גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אבק הבחירות מתפזר, הפוליטיקה הקטנה מתחילה והחשדות נגד רה"מ חוזרים לאור הזרקורים

הקלפיות נסגרו לפני יומיים, וכעת כל השחקנים בזירה נערכים לאתגרים הבאים ● כחלון הפעם לא מתכוון לשכב על הגדר עבור עצמאות מערכת המשפט, ליברמן יעשה שרירים במו"מ הקואליציוני, הגנרלים ולפיד מפיקים לקחים ומתוכננים למערכה הבאה, ולנתניהו מחכה השימוע מעבר לפינה ● 4 הערות לסיכום מערכת הבחירות

בניתין נתניהו בקלפי / צילום: חיים צח-לעמ"
בניתין נתניהו בקלפי / צילום: חיים צח-לעמ"

בחירות 2019 היו על שאלה מרכזית אחת: כן נתניהו, לא נתניהו. והתוצאה ברורה. מעל מיליון בעלי זכות בחירה נתנו בו את אמונם. מבחינתם, הוא האיש הנכון להנהגת המדינה, למרות כל החשדות החמורים נגדו. הבחירות האלו הוכיחו, שוב, שמיליוני ישראלים אוהבים את ראש הממשלה שלהם.

אפשר למנות הרבה סיבות לאמון שבו זוכה נתניהו. ראשית, ישראלים רבים רואים בו מדינאי-על. היחסים החמים שלו עם מנהיגי העולם, כולל נשיאי המעצמות פוטין וטראמפ, בהחלט תרמו למוניטין שרכש נתניהו ביחסי החוץ. שנית, ואולי מעל הכול, נתניהו מבחינת רבים הוא "מר ביטחון", למרות השנה האחרונה שהייתה לא שקטה בגבול עזה.

אבל גם בנקודה זו נתניהו זוכה להערכה. חרף ההתקפות עליו מימין ומשמאל, ידו לא קלה על ההדק. המדיניות המרוסנת שלו, לא להיכנס למבצע צבאי רחב היקף שיגרום לאבדן חיים ולשיתוק של המשק, הפכה לאהודה ומקובלת בקרב חלק ניכר ממצביעי הימין, גם הדרומיים. מדובר באותם אנשים שהיו כנראה ממררים את חייו של ראש ממשלה מהשמאל-מרכז, אם היה מבליג כמו נתניהו. דין אחד לנתניהו, דין אחד לכל היתר. הקושי הגדול של נתניהו הוא לא בקרב מצביעיו, אלא דווקא מול שותפיו הפוליטיים. ארבע הערות לסיכום מערכת הבחירות:

1. המפתחות בידי כחלון וליברמן

על אף ההצלחה של הליכוד, שהגדיל את כוחו בכ-20%, הסיטואציה הפוליטית שנוצרה מורכבת מאוד. לכאורה, נתניהו נמצא עם שותפיו הטבעיים - איחוד מפלגות הימין, ש"ס ויהדות התורה - שאיתם נוח לו מבחינה פרסונלית.

האתגר הוא בגזרת שר האוצר משה כחלון ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, שהתפטר מהממשלה בטונים צורמים וגם הרבה לתקוף את נתניהו לאורך קמפיין הבחירות. שניהם הבטיחו להמליץ על נתניהו, אולם הם לא ממהרים להתמסר לזרועותיו של נתניהו כמו השותפים האחרים.

משה כחלון בוחר/ צילום: דוברות כולנו

נתחיל עם כחלון. ההודעות שלו אחרי סגירת הקלפיות היו מעט מבלבלות. הוא אמר שימתין לתוצאה הסופית לפני שיעשה מהלכים פוליטיים (חבל שאחרים כמו גנץ לפיד אשכנזי ויעלון לא המתינו, ועשו מעצמם צחוק), ועל הדרך הוסיף כי ימליץ על נתניהו. לא מעבר לכך.

בממשלה הקודמת כחלון נשכב על הגדר כדי לשמור על מעמדו ועצמאותו של ביהמ"ש. הפעם הוא לא מתכוון לעשות זאת. הוא מעריך שהשחיקה בכוחו נבעה בין היתר מהמאבקים הערכיים שניהל מול נתניהו. הוא נלחם למען תאגיד השידור הציבורי כאן ולא נתן יד לניסיונות חקיקה שיחלישו את ביהמ"ש. הוא לא מוכן יותר. שאחרים יישאו על גבם את הצלב. הוא רק רוצה לחזור הביתה בשלום.

השינוי הזה מוביל אותנו לשאלה הגדולה - האם יסכים לשבת בממשלה שנגד ראשה תלוי ועומד כתב אישום. התשובה היא ככל הנראה כן. נדמה שההודעות הנחרצות, "שלא יהיה כזה דבר ראש ממשלה שיושב תחת כתב אישום" יתפוגגו להן. לא נשמע זאת יותר. אלה היו דברים של הכהונה הקודמת. לא עוד.

אחד מן הדברים המדוברים ביותר בימים האחרונים הוא כניסה מלאה של כחלון לתוך הליכוד. חברי מפלגתו לא צפויים להתנגד. לכניסה והשתלבות בליכוד עשוי להיות יתרון גדול לכל הצדדים. לליכוד יהיה קל יותר לנהל את הקואליציה כשכחלון שותף מלא-מלא, ולכחלון תהיה פוזיציה טובה להתמודד על ראשות הליכוד, ביום שאחרי נתניהו כמובן. הוא לא יצטרך להיאבק שוב כדי לעבור את אחוז החסימה.

באשר לליברמן, הטריקים והשטיקים מוכרים. הוא נתן את המפתחות לח"כ עודד פורר, שיעבוד בלעצור את כל המטלפנים. איפה איווט? הוא בווינה, עושה חיים במסעדות ובחנויות, במלונות ובפגישות עם חברים. נח ממערכת בחירות בה נתניהו עשה כל מאמץ אפשרי בשטח להקריס את מפלגתו.

לפני הבחירות הגיע לידינו מידע על פניות של אנשי שטח של הליכוד לכל גורם יוצא רוסיה באשדוד או בנתניה, או בערים מרכזיות, עם הצעות פוליטיות, רעיונות ומהלכים. כל דבר שניתן היה להציע, לשכנע, למכור, כדי שהבוחרים שעוד נותרו נאמנים לליברמן, יעברו ליכוד.

ליברמן, כך מספרים גורמים בזירה הפוליטית, מייצר ציר פוליטי חדש משלו. הוא עובד בחדרי חדרים על שיתופי פעולה חזקים עם השר אריה דרעי. ש"ס וישראל ביתנו, אולי נמצאות משני צידי המתרס בכל הנוגע לנושאי דת ומדינה, אך למען הזזת כלים על לוח השחמט הפוליטי, הכול אפשרי.

ייתכן שליברמן יסייע לדרעי למנף את מצבו, באמצעות השתהות רבה לכניסה לקואליציה. ככל שליברמן ישב וימתין עד לרגע האחרון, כך הוא יעזור לדרעי לדרוש עוד דברים במו"מ הקואליציוני. גם תמיכה של ליברמן בחוק חסינות שישרת בין היתר גם את דרעי בבוא היום באה בחשבון.

ליברמן עשה זאת כבר בשנת 2015. הוא המליץ על נתניהו לראשות הממשלה, אך חיכה עם ההודעה על אי-כניסה לממשלה עד ל 24 שעות לפני הדד-ליין. הוא עדכן את איילת שקד על כך, והתוצאה הייתה מיידית, היא דרשה את תיק המשפטים - וקיבלה. כשהשעון דופק, כולם נלחצים, גם ראש הממשלה.

עם כל הכבוד לכחלון, ליברמן ודרעי, הדרמה הגדולה של מערכת הבחירות הייתה בנט ושקד. הם מצדם כמובן מתכוונים לעשות הכול כדי לפלס את דרכם למשכן הכנסת ומשם לשולחן הממשלה. הם דורשים עוד ספירה של קולות החיילים. המאבק הזה, שכבר החל, קורע גם את איחוד מפלגות הימין, בראשות רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. פרץ פרסם תמיכה פומבית בוועדת הבחירות והביע בה אמון, וזכה לתגובה חריפה מצד שותפו לסיעה סמוטריץ', שקרא להילחם לצד שקד ובנט.

2. בכחול לבן כבר חושבים על המערכה הבאה

ההצלחה של קבוצה של אנשים - בכחול לבן - שהקימו מפלגה משותפת, על בסיס חלקי של מפלגת יש עתיד, חיברו קצוות והגיעו למספר מנדטים חסר תקדים, היא מרשימה. זו עדות למספר הגדול של האנשים שרצו להדיח את נתניהו. בימים אלה הם מעכלים את העובדה שלא צלחו. רוב הציבור עדיין בצד שלו, למרות החשדות הכבדים.

בקמפיין של כחול לבן היו לא מעט בעיות: מיעוט נשים, כניסה לשלב הראיונות בשלב מאוחר מאוד, דבר שהפך את גנץ לבלתי מתורגל במדיום הקריטי הזה. השתיקה שלו ושל גבי אשכנזי, וההחלטה האסטרטגית לאפשר להם להשיב לכל טענה וכל שאלה רק באופן מדוד ומאוחר, הייתה טעות רצינית.

ראשי כחול לבן/ צילום: רויטרס

בשלב הסופי, כאשר כולם ידעו שנתניהו ירוץ ויעלה בכל כלי תקשורת, וישדר את עצמו לדעת בלייבים אינסופיים, קולו של גנץ לא יכול היה להיות חזק באופן שווה. אין לו את המגפון של השלטון, אין לו את הכלים להחליט על רמת הגולן, מפגש צמרת עם נשיא ברזיל ולגייס את פוטין למענו. אפשר היה לעשות את זה אחרת.

אם ההנחה של גנץ, לפיד, אשכנזי ויעלון שהממשלה הבאה היא קצרת ימים, אז יש להם מועד ב'. הם צריכים לדבר יותר בגובה העיניים ולהשיב למגוון רחב יותר של שאלות. העובדה שנתניהו מצליח במשך שנים לטפס מעלה, בין השאר על הגב של העיתונאים - כמו הקמפיין "הם לא יחליטו" - לא הופכת את הגישה התקשורתית הזו לנכונה וראויה.

3. החשדות חוזרים לאור הזרקורים

החודשים הקרובים יהיו מביכים. נתניהו יקים ממשלה ויתכונן לשימוע במקביל. אם יתחיל משפט נגדו, זה ידמה לתקדים המשפט הפלילי נגד אשת ראש הממשלה נתניהו. השימועים נידחים, מתקיימים שימועים כפולים, כאילו שימוע הוא משפט זוטא ולא עניין מנהלי שאמור להיות רק הזדמנות קצרה לשטוח טיעונים. אחר כך יחלו משאים-ומתנים רחוקים מעין הציבור.

כמה זמן חלף מאז החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה? בספטמבר 2017 הוא הודיע על הגשת כתב האישום. בינואר 2018 נערך שימוע. אחר כך היו השלמות, ביוני 2018, הוגש כתב אישום, והנה ישראל צועדת לקראת יוני 2019 ודבר לא קרה.

אם כן, אחת מן השתיים, או שמדינת ישראל חושבת שיש מעשה פלילי, או שאין מעשה פלילי, ואם המצב הוא שלא היה כלום ואין כלום - יתכבדו הרשויות ויסגרו את התיקים. אם הן חושבות שיש דברים המחייבים עשיית צדק, המריחות ולוחות הזמנים הללו לא סבירים בשום קנה מידה.

אם החשדות נגדו כבדים, שוחד היא עבירה חמורה, הרי שהתנהלותם לא ברורה, מגוחכת. אם יש דברים בגו, ויש צורך בהעמדה לדין, אז מדוע מהלכי ההמתנה הממושכים?

4. קמפיין מלוכלך, מלוכלך מדי

עיתונאים רבים אמרו בשבועות האחרונים שמסעות ההכפשות במהלך הקמפיין לא היו שווים משני הצדדים. יש מי שינסה לפטור את האמירות האלה בהנחה הבסיסית שהתקשורת כולה "שמאלנית ומגויסת", ורואה את הדברים בחד צדדיות.

אך יש גם אמת ועובדות והתרחשויות. המהלך שטופטף באמצעות גורמים מסוימים, הגיע מסביבת בלפור, כולל מסע הכפשות מתוכנן היטב מראש. הדברים הובאו והוצגו אי-שם כבר בסוף ינואר 2019. מספר טיעונים הוצגו כבר אז, בשיחות פרטיות עם אנשי תקשורת. הם נאמרו הרבה לפני שאותם המסרים שובטו לתוך קטעי וידאו וקליפים של הליכוד, ולתוך ציוצים וסטטוסים בפייסבוק.

הנה מה שנאמר, אך לא גובה כלל בעובדות כלשהן: גנץ מנוהל על ידי אנשים אחרים, גנץ לוקה בבעיות נפשיות, טיפול תרופתי, התנהלותו האישית בעייתית, עם רמיזות לתכנים מסוימים בניידים שלו, משפיעה עליו לרעה והופכת אותו לאדם סחיט.

לא בלחש, הדברים הללו נאמרו בשיחות פרטיות בהן ניסו לשכנע עיתונאים לפרסם זאת, אך כאמור לא נתמכו במידע מוצק.

אחרי אותן שיחות ומסרים, הנושאים הללו מצאו את עצמם בידיהם של פעילים פוליטיים בטוויטר או בפייסבוק ואף ברמזים יותר מובהקים על ידי מספר עיתונאים שמזדהים אישית כתומכי ימין ותומכי הליכוד.

בשלב המוקדם יותר, דיברו על גנץ כפוליטיקאי-בובה שמנוהל על ידי אחרים. אח"כ הגיעה הפריצה לנייד שלו, לצד ניסיון לשכנוע מסיבי שיש שם משהו לא ראוי. אחר כך ניסו לשכנע שיש מצב נפשי לא מאוזן, כאשר השיא של הטיעון הזה הגיע באמצעות עיוות תמונת פנים (דבר שאפשר לעשות גרפית לכל אדם בעולם, באשר הוא אדם) והמצאת שטויות על כושר נפשי לקוי.

לעיתונאים שמורה זכות חופש הביטוי, אך עד לרגע זה, לא ניתן היה לראות הוכחות להרבה מן הדברים שנכתבו ושודרו. העיסוק המוגבר בכישלון העסקי של המימד החדש שגנץ עמד בראשה הוא לגיטימי לחלוטין, אבל כל שאר ההמטרה המסיבית של אישיות פסיכוטית או דברים אחרים, הייתה מזעזעת, לא פחות.

בעולם המודרני, מספיק לשחרר רמזים הרשתות החברתיות ולנסות לדחוף עיתונאים לקבל על כך תגובות או לחפש מידע, כדי לייצר קמפיין השפלות והכפשות. הפעם ראינו את אחד הקמפיינים הגרועים בתולדות המדינה.

האם ניתן להאמין שמי שהיה רמטכ״ל של צה״ל, הוא אדם שקבוצה של יועצים בני 30-40 מושכים בחוטים שלו ומכתיבים לו מה להגיד? האם יכול להיות שכל הדברים האחרים נכונים?

בצד הימני לא בחלו בהפצה של "זבל" בלתי מבוסס, בלי שום כחל ושרק. היה גם מאמץ מדויק וברור להרחיק את הגורמים המפיצים מקשר לליכוד או לנתניהו. אבל מי שנחשף לשיטת העבודה וידע לזהות את שרשרת המידע, הבין בדיוק היכן נוצר המידע המכפיש ואיך נראתה טבלת הזרימה של החומרים. 

עוד כתבות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע