גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

200 רקטות נורו לדרום ולאזור בית שמש; חיל האוויר תקף 120 יעדים ברצועה

מטחי רקטות נורו לישראל וגרמו פגיעה ישירה בבית בחוף אשקלון, ולפציעת אישה בת 50 בקריית גת וגבר בן 50 באשקלון; אזעקות נשמעו מהדרום ועד בית שמש ● חיל האוויר הגיב החל משעות הצהריים למטחים הכבדים מכיווןן עזה לעבר ישראל בתקיפה של כ-120 יעדים של ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה

מפגינים פלסטיניים על גדר הרצועה / צילום: REUTERS/Mohammed Salem
מפגינים פלסטיניים על גדר הרצועה / צילום: REUTERS/Mohammed Salem

יותר מ-200 רקטות נורו היום (שבת) משטח רצועת עזה לישראל. אחת מהן פגעה פגיעה ישירה בבית בחוף אשקלון ואחת נוספת גרמה לפציעת אישה קשה מרסיסים בקריית גת. גבר בן 50 נפצע באורח בינוני באשקלון. רקטה נוספת נחתה סמוך לאשקלון בכביש 4. מערכת כיפת ברזל הופעלה בתגובה לשיגורים ויירטה עשרות מהם.

חיל האוויר תקף אחר הצהריים מנהרת טרור שחפר הג'יהאד האסלאמי לכיוון ישראל בדרום רצועת עזה. עומק המנהרה כ-20 מטר, ובצה"ל אמרו כי באחרונה היא הייתה תחת מעקב טכנולוגי. 

המנהרה נחפרה ממספר מוקדים, והיו לה כמה הסתעפויות. היא הותקפה באמצעות מטוסי קרב, ובצה"ל אמרו כי היא הושמדה. מאז תחילת הלחימה בדרום הבוקר, צהל תקף כ-120 מטרות ברחבי הרצועה. 

במהלך היום נשמעו אזעקות ביישובי עוטף עזה וגם בעיר אשקלון ואשדוד. אזעקות נשמעו גם באזורים צפוניים יותר - במזכרת בתיה, בצומת ביל"ו ובבית שמש. עיריות באר-שבע, אשקלון, אשדוד, קריית מלאכי ויבנה הורו על פתיחת המקלטים בעיר בעקבות הירי, ובאשקלון פונו המתרחצים מהחוף.

חיל האוויר הגיב בצהריים למטחים הכבדים מכיווןן עזה לעבר ישראל בתקיפה של יעדים של ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה. דובר צה"ל מסר כי בין המטרות שהופצצו מתחמים צבאיים של חמאס בעזה - ששמשו לאימונים ולייצור של אמצעי לחימה. אחד המתחמים שהותקפו שימש את הכוח הימי של חמאס. בנוסף, הותקף מתקן צבאי משותף של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי. עוד מטרות הותקפו בחאן יונס, שאטי, דיר אל באלח ועוד. כתוצאה מהתקיפות נהרג פלסטיני אחד, וארבעה נפצעו. דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף מנהרה שחצתה לשטח ישראל מכיוון רפיח. 

מוקדם יותר צה"ל תקף באמצעות טנקים עמדות תצפית של חמאס בכמה אזורים ברצועה, וכן הותקפו מספר משגרים של רקטות שבאמצעותן בוצע ירי לעבר ישראל.

לאחר שהחלה מתקפת הרקטות לעבר ישראל, בשעה 10 בבוקר, הירי לעבר יישובים בעוטף עזה ולערים בדרום ובשפלה התרחב: בסביבות השעה 15:00 צופרי האזעקה הופעלו באזור בית שמש, ורקטות נורו גם לקריית גת. מוקדם יותר הופעלו צופרי האזעקה גם באשקלון, קריית מלאכי, אשדוד ובחלק ממושבי המועצה האזורית לכיש ויואב.

בעקבות הירי לקריית גת נפצעה אישה בשנות ה-50 לחייה פצעים קשים כשנפגעה מרסיסים בראש ובגפיים. צוותים של מד"א הגישו לה טיפול ראשוני בשטח תוך פינויה לבית החולים ברזילי באשקלון. במד"א אמרו כי מצבה של הפצועה קשה אך יציב.

התייעצות בקריה. בנימין נתיהו, הרמטכ"ל אביב כוכבי והצוות הביטחוני / צילום: קובי גדעון/לע"מ

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מקיים הערכת מצב בהשתתפות ראש השב"כ, סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הדרום, ראש אגף המודיעין, ראש אגף המבצעים, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד העורף, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובכירים נוספים.

בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף קרא לתושבי עוטף עזה ואשקלון להישאר בסמוך למרחבים המוגנים מחשש להימשכות הירי. בכל האירועים לא דווח עד כה על נפגעים. על רקע המתיחות בדרום, צה"ל הקדים הבוקר והודיע כי החליט לחסום צירים הסמוכים לגדר הגבול עם עזה, וכך נסגרה הגישה למספר אתרים הסמוכים לרצועה, ובהם גבעת נזמית שליד שדרות, אתר חץ שחור וחוף זיקים. צה"ל קרא לציבור להישמע להוראות שהגורמים המוסמכים מטעמו ימסרו.

ההסלמה מהבוקר באה לאחר שאתמול נפגעו קצין צה"ל באורח בינוני וחיילת באורח קל מאוד, מירי צלפים בחסות הפרות הסדר שהתקיימו בקרבת גדר המערכת במרכז הרצועה. בעקבות הירי, צה"ל הגיב בתקיפה של יעדים של חמאס ברצועה ומשרד הבריאות בעזה דיווח על ארבעה הרוגים פלסטינים.

ארגוני הטרור בעזה איימו בעקבות תקיפות אלה כי יגיבו בחריפות נגד ישראל. זאת, כשבקהיר נמשכים המאמצים להשיג הבנות לקראת הסדרה, ומאידך - ישראל נמצאת לפני ימים רגישים: בשבוע הבא ייערכו אירועי יום הזיכרון ולאחר מכן חגיגות יום העצמאות, ובהמשך, ישראל צפויה לארח בתל-אביב את האירוויזיון.

בצל הירי הכבד קיים הבוקר ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייעצויות ביטחוניות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל וראשי מערכת הביטחון בקריה בתל-אביב. 

המתיחות עם עזה, במיוחד לקראת חודש הרמדאן, ידועה ונפיצה זה שבועות ארוכים. כל רשויות הביטחון התריעו מפני התפתחות צפויה זו. אף על פי כן, חלפו חודשים ארוכים מהפעם האחרונה שבה כונס הקבינט הביטחוני-מדיני, ונתניהו מידר את חברי ממשלתו בנוגע לכל המהלכים שהחליט לבצע, בנוגע להעברות כספי מסים - הן לעזה והן לרשות הפלסטינית. מול הרשות העברת הכספים נדחתה על-ידי הפלסטינים, לאחר שישראל ביצעה קיזוז כספי שכר המחבלים (לפי חוק חדש שעבר בכנסת לפני שנה).

יו"ר האופוזיציה המיועד, ח"כ בני בנץ (כחול לבן), מסר הבוקר: "זה זמן רב שממשלת ישראל פועלת בחוסר רציפות אסטרטגית הן בתחום הביטחוני-מבצעי והן בתחום של יצירת מנופים מדיניים וכלכליים. כשחוסר המדיניות והרציפות פוגש את ההיענות לסחטנות שיל חמאס בשנה האחרונה, הנה אנחנו פוגשים בשבת בבוקר מטחים כבדים על ישראל וסבב סחטנות נוסף. ממשלת ישראל חייבת לבחור כיוון אסטרטגי החלטי, תקיף ובלתי סחיט. ממשלת ישראל חייבת להשיב את ההרתעה ורק אז לפעול להסדרה ארוכת-טווח ללא פשרות ביטחוניות וללא סחטנות. אנחנו סומכים על צה"ל ומחזקים את תושבי יישובי הדרום על איתנותם".

ח"כ צבי האוזר (כחול לבן) אמר הבוקר שהחלטתו של נתניהו שלא לכנס קבינט היא תמוהה. "החלטה תמוהה של ראש הממשלה לא לכנס קבינט זו תקופה ממושכת למרות ההידרדרות בגבול עזה, לא סבירה ומסוכנת. ראש הממשלה מטיל אחריות עיוורת על שרי הקבינט מבלי לשתפם בשיקולי הביטחון הלאומי כמתחייב בחוק. בכך הוא פוגע בסדרי שלטון בסיסיים", אמר האוזר.

ח"כ אלון שוסטר, לשעבר ראש מועצה איזורית שער הנגב וכיום ח"כ אופוזיציה מכחול לבן, העלה תמונתו מאזור הקיבוץ שלו, מפלסים, שצולם כמה רגעים לפני האזעקות. "יצאנו לסיבוב שבת, ריצה - הליכה. לקראת סיום היו מספר פעמים צבע אדום וכיפות ברזל. העוטף הוא בן ערובה לאלימות הפלגים הפלסטיניים בעזה ולמדיניות השגויה של הממשלה, המחזקת את החמאס ומחלישה את הרש"פ".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הגיב גם הוא הבוקר: "אנחנו בחד"ש מתנגדים לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע, בין אם זה בעזה, שם מתחולל טבח מתמשך, או בדרומה של ישראל, שם סובלים מירי טילים זה שנים. האשם המרכזי ב'סבבי' ההרג והסבל הוא ממשלות ישראל המחזיקות את תושבי רצועת עזה במצור אכזרי ורצחני. רק סיום המצור והסדר מדיני יפסיקו את הסבל".

עוד כתבות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה החברה ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי