גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מזכירות הליכוד אישרה ברוב מוחץ את הצעת נתניהו לריצה עם כחלון

(עדכונים שוטפים) - בצל משבר חוק הגיוס, המפלגות נערכות לבחירות ● הנשיא ריבלין מבהיר: איני מתערב, יש למצות את המועד הקבוע בחוק ● בליכוד פועלים לשנות את החוקה כדי שנתניהו לא יעמוד לבחירה מחודשת ● יו"רית מרצ תמר זנדברג: "קוראת לבכירי כחול לבן למצות אפשרות להקמת ממשלה בראשות גנץ בתמיכת מרכז, שמאל, הסיעות הערביות ומפלגה חרדית אחת לפחות"

20:10

ח"כ אורי מקלב הגיש כעת הסתייגות לחוק פיזור הכנסת מהתאריך המופיע בחוק, 17 בספטמבר. לדברי מקלב, "מה שקובע אצלנו זה התאריכים העבריים, ואנחנו מעוניינים בתאריך כ"ו אב או בג' באלול, שלא יפריע לנו ללימודי הישיבות ובתי הספר". 

18:40

דובר הליכוד יונתן אוריך מסר: "לא נקבעה פגישה, ואין כרגע שום התקדמות עם אביגדור ליברמן. הוא דוחה כל הצעה ומנסה למשוך זמן".

17:20

מזכירות הליכוד אישרה ברוב מוחץ את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו: ריצה עם משה כחלון וצילום המצב של הרשימה והראשות. 

במענה לשאלה הבהיר השר ישראל כ"ץ, יו"ר מזכירות הליכוד, כי המזכירות סוברנית לקבל את ההחלטה. ההחלטה התקבלה סופית. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה למזכירות הליכוד: "האחדות בינינו הביאה לנו ניצחון מול התקשורת והשמאל. אני נרגש מהאמון שנתתם בי במהלך השנים האחרונות ובישיבה הזאת. אנחנו הולכים יחד, מה שלא יהיה, וביחד ננצח".

16:15 

בית הנשיא הוציא כעת הודעה בתגובה לפניות המגיעות אל לשכת הנשיא בבקשה להתערבותו על-מנת למנוע בחירות חוזרות. 

לפי ההודעה, "עד מחר בחצות נתון המנדט להרכבת הממשלה בידיו של ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו. הנשיא יאפשר לו למצות את הזמן שניתן לו בחוק כשהוא מקווה שלא נקלע, חלילה, למערכת בחירות נוספת. בסמכותה של הכנסת, על-פי לשון אותו החוק ממש, להחליט על פיזורה. לאור זאת, הכנסת על חבריה, כנציגת הריבון, הוא העם, תישא בהשלכות ההחלטה בהמשך דרכה". 

מוקדם יותר היום פנתה ח"כ שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה לבית הנשיא בבקשה שיתערב. במכתב לנשיא ראובן (רובי) ריבלין היא כתבה: "אנא ממש סמכותך על-פי חוק, הטל על חבר כנסת אחר את הרכבת הממשלה, ומנע זעזוע וכאוס שלטוניים, שיתוק כלל המערכות והוצאות כספיות כבירות". 

לדבריה, בחירות נוספות הן "אירוע תקדימי ומטלטל בתולדות המדינה, אשר כמוהו לא היה מעולם, והוא מטיל את המדינה כולה לכאוס שלטוני, לשיתוק כלל המערכות ולהוצאות כספיות כבירות. דומה שעד כה לא מוצו כל הדרכים הקיימות בחוק כדי להרכיב ממשלה, ובפועל, נוסה אך ורק תרחיש אחד, הטלת הרכבתה של הממשלה על יו"ר הליכוד, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו. מתברר כי תרחיש זה משועבד כולו לרצונו של ראש הממשלה לייצר טבעת הגנה משולבת כדי לעצור את ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו, שאם לא כן, היה מרחב האפשרויות העומדות בפניו נרחב הרבה יותר". 

יו"רית מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה היום כי היא מוכנה להשתתף בפיליבסטר (דחיית ההצבעות באמצעות נאומים ממושכים): "אני קוראת לבכירי כחול לבן למצות אפשרות להקמת ממשלה בראשות בני גנץ בתמיכת מרכז, שמאל, הסיעות הערביות ומפלגה חרדית אחת לפחות. אנחנו נייצר פיליבסטר ארוך ככל שנוכל על-מנת לדחות את הפיזור ולהפקיע את המנדט מנתניהו מחר בחצות".

לדבריה, "ראש ממשלה חשוד בשוחד ממשיך בניסיונות מילוט מהדין, ושכל השאר יישרף. בשעות הקרובות צפויה להגיע הצעת החוק לפיזור הכנסת, אבל לפני שהולכים לבחירות חדשות, יש עוד אפשרות, ואני קוראת לבכירי כחול לבן למצות אותה. זאת ההזדמנות להציל את ישראל ולכוון אותה לכיוון אחר לגמרי. בלי חסינות, בלי התגברות ועם סדר עדיפויות שונה לחלוטין". 

חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר (הליכוד) הגישו לפני זמן קצר עתירה לבית הדין של הליכוד נגד קיום הדיון היום במזכירות הליכוד בנושא שילוב כולנו במפלגה, בטענה כי אך ורק למרכז הליכוד יש סמכות לשנות את חוקת המפלגה או לאפשר שריון של גוף פוליטי נוסף. 

14:55

חברי הכנסת יכולים להגיש הסתייגויות לוועדה המיוחדת לחוק פיזור הכנסת עד 18:00, ולאחר מכן הוועדה תתכנס לדיון על ההסתייגויות. נוכח סיום צום הרמדאן, ההצבעות על ההסתייגויות יחלו לאחר השעה 20:00. בתום ההצבעה על ההסתייגויות תיערך הצבעה על אישור הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר, אמר כי הוא יבקש מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לחדש את הדיון על הצעת החוק במליאת הכנסת, עם תום ההצבעות בוועדה. 

14:30

מספר פעילים בולטים בליכוד, כולל חברי מועצות ערים מטעם התנועה כמו אלעד מלכא מירושלים ויעקב וידר מבני ברק, פנו בשעות הצהריים למזכירות הליכוד ולראש הממשלה נתניהו בקריאה למנוע את האיחוד עם משה כחלון. "הכנסת גורמים זרים לליכוד על חשבון העדפת חברי התנועה היא פגיעה קשה במנגנון הדמוקרטי בו אנו גאים ושהביא את הליכוד להישגים האחרונים. אנחנו קוראים לכם לפעול בכל כוחכם ולמנוע את שילובם של השר משה כחלון ואנשיו במוסדות וברשימת הליכוד. שילובם יבוא על חשבון חברי התנועה שנבחרו לייצג את הליכוד תוך שמירה על מחוייבות לערכים הלאומיים והליברלים שמנחים את הליכוד. מפלגת כולנו לא עשתה זאת", הם כתבו.

12:40

בליכוד פועלים לשנות את החוקה כדי שנתניהו לא יעמוד לבחירה מחודשת. 

לקראת האפשרות של מערכת בחירות מהירה לכנסת ה-22, מתכנסת היום (ג') בשעה 15:30 מזכירות הליכוד לדיון בתיקונים ומהלכים אפשריים, לרבות האופציה של שינוי חוקת הליכוד, כך שלא יצטרכו לערוך בחירות ליו"ר תנועת הליכוד ולחברי הכנסת של הליכוד, וניתן יהיה להגיש שוב את אותה הרשימה בדיוק.

אתמול פרסמנו ב"גלובס" על הקושי הקיים בסעיפי החוקה, לפיהם על הליכוד לקיים בחירות לראשות המפלגה לפני מערכת בחירות.

בקרב בכירי הליכוד נידונה האפשרות לשנות את חוקת הליכוד, כך שלא יתקיימו פריימריז לרשימה, ולא יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה. בנוסף, בליכוד מעוניינים לאפשר ריצה משותפת ושילוב של מפלגת כולנו ברשימת הליכוד.

נכון לרגע זה לא הוצג נייר מסודר ובו סדר היום לישיבת המזכירות, אם כי הכוונה לשנות את הסעיפים בחוקה, מדוברת בקרב כל בכירי הליכוד. אולם עו"ד שי גלילי, מבקר הליכוד, מפנה הבוקר לסעיפים הרלוונטיים בחוקת הליכוד שאינם מאפשרים לזרז ולהעביר את התיקונים הללו באמצעות מזכירות הליכוד.

לדבריו, "לפי סעיף 80 לחוקת המפלגה, רק מרכז הליכוד מוסמך לאשר התקשרות עם סיעת כולנו בכל התקשרות שהיא, מה גם שהואיל וחוקת המפלגה מחייבת עריכת פריימריז בטרם כל בחירות כלליות לכנסת, נדרש תיקון חוקה והוספת הוראת דין אשר תעניק סמכות בנסיבות מיוחדות להעתקת רשימת המועמדים שהוגשה לכנסת ה-21 למסגרת הבחירות לכנסת ה-22; מכל מקום, מזכירות המפלגה איננה בעלת הסמכות הפונקציונלית להחליט בנושאים". 

10:50

הוועדה המיוחדת, בראשות ח"כ מיקי זוהר, תתכנס בשעה 11:00 להכנת הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21 לקריאות שנייה ושלישית.

9:00

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו: "שמעתי הבוקר את דוברי הליכוד מדברים על 'הגמישות המופלאה' של המפלגות החרדיות שמוכנות להעביר את חוק הגיוס, אבל עם הסתייגות קטנה, שסוגית היעדים ופקיעת החוק יעברו להחלטת ממשלה ולא יהיו בחקיקה ראשית. זאת לא גמישות, זאת רמאות. חוק הגיוס הוא רק סימפטום של הקצנה חרדית, הכוללת בין היתר, סגירת מרכולים בשבת, גשר יהודית, חרם צרכני על מפעל פיניציה בירוחם וניסיון להפסיק את מכירת הכרטיסים בשבת בגן החיות התנ"כי. המניע היחיד של 'ישראל ביתנו', הוא עמידה על העקרונות וההתחייבויות שניתנו לציבור לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות ולאחר הבחירות. אנחנו לא מחפשים להפיל את נתניהו ולא מחפשים מועמד אלטרנטיבי, אבל לא נוותר על העקרונות ועל ההבטחות שלנו לאזרחי מדינת ישראל".

7:00

ברקע אי ההגעה להבנות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והמשבר במו"מ הקואליציוני, מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת. 66 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, בעוד 44 התנגדו ו-5 נמנעו.

לאחר האישור, וככל שיימשך המשבר במו"מ, מתכנן ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) לאשר את ההצעה גם בקריאה שנייה ושלישית לפני רביעי בחצות הלילה - הזמן שבו נתניהו אמור להשיב לנשיא ראובן ריבלין את המנדט שקיבל להרכבת הממשלה. לקריאה שנייה ושלישית נדרש רוב של 61 ח"כים.

מוקדם יותר אישרה הוועדה המיוחדת בכנסת את החוק לקריאה ראשונה, ולפיה הבחירות יתקיימו ב-17 בספטמבר. כפי הנראה, התוכנית היא להחליף את התאריך בהמשך לפני אישור סופי של הצעת החוק לפי הסכמה של כלל הסיעות, והקרב על התאריך הסופי יימשך גם היום ועד לפיזורה הסופי של הכנסת, במידה ולא תושג פשרה שתמנע בחירות חדשות. בעוד מפלגת השלטון והחרדים מעוניינים לקיים את הבחירות ב-27 באוגוסט או ב-3 בספטמבר, בישראל ביתנו מסרבים ומתעקשים על 10 או ב-17 בספטמבר. זאת בטענה שתאריך מוקדם יותר משחק לטובת החרדים, וחל בזמן חופשות הקיץ ותחילת שנת הלימודים.

"נתניהו החליט ללכת כבר לבחירות בכל מקרה", אמר גורם בישראל ביתנו. "הצעת הפשרה שלנו עומדת בעינה - במקום שנתניהו יתעסק בלתקוף אותנו, שיתעסק בלהחזיר את המדינה לשפיות ולהעביר את חוק הגיוס כפי שעבר בקריאה ראשונה".

ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו נפגשו במהלך הערב בניסיון לפתור את המשבר במשא ומתן הקואליציוני, אולם לטענת גורם פוליטי הפגישה הסתיימה בפיצוץ. בנאום שנשא לאחר מכן, הצהיר נתניהו כי לא הצליח לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות חוזרות. הוא קרא לליברמן לשקול את הדברים והוסיף כי "הוויכוח הוא קוסמטי. יש פתרונות מצוינים ואם יש רצון ונכונות אפשר לפתור הכול תוך שתי דקות".

בתום ההצהרה התבקשו שרי וחברי כנסת מהליכוד "לא לתקוף את איווט עד להודעה חדשה ". בהודעה נמסר כי "מתקיימים מאמצים. עדיין מקווים שליברמן יחזור בו, יקבל את הפתרון שמקיים את גיוס החרדים וימנע הפלת ממשלת ימין".

במקביל, יו"ר ישראל ביתנו תקף בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה. "לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים", כתב. "אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בקריה שניה ושלישית ללא שינויים בלי החרדים".

בתגובה, בליכוד שינו את עמדתם והודיעו לשרים ולחברי הכנסת: " לאחר הערכת מצב מחודשת - אש חופשית נגד ליברמן ". בנוסף לכך, במפלגה איימו על ליברמן כי אם יתמיד בהתעקשותו על חוק הגיוס ואכן יהיו בחירות, הם מתכוונים להשקיע תקציבי קמפיין ופרסום רבים במגזר הרוסי במטרה לפגוע בו ישירות.

בעקבות זאת ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) כתב כי "במקום להורות על אש חופשית נגד חמאס, ראש הממשלה מורה על אש חופשית נגד אביגדור ליברמן".

בתוך כך, המתווך בין נתניהו וליברמן - שמואל חייק, איש עסקים המתגורר בלונדון המקורב מאוד ליו"ר ישראל ביתנו - חזר הלילה לישראל בניסיון אחרון לפתור את משבר הקמת הממשלה. חייק עזב בסוף השבוע שעבר את הארץ לאחר הפיצוץ במגעים בין הצדדים, והוזעק כדי לסייע בפתרון המשבר.

עוד כתבות

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

מוצרי חלב / צילום: איל יצהר

החל מהחודש הבא: מחירי החלב בפיקוח עולים בכ-4.5%

החל מ-1 במאי ייכנס לתוקפו עדכון במחירי מוצרי החלב, שיעלו בשיעור של כ-4.5% ● אלה המוצרים שצפויים להתייקר בעקבות העדכון

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

למשקיעים עם אורך נשימה: האם כאן מסתתרת ההזדמנות הנדל"נית הבאה?

פינוי התושבים מקריית שמונה הוביל לקיפאון בשוק הנדל"ן בעיר ● האם המלחמה יצרה הזדמנויות חדשות למשקיעים עם אורך נשימה?

לבנת מזרחי רינסקי / צילום: אילן בשור

הכירו את מנהלת המסחר שהפכה לשיאנית השכר של בתי ההשקעות

תגמולים בעלות של יותר מ־7 מיליון שקל הפכו את לבנת מזרחי רינסקי לבעלת השכר הגבוה בבתי ההשקעות המקומיים ● מי שהגיעה לאי.בי.אי לאחר מכה שספג כתוצאה מהימור פיננסי כושל של לקוחותיו, מובילה בשנים האחרונות את הצמיחה בפעילות המסחר, הוספת אלפי לקוחות והפיכתה לנדבך מרכזי ברווחים

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך מאתר אפל

הנתונים שחשפו: הניצחון של סמסונג, הנפילה של אייפון

המתחרות הסיניות נוגסות מנתח השוק של אפל, שירד השנה בכ-15% ● סמסונג, למרות ירידה קטנה, מוכרת הכי הרבה סמארטפונים בעולם ● ריאן ריית', סגן נשיא ב-IDC: "סביר להניח ששתי היצרניות יחפשו אזורים נוספים כדי להתרחב"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, שמכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

חדשות טובות לאוקראינה: ההתקפה האיראנית עשויה להזיק לרוסיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך תשפיע המתקפה האיראנית על המלחמה בעזה ועל המלחמה באוקראינה, והאיראנים לא מתרשמים מהצהרות הניצחון של משמרות המהפכה ● כותרות העיתונים בעולם 

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

תזרים חיובי בכל מצב / צילום: יוסי כהן (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

הרכבים המשומשים עושים קאמבק ומסדרים את הדוחות של יבואניות הרכב

שנת 2023 לא הייתה קלה עבור שוק הרכב הישראלי: מכירות היבואניות צנחו בעשרות אחוזים, ועדיין הן מצליחות להציג רווחי עתק של מאות מיליוני שקלים ● מבט בדוחות היבואניות חושף את המגמות שמתדלקות תזרים חיובי בכל מצב: יציבות בשוק הליסינג, ביקוש גובר למכוניות משומשות וסטנדרט חדש בענף

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

אסדת נפט בטקסס, ארה''ב / צילום: Reuters, Carlos Kosienski

מחיר הנפט עלול להגיע ל־100 דולר לחבית ולתדלק את חששות האינפלציה

בארה"ב חוששים מעלייה מחודשת באינפלציה, לאחר שבשבוע שעבר מדד המחירים הפתיע לרעה בפעם הרביעית ברצף ● מחיר הזהב השחור טיפס לשיא של חצי שנה על רקע המתיחות הביטחונית, 90 דולר לחבית, ואסקלציה נוספת עלולה להחמיר את המצב ואת כאב הראש של הפד

ישי דוידי - מייסד ומנכ''ל פימי / צילום: יונתן בלום

פימי מכרה מניות של אורביט ב-100 מיליון שקל. אלה הרוכשים

הרוכשים העיקריים הם בתי ההשקעות מור ומיטב ● פימי מכרה את המניות אחרי זינוק של כ-37% במניה ותמשיך להיות בעלת השליטה בחברה ● התשואה של פימי על ההשקעה באורביט עומדת על 400%

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו-קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?