גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בארה"ב; נאסד"ק הוסיף 1.1%, אמדוקס זינקה 13%

ממשל טראמפ מתכנן לדחות את המכסים על ייבוא רכבים וחלקי רכב בעד חצי שנה ● מניית אלפבית עלתה ב-4% וטבע איבדה 5.5% ● המכירות הקמעונאיות בארה"ב נפלו באפריל ב-0.2%, בניגוד לתחזיות ● מדד הייצור של האמפייר סטייט עלה בחודש מאי ל-17.8 נקודות - שיא של 6 חודשים ● נעילה חיובית באירופה

וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס
וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסת העולם: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:05

המסחר בבורסות ארה"ב ננעל הערב בעליות. נאסד"ק עלה ב-1.1%, S&P 500 הוסיף 0.6% ודאו ג'ונס טיפס ב-0.46%.

מניית אמדוקס  עלתה ב-13% ומניית אלפבית  הוסיפה 4%. מניית טבע  איבדה 5.5% בבורסת ניו יורק ומניית פריגו  ירדה ב-3.5%.

21:25

המסחר בבורסות ארה"ב מתנהל גם בשעה זו בעליות. נאסד"ק מזנק ב-1.3%, S&P 500 עולה ב-0.8% ודאו ג'ונס מטפס בכ-0.5%.

מניית אלפבית  עולה במעל ל-4%. זאת לאחר שדויטשה בנק העלה את מחיר המטרה ל-1,400 דולר מ-1,300 דולר. 

19:00

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל כעת במגמה חיובית. נאסד"ק מזנק ב-1.2%, S&P 500 מוסיף 0.75% ודאו ג'ונס עולה ב-0.57%. המסחר באירופה ננעל בעליות. דאקס עלה ב-0.9%, פוטסי הוסיף 0.8% וקאק עלה ב-0.6%. סטוקס 600 ננעל בעלייה של 0.46%. 

לפי דיווחים, ממשל טראמפ מתכנן לדחות את המכסים על ייבוא רכבים וחלקי רכב בעד חצי שנה

17:20

היפוך מגמה בוול סטריט, הנאסד"ק  עבר לעליות ומוסיף 0.18% לערכו כעת, הצטמקה הירידה ב-S&P 500  ל-0.07% ואילו הדאו ג'ונס  ממשיך לרדת 0.3%.

16:30

פתיחה אדומה בבורסות בוול סטריט: מדדי המניות המובילים יורדים בהובלת הדאו-ג'ונס  שמאבד 0.7%, S&P 500  שיורד 0.65% והנאסד"ק  שיורד גם הוא 0.6%.

הירידות באות על רקע נתוני כלכליים עגומים שפורסמו היום, ובעיקר בצל אכזבה מנתוני המכירות הקמעונאיות.

מניית פריגו  יורדת כ-4%. סיילספורס.קום  מאבדת 3.2% מערכה. טסלה  יורדת 2.5%. אנבידיה  מאבדת 2%.

בצד החיובי, מניית אמדוקס  הישראלית מזנקת 11%, לאחר שהחברה פרסמה אתמול דוחות חיוביים לרבעון והעלתה את תחזיות הרווח שלה לשנת 2019.

מניית קוקה קולה  עולה בכ-1%.

שער הדולר  היציג נקבע היום על 3.571 שקלים, לאחר ירידה יומית של 0.17%; שער האירו  היציג צנח 0.6% אל מתחת ל-4 שקלים; שער הליש"ט  ירד גם הוא כ-0.6% לרמה של 4.6 שקלים.

15:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בשעה זו בעד 0.7%, בצל אכזבה מנתוני המכירות הקמעונאיות. אלו, נפלו באפריל האחרון ב-0.2% ובניגוד לתחזיות, שצפו דווקא עלייה של 0.2%.

בתוך כך, מדד הייצור של האמפיירסטייט למדינת ניו יורק עלה בחודש מאי ל-17.8 נקודות - שיא של 6 חודשים - לעומת 10.1 באפריל. 

באירופה, מדד הדאקס מחק את הירידות, והקאק שנפל מוקדם יותר ב-1.7%, מאבד כעת 0.6%.

בבנק אוף אמריקה מזהים כי הלקוחות מנצלים את הירידות האחרונות בשוק המניות לצורך השקעה, זאת מתוך ההערכה כי הטלטלה בזירת הסחר תיפתר בהסכם. כספי המשקיעים נכנסים בינתיים למניות בודדות ולא לקרנות סל. המשקיעים מעדיפים יצואניות מסקטורים מחזוריים, כשהבולט הוא שוב ענף הטכנולוגיה. הרפואה גם זוכה לביקושים אחרי שסבלה על רקע החשש לשינוי בחקיקה.

14:20

מניית עליבאבא  מזנקת ביותר מ-3% בטרום-מסחר לאחר שהחברה דיווחה על זינוק של 50% ברווח המתואם ברבעון הראשון. הרוווח וההכנסות של החברה עלו מעל לתחזיות המוקדמות של השוק.

בנק ההשקעות HSBC הוריד את מחיר היעד למניית טבע  ל-10 דולרים בלבד, לעומת מחיר היעד הקודם של 13 דולרים. זאת, תחת הערכה כי טבע תיאלץ לשלם 3 מיליארד דולר במזומן בעקבות פרשת תיאום המחירים.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בעד 0.2%.

13:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בטריטוריה האדומה, כאשר הדאקס מאבד 0.6%, הקאק יורד 0.5% והפוטסי הבריטי ללא שינוי.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מחקו את העליות שנרשמו מוקדם יותר ונסחרים בשעה זו בירידות של עד 0.4%, ובך משאירים מאחור את העליות שנרשמו אתמול.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה האדומה, כאשר הדאקס מאבד 0.35% בפתיחה, הפוטסי ללא שינוי והקאק משיל 0.5%. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט, שעלו מוקדם יותר, מחקו את העליות.

 

07:00

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא אתמול למלחמת הסחר "ויכוח קטן" והשווקים בוול סטריט (אתמול) ובאסיה הבוקר מגיבים בעליות שערים. 

בסין פורסמו נתוני ייצור שמצביעים על התקררות הפעילות התעשייתית. מדד הייצור התעשייתי לחודש אפריל עלה ב-5.4% לעומת עלייה של 8.5% (בחישוב שנתי) בחודש מארס האחרון. התחזיות בשוק היו לעלייה של 6.5%.

למרות נתוני הייצור החלשים, המסחר בסין מתנהל בעליות כאשר שנחאי עולה 1.7%. גם ביתר הבורסות באסיה נרשמות עליות, כך מדד ניקיי  עולה 0.5%, מדד הונג קונג הנג סנג עולה כ-1%, מדד ASX 200 האוסטרלי עולה וגם מדד קוספי הקוריאני. 

מחיר הנפט יורד הבוקר בכ-0.6%, ומחיר חבית נסחר סביב 61.40 דולר אמריקאי. 

אירועים כלכליים בולטים היום בעולם: הבוקר יתפרסמו נתוני התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) של גרמניה, ובצהריים נתוני התמ"ג של האיחוד האירופי לרבעון הראשון של 2019. אחר-הצהריים יתפרסמו בארה"ב נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אפריל ונתוני מלאי הנפט הגולמי השבועיים. 

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אתמול בעליות: מדד נאסד"ק  עלה ב-1.2%, דאו-ג'ונס  עלה ב0.82%, מובל על ידי עליות במניות ויזה ובואינג. מדד S&P 500  ננעל בעליות של כ-0.8%.

תנועה חדה בשער הביטקוין (BTC) הפילה אתמול אחר הצהריים את שער המטבע הדיגיטלי לרמה של 7,800 דולר, לאחר שבשעות הבוקר הגיע ליותר מ-8,200 דולר וקבע שיא של יותר מ-9 חודשים. בשעה זו נסחר המטבע הדיגיטלי סביב כ-8000 דולר. 

אתמול ננעלו בורסות אירופה בעליות: בורסות לונדון, פריז, גרמניה ומילאנו ננעלו בעליות של עד 1.5%.

עוד כתבות

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים