גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ה-E קופה המרהיבה של מרצדס: 700 אלף שקל לדגם הבסיסי

ה-E קופה המרהיבה מקבלת מנוע חדש ו"ירוק", אבל בהחלט לא צמחוני ● היא מתוכננת עבור הייטקיסטים לאחר אקזיט, ופחות עבור אנשי "הכסף הישן"

 

וירוס שמקורו לא ידוע פוקד לאחרונה את פלח רכבי היוקרה בישראל. לאחר שנים ארוכות של צמיחה מהירה ועקבית, התכווצו המכירות בפלח הזה ברבעון הראשון של 2019 בשיעור של כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. יש הסבורים שמדובר בבעיה נקודתית שנובעת מעיכובים בייצור ובאספקה של גרסאות "פלאג-אין" יוקרתיות, שזוכות לפופולריות רבה בישראל. אחרים טוענים שאחראי לכך היבוא המקביל.

אבל קשה למצוא מי שיטען כי מדובר ברוויה של שוק רכבי היוקרה. בשנים האחרונות צמח מספרם של המיליונרים בישראל בלמעלה מ-8%, ורכבי יוקרה שעולים מאות אלפי דולרים הם עדיין בונוס-עצמי מבוקש ביותר באלפיון העליון, ולא רק בישראל. וכאשר מדובר בבונוסים-עצמיים, המוטו הוא "אם יש לך, תדאג שידעו את זה" או במילים אחרות, רכבי יוקרה מוחצנים.

מרצדס E450 קופה היא דוגמה בהחלט מייצגת לז'אנר. היא שייכת פורמלית למשפחת ה-E סדאן הסולידית, אבל מחצינה פרופורציות יותר ספורטיביות בשילוב גג קשתי רצוף ומרהיב, שנמתח לאחור בזווית חדה ללא עמודי תמיכה מרכזיים וחרטום דמוי כריש משחר לטרף, שאופייני למשפחת הקופה של מרצדס. מתיחת הפנים שעברה המכונית בשנה שעברה העניקה לה זנב הרבה יותר מושחז וחישוקי 19 אינץ' מעוצבים לתלפיות סוגרים היטב את הקצוות של חבילת מרשימה של נוכחות כביש, שלא מותירה צופים אדישים.

אם העיצוב החיצוני נועד לייצר ריגושים בסביבה החיצונית, תא הנוסעים הוא הדוניזם נטו. הרצפה הנמוכה יחסית דורשת קצת גמישות מהגב בעת הכניסה, אבל הפיצוי הוא אסתטיקה של מלון בוטיק יוקרתי: קווים רכים, זורמים ומינימליסטיים, עבודת עץ ועור מרהיבה, ושילוב צבעים שמאחוריו ניצבות מחשבה ואיכות גימור מהשורה הראשונה. בקיצור, סביבה שמאפשרת לשקוע בשלוות זן גם במהומה של נתיבי איילון.

צג מולטימדיה ענק ועתיר תפריטים הוא סטנדרט בדגם ה-E450, והנדסת האנוש זהה לזו של סדרה E. כלומר, היא מתוכננת עבור הייטקיסטים לאחר אקזיט, ופחות עבור אנשי "הכסף הישן".

המושבים הקדמיים מפנקים ומפוסלים היטב. למרות העובדה שכניסה לצמד הכורסאות האחוריות דורשת תמרון, הן מרווחות ונוחות באופן מפתיע עבור מבוגרים, שקומתם לא חורגת מהממוצע. האבזור התקני עשיר ומקיף, כמקובל בפלח, כולל כוונון חשמלי עתיר מצבים למושבים הקדמיים, גג פנורמי חשמלי ומערך מקיף של מערכות סיוע מתקדמות לנהג, בדומה לגרסת הסדאן.

גרסת ה-450 שהצטרפה השנה להיצע, מחליפה את גרסת ה-400 שנפלה קצת בין הכיסאות. היא עדיין מצוידת במנוע טורבו בנפח 3 ליטר בתצורת V6, אבל הפעם זה מנוע חדש לגמרי שהותאם למבחני הפליטה האירופאיים העדכניים ועל הדרך גם זכה לקפיצה בהספק מ-333 ל-367 כ"ס ולתוספת צנועה למומנט, שעומד כעת על 50 קג"מ עגולים.

המחיר הבסיסי: 700 אלף ש'

מרצדס טוענת שהמנוע הזה הרבה יותר "ירוק" וחסכוני מקודמו, אבל על הכביש הוא לא עושה שום הנחות לצמחונים. כאשר מחשב המנוע ניצב על אחד משני המצבים הספורטיביים, הוא מרגיש כמו קרניבור שמריח את המנגל של יום העצמאות. הוא בועט את הרכב מאפס ל-100 ב-5.6 שניות, צובר מהירות בקצב מרשים ומרגיש יציב ורגוע גם במהירויות אוטוסטרדה (של אירופה).

מערכת ההנעה הכפולה של מרצדס, סטנדרט ב-450, מעבירה את הכוח לגלגלים ביעילות מרשימה גם על משטחים חלקלקים. התיבה בת תשע המהירויות לא מתנגדת להוריד באופן מיידי שניים ואפילו שלושה הילוכים לנוכח פקודת האצה אגרסיבית. במצבי ההיתכנות הרגילים, המנוע חלק ומעודן והביקורת העיקרית שלנו נוגעת לצליל הספורטיבי, או למעשו להיעדרו. קצת מאכזב בהתחשב באגרסיביות החזותית. קרוב לוודאי שאי שם ברשימת האופציות היקרות של היצרן, מסתתר הפתרון לבעיה.

ואם כבר באופציות עסקינן, היינו ממליצים לצייד את הרכב במערכת מתלי האוויר של מרצדס. הגרסה התקנית מצוידת במתלי מתכת תקניים. חרף העובדה שהנוחות עדיין סבירה ברוב התנאים, שילוב של צמיגים בחתך קיצוני ומהמורות עמוקות על האספלט הישראלי מוציאים לעיתים את המרכב ואת הנוסעים משלוותם. המתלים הבסיסיים גם משחררים קצת יותר מדי נטייה ותנודות אנכיות בפניות, אם כי זו בעיקר תחושה סובייקטיבית. מי שיתגבר עליה יגלה שאחיזת הכביש של ההנעה הכפולה על כבישים מפותלים גבוהה הרבה יותר מהאומץ של הנהג. המצב הספורטיבי גם מלטש את תחושת ההיגוי, ובסך הכול גם נהגים יודעי ח"ן לא יקופחו.

במחיר בסיס של 699 אלף שקל, ה-450 קופה התייקרה רק בכ-3% לעומת ה-E400 קופה היוצאת. עם זאת, היא מציעה הרבה יותר אבזור תקני וכמובן תוספת לא מבוטלת להספק ולביצועים. בקיצור, עסקה טובה למי שיכול כמובן.

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

ימי הזוהר מאחוריה? הקרן של משקיע העל דועכת

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית התפוצצה"

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת