גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בורסת ניו יורק ננעלה בעליות שערים; WIX איבדה 5%

נתוני מאקרו חיוביים דחפו את וול סטריט לנעילה חיובית בתום המסחר ● הדאו ג'ונס עלה 0.84 וה-S&P 500 עלה 0.89% ● מדד הייצור של פילדלפיה עלה במאי זה החודש החמישי ברציפות ● חברת WIX הישראלית פספסה את תחזית הרווח למניה

חוגגים עליות ב-NYSE  / צילום: רויטרס
חוגגים עליות ב-NYSE / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסת העולם: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:05

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. כך, הדאו ג'ונס עלה 0.84 וה-S&P 500 עלה 0.89%. הנאסד"ק ננעל בעליה של כ-1%. 

מניית WIX הישראלית השילה מערכה 5%, וסיסקו זינקה ב-6.66%.

21:55

המדדים העיקריים בבורסות וול סטריט שומרים על העליות החדות: הנאסד"ק  קופץ כ-1.2%, ה-S&P 500  עולה למעלה מ-1%, הדאו-ג'ונס  רושם גם הוא עליות של כ-1%.

מניית סיסקו שומרת על העליות, ובשעה זו עולה בכ-7.2%.

19:50

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות חדות על רקע נתוני מאקרו חיוביים והמשך עונת הדוחות, וכן בהיעדר כותרות שליליות סביב מלחמת הסחר. מדד הנאסד"ק קופץ ב-1.5% בהמשך לעליות אתמול, מדד הדאו ג'ונס מטפס ב-1.15% ומדד S&P 500 עולה ב-1.35%.

מניית ביונדמיט (Beyound Meat) עולה ב-6.5%, אמריקן איירליינס  מטפסת ב-2.3%, אלפאבית  עולה ב-1.7%.

חברת וולמארט  פרסמה דוחות טובים לרבעון הראשון של 2019, אך מנכ"ל החברה אמר כי העלאת מכסים מצד הממשל האמריקאי יביא להעלאת מחירים לצרכנים. המניה עולה בכ-2% לאחר הדוחות.

ישראליות בוול סטריט

מניית טבע  מתאוששת ב-2.2%, טאואר  הישראלית מאבדת 3.7%, אינטק פארמה  עולה ב-3.6%, מניית נייס  מזנקת ב-6.7% לאחר העלאת תחזיות.

18:35

המסחר בבורסות אירופה ננעל בטריטוריה הירוקה, וזאת על רקע הסנטימנט החיובי בוול סטריט. מדד הדאקס הגרמני זינק ב-1.8%, הקאק עלה ב-1.4% והפוטסי טיפס ב-0.8%. 

בוול סטריט, מדד הנאסד"ק קופץ ב-1.4%, הדאו ג'ונס מטפס ב-1.1% ומדד S&P 500 עולה ב-1.33%. מדד הפחד (VIX) צונח ב-7%.

16:55

מתחזקות העליות בוול סטריט, כאשר המדדים המובילים שנפתחו בעלייה של 0.3%, עולים כעת בעד כ-1%. ברקע: נתוני מאקרו חיוביים והמשך עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה.

עקום התשואות של האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-3 שנים, שהתהפך לעומת זה של ה-10 שנים, חסר על עקבותיו ובכך נמוגו החששות מפני מיתון.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות, כאשר הנאסד"ק מטפס 0.3%, כך גם הדאו ג'ונס ומדד S&P 500.

מניית WIX  נופלת בכ-6% לאחר פרסום הדוחות; סיסקו מערכות  מזנקת ב-5% לאחר שהיכתה את התחזיות לרבעון הראשון.

התחלות הבנייה בארה"ב עלו ב-6% בחודש אפריל האחרון. עם זאת, בחישוב שנתי, קצב התחלות הבנייה עדיין נמוך לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מדד הייצור של פילדלפיה עלה במאי זה החודש החמישי ברציפות, לרמה של 16.6 נקודות בהמשך לעלייה של 8.5 נקודות בחודש אפריל. הכלכלנים בשוק צפו עלייה ל-10.1 נקודות. 

15:15

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.3% בהמשך לעליות אתמול, ומאותתים על עליות בפתיחת המסחר, ברקע להמשך עונת הדוחות הכספיים.

דרישות האבטלה הראשוניות בארה"ב בשבוע החולף נפלו ב-16,000 לרמה של 212,000 דרישות במהלך השבוע שהסתיים ב-11 במאי. הככלנים בשוק צפו קצב של 217,000 דרישות.

סוכנות הדירוג S&P העולמית הוציאה היום התייחסות לפרשת תיאום המחירים בה מעורבת חברת התרופות הישראלית טבע , ולפיה הערכתה, טבע צפויה לשאת בעיקר החבות מבין החברות המעורבות בפרשה.

חברת וולמארט  דיווחה על רווח מתואם למניה של 1.13 דולרים, מעל לתחזיות השוק ב-11 סנט. מנגד, ההכנסות נפלו מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים, בעיקר בשל שינויי מטבע. הנתון החיובי מהדוחות הוא כי המכירות בחנויות זהות עלו ב-3.4%, לעומת התחזיות לעלייה של 3.3%.

חברת סיסקו מערכות  דיווחה על רווח מתואם של 78 סנט למניה, מעל לתחזיות השוק שצפו רווח של 77 סנט. החברה עקפה גם את תחזית ההכנסות, וסיפקה תחזית חיובית להכנסות בהמשך. מניית סיסקו עולה ב-3.3% בטרום-מסחר.

חברת WIX  הישראלית פרסמה דוחות ועקפה את תחזיות ההכנסות ברבעון. מנגד, WIX לא עמדה בתחזיות האנליסטים בשורה התחתונה, והמניה צונחת ב-5% בטרום-מסחר.

חברת אינטק פארמה , המפתחת תרופות לשחרור מבוקר ומושהה בתוך גלולת האקורדיון, הודיעה על חתימת הסכם שיתוף-פעולה נוסף לפיתוח תרופה חדשה בתוך גלולת האקורדיון, הפעם מול חברת מרק האמריקאית (MSD). מניית אינטק פארמה מזנקת ביותר מ-13% בטרום-מסחר.

12:20

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת ביציבות, וזאת לאחר ירידות שנרשמו מוקדם יותר. המשקיעים ברחבי העולם דרוכים לקראת הציוץ הבא של טראמפ, שאמר אתמול כי יידחה את הטלת המכסים על יבוא רכבים מאירופה.

מדד הדאקס מאבד 0.15%, הקאק יורד ב-0.2% והפוטסי משיל שיעור דומה.

מניית תומאס קוק צוללת ב-15% לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח בטענה כי חוסר הוודאות הפוליטית תכביד על עונת הקיץ תהיה פחות פעילה מהצפוי.

 

11:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בירידות שערים. מדד דאקס  מאבד כ-0.5%, מדד קאק  יורד כ-0.4%, מדד פוטסי הבריטי  יורד כ-0.25% ומדד פוטסי האיטלקי  יורד כ-0.3%. מדד סטוקס אירופה 600 יורד כ-0.3% גם הוא. 

בבורסות אסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת: מדד ניקיי ירד 0.59% ומדד קוספי ירד 1.2%, מדד שנחאי עלה 0.58% מדד הנג סנג עלה 0.10%, והבורסה האוסטרלית ננעלה בעלייה של 0.69%. 

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום בירידות, על רקע החשש מהסלמת מלחמת הסחר, והחמרת מערכת היחסים הרעועה בזמנים אלו של ארה"ב-סין. מדדי שנחאי , הונג קונג  וטוקיו  רושמים ירידות.

אמש פורסם כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך במאמצים לבלום את חברת הענק הסינית וואווי: לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", טראמפ צפוי לחתום השבוע על צו שיאסור על חברות אמריקאיות להשתמש בציוד טלקום אותו ייצרו חברות שמהוות סיכון ביטחוני לאומי.

לפי "רויטרס", מקורות מסרו להם כי למרות שלא יצוינו בצו שמות של מדינות או חברות באופן מפורש, הצו צפוי להביא למניעת האפשרות לבצע עסקאות עם חברת וואווי. עוד פורסם כי טראמפ שוקל להוציא צו כזה במשך יותר משנה, אך בכל פעם הוצאתו נדחתה מחדש. גם הפעם, קיים סיכוי שהוצאתו תידחה שוב. הבית הלבן ומחלקת המסחר סירבו להגיב לדיווח ב"רויטרס".

המאבק של ארה"ב בוואווי מתנהל על רקע מתח גובר בין סין וארה"ב. השבוע הצהירה החברה הסינית קונלון שהחזיקה בחברת גריינדר מקליפורניה שמפעילה אפליקציית היכרויות פופולרית לקהילה הגאה, שתמכור את גריינדר בעקבות בקשה של הוועדה להשקעות זרות של ארה"ב. גם הפעם, הנימוק הוא חשש מפגיעה בביטחון הלאומי, מאחר שבוועדה חוששים מהמידע האישי שהחברה אוספת על המשתמשים ועשויה להעביר לסין.

עוד פורסם אמש כי ממשל טראמפ מתכנן לדחות הטלת מכסים על רכבים וחלקי רכב מיובאים בעד שישה חודשים, כך לפי "CNBC".

לפי החוק האמריקאי, הבית הלבן יכול להחליט עד יום שבת הקרוב אם ברצונו להטיל מכסים על רכבים וחלקי רכב מיובאים. לאחר מכן, יש לממשל 180 ימים נוספים כל עוד הוא מנהל משא ומתן בנושא.

הממשל האמריקאי מנסה להחליט כעת אם להשתמש בהצדקות שקשורות לביטחון לאומי כדי להטיל מכס בהיקף 25% על רכבים מיובאים. בפברואר האחרון, מחלקת המסחר האמריקאית הגישה לטראמפ דוח שלפיו הנשיא יכול להצדיק הטלת מכסים בשל איום ביטחוני לאומי. ואכן, טראמפ השתמש בהצדקה דומה כדי להטיל מכסים על ייבוא פלדה ואלומיניום. עם זאת, חברי המפלגה הדמוקרטית והמפלגה הרפובליקנית מנסים להניע את טראמפ מהטלת המכסים על הרכבים. גם יצרניות הרכב האמריקאיות מתנגדות למהלך.

אמש ננעל המסחר בבורסות ארה"ב בעליות. נאסד"ק עלה ב-1.1%, S&P 500 הוסיף 0.6% ודאו ג'ונס טיפס ב-0.46%.

 

עוד כתבות

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל