גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"תחליף לי את הירוק (דולרים) לעץ (שקלים)": שיחת הקודים עם גודובסקי שהתקילה את פאינה קירשנבאום

במשך תקופה ארוכה ביצעה המשטרה האזנות סתר לשיחות בין סגנית שר הפנים לשעבר ליד-ימינה ● בכמה מקרים דיברו השניים בקודים על סכומי כסף שונים, בהם 6,000 שקל שקיבלה קירשנבאום מסגן ראש עיריית ב"ש לשעבר, יגאל אובשייביץ ● קירשנבאום העידה כי מדובר בהחזר הלוואה שנתנה לאובשייביץ ואף זימנה אותו כעד הגנה ● אלא שעדותו סתרה את דבריה ב-4 נקודות מרכזיות

פאינה קירשנבאום / צילום: שלומי יוסף
פאינה קירשנבאום / צילום: שלומי יוסף

בסיום עדותו, ובצאתו מאולם בית המשפט המחוזי בתל-אביב, פנה עו"ד יגאל אובשייביץ, לשעבר סגן ראש עיריית באר-שבע, ללחוץ את ידה של פאינה קירשנבאום, המואשמת בשוחד במסגרת פרשת "ישראל ביתנו".

קירשנבאום הושיטה לאובשייביץ יד רפה, ונמנעה מלהפגין את החמימות שאפיינה את פרידותיה מיתר עדי ההגנה שנקראו להעיד לטובתה. הסיבה לכך, כנראה, נוגעת לתוכן עדותו של אובשייביץ, שבה מסר פרטים שעמדו בסתירה לדברים שאמרה קירשנבאום על דוכן העדים (אובשייביץ, אגב, הורשע בעבר בתקיפת שתי נשים. בעקבות הרשעתו, הוא אינו יכול לכהן בתפקיד ציבורי).

קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר, מואשמת כי בתמורה לחלוקות תקציבים ממשלתיים-קואליציוניים של מפלגתה לגופים ולארגונים שונים, היא קיבלה - לעצמה, למשפחתה ולמפלגה - טובות הנאה בשווי מיליוני שקלים. במסגרת הפרשה הורשע אחרי הסדר טיעון, דאוד גודובסקי, ראש אגף ארגון בישראל ביתנו ומי שחלק העידו שהיה יד-ימינה של קירשנבאום, במתן ובקבלת שוחד, ונשלח למאסר של 7 שנים. גודובסקי ערער - וערעורו על חומרת העונש תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון.

המשטרה ביצעה האזנות סתר לטלפונים של קירשנבאום וגודובוסקי במשך תקופה ארוכה. בחלק מהשיחות האלה דיברו השניים בקודים בנוגע לסכומי כסף שונים ("עץ זה שקלים", "ירוק זה דולרים", העידה קירשנבאום; ראו מסגרת). באחת מהשיחות, שלגביה נקרא אובשייביץ להעיד, נשמעת קירשנבאום מספרת לגודובסקי על סכום כסף שקיבלה, ושאותו היא מבקשת להמיר מדולרים לשקלים. אובשייביץ הוזמן כעד מטעמה, על-מנת לתמוך בעדותה שלפיה 6,000 שקל שאותם קיבלה קירשנבאום היוו החזר הלוואה שהיא העניקה לסגן ראש העיר לשעבר (אובשייביץ), בעת שהיה במעצר בית בבית אמו.

באותה שיחה, שבקשר אליה נקרא אובשייביץ להעיד, התנהל הדו-שיח הבא בין קירשנבאום לגודובסקי: קירשנבאום: "הוא הביא לי (את הכסף)... צריך לשנות את זה בחזרה ל'עץ' (להמיר את הדולרים לשקלים)". גודובסקי: "טוב, נפתור את הבעיה הזאת". קירשנבאום: "שאני אעבור דרכך? איך נעשה את זה?" גודובסקי: "איך שתרצי, איך שתגידי… אז בסוף הוא התנהג בצורה יפה". קירשנבאום: "כן... לא עד הסוף, אבל זה לא משנה. זה עדיף על… בסדר, התנהג כמו בן-אדם".

השיחה על הירוק שצריך להחליף לעץ

"היה לי כסף בבית" - או אולי משכה מכספומט

במהלך חקירתה הראשית, העידה קירשנבאום על השיחה הזאת, ורק אז חשפה לראשונה את גרסתה שלפיה מדובר בשיחה שבה מדברים השניים על הלוואה שהעניקה בעבר לסגן ראש עיריית באר-שבע. כך אמרה קירשנבאום בעדותה: "היה לנו סגן ראש העיר בבאר-שבע, אני חושבת שהוא יגאל אובשייביץ, והייתה לו איזו בעיה משפטית, והוא היה במעצר בית. כשהוא היה במעצר בית אני נסעתי (אליו), וידעתי שסגרו לו את הגישה לחשבונות בנק, והוא גר אצל אמא שלו.

"ידעתי שהוא בבעיה כלכלית, אז הלוויתי לו 6,000 שקל, ובמשך זמן הוא כבר חזר ויצא ממעצר בית, ולא הביא לי את הכסף בחזרה. לא היה לי נעים לפנות אליו, אז ביקשתי מדאוד שיתקשר ליגאל, וישאל אותו מתי הוא מתכוון להחזיר לי את הכסף, ובאמת באותו יום הוא הגיע אליי והביא לי כסף. בשיחה אני אומרת שהוא יצא בן-אדם, כי הוא כן החזיר את הכסף, רק שהוא לא החזיר את זה בשקלים".

כשנשאלה קירשנבאום על השיחה הזאת בחקירתה הנגדית, היא הסבירה כי כאשר גודובסקי אמר לה 'נפתור את הבעיה הזאת", הוא התכוון שהוא ילך להחליף את הדולרים לשקלים בצ'יינג'. קירשנבאום: "נוח לי שהוא יעשה לי את השירות הזה. אני עסוקה. מהבוקר עד הערב בעבודה, נוח לי שהוא יעשה את זה בשבילי. אתה לא שולח את המזכירה לקנות לך סלט?". "לא", השיב לה התובע.

דאוד גודובסקי/ צילום:שלומי יוסף

השופט ירון לוי שאל את קירשנבאום לגבי השיחה: "למה הכול כזה עמום?". וקירשנבאום ענתה: "לוקחים שיחה, מוציאים אותה מההקשר, ואז זה נראה לך עמום. זו שיחת המשך של שיחות שעשינו בטלפון ובפגישות. לנו זה לא עמום, זה ברור לגמרי".

לוי המשיך ושאל את קירשנבאום: "מי זה האיש הזה?", והיא השיבה: "יגאל אובשייביץ' מבאר-שבע". "והוא יעיד?" שאל לוי, וקירשנבאום השיבה: "הוא יעיד. אנחנו נביא אותו". אלא שאותו אובשייביץ', לשעבר סגן ראש העיר באר-שבע, כבר העיד במשפט קודם לכן כעד תביעה, וכלל לא נשאל על עניין ההלוואה.

בהמשך אותה חקירה נגדית, שאל ראש התביעה, עו"ד ד"ר מאור אבן-חן את קירשנבאום: "למה מתכוון גודובסקי כשהוא אומר שהוא התנהג בצורה יפה?" וקירשנבאום השיבה: "שהוא לא כעס, שהחזיר את הכסף". השופט לוי: "מה יש לו לכעוס? על זה שהוא צריך להחזיר לך את הכסף שאת הלווית לו?" קירשנבאום השיבה: "לא יודעת למה דאוד התכוון. בא, נתן כסף. מה כבר יכול להיות פה לא בסדר?"

השופט לוי שאל את קירשנבאום - באיזה מטבע היא נתנה ליגאל את הכסף; והיא השיבה לו ש"בשקלים". "אז למה הוא מחזיר לך בדולרים?" שאל לוי. וקירשנבאום השיבה: "כי זה מה שהיה לו כנראה".

לאחר מכן, שאל לוי: "מאיפה היו לך 6,000 שקל?" והיא השיבה: "כשזה קרה, עוד היה לי כסף בבית". בהמשך, שינתה מעט קירשנבאום את גרסתה, וטענה כי ייתכן גם שהסכום שהלוותה נמשך על-ידה מהכספומט. השופט לוי: "אז זה משהו שאי אפשר, נגיד, לראות בחשבון הבנק?". וקירשנבאום ענתה: "לא חושבת שאפשר לראות את זה, אבל אני יכולה לראות אם הייתה במקביל משיכה".

4 נקודות שבהן סתר העד את קירשנבאום

אמירתה של קירשנבאום "נביא אותו להעיד" חייבה את ההגנה להזמין את אובשייביץ לעדות נוספת, בין שתכננה זאת מראש ובין שלא. על אף שמבחינה פרוצדוראלית יכול היה השופט לפסול את עדותו מחדש של עד שכבר העיד, בשבוע שעבר העיד אובשייביץ פעם נוספת במשפט; ולצערה של קירשנבאום הוא סתר את עדותה שלה בארבע נקודות מרכזיות.

אובשייביץ. הלוואה מקירשנבאום / צילום: כדיה לוי

אומנם, אובשייביץ אישר כי הוא קיבל הלוואה על-סך 6,000 שקל מקירשנבאום, ושזה היה כשהוא היה במעצר בית, אך מספר דברים נוספים שאמר עמדו בסתירה ישירה לעדותה של קירשנבאום.

ראשית, אובשייביץ סיפר כי קירשנבאום היא זו שביקשה ממנו להחזיר לה את הכסף בדולרים, על אף שלפי עדותה של קירשנבאום הדברים התנהלו אחרת לגמרי. קירשנבאום העידה כי בכך שהחזיר דולרים ולא שקלים (או בשפתה: ירוק ולא עץ), יצא אובשייביץ "בן-אדם, אבל לא עד הסוף", ושזאת הסיבה שהיא נדרשה לבקש מגודובסקי להחליף את הדולרים לשקלים.

שנית, אובשייביץ טען, שקירשנבאום דיברה איתו על האופן שבו ראוי שיחזיר את ההלוואה, בעוד היא עצמה העידה כי היא ביקשה מגודובסקי שישוחח עם אובשייביץ, ויבקש את הכסף בחזרה, ולא היא.

שלישית, אובשייביץ העיד כי קירשנבאום באה לבקר אותו, ביררה אם הוא זקוק לעזרה, ושאלה לאחר מכן - איפה יש כספומט קרוב. לדבריו, היא יצאה מבית אמו שבו שהה במעצר בית, משכה כנראה מהכספומט את הכסף, והביאה לו אותו. אך בעדותה טענה קירשנבאום שהיא חושבת שמדובר בכסף שהיה בביתה, ולכן ייתכן שלא יהיה תיעוד למשיכתו (אם כי בהמשך עדותה הסתייגה ואמרה שאם זה נעשה במשיכה מהכספומט יהיה ניתן לאתר זאת).

ההגנה, אגב, לא הגישה אסמכתא שבה תיעוד של פעולות בחשבון הבנק של קירשנבאום.

רביעית, אובשייביץ הודה כי באותה תקופה הוא החזיר 50 אלף שקל לבני משפחתו, שהפקידו עבורו סכום כסף כערובה להבטחת שחרורו למעצר בית.

עו"ד יעל שחף מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות, שאלה את אובשייביץ: "אז הצלחת לגייס באותה תקופה 50 אלף שקל, אבל 6,000 היית צריך לקחת כהלוואה?" אובשייביץ השיב: "הם הפקידו בשבילי את הכסף, ואני החזרתי להם מהכסף שלי. כנראה, לא היה לי פרצוף לבקש עוד כסף".

"למה לא סיפרת את כל הסיפור הזה כשהיית פה (בעדותך הקודמת)?", שאל השופט לוי את אובשייביץ. וזה השיב: "אף אחד לא שאל אותי, ולא חשבתי שזה מהותי".

הסגנון הציורי של בכירי ישראל ביתנו: "זה כמו שברוסית לא אומרים 'מיליון' אלא אומרים 'לימון'"

כאשר קירשנבאום העידה בעצמה, היא התייחסה לשיחות בינה לבין גודובסקי, שהוגשו כראיות בתיק, וסיפרה שהם דיברו "בסלנג פנימי שלנו. לכן, כשהאזינו לנו לשיחות ושמעו את השפה שלנו - 'ירוק' (דולרים), 'כיסאות', 'עצים' (שקלים). חשבו שאני מנסה להסתיר משהו. ממש לא ניסיתי להסתיר משהו, פשוט השיחות שלי ושל גודובסקי היו ציוריות".

מנגד, לטענת הפרקליטות, שיחות אלה ממחישות כי השניים התחלקו בכסף מזומן שקיבלו כשוחד. אך לטענת קירשנבאום כל השיחות שבהן נשמעים השניים מדברים על "ירוק" ועל "עץ", הן שיחות שמתייחסות להלוואות שנתנה קירשנבאום, בעיקר לגודובסקי, אך גם לאנשים אחרים, ולמאמציה לגרום לכך שהוא יחזיר לה את הכספים שהם היו חייבים לה.

כך, למשל, באחת השיחות נשמעת קירשנבאום שואלת את גודובסקי: "יש לך ירוק בבית?"; והוא משיב לה - "את צריכה ירוק או עץ?". קירשנבאום השיבה לו: "אני צריכה עץ"; וגודובסקי משיב לה כי יש לו כרגע בבית "2.5 ירוקים".

בהמשך תהה השופט ירון לוי ושאל את קירשנבאום: "איך זה שנושא החזר ההלוואה לא עולה אפילו פעם אחת, אפילו ברמז, בשיחות על הכסף? - למה לא לשאול 'מתי אתה מחזיר לי את ההלוואה?'; זה לא יותר פשוט?". קירשנבאום השיבה: "ככה 'דיברנו. זה כמו שברוסית לא אומרים 'מיליון' אלא אומרים 'לימון'. זו צורת ביטוי כזאת".

בשיחה נוספת נשמע גודובסקי שואל את קירשנבאום "כמה את צריכה?". גם בשיחה זו, טענה קירשנבאום, מדובר על החזר ההלוואה שהעניקה לו. "הוא לא הביא לי את הכסף שהיה חייב לי, אז הוא שואל אותי כמה אני צריכה. הוא ידע למה אני מתקשרת, לא הייתי צריכה להסביר".

עוד כתבות

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

טנקים בקריית שמונה / צילום: Reuters, Mostafa Alkharouf

חשד לחדירת כטב"ם בקריית שמונה והסביבה; 3 נפילות בשטחים פתוחים ליד ערב אל-עראמשה

בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו מגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; בשוק ממתינים לפרסום התחזיות להמשך

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● המשקיעים ממתינים לפרסום התחזיות להמשך שיתפרסמו היום בשעה 16:00 ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים ב-1%; ירידה חדה בצמיחה בארה"ב

השקל נחלש ביותר מ-1%, 3.79 שקלים ● מזרחי טפחות: "הנתון היום לא מביא לשינוי בציפיות מהפדרל ריזרב להורדת ריבית" ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות, המניה צוללת במסחר המוקדם ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות תופסת תאוצה: הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל ● מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים