גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לקנות עם בירה ביד: 8 אסטרטגיות לחוויית קנייה חד-פעמית

איך לאגף את המסחר המקוון דרך חוויית קנייה מנצחת ● 8 אסטרטגיות שגובשו על רצפת המכירות בניו יורק

אם יש משהו שמטריד את הקמעונאים בימינו כמעט יותר מהכול, זו השאלה איך לא לאבד מכירות בחנויות הפיזיות, כאשר עולם קניות האונליין מתחזק ותופס נתח שוק רחב יותר. בעולם הקמעונאות מבינים שכדי שהחנויות הפיזיות ימשיכו להיות רלוונטיות, הן חייבות לייצר חוויית קנייה שונה, כזו שמעוררת יותר חושים מאלה שפועלים בקנייה דרך המסך. או כמו שאמר לאחרונה טים בראון, מייסד מותג הנעליים AllBirds: עולם הקמעונאות לא מת, אבל עולם הקמעונאות "הרעה" בהחלט מתקרב לקיצו.

רוב המותגים כבר יודעים: הלקוחות של היום מחפשים יותר. בדיוק מהסיבה הזו, חלקם המציאו מודלים עסקיים ייחודיים או שינו את האופן שבו מתנהלות החנויות הפיזיות, יצרו תחושה של פרסונליזציה לצד חוויה נוחה ומהירה, וגיבשו ערך מוסף שימשוך אליהם את הארנקים. הנה שמונה מותגים שעשו זאת נכון בניו יורק.

האסתטיקה של המריחואנה

על פי המספרים שהציג דיוויד מנסר, מנהל השיווק של MedMen, כ-60% מהאמריקאים חיים במדינה (state) שבה מריחואנה חוקית באיזשהו אופן, 20% מהאמריקאים חיים במדינה שבה מריחואנה חוקית לשימוש מבוגרים, ו-64% מהאמריקאים תומכים בהפיכת מריחואנה לחוקית.

ב-MedMen החליטו שהמספרים האלה משמעותיים מספיק בשביל לייצר קונספט אחר למכירת קנאביס רפואי. לא עוד חנות מסתורית עם דוכן אחד שמציע את האפשרויות השונות מאחורי זכוכית שקופה, לא עוד תחושה של משהו לא חוקי. MedMen מתהדרת בהיותה חנות ריטייל ראשונה במעלה, שבמקרה גם מוכרת מריחואנה ומוצרים נלווים.

החנות מיועדת לתושבי ניו יורק שאוחזים במרשם רפואי, אבל חוויית המשתמש היא משהו שכל ריטייל יכול ללמוד ממנה. המוכרים מסתובבים עם iPad שבו מוצגים המוצרים השונים, ומסבירים ללקוחות על ההבדלים ביניהם, על כמות ה-HTC בכל אחת מהאפשרויות, ואיך כל אחד מהמוצרים מופק - חוויה חינוכית וטכנולוגית שדומה לחוויה בחנות של אפל.

המוצרים עצמם מאופסנים בתוך בקבוקונים או צנצנות המעוצבים בסגנון מינימליסטי, שעושה גם הוא חשק לרכוש משהו קטן. בחנויות של החברה בקליפורניה אפשר אפילו לרכוש כרטיסי גיפט כארד. ואפשר להגיע גם ללא מרשם רופא.

לעצב את הנעליים לבד

חנות הדגל החדשה של נייקי, הנקראת גם 'בית החדשנות', מתפרסת על פני יותר מ-6,000 מ"ר ושש קומות בשדרה החמישית, ומשלבת בין קנייה באופן המסורתי לבין חוויה עתידנית. באמצעות האפליקציה של המותג ניתן לסרוק פריטים ולגלות האם הם קיימים בצבעים נוספים, או האם יש את המידה שלכם במלאי, ולבקש בלחיצת כפתור לשלוח אליכם את הפריט ישירות לתא ההלבשה או לקופה. בחנות מציעים גם צ'ק אאוט מהיר, שבו ניתן לשלם על ידי סריקה עצמית של הפריט, ותשלום באפליקציה מבלי לעמוד בתור.

בחנות יש קומה שלמה הנקראת Nike Sneaker Lab, ובה ההיצע הגדול ביותר של נעלי החברה - דגמים חדשים לצד דגמים אייקוניים. אפשר לקרוא סיפורים המופיעים לצד חלק מהנעליים, ממש כמו במוזיאון. אם תרצו לעצב לעצמכם זוג נעליים אישי, תוכלו לבחור דגם, צבע שרוכים או רוכסנים, שילוב רקמה וחיתוכי לייזר, וגם את סוג הצביעה של הדגם. לחוויית שירות אישית תוכלו לקבוע פגישה אחד על אחד עם מומחה, שיעזור לכם לבחור את הדגם שיתאים לכם בדיוק לריצת המרתון הבאה שאליה נרשמתם.

החנות הכי שכונתית

כמעט שאי אפשר לדבר על קמעונאות, קניות אונליין או חדשנות טכנולוגית, בלי להזכיר את אמזון. רבים טוענים שהחברה אחראית למצב הקשה שבו שרויות חנויות רבות, כי היא זו ששינתה וממשיכה לשנות את חוקי המשחק. אחרים טוענים שאמזון פשוט מחייבת את החברות הקיימות להמציא את עצמן מחדש, באופן שייטיב עם הלקוחות.

בשנים האחרונות הפכה אמזון מפלטפורמה מקוונת בלבד לרשת חנויות פיזיות בפורמטים שונים, כולל אמזון גו, חנויות הספרים של אמזון והפורמט החדש: אמזון 4 כוכבים. על פי הקונספט, החנות מאגדת מוצרים שמדורגים באתר החברה ב-4 כוכבים לפחות (מתוך 5), ויש להם ביקורות חיוביות מלקוחות. מתוך המוצרים הללו נבחרים אלה שמתאימים לשכונה הספציפית שבה החנות ממוקמת, על פי היסטוריית הקנייה של השכונה. כך, תמהיל המוצרים בסניף הניו יורקי שבצ'לסי יהיה שונה מהתמהיל בברקלי שבקליפורניה.

בקונספט הזה יש מחשבה מאוד לוקאלית, מותאמת לצרכים, וכזו שיוצרת תחושה של חנות שכונתית נעימה. ומכיוון שאי אפשר בלי איזה טאץ' טכנולוגי, בחנות מותקנים תגי מחיר אלקטרוניים על כל מדף, כך שהמחירים מעודכנים באופן אוטומטי ברגע שיש שינוי באתר.

לגדל את הקפה

לא משנה לאיזה סניף של ענקית בתי הקפה סטארבקס נכנסים, הכול מרגיש קצת יותר מדי מוכר: טעמי הקפה והיצע המאפים, סידור התור לקופה, רישום השם שלכם על גבי הכוס. אבל זה ממש לא המקרה בסניף שבשדרה התשיעית. כבר כשנכנסים לבית הקפה צריך רגע להבין על מה אנחנו מסתכלים. כניסה לבית מלון מפואר? חנות מרשימה? לא, זו עדיין סטארבקס, רק הרבה יותר טוב.

בחנות מציעים בר קוקטיילים שבו תוכלו ליהנות ממשקה ייחודי, מאפייה שכוללת גם פיצות ומאפים שאינם בתפריט הרגיל, ואפשרות להתנסות ב'אומנות עשיית הקפה' - יש במקום מטחנות קפה, ואם מורידים את האפליקציה של הסניף הספציפי הזה חווים את התהליך תוך שימוש במציאות רבודה (AR) - תוכלו לגדל עץ פולי קפה משלכם ולהמשיך משם את התהליך, או פשוט ללמוד על המוצרים השונים.

מדיטציה וריצה

ניו יורק ידועה כעיר שלא ישנה אף פעם, והתושבים שלה חווים, פעמים רבות, את התחושה הזו על בשרם. בעיר של כ-8.5 מיליון איש ולמעלה מ-62 מיליון תיירים בשנה יש רעש, הרבה רעש. ניו יורקים אמיתיים יודעים שהם צריכים למצוא דרך להתמודד עם הטירוף של העיר. במותג בגדי היוגה והספורט לולו למון מבינים את המצב, ולכן החנות שלהם בשדרה החמישית מספקת פתרון אמיתי.

מלבד שיעורי יוגה שמתקיימים שם, קבוצות ריצה יוצאות מהחנות מדי יום בשעות שונות. יש גם אזור המציע קפה, מים וחטיפי אנרגיה, ועמדות הטענה לסלולרי, ובקומה השנייה ישנו מעין מרכז מדיטציה שבו לקוחות יכולים להתנתק מהמכשירים ומשאון העיר, ולהתחבר לעצמם מחדש. על כורסאות סופר נוחות, המחוברות לאוזניות, ניתן לשבת להאזין ל-12 קטעי הנחיית מדיטציה.

המגדר נשאר בחוץ

המותג מציג קונספט ראשון מסוגו בעולם: חנות שמציעה רק 'פריטים ללא מגדר' (Gender Free). לא משנה מי את/ה כלפי חוץ, כל הבגדים בחנות רלוונטיים לאופן שבו אתם מרגישים הכי בנוח. על פי רוב סמית, מייסד המותג, זהו מקום נטול שיפוטיות, שבו לקוחות, ובעיקר צעירים בני דור ה-Z, יכולים לבטא את עצמם בחופשיות.

קהלי היעד הטבעיים של חנות קונספט מסוג זה הם הקהילה הלהט"בית, טרנסג'נדרים ואנשים שלא מתלבשים, בהכרח, לפי המגדר שלהם, אולם נתון מפתיע ששיתף סמית בכנס NRF (הפדרציה הלאומית לקמעונאות) האחרון הוא שמרבית הלקוחות הם סטרייטים. כדי לייצר חוויה שמתאימה לצעירים יש בחנות תא צילום (פוטובוט) שמתחבר לאינסטגרם, ובית קפה, ויש אירועים שונים שיוצרים קהילה. אלה יכולים להיות ערבי סקס ומגדר, ערב שירה, ערב משחקי קופסה או אירוע קוקטייל. בנוסף, מדי שבוע מתקיים בית פתוח למעצבים, שמציגים את הקולקציה שעליה הם עובדים.

לקנות עם בירה ביד

באתר של בונובוס מצהירים כי הם "מבינים גברים", ולכן מציעים חוויית קנייה שלדעתם רלוונטית יותר לגבר הממוצע: קנייה מהירה של פריטים שמחמיאים לגוף - עם בירה קרה ביד.

זה התחיל כחנות אונליין לבגדי גברים, שהתיימרה למכור מכנסי צ'ינו ש'מתאימים יותר טוב', וכיום מדובר ברשת של למעלה מ-30 חנויות פיזיות ברחבי ארה"ב. החנות מתפקדת כמעין שואו רום (הם קוראים לזה Guideshop), גברים יכולים לתאם פגישה בת שעה, ומוכר יקבל את פניהם ויסביר להם על האפשרויות השונות בקולקציה.

את הפרטים שנרכשו הלקוח לא מקבל בשקית ביציאה, הם נשלחים אליו הביתה או למשרד לפי החלטתו, כך שהוא לא צריך להסתרבל עם שקיות, והרשת יכולה לחסוך בשטחי מחסנים ובכמות מלאי בחנות. המשלוח הוא חינם לגמרי, וכך גם ההחזרות. אגב, ב-2018 נרכשה הרשת על ידי וולמרט תמורת כ-310 מיליון דולר.

מחליפים כל חודשיים

כשאני ממליצה לאנשים שמבקרים בניו יורק להגיע לחנות סטורי שבשכונת צ'לסי, לרוב אני נתקלת בשאלה "איזו מין חנות זאת". האמת היא שאין תשובה אחת אבסולוטית. זו לא חנות נעליים, חנות בגדים, חנות כלי בית או מוצרי נייר. סטורי היא, למעשה, מעין גלריה, שבה הקונספט משתנה כל 4-8 שבועות. ולא רק הקונספט, אלא החנות כולה, מעיצוב החלל ועד אחרון הפריטים - הכול משתנה.

אז נכון, סטורי כבר קיימת קרוב לשמונה שנים בשדרה העשירית, ומותגים אחרים מנסים להעתיק את הקונספט, אבל היא עדיין נחשבת לעוף מוזר וייחודי. כל כך ייחודי, שרשת בתי הכלבו האמריקאית מייסיס (Macy's) החליטה לרכוש אותה לפני כשנה, כדי לייצר מעין 'חנות בתוך חנות' בסניפים נבחרים.

עד כה לסטורי היו מעל 40 קונספטים ('סיפורים'), וביניהם קונספט אהבה שכלל מוצרים כמו פיג'מות רכות, נרות, פרחים ובשמים, וקונספט בריאות שכלל ספרים, מוצרים בריאים ובגדי יוגה. אבל החדשנות לא נעצרת כאן, אלא ממשיכה לאחד מהדברים החשובים היום בעולם הריטייל - יצירת חוויה. כך אפשר להצטרף שם לשיעורי יוגה או בישול, להקשיב להרצאות אורחות, או להשתתף בתחרות סטארט-אפים. "המבחן הסופי שלנו הוא האם לקוחות מקבלים חוויה שהם לא יכולים לקבל בישיבה על הספה בבית", סיכמה זאת רייצ'ל שכטמן, מייסדת החנות, בכנס NRF (הפדרציה הלאומית לקמעונאות) האחרון.

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

"נמצאים רק בתחילת הדרך": מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם לראשונה על במה אחת

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס Tech IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה צפוי היום במדד המחירים לצרכן בישראל?

העונתיות במספר סעיפים מושכת את מדד המחירים לצרכן כלפי מעלה, והקונצנזוס הוא לקצב אינפלציה שנתי של 2.6% ● עם זאת, הסיכונים הגאו-פוליטיים, העלייה העולמית במחירי הנפט והפיחות בשקל עלולים להחמיר את המצב אף יותר

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

ירידות חדות באירופה על רקע המתיחות בין ישראל לאיראן

הניקיי צלל בכ-2% ● התמ"ג בסין הפתיע לחיוב ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור