גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סגירה צורמת בניו יורק: המדדים ירדו בעד 0.9%; גובר המתח בין איטליה לאיחוד סביב דיוני התקציב

התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים נפלו לשפל של 19 חודשים ● טבע צנחה לשפל של כשני עשורים בצל החשש כי ההסדר שחתמה במסגרת פרשת משככי הכאבים ייתן פתח לבאות ● מדד קייס-שילר למחירי הבתים בארה"ב עלה בקצב הנמוך מזה 7 שנים

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט. המדדים המובילים בניו יורק איבדו גובה לקראת הנעילה בצל החששות מהאטה. ברקע: גובר המתח בין איטליה לאיחוד האירופי בסוגיית התקציב. מדד הנאסד"ק ירד 0.4%, הדאו ג'ונס איבד 0.9% ומדד הפחד (VIX) קפץ ב-10%.

התשואות על האג"ח של ממשלת ארה"ב ירדו לשפל של 19 חודשים. לפי שעה, השוק מתמחר הורדת ריבית ב-2020, מה שמעלה את החששות מפני האטה של הכלכלה האמריקאית.

מוקדם יותר היום פורסם מדד קייס-שילר למחירי הבתים לחודש מרץ, שהצביע כי קצב העלייה של מחירי הבתים נמצא בשפל של 7 שנים. המדד עלה ב-0.1% במרץ בהמשך לעלייה של 2.7% בחודש פברואר.

מניית טבע  צנחה בכ-12% לשפל של כשני עשורים, מתחת למחיר של 10 דולרים למניה.

22:00

המדדים המובילים בוול סטריט עברו לטריטוריה האדומה, בעוד מדד הפחד (VIX) מנתר בכ-7%. הנאסד"ק מחק את העליות שנרשמו מוקדם יותר, ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%.

20:30

המדדים בוול סטריט נסחרים ביציבות וסביב רמת הפתיחה בהמתנה לכותרות סביב מלחמת הסחר. 

מניית טבע  יורדת 13% לשפל של שני עשורים בצל החשש מהשלכות פרשת התרופות האופיואידיות בארה"ב.

התשואה על האג"ח האיטלקיות הממשלתיות מזנקות, ובמקביל המניות בסקטור הבנקאות יורדות, לקראת המשא ומתן של איטליה מול האיחוד האירופי על התקציב. מנהיג מפלגת ה"ליגה" מתאו סלביני אמר היום כי איטליה עלולה לספוג קנס של 3 מיליארד אירו כתוצאה מחריגה מהתקציב לפי כללי האיחוד האירופי.

18:40

המסחר באירופה שינה כיוון בנעילה ונסגר בטריטוריה האדומה בצל החשש כי מלחמת הסחר תסלים. מדד הדאקס איבד 0.4%, כך גם הקאק הצרפתי ומדד הפוטסי הבריטי איבד 0.3%.

בוול סטריט המדדים נסחרים בעליות קלות, כאשר הנאסד"ק מטפס ב-0.4%. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים נופלות לשפל של 19 חודשים.

טבע הישראלית נופלת בכ-10% בצל החשש מהשלכות פרשת התרופות האופיואידיות בארה"ב. המניה נופלת מתחת לרמה של 10 דולרים.

17:40

מניית טבע  נופלת בכ-8% בוול סטריט בצל הורדת המלצה ומחיר יעד. בכך המניה נופלת מתחת לרמה של 10 דולרים למניה.

16:40

יום המסחר הראשון בארה"ב השבוע נפתח בעליות שערים, כאשר המדדים המובילים, נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים עד 0.66%.

הודעת הנשיא טראמפ כי ארה"ב לא מוכנה להסכם סחר עם הסינים מעיב על העליות כרגע. הנשיא גם איים כי מכסי המגן על הסחורות הסיניות עלולים לעלות באופן "משמעותי".

האג"ח הממשלתיות בארה"ב ל-10 שנים  נופלות 2.27% בשעה זו, לשפל של 19 חודשים.

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נסחרים ביציבות ומאותתים על פתיחה יציבה של יום המסחר הראשון לשבוע זה בארה"ב.

אליבאבא שוקלת רישום בבורסה של הונג קונג וגיוס של 20 מיליארד דולר, כך לפי דיווח של "רויטרס".

בנק ההשקעות ג'י.פי מורגן החל לסקר את מנייתה של יצרנית תחליף הבשר, חברת ביונדמיט, בהמלצת 'משקל יתר' ומחיר יעד של 97 דולר למניה.

טבע  החבוטה ספגה הורדת המלצה ומחיר יעד מצד בנק ההשקעות UBS.

אובר הודיעה על עזיבתו של ראיין גרייבס, העובד הראשון של החברה, את הדירקטוריון. 

באירופה הבורסות נסחרות בטריטוריה החיובית יום לאחר הבחירות לפרלמנט. הדאקס הגרמני מטפס ב-0.5%.

14:10

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בירידות. קאק מאבד כ-0.4%, דאקס יורד ב-0.3% ופוטסי נסחר ללא שינוי. סטוקס 600 יורד ב-0.3%. החוזים העתידיים יורדים.

בנק ההשקעות UBS הוריד היום את המלצתו למניית טבע  מ"קנייה" ל"נייטרלי" וחותך את מחיר היעד למניה מ-22 דולר ל-12 דולר - מחיר יעד המשקף כרגע פרמיה של 10.4% על מחיר מניית טבע בניו יורק.

11:35

המסחר באירופה עבר למגמה מעורבת. דאקס יורד ב-0.55%, קאק מאבד 0.4% ואילו פוטסי עולה ב-0.1%. סטוקס 600 יורד ב-0.3%. החוזים העתידיים על הוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית.

סנטימנט הצרכנים בגרמניה עומד על 10.1 נקודות, לעומת צפי ל-10.4. מדד אמון הצרכנים בצרפת עמד על 99 נקודות, לעומת צפי ל-97. אישורי המשכנאותות בבריטניה התסכמו ב-43 אלף, לעומת צפי ל-39.3 אלף. 

מניית Scandinavian Airlines יורדת ב-6.3% לאחר שהחברה פרסמה דוחות מאכזבים. 

10:25

פתיחה בירוק בבורסות אירופה, הפוטסי  הבריטי ששב מחופשה עולה 0.23%, הקאק  והדאקס  עולים עד 0.29%, סטוקס 600  הכלל אירופי מוסיף 0.2% לערכו.

הבחירות לממשלת האיחוד האירופי ממשיכות להניע את המשקיעים באירופה, בעוד הם מעכלים ומנתחים את התוצאות בהן את רוב מושבי הפרלמנט האירופי לקחו מפלגות פרו-גוש האירו.

בבריטניה סקרי פופולריות טוענים כי בוריס ג'ונסון, לשעבר ראש עיריית לונדון, הוא המועמד המוביל להחלפת תרזה מיי בתפקיד ראש הממשלה.

בגזרת הנתונים, הבוקר צפויים להתפרסם מספרי סנטימנט הצרכנים בצרפת ובגרמניה.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר בעליות שערים על רקע הצהרתו של טראמפ אמש כי ארה"ב מתקרבת להסכם סחר עם יפן.

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו בעליות שערים. כך, מדדי הניקיי  עולה 0.42%, מדד שנחאי  0.81% ובהונג קונג ההנג סנג  עולה 0.5%.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, השוהה כעת ביפן במסגרת ביקור של ארבעה ימים במדינה, אמר אתמול במסיבת עיתונאים לראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כי הוא מקווה להודיע ​​על הסכם סחר עם המדינה בקרוב.

היום ישובו לפעילות בורסות וול סטריט, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר לרגל יום הזכרון. גם בלונדון לא התקיים אתמול מסחר בשל חופשת האביב, והיום תפתח הבורסה את שבוע המסחר. החוזים העתידייים של וול סטריט נסחרים כעת בעליות שערים.

עוד כתבות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"