גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"כבר לא עולם של גריז על הידיים": הכירו את מנכ"לית האפליקציה שמשנה את פני תעשיית הטיפולים ברכב

בעלי המוסכים חשבו שההצעות שלה הן בלבול מוח ושמו לה ברקס, אבל סיגל עוז התעקשה שהשילוב בין חדשנות דיגיטלית לענף הרכב המסורתי והמיושן יכול לעבוד ● היום, עם קרוב ל-2 מיליון טיפולים בשנה שמוזמנים דרך האתר והאפליקציה שלה, מנכ"לית 'גלגלים' לגמרי שועטת על הכביש ● "ליידי גלובס"

סיגל עוז/ צילום: איל יצהר
סיגל עוז/ צילום: איל יצהר

אל הפרויקט הגדול של חייה היא ניגשה מלאת התלהבות, אבל נבלמה כמעט מיד. בעלי המוסכים שמו לה ברקס, וסירבו לשתף איתה פעולה. היא הציעה להם שירות חדשני, והם לא האמינו שהוא יכול להתניע. "הצעתי להם לאפשר לבעלי רכבים לעשות השוואות באמצעים דיגיטליים, והם תפסו את זה כאנשים שרק יבלבלו להם את המוח. הם התקשו להאמין שקיים פוטנציאל ממשי בצרכן ששולח בקשה לטיפול לרכב", מספרת סיגל עוז, מנכ"לית 'גלגלים', זירת המסחר האינטרנטית הגדולה בישראל לטיפולים ותיקונים לרכב.

"נדרשה עבודת שטח אינטנסיבית כדי לשכנע אותם לעשות שינוי, להדריך טכנולוגית, ובעיקר לגלות נחישות גם כשהדפו אותנו החוצה. בחלק מהמוסכים בכלל לא היה מחשב קודם. הרבה מוסכים זרקו אותנו, ואמרו 'זה לא עובד, אני משיג מחיר יותר טוב'. היום הם אומרים לנו 'תודה שהתעקשתם'.

"אני זוכרת בעל מוסך ותיק מפתח תקוה, שהיה סקפטי במיוחד. חיזרנו אחריו ארוכות, היינו צריכים להגיע אליו פיזית מספר פעמים, עד שהסכים לשתף פעולה. יום אחד, בשעות הצהריים, הוא הגיע למשרדים שלנו כדי להודות באופן אישי על כך שבכל יום מגיע אליו לקוח חדש מהפלטפורמה. זה היה עבורי רגע של גאווה. הצלחנו לשנות הרגלי עבודה של מאות מוסכים ולהרגיל אותם לעבוד עם מחשב ועם אינטרנט".

הפלטפורמה שמציעה עוז מאפשרת לנהגים לשלוח בקשה לטיפול לרכב, ולקבל הצעות מחיר מפורטות ממגוון מוסכים ברחבי הארץ. "הייחודיות של הממשק שלנו היא שהלקוח מקבל את המפרט הזה בזמן אמת. עשינו מהפכה צרכנית בשוק שמרני מאוד".

עוז היא מהנשים הבודדות בענף הרכב, והיא מודה שגם היא לא בדיוק נולדה עם הג'ק ביד. "התחום הזה היה זר לי לחלוטין. זה תחום מאוד אמוציונלי, מגדרי ומבוסס על סטריאוטיפים. על נשים אומרים שהן לא מבינות כלום ברכב, וגם לא מצפים מהן, ומוסכניקים נחשבים סקסיסטים, עם לוח שנה של נערות ינואר-פברואר עירומות. המפגש בין הסטריאוטיפים מוליד חשש גדול לשני הצדדים, כזה של עבדו עליי, דפקו אותי. מה שמשעשע, אגב, זה שגברים לא מבינים ברכב באותה המידה כמו נשים, רק שהאגו הגברי לא מאפשר להם להודות בזה.

"להיכנס לעולם הזה היה סיכון גדול בשבילי. זה לקחת מיזם שלא בטוח יצליח, ואולי יפגע ברצף של הקריירה שלי, אבל רציתי לעשות מהפכה בעולם הרכב. אם נשים ישכילו להבין את הפוטנציאל בתחום, הן אלה שיובילו את התעשייה הזו בעתיד הלא רחוק. זה כבר לא עולם של גריז על הידיים, זה עולם של מחשבים ודיאגנוסטיקה, ואתה צריך לדעת שפה זרה כדי להבין את המחשבים ברכב. עכשיו מתרחש השינוי בעולם הזה, וזו ההזדמנות של נשים להיכנס אליו".

"האנשים בתחום הבינו לאט לאט שאני לא קוריוז, ושאני לא הולכת להיעלם". סיגל עוז / צילום: איל יצהר

על מה לא להילחם

עוז, 48, בעלת תארים במינהל עסקים ובניהול, הגיעה לתחום הרכב אחרי שנים ארוכות בתפקידי מכירות בדפי זהב. כשהתחילה שם הייתה בת 23, וכבר אם לשתי בנות. "עבדתי בשירות לקוחות במשרה מלאה, בשכר מינימום, אבל תמיד הסתכלתי קדימה - לאן אני יכולה להגיע. באותו זמן המנהל שלי עשה לי שיחה, ואמר לי 'אם את רוצה להיות מנהלת, תתחילי כבר עכשיו. מנהלת זה לא טייטל, זו דרך מחשבה'. סיגלתי לעצמי את התכונה הזו בשלב מאוד מוקדם, וככה פעלתי.

"אחרי שש שנים בשירות לקוחות ראיתי שאין לי לאן להתקדם, והחלטתי לעשות צעד שהתקבל כתמוה בחברה, כיוון שהיה ללכת לאחור מבחינת הקריירה, ועברתי למחלקת מכירות. בכלל לא ידעתי אם אהיה טובה בזה, והשכר היה על בסיס עמלות, אבל ידעתי שההזדמנויות לא נמצאות בשירות לקוחות, ושאם אני רוצה להיות מנהלת צוות בהמשך, זה הכיוון".

וגילית שאת טובה בזה?

"אף פעם לא ידעתי למכור חלומות. את ההצלחה שלי כנציגת מכירות הבאתי מנחישות ויוזמה - הייתי עוברת בבוקר בתיבות הדואר, ואוספת פליירים של עסקים. הבנתי שאם הם מפרסמים בפליירים, יכול להיות שהם עסק חדש שרוצה להודיע לסביבה על קיומו, ושיש להם גם תקציב פרסום.

"הייתי מגיעה למשרד מוקדם מכולם, בודקת אם העסק נמצא במערכת, ואם לא - מיד ממהרת להגיש אותו, כדי שאני אהיה זו שאפנה אליו עם הצעה. זו היצירתיות שעזרה לי, אלה לא תמיד יכולות, זה איפה אתה פותח את המחשבה, ואיך אתה מסתגל לתנאים חדשים. אחרי שנה וחצי, כל החברים שלי לצוות הפכו לעובדים שלי".

בתקופה שהיא מגדירה כ"שיא העומס שלי בדפי זהב", כשהייתה בת 33, חלה אביה בסרטן. "יום בהיר אחד, דווקא ביום ההולדת שלי, הודיעו שהוא חולה. מהר מאוד הבנו מהרופאים שהוא לא יחלים, והייתי צריכה להפנים שלא משנה באילו כלים אשתמש, ניצחון לא יהיה פה. אני, שתמיד אומרת שבעבודה קשה ובנחישות ננצח, פתאום עמדתי במצב שבו לא משנה מה נעשה, לאילו מומחים נלך וכמה נחושים נהיה, התוצאה תהיה אותה תוצאה. מאוד קשה ללוות אבא ממצב של וואו למצב פיזי-נפשי כזה, ועדיין להרגיש שנתנו לו הכול. זה לא הספיק לי, רציתי עוד אבא.

"הבנתי שלפעמים צריך לבחור על מה לא להילחם, לעשות סוויץ' במחשבה ולא ללכת עם הראש בקיר. מאז אני משתמשת בזה בהחלטות מקצועיות - לדעת לשחרר דברים שלא עובדים. זה בסדר להודות שיש דברים שלא מצליחים, זה לא אומר כלום עליי ועל ההצלחה שלי. זה לימד אותי איך לבחור את האתגרים שלי".

הנקודה המשמעותית הבאה בחייה הייתה כשחגגה את יום הולדתה ה-40. "הנחתי בצד את הרגש, את החברה שבה צמחתי, התפתחתי והשקעתי את מיטב שנותיי, והפעלתי את הרציונל: אני אישה, בת 40, בעלת תואר שני במינהל עסקים, עם קריירה של 17 שנים בחברה אחת. ידעתי שזה השלב שאני עדיין רלוונטית בשוק התעסוקה, שמעניק עדיפות לצעירים ולגברים, במיוחד בתחום הניהול.

"מהרגע שהחלטתי, לא חיכיתי לסגור את התפקיד הבא. הודעתי למשפחתי, ולמחרת למנכ"ל החברה. וכך התעוררתי לבוקר שבו לא ידעתי מה יביא לי העתיד. באותם ימים אף אחד לא עזב את החברה מרצונו, אבל הבנתי שאני חייבת לגייס אומץ. ויתרתי על נוחות, על חברה טובה ותנאים טובים, וקפצתי למים העמוקים".

למה?

"האינטואיציה שלי אמרה לי שאם אני נשארת, אני שורפת את עצמי. הבנתי שהפוטנציאל להמשך טמון במקום אחר. ידעתי שיש לי חצי שנה של הסתגלות, אבל גם ידעתי שלמצוא משרה בדרג בכיר לוקח זמן. בוודאי שהיה חשש כלכלי, אך לא נכנעתי לו".

מה עשית בזמן החופשי שנוצר לך?

"עשיתי הליכות בים, צבעתי את הבית ושיגעתי את כולם. זה לקח שבועיים להבין שהפנטזיה של לקום בבוקר ושההחלטה הכי משמעותית שאצטרך לעשות תהיה איפה לשתות את הקפה, זה ממש לא אני. לשמחתי, אחרי שלושה חודשים קיבלתי את ההצעה להיכנס ל'גלגלים'".

לגברים קשה לקבל אותי

'גלגלים' פועלת בענף הרכב למעלה מ-30 שנה. עוז נכנסה לתפקידה לפני כתשע שנים, ומאז היא מובילה פיתוח אמצעים דיגיטליים חדשניים בחברה. "כמי שהגיעה מדפי זהב, וחוותה את המעבר מהעולם המודפס לדיגיטל, היה ברור לי שגם פה זה הכיוון. האתגר היה לקחת שוק מסורתי שמבוסס על הרגלי עבודה וצריכה של שנים רבות, ולהטמיע הרגלי עבודה חדשים, טכנולוגיים וממוחשבים.

"היום זה נראה מובן מאליו, אבל בהתחלה זה היה מאוד מאתגר עבורי. כתבתי במחברת שלי על כלי להשוואת טיפולים לרכב וביטוחים, וזה נראה אז הזוי, והנה בסוף זה התממש". בשנה החולפת הוזמנו ב'גלגלים' למעלה מ-1.7 מיליון טיפולים לרכב. על פי נתוני החברה, 90% מהתורים נקבעו דרך האתר או האפליקציה.

"יש כאלה שיאמרו שהעולם הדיגיטלי הפך אותנו מנוכרים, אבל ברמה הצרכנית הפכנו לחכמים ויעילים. כלי השוואה זמינים כיום באמצעות הטלפון הנייד מכל מקום ובכל שעה. אנחנו משווים הכול - סלי קניות, חופשות, מוצרי חשמל, ביטוחים. השינוי אמיתי כשהוא משפיע על דפוסי התנהגות, ומשנה שווקים שלמים. אצלנו, למשל, 46% מהבקשות נשלחות אחרי השעה 17:00 ועד 8:00 בבוקר, כלומר בשעות שמוסכים סגורים".

נכנסת לזירה חדשה לגמרי. איך הסתדרת?

"זה לחשוב על כל צעד, להשתדל לא לדרוך על יבלות, ולזכור שכולם מתפרנסים מזה. לזכור שגם כשאני מקבלת שיחות 'מברכות', זה לא נגדי. לדעת להסביר להם שצריך להסתגל מחשבתית, להפוך את האיום להזדמנות.

"כשעשינו סקרים כדי להבין מה עובד, למדנו שלאנשים הכי חשובה האמינות, ושהם הכי חוששים מהמחיר, והבנו שהפער בין מה שאומרים לך לבין מה שקורה בסוף הוא הבעיה. הלקוח רוצה בעל מקצוע שיעמוד מאחורי ההבטחות שלו, והמוסכים מבינים היום שהשקיפות טובה גם להם, כיוון שהלקוחות מגיעים למוסך בלי התנגדויות. היא מסירה מגננות, וכל התהליך הופך פשוט ונעים יותר".

דיברת על חינוך שוק. איך הגיבו העובדים שלך בתוך החברה?

"גם שם עברתי תהליך. כשבעלי החברה מינו אותי למנכ"לית, בחברה הייתה שדרת מנהלים ועובדים שציפו שלאור הוותק שלהם, הם אלו שימשיכו 'לנהל' את החברה. לגברים היה קשה לקבל את המינוי שלי, הם התקשו לקבל את זה שאני מובילה מהפכה. לצערי, נפרדתי מהם, לא כי בהכרח חשבתי שנשים טובות מגברים, אלא כי האנשים שהיו שם לא הסתגלו לשינויים, ואי אפשר היה להמשיך את החזון. זה אתגר להביא שינוי לתחום בתור אישה, להתגבר על החשדנות ולהדביק בוויז'ן שלי".

הרגשת שהעובדים שלא המשיכו, קינאו בך?

"לא יודעת אם הייתה קנאה, אבל חשתי שהם הרגישו שהגיע להם ולא לי, ולא הצליחו להסתגל לכך שאני זו שאוביל את הדרך. רעיונות שהצעתי לא מיד התקבלו. למשל, כשהצעתי להשוות טיפולים לרכב, אמרו לי 'על מה את מדברת, אין באמת כאלה פערי מחיר, וחוץ מזה אף אחד לא יבחר מוסך באינטרנט'. היום 50% מהזימונים למוסך לא מלווים אפילו בשיחת טלפון. זה כמו להזמין פיצה. כל כך פשוט, שלא חשבו על זה".

מי משתמש יותר באפליקציה?

"כמעט 80% הם גברים. כשקידמנו בפייסבוק, הייתי בטוחה שאם נקדם לנשים זו תהיה הצלחה מטורפת. יחס ההמרה היה כל כך נמוך, וכל כך התאכזבתי, אבל הבנתי שגם למהפכה דרוש זמן. זה תחום שעדיין נחשב גברי. גם אני הגעתי מבחוץ בלי כל ידע מוקדם, כל חיי הייתי עם רכב ליסינג, היו מתקשרים אליי להביא את המפתח של האוטו והכול היה נעשה בלעדיי".

זה לא רק עולם חדש, זה גם עולם גברי מאוד.

"בהתחלה היה קשה. ממש בתחילת העבודה שלי התקיים כנס שהגיעו אליו רק גברים. הגעתי בשמלה שחורה מחויטת, והיו בטוחים שאני הולכת להגיש להם קפה ותה. באותו כנס הייתי צריכה להעביר הרצאה על חלפים. התיישבנו לקראת ההרצאות. אני מסתכלת ימינה, מסתכלת שמאלה, השורה שלי הייתה ריקה. אף אחד לא התיישב לידי, לא ידעו מה לעשות עם העוף המוזר הזה שהתפלח לכנס.

"כשעליתי לבמה שקשקתי, כי החשדנות שלהם כלפיי הייתה גדולה. אמרתי לעצמי שאתמודד עם זה רק בפסים מקצועיים, ועליתי עם המצגת שלי. בהתחלה הקול קצת רעד לי, אבל מהר מאוד התייצב, וברגע שהתחילו לשאול שאלות, הבנתי שאכן מקשיבים לי. בסוף ההרצאה ניגשו אליי, לחצו לי את היד ואמרו שהחכימו. למדתי לא לקחת את הדברים באופן רגשי. זה קשה, וזו עבודה פנימית".

לנשים יש אינטליגנציה רגשית ואיכויות שלא כדאי לוותר עליהן.

"זו בדיוק האינטליגנציה הרגשית - לוותר על האגו. אם את פועלת בתחום גברי עם אגו, את צריכה לבוא ממקום אחר, להבין את הצד השני ולא להיעלב מהחשדנות. זה העולם שהם מכירים. האנשים בתחום הבינו לאט לאט שאני לא קוריוז, ושאני לא הולכת להיעלם. היום כולם מכירים אותי, וזה מובן מאליו שאני חלק מהתעשייה".

הפחד שיתק אותי

עוז מעידה על עצמה שכמנהלת היא עושה הכול, "חוץ מלנקות את המשרד. בעצם, בשבוע שעבר אמרו לי שהמנקה לא מגיעה ועשיתי גם כלים, ואין לי בעיה עם זה", היא צוחקת. "אני יודעת שאני דורשת, אבל אני גם מהווה דוגמה - מגיעה מוקדם למשרד, ובדרך כלל גם סוגרת אותו".

לפני כשש שנים החליטה להיפרד מבעלה ואבי בנותיה. מתהליך הגירושים, היא מספרת, לקחה איתה לא מעט תובנות. "נישאתי בגיל צעיר מאוד. בגיל 20 כבר הפכתי לאמא. בדיעבד, לא באמת הכרתי את עצמי, לא הספקתי ללמוד מה רצונותיי, הייתי עסוקה בשאלה מה אחרים מסביבי צריכים. במקביל, פיתחתי קריירה, ועבדתי מסביב לשעון. אכולת ייסורי מצפון, העצמתי את תחושת הרצייה. להיות רעיה יותר טובה, אמא יותר טובה, לדאוג שהכול יהיה 'מושלם'. ככל שהרגשתי שאני מצליחה בקריירה המקצועית, התחושה ברמה האישית הייתה הפוכה. ההחלטה להתגרש הציבה לראשונה את רצונותיי במרכז.

"התובנה השנייה מבחינתי היא לא לפחד. גירושים נתפסו אצלי ככישלון להעניק לבנותיי את הבית שאני זכיתי לו כילדה, את הביטחון כששני ההורים נמצאים בבית כעוגן. הפחד שיתק אותי ובמשך שנים רבות מנע ממני מלקבל החלטה, שייתכן ובדיעבד הייתה נכונה יותר גם לבנות (היום בנות 27 ו-29). אני מאמינה שהיום אני נותנת להן דוגמה טובה יותר".

את בן זוגה הנוכחי, אראל, הכירה לפני כשנתיים וחצי. "גם עולם ההיכרויות עבר לדיגיטל. עד כמה שהיה מורכב עבורי להיחשף כך, עבדתי על עצמי לקבל את רוח השינוי, לשים את האגו בצד ולהבין שככה מתנהל העולם היום. הכרתי את אראל דרך אתר היכרויות, הדלת נפתחה, והעיקר והחשוב הוא להיכנס פנימה. הזוגיות הזו היא הזדמנות להפיק לקחים, ליישם תובנות, להיות ביחד מבחירה אמיתית, ולא בגלל כללים חברתיים.

"אראל מגיע גם הוא מתחום הרכב, והוא מבין גדול, אבל קורה שהוא מתקשר אליי ואומר, 'סיגל, תחפשי לי אלטרנטור'. הוא מודה בגאווה גדולה שאני חוסכת לו הרבה כסף. גם כשלאחי הבכור דפקו את הרכב לא מזמן, הוא התקשר אליי מיד, 'מה לעשות, סיגל'. ביקשתי שישלח תצלום של הדלת הפגועה, שלחתי לפחחים דרך האתר, קיבלתי הצעות מחיר והזמנתי לו תור במוסך. השלב הבא זה שהם יעשו את זה בעצמם באפליקציה, ולא יתקשרו אליי".

להיות רלוונטית בעידן החדש

"אני מנצלת את הפייסבוק והאינסטגרם כדי לשמור על עדכניות, לקרוא מידע וללמוד. כשהבאתי לפני ארבע שנים את הרעיון לתאם תור למוסך דרך כלי דיגיטלי, שהצרכן ישלח זימון לתור מבוקש והמוסך יאשר או יציע מועד חלופי, צחקו עליי. לכן התרגשתי מכל זימון תור שנשלח. היום מוסכים כבר מבינים שעליהם להציג שקיפות בשוק שסובל מסטריאוטיפים. מי שלא יעדכן את עצמו, גם טכנולוגית וגם שיווקית, פשוט ייעלם.

"אני עובדת עם ספקים ועובדים שנותנים חופש למחשבות ולרעיונות. אני מתפרעת בלי גבולות, וגיבשתי סביבי אנשי מקצוע שדואגים ליישום. תפיסת העולם שלי היא שאונליין לא יכול להספיק לבד. כדי להגיע לשינוי משמעותי נדרשת עבודת שטח, לנהל דיאלוג בינאישי, לשאול וללמוד כל הזמן".

את משתפת דברים ברשתות החברתיות?

"רק על 'גלגלים'. חבריי כבר התייאשו ממני. הייתה תקופה שראיתי איך החיים של כולם נראים כל כך מושלמים שם, בעוד שאני הרגשתי כישלון מאוד גדול בחיים האישיים, בפרידה מבן זוגי הקודם. החוכמה היא להבין שזה כלי שאנחנו בוחרים איך להשתמש בו, לא להשוות החוצה, אלא פנימה. אולי רק במקום של דברים מעוררי השראה, בוא נקרא כתבה על האישה המצליחה, כדי ללמוד ממנה מה היא עשתה כדי להצליח".

עוד כתבות

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה