גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עד שהמוות יפריד בינינו: "משחקי הכס" חוזרת לעונה שמינית ואחרונה, וזו הזדמנות לחזור להתחלה

בשבוע הבא תחזור "משחקי הכס" לעונה שמינית ואחרונה בת 6 פרקים, ואחרי שחיסלה בעקביות את גיבוריה, נשאר לה רק עוד חיסול אחד אחרון, שלה עצמה, כאחרונת הסדרות הגדולות מהחיים ● זמן לא רע לאנשים שעמדו מאחוריה להיזכר בפיילוט הגרוע ובימים שאף אחד לא ספר אותם

מתוך "משחקי הכס" / צילומים: Helen-Sloan באדיבות yes
מתוך "משחקי הכס" / צילומים: Helen-Sloan באדיבות yes

אם אתם רואים טלוויזיה, ולא משנה על גבי איזה מסך, רוב הסיכויים שאתם מעודכנים על כך שבשבוע הבא תחל העונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס" ברשת HBO (ובמקביל גם אצלנו בארץ ב-yes, בהוט ובסלקום TV). למעשה, רוב הסיכויים שאתם גם מצפים לה, ויודעים לדקלם לא רק נתונים טכניים כמו כמה דקות יימשך הפרק הראשון (54!) וכמה פרקים יהיו העונה (6!), אלא גם איפה הייתם, מה עשיתם ובעיקר מה הרגשתם בכל אותם רגעי שיא של התוכנית שהפכו לאירועי מדיה אייקוניים בזמן אמת. איפה הייתם כשחאליסי בקעה עירומה מתוך האש ודרקוניה עמה. כיצד נפלה לכם הלסת כאשר הותז ראשו של נד סטארק, כיצד חגגתם למראהו של ג'ופרי המורעל, ואיך אפשר בלי מצעד הבושה של סארסיי, עירומה ומושפלת ברחובות העיר, או החתונה האדומה ובה אם כל הבגידות בסטארקים, הלורדים של הצפון.

הצפייה במשחקי הכס, כל העונות

אין מקבילה לתופעת "משחקי הכס" בטלוויזיה של ימינו, וספק אם תהיה בעולם שבו שולטים לא ההלכים הלבנים, לא הלאניסטרים וגם לא הטארגאריינס, אלא נטפליקס ופורטנייט. ואכן, הרבה השתנה מאז הושקה הסדרה ב-2011, לרבות ב-HBO עצמה. זו כבר לא בבעלות טיים וורנר אלא AT&T, שם היא צורפה לישות מדיה אינטרנטית מסועפת בשם וורנר מדיה. גם הנהגת החברה עברה חילופי גברי, עם פרישתו לאחרונה של היו"ר והמנכ"ל הוותיק ריצ'רד פלפלר ומינוי יו"ר NBC יוניברסל לשעבר בוב גרינבלט לבוס החדש של החברה. פלפלר, יחד עם מייקל לומברדו, לשעבר נשיא חטיבת התוכניות ב-HBO, היה זה שלקח את ההימור המסוכן של העלאת "משחקי הכס" לאוויר, כאשר החברה עוד הייתה מזוהה עם סדרות איכות למבוגרים ששימשו בעיקר נושא לשיחות בקוקטיילים במנהטן ("הסופרנוס", "תרגיע"), ולא עם סיפורי גבורה חוצי יבשות ודרקונים, מתובלים באינסוף פלפולים פוליטיים.

כל זה מדגיש כי העונה האחרונה היא בעצמה שירת ברבור אפית בכמה רמות - HBO נכנסת לשלב הבא שלה, שכבר מוגדר על-ידי "דחף נטפליקסי" לכמויות תוכן גדולות יותר כדי לעמוד בצורכי הסטרימינג של וורנר מדיה (שמשיקה השנה שירות חדש ישיר לצרכן, שיימכר ברמות שונות, חלקן בחבילות עם HBO Now). אבל גם מזכיר שהצלחת הסדרה הייתה רחוקה מלהיות הימור בטוח אי שם ב-2011. למעשה, ההפך הוא הנכון: "משחקי הכס", שהתבססה בעונותיה הראשונות (ויש יאמרו גם הטובות) על סדרת הפנטזיה הפופולרית (בקרב גיקים לפחות) של הסופר ג'ורג' ר"ר מרטין, הייתה "זריקת התאבדות" מבחינת HBO, אם לנקוט מונחים מעגת הפוטבול. הרשת סבלה אז מדיכאון פוסט-סופרנוס, והסדרה שהוכנסה לפיתוח על-ידי נשיאת HBO לשעבר קרולין סטראוס, ועובדה על-ידי שני אנשי מקצוע טירונים יחסית, דיוויד בניוף ודי.בי (דניאל ברט) ווייס, רחוקה הייתה מלהרשים. הפיילוט שהופק היה שגוי ולא המחיש את העולם הבדיוני בתפארתו, אך פלפלר ולומברדו, שבאותה עת כבר ניהלו את HBO, לא איבדו אמונה, והשאר, כמאמר הקלישאה, הוא היסטוריה.

דיוויד בניוף ודי בי וויס / צילום:Helen-Sloan

"הלחץ היה אדיר", אומר לומברדו. "כבר חשבנו, אלוהים, מה קורה עכשיו? HBO תהיה רק רגעית? אנשים התחילו להמציא את המונח "HBOver". יכולנו לשמוע את זה. אני חשבתי, לכו תזדיינו!".

פאסט קומפני שוחח לאחרונה עם לומברדו ועם קייסי בלויס, מנכ"ל חטיבת התוכניות הנוכחי ב-HBO על הימים המוקדמים של הסדרה ואיך זה נראה מנקודת מבטה של החברה, כמו גם מנקודת מבטם של ריצ'רד פלפלר ושל היוצרים ווייס ובניוף. הנה הרשמים מהנעשה מאחורי הקלעים.

מ"דם אמיתי" ל"משחקי הכס"

דייוויד בניוף: "הייתה לי פגישה עם ריצ'רד פלפלר בניו-יורק ממש לפני שצילמנו את הפיילוט, או לפני שהוא קיבל אור ירוק. הוא היה שם לפגישות השכנוע המקוריות, אבל לא הייתה לנו ההזדמנות לשבת עם ריצ'רד לפני ההפקה של הפיילוט. נכנסתי ונפגשתי איתו, ותיארתי בקווים כלליים מה אנחנו מנסים לעשות עם הסדרה. הוא ממש תפס את זה, וזה היה מרשים. דן ואני באנו מהרקע הזה של פנטזיה של יורמים. שנינו שיחקנו ב'דרקונים ומבוכים' בצעירותנו, והייתה לנו אובססיה לספרי טולקין ("שר הטבעות") ולכל הדברים שאתה מצפה להם מסדרה כזו. ריצ'רד הוא הרבה יותר בעניין של פוליטיקה, אבל הוא קלט מהר מה הסדרה ואיך למרות כל האפקטים והמפלצות וכל זה, זה באמת עניין של כוח והשפעה. הוא פשוט תפס את זה במהירות בלתי תיאמן".

מייקל לומברדו: "הם דיברו איתי ועם הקולגות שלי בצורה הנלהבת ביותר, כמו היוצרים המתוחכמים ביותר - וזה היה אמיתי ואותנטי. כמה שנים קודם לכן העלינו לאוויר את 'דם אמיתי' וזה עבד בשבילנו, במובן זה שהיא עשתה מספרים מרשימים ברייטינג. היא אומנם לא הפכה לחלק מפנתיאון הסדרות הגדולות, אבל אני חושב שהיא הפכה את 'משחקי הכס' לסימן שאלה עוד יותר גדול, כי מעולם לא עשינו ז'אנר כזה לפני כן. סדרת סוגה שהלכה להיות יקרה מאוד בכל מקרה, שלקחה את עצמה ברצינות תהומית. אין אפילו קריצה אחת במשחקי הכס".

אבל אז הגיע הפיילוט, והיה גרוע.

לומברדו: "כן, חזרתי קצת מאוכזב. הליהוק אומנם היה ללא דופי, ובעיקר של החבר'ה הצעירים. זה היה לא ייאמן איך השחקנים האלה (שהיום הם מפורסמים, אבל אז אנונימיים גמורים כמו אמיליה 'חאליסי' קלארק וקיט 'ג'ון סנואו' הרינגטון למשל) היו ממש משכנעים על המסך. האתגר של הפרק היה שלא היה לו קנה מידה. הנה אתה בארץ הדותראקי, אבל אין לך אפילו לונג-שוט אחד (צילום מרחוק של איך נראית היבשת האחרת הזאת).

"כשג'ינה בלפאנטה כתבה ב'ניו-יורק טיימס' שהיא 'לא צופה בזה, כי זה טוגות ובחורים עם כלי נשק', זה גרם לנו כאב לב לא קטן. זה יצא אחרי 'ספרטקוס', שהייתה סדרה מהסוג הזה במידה רבה - על גברים בחזה חשוף ונשים בביגוד מינימלי, אז היא הכניסה הכול לקטגוריה אחת. אבל אנחנו ראינו את כל העונה הראשונה ולא רק את ההתחלה, ואני חושב ששני הפרקים האחרונים של העונה הם טלוויזיה במיטבה. אפילו שאני לא מחובבי הז'אנר ושאף פעם לא הייתי זה שהולך לכל סרט פנטזיה או על-טבעי, זה דיבר אליי וריגש אותי".

לזהות את הצייטגייסט

אם לא די היה בסיכון שנטלו על עצמם ב-HBO, כבר בשלב מוקדם התברר לה שרשת BBC הבריטית החליטה לפרוש ולהשאיר אותה לבד עם צוות השחקנים הענק, הלוקיישנים האקזוטיים והתפאורות המורכבות. 6 מיליון דולר לפרק (בהתחלה, וכיום סביב 10 מיליון), וכל החשבונות לפתחה של HBO.
ריצ'רד פלפלר: "כש-BBC עזבו, הכול היה עלינו. זה היה הימור גדול. אבל אני חושב שמה שמייקל (לומברדו) ואני עשינו היה שהאמנו שהאיכות תמצא את רוח הזמן, הצייטגייסט.

די.בי ווייס: "לא היינו ממש מבסוטים ממה שעשינו. ידענו שאפשר לשפר, אבל כדי לשפר את זה, ידענו שאנחנו צריכים לקבל אור ירוק לכל הסדרה. מישהו שראה אותנו עם ריצ'רד אמר לנו שכשזה קרה, הוא נעמד והניף את אגרופו באוויר. זה היה רחוק מאוד מהתגובה שלנו לפיילוט שצילמנו. לזכותו של ריצ'רד, שהוא ראה דרך הטעויות את מה שאנחנו לא ראינו".

הסדרות היקרות בהיסטוריה / עלות לפרק

בסוף העונה הראשונה, הרייטינג עלה מ־2.2 מיליון צופים ליותר מ־3 מיליון.

בניוף: "כן, בהתחלה המספרים לא היו כאלו גדולים, והיינו קצת מאוכזבים. הרייטינג טיפס באיטיות רק כשהעונה נמשכה. הרגע שהרגשנו שזה עובד היה כשנד סטארק (האב של משפחת סטארק בסדרה) הוצא להורג בעונה הראשונה. היה רושם שהאינטרנט התפוצץ. קיבלנו מיילים כמו, 'מה עשיתם?' ובואו לא נשכח שמדובר על דמות בדיונית".

ווייס: "כשראיתי וידיאו של בחור שצילם את החבר שלו נכנס לקריזה בגלל מותו של נד סטארק, ידעתי שזה יעבוד".

לומברדו: "שון בין (השחקן הבריטי שגילם בעונה הראשונה את נד סטארק) היה השחקן היחיד בסדרה שהיה לו שם ידוע מסרטים קודמים, ואם אותו הרגנו, אני חושב שאנשים אמרו זה לזה באותו הרגע ש'זו סדרה שעושה את כל מה שלא עושים'".

עוד רגע מכונן מבחינה תרבותית היה בעונה השלישית, ב"חתונה האדומה", שבה ליידי סטארק ובנה רוב נבגדים ונרצחים נגד כל הלך הרוח של הסדרה.

קייסי בלויס: "וזה הדהד ברשת במונחים של שיח על תרבות. זה היה השלב שבו הרגשנו משהו כמו, כולם צריכים עכשיו לצפות בהמשך כדי לדעת מה קורה הלאה".

גן עדן ליוצרים

מעבר לכך ש"משחקי הכס" היא הסדרה המצליחה בהיסטוריה של HBO, היא הגדירה מחדש את החברה ככזו שמוכנה לקחת סיכונים קריאטיביים ולעשות את הבלתי יעלה על הדעת. כר פורה ליוצרים להידפק על דלתה.

"ברור שזה נהדר, סדרה עם ביצועים כאלו", אומר בלויס. "אבל מה שבאמת גדול ב'משחקי הכס' הוא שהיא נתנה אינדיקציה ליוצרים נוספים לכך שאנחנו מוכנים לעשות דברים נוספים - ואני חושב שזו כנראה התוכנית הראשונה שהראתה את זה. 'הסופרנוס' הייתה סדרה של דמויות נהדרות ולקחנו סיכון עם כמה מהן. 'משחקי הכס' עושה גם את זה, אבל קנה המידה הקולנועי גדול הרבה יותר ממה שראינו עד כה. זה איתות לאנשים אחרים שחושבים היכן להפיק את השואו הבא שלהם, או אם הם רוצים להביא את הרעיונות שלהם אלינו. אנחנו מקום שלא רק לוקח סיכונים, אלא גם תומך בהם מבחינה כספית".

פיטר דינקלג' בדמותו של טיריון לאניסטר / צילום: סלקום TV

לומברדו: "אני חושב ש'משחקי הכס' עשתה שני דברים. היא חיזקה את התפיסה שאנחנו מחויבים לתמיכה בחזון נועז, שזה גם הסיפור של 'הסופרנוס' ו'סקס והעיר הגדולה'. כל אלה היו החלטות נועזות בשעתן. 'משחקי הכס' היה נועז בדרך קצת שונה. אני חושב שעבור היוצרים - מהכותבים ועד המפיקים - זה היה סימן ש-HBO לוקחת סיכונים והזדמנויות ויודעת לעמוד בשינויי סוגה. אנחנו מהמרים על אנשים עם חזון. אני חושב שהדימוי הזה שלנו באמת התחזק, אבל בו זמנית גם הסדרה הרחיבה את מה שאנחנו מציעים. משחקי הכס שחררה את התפיסה של מה תוכנית של HBO יכולה להיות".

עוד כתבות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● הדולר בשיא של חמישה חודשים מול השקל ● בגוגל פוטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור