו , אלרגן וטבע הישראלית. מדובר בתביעה נוספת לזו שהוגשה באוקלהומה, ובה פרדו הגיע להסדר מוקדם יותר השבוע, אך טבע תצטרך בשלב זה לעמוד למשפט.

15:30

מניית H&M מזנקת ב-12.5% לאחר שדיווחה על ירידה נמוכה מהצפוי ברווח (לפני מס) ברבעון.

מניית וולס פארגו עולה בטרום-מסחר לאחר התפטרות המנכ"ל טים סלואן שפורש בצל כמה פרשות שמעיבות על הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב.

המסחר בוול סטריט ייפתח בשעה 16:30 (שעון ישראל), לאחר הזזת השעון בישראל לשעון קיץ, ומהיום שעות המסחר לפי שעון ישראל יחזרו למתכונת הרגילה בין 16:30 ל-23:00.

באירופה המדדים נסחרים בעליות כשברקע נושבת רוח חיובית מכיוון שיחות הסחר בין סין לארה"ב. מדד הדאקס עולה ב-0.7%, הפוטסי עולה 0.3% לקראת ההצבעה השלישית על תוכנית הפרישה של מיי מהאיחוד, ומדד הקאק מטפס ב-0.66%.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים כעת על עליות בפתיחת המסחר, ועולים בעד 0.5%. שא האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, צייץ בטוויטר סיכום של ביקורו בסין, ואמר כי הוא מצפה למקבילו הסיני להמשך השיחות בוושינגטון.

בארה"ב פורסמו נתוני האינפלציה, ומדד המחירים לצרכן (PCE) ירד ב-0.1% בחודש ינואר. מנגד, מדד הליבה (ללא מזון ואנרגיה) טיפס ב-0.1%.

שיעור האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ירד בחודש ינואר ל-1.4%, מתחת ליעד האינפלציה של הפד, 2%. בתוך כך, אינפלציית הליבה ב-12 החודשים האחרונים ירדה ל-1.8%.

 

12:00

בורסות אירופה עברו לעליות שערים: מדד פוטסי הבריטי  עולה בשעה זו בכ-0.5%, מדד דאקס  עולה כ-0.4%, מדד קאק  שינה מגמה וכעת מוסיף לערכו כ-0.7%. מדד פוטסי האיטלקי  גם הוא שינה מגמה וכעת עולה 0.3%. מדד סטוקס 600  הכלל אירופי מוסיף כ-0.3% גם הוא. 

היום (ו') בצהריים צפויה עוד הצבעה מכרעת על הברקזיט. תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה, תנסה בפעם השלישית לאשר את הסכם הפרישה מהאיחוד, אחרי שהבטיחה לפרוש בתמורה להשגת תמיכת מהמורדים ממפלגתה. לא ברור אם מיי תצליח ויהיה לה רוב בהצבעה. 

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת: מדד פוטסי הבריטי  עולה בכ-0.5%, מדד דאקס  עולה 0.08% מדד קאק  יורד 0.09% מדד פוטסי האיטלקי  יורד 0.53% ומדד סטוקס 600  הכלל אירופי מאבד 0.012%. 

בורסות אסיה ננעלו במגמה החיובית שאפיינה את יום המסחר: מדד שנחאי  זינק 3.2%, מדד ניקיי  עלה 0.82%, מדד הונג קונג הנג סנג עלה 0.94% גם הוא, מדד קוספי  עלה 0.59% ומדד S&P/ASX 200  האוסטרלי עלה 0.07%.  

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה חיובית, ברקע אווירה חיובית בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין. מדד שנחאי  מזנק 2.3%, מדד ניקיי  עולה 0.7%, מדד הונג קונג הנג סנג עולה כ0.7% גם הוא, מדד קוספי  עולה 0.3% ומדד S&P/ASX 200  האוסטרלי עולה 0.35%. 

מחיר הנפט  עולה בכ-0.5%, ומחירו נע סביב 59.61 דולר אמריקני לחבית. 

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות קלות. הדאו, הנאסד"ק ו-S&P 500 רשמו עליות של עד 0.36%; הדאו עלה ב-53 נקודות.

עוד אתמול: המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת בצל הכאוס הפוליטי בבריטניה: הפוטסי עלה 0.6%, הדאקס ננעל ללא שינוי מהותי ומדד הקאק הצרפתי השיל 0.1%.

בית הנבחרים הבריטי צפוי לאפשר לראשת הממשלה, תרזה מיי, לנסות להעביר היום (ו') שוב את תוכניתה לברקזיט. זאת לאחר שני ניסיונות של מיי שכשלו, ולאחר שבית הנבחרים פסל ביממה האחרונה 8 הצעות אחרות שעלו לדיון, לא לפני שהפקיע מידיה של מיי וממשלתה את הסמכויות לברקזיט. האפשרות שניתנת למיי שוב רק מעידה כי הבריטים הגיעו לדרך ללא מוצא.

עוד כתבות

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור