גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"משהו טוב שיצא לי מאל על": עמוס שפירא וחלי לוי נישאו

וגם: מי שחקני הגולף שנלחמים בבריחת המוחות

עמוס שפירא וחלי לוי  / צילום: עזרא לוי,
עמוס שפירא וחלי לוי / צילום: עזרא לוי,

איש העסקים עמוס שפירא, מי שכיהן בעברו כמנכ"ל של כמה חברות במשק בהן חוגלה, אל על וסלקום, וכנשיא אוניברסיטת חיפה, נישא ביום חמישי האחרון לזוגתו בשנים האחרונות - חלי לוי, מורה בבית ספר ברושים לחינוך מיוחד. 

לוי ושפירא, המכהן בהתנדבות כיו"ר אלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם,  פנו מראש למוזמני האירוע וביקשו מהם שלא להביא מתנות, אלא לתרום את כל ההכנסות מהחתונה לאלו"ט או לביה"ס ברושים.

את הטקס החגיגי במתחם הלורנס ביפו הנחתה ליהיא לפיד, אם פעילה באלו"ט. בני הזוג נכנסו לחופה כשברקע השיר "בראשית" בביצוע של הזמרת היוצרת רוני גינוסר, שסיפורה התפרסם בתוכנית כוכב נולד בהיותה מאובחנת על רצף האוטיזם בתפקוד גבוה. אל שירתה של גינוסר הצטרף בהמשך שפירא בביצוע משלו לשיר Besame Mucho בסולו חצוצרה.

שפירא סיפר לנוכחים על היכרותו עם לוי, הקשורה בעקיפין לגונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, שנכח גם הוא במקום. לדבריו, בהיותו נשיא אוניברסיטת חיפה, הוא טס בטיסת אלעל מניו יורק לתל אביב. "הדיילת ביקשה ממני להחליף מקום ולשבת ליד חלי", נזכר שפירא, "אמרתי לעצמי: מה לא עושים כדי לעזור למוביל הלאומי? היא סיפרה לי ששכחה את המעיל בטרקלין ב-JFK, וכמובן שעזרתי לסדר את העניין. אין מנכ"ל אל על שלא היה מסכים לעשות זאת. הנה משהו טוב שיצא לי מאל על", סיכם שפירא.

שימחו חתן, כלה ועמותה: ד"ר נדין בודו-טרכטנברג, לשעבר משנה לנגיד בנק ישראל, והכלכלן והח"כ לשעבר פרופ' מנואל טרכטנברג; נעמי ואבי שומר, מנכ"ל ומבעלי צומת ספרים, ניר ובברלי ברקת; אלונה ואלי ברקת; אביגדור קפלן, מנכ"ל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים; פרופ' חגית מסר-ירון לשעבר נשיאת האוניברסיטה הפתוחה וסגנית יו"ר המל"ג; אייל מליס, מנכ"ל תנובה; אריק שור, לשעבר מנכ"ל תנובה; ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט; סוהיל כראם, מנכ"ל ובעלי רדיו א-שמס; היזם החברתי עימאד תלחמי; ואחרים.

נעמי ואבי שומר / צילום: עזרא לוי,

אביגדור קפלן / צילום: עזרא לוי,

נדין בודו־טרכטנברג ומנואל טרכטנברג / צילום: עזרא לוי,

 

חוגגת חצי יובל במנהטן: DSPG פתחה את המסחר בניו יורק

חלפו 25 שנה מאז שחברת DSPG הונפקה לראשונה בנאסד"ק, ולכבוד כך פתחה אתמול חברת השבבים מהרצליה את יום המסחר בניו יורק.

כנהוג במעמד זה, יכלו העוברים והשבים בכיכר טיימס לחזות במאורע שהוצג על גבי שלטי החוצות ובלחיצת הפעמון שעל הפודיום. 

בחברי ההנהלה והדירקטוריון שהגיעו היו: עופר אליקים מנכ"ל DSP; רן קליר; יאיר סרוסי, לשעבר יו"ר בנק הפועלים; טלי כהן, סמנכ"לית השיווק; גבי זליקסון, מנכ"ל קורנית לשעבר; כמו גם עובדות ועובדים אחרים. 

DSP גרופ נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 323 מיליון דולר. החברה מפתחת שבבים לטלפונים אלחוטיים ולמוצרי מדיה שונים, ומספקת את פלטפורמת הפיתוח שלה לחברות בהן דויטשה טלקום, סמסונג, אמזון, ויטק, פנסוניק, סיסקו, לוגי'טק ואחרות.

עובדי ועובדות DSPG בפתיחת המסחר בנאסד"ק  / צילום: אלכס קמן,

תורמים לבריאות: מי חנכו את המרכז הראשון לייצור פאות

חיים ומירי ארנטל, מייסדי עמותת זכרון מנחם המבקשת לתמוך בילדים וצעירים חולי סרטן, חנכו ביום חמישי בבוקר בירושלים את המרכז הראשון לייצור ועיצוב פאות המיועד לחולות סרטן. יחד עם בני הזוג חנך את המרכז גם אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל, השותפה לקמפיין תרומת השיער "צמה של עצמה", ותורמת המשאבים לפתיחת המרכז.

נוסף על גוטמן, הגיעו לטקס החנוכה גם נציגים ומנהלים מפרוקטר אנד גמבל העולמית. בתוך כך, נשיא פרוקטר אנד גמבל באירופה, לואי טאסל, בישר במקום על הכפלת תקציב התרומה של הארגון לזכרון מנחם לשנה הקרובה.

את הטקס הנחתה אשת התקשורת סיון רהב מאיר, והשתתפו בו גם נעמה גלעדי, מנהלת קשרי חוץ בפרוקטר אנד גמבל ובכירי מהחברה בישראל ובעולם.

סיון רהב מאיר, חיים ארנטל, אופיר גוטמן ומירי ארנטל / צילום: יוסי זמיר,

על כר הדשא: מי שחקני הגולף שנלחמים בבריחת המוחות

במועדון הגולף שבקיסריה נערך בסוף השבוע האחרון הטורניר השנתי שהכנסותיו הוקדשו לקרן לחקר הסרטן בישראל, בראשות עו"ד תמיר גילת. מטרתו של טורניר הצדקה להעלות את המודעות לחשיבות התמיכה במחקרי סרטן בישראל ובעיקר בגיוס כספים למימון חוקרים מצטיינים בתחום.

באירוע הונצחו לאה זיסקינד, נשיאת הקרן שהלכה לעולמה באחרונה, ועו"ד קרן נהרי, רעייתו של תמיר גילת שנפטרה לפני כשנתיים ממחלת הסרטן. נהרי הייתה מהוגות הרעיון לייסוד טורניר צדקה שכזה. גילת הסביר במקום כי הקרן לחקר הסרטן מבקשת להילחם בתופעת בריחת המוחות של החוקרים הישראלים בכלל וחוקרי הסרטן בפרט, ולהשאירם בארץ.

בשחקני הגולף ובתורמים שעלו על הדשא היו: אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל על; איש העסקים מודי כידון; ראובן אבלגון, מבעלי רוסאריו קפיטל; ואחרים.

אליעזר שקדי, תמיר גילת וראובן אבלגון  / צילום: נמרוד גליקמן,

עוד כתבות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בבורסה המקומית; מדד ת"א בנקים 5 יורד בכ-1.5%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.5% ות"א 90 מאבד מערכו 0.8% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר