גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בשיא חדש: מניית טבע צנחה 7.7%; מנוצ'ין הפיל את הביטקוין

שר האוצר האמריקאי מנוצ'ין המשיך את קו ההתנגדות של הבכירים בארה"ב נגד הליברה של פייסבוק ● בורסות אירופה ננעלו בעליות בהובלת הדאקס הגרמני ● טבע סופגת הורדת המלצה מצד מורגן סטנלי, שחתך בנוסף את מחיר היעד ל-6 דולרים ● סימנטק דוחה את ההצעה של ברודקום לרכישתה, ומנייתה צנחה

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בשיא חדש, מלבד מדד ה-S&P 500 שנסוג קלות. הדאו ג'ונס והנאסד"ק עלו בעד 0.2% לרמת שיא, אם כי ההססנות בשוק מורגשת.

מניית טבע  איבדה 7.7% בצל הורדת המלצה ומחיר יעד מצד מורגן סטנלי.

פייסבוק  סופגת מתקפה מצד שר האוצר האמריקאי מנוצ'ין בדבר המטבע הדיגיטלי שהשיקה, ליברה.

סימנטק  צנחה בכ-11% לאחר שדחתה את הצעת הרכש של ברודקום.

הנפט איבד יותר מ-1% לאחר שנרגעו החששות מפגיעה באספקת הנפט בשל התקרבות סופת ההוריקן למפרץ מקסיקו. 

22:00

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות במדדים המובילים. אלו נסחרים סביב רמת שיא כל הזמנים. בתוך כך, מחיר הנפט מאבד 1.4% לרמה של 59 דולרים לחבית, וזאת לאחר שנרגעו החששות מפגיעה באספקה בעקבות התקרבות סופת ההוריקן למפרץ מקסיקו.

הביטקוין נופל בכ-8% לאחר ששר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין המשיך את קו ההתנגדות של הבכירים בארה"ב נגד הליברה של פייסבוק, כמו יו"ר הפד פאואל והנשיא טראמפ, כאשר הביע הערב דאגה לביטחון הלאומי של ארה"ב. לדברי מנוצ'ין, הוא לא מרגיש "נוח" עם השקת המטבע הדיגיטלי של פייסבוק.

20:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות קלות, בכך נסוגים מהשיא שנרשם בסוף השבוע האחרון. מניית טבע מאבדת 8% בצל הורדת המלצה מצד מורגן סטנלי, שהוריד בנוסף את מחיר היעד למניה ל-6 דולרים.

סימנטק  מאבדת גובה לאחר שדחתה את ההצעה של ברודקום לרכישתה.

18:45

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות, בהמשך לשיאים שנקבעו בסוף השבוע האחרון, על רקע הציפייה של המשקיעים להורדת הריבית של הפד בהודעה הקרובה בחודש. 

מנייתה טבע  נופלת בכ-10% בצל הורדת המלצה מצד מורגן סטנלי, שחתך את מחיר היעד באגרסיביות מ-16 דולרים ל-6 דולרים בלבד למניה. 

סקטור הקנאביס בוול סטריט נסחר בעליות על רקע עדכון מצד רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA), ולפיו תואץ החקיקה לגבי קביעת חוקים לגבי ה-CBD, החומר העיקרי בצמח. מניית CannTrust Holdings מזנקת ב-11%, אורורה מנתרת ב-3.5%, קאנופי קופצת ביותר מ-4%, טילרי עולה בכ-2% ואפריה מטפסת ב-0.5%.

באירופה המסחר ננעל בטריטוריה הירוקה בהובלת מדד הדאקס הגרמני שעלה ב-0.5%. הקאק הצרפתי טיפס ב-0.1% והפוטסי הבריטי עלה ב-0.3%.

 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה, כאשר המדדים המובילים נפתחו ברמת שיא כל הזמנים. 

מנייתה של סימנטק  צונחת ביותר מ-13% לאחר שהחברה דחתה את הצעת הרכש של ברודקום. 

טבע  נופלת בכ-7% לאחר הורדת המלצה מצד מורגן סטנלי, שחתך את מחיר היעד ל-6 דולרים למניה בלבד.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות של עד 0.3%, ומאותתים על פתיחה חיובית של שבוע המסחר. 

טבע צפויה לרכז עניין לאחר הורדת המלצה ומחיר יעד מצד מורגן סטנלי. 

ג'נרל אלקטריק ספגה הורדת המלצה ל'ניטרלי' מ'קנייה' מבנק ההשקעות UBS.

סיטיגרופ הוריד המלצה למנייתה של טיפאני ל'ניטרלי' מ'קנייה'.

מאקרו

מדד האמפייר-סטייט, האומד את פעילות הייצור של מדינת ניו יורק, עלה ב-12.9 נקודות בחודש יולי ל-4.3 נקודות. הכלכלנים בשוק ציפו לעלייה של 0.5 נקודות בלבד.

14:40

המסחר מתנהל בשעה זו בעליות. דאקס מוסיף 0.4%, פוטסי עולה ב-0.2% וקאק נסחר ללא שינוי. סטוקס 600 עולה ב-0.1%. החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית.

13:00

המדדים באירופה עברו לירידות קלות של עד 0.3%. בניגוד למגמה, מניית חברת הביוטק הבלגית-הולנדית גלאפגוס  מזנקת בכ-16% לאחר שדווח כי חברת Gilead Sciences תרכוש החזקות שלה בשווי של כ-5.1 מיליארד דולר.

11:05

בורסת הונג קונג  ננעלה בעליות קלות של 0.27%. 

10:15

בורסות אירופה נפתחו בעליות, למרות החששות בסין מכך שהאטת הצמיחה נגרמה כתוצאה ממלחמת הסחר המתמשכת עם ארה"ב.

בורסות לונדון,  פריס , איטליה  וגרמניה  רושמות עליות של עד 0.65%.

בורסות שנחאי  וטוקיו  ננעלו בעליות של עד 0.4%.

9:00

המסחר באסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. נייקי והנג סנג עולים ב-0.2%, שנחאי נסחר ביציבות, קוספי יורד ב-0.15% ו-ASX 200 נופל ב-0.5%. מדד שנזן הסיני עולה ב-0.8%

 

7:40

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. שנחאי מטפס בכ-0.8%, הנג סנג וניקיי מוסיפים כ-0.2%, אך ASX 200 מאבד 0.4% והקוספי יורד ב-0.15%.

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו בשיא של כל הזמנים ביום שישי האחרון. הדאו ג'ונס זינק ב-243 נקודות, S&P 500 הגיע לראשונה אל מעל 3,000 נקודות ו הנאסד"ק הוסיף 0.6%. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. 

סין פרסמה הבוקר את נתון התמ"ג לרבעון השני של השנה. שיעור הצמיחה בסין עמד על 6.2% - שיעור הצמיחה הרבעוני הנמוך ביותר ב-27 השנים האחרונות. נתון הצמיחה עמד בציפיות האנליסטים, והוא נמוך מהנתון ברבעון הראשון של 2019, אז הוא עמד על 6.4%. בנוסף, פורסמו נתוני הייצור התעשייתי לחודש יוני, שעמדו על 6.3%. צפי האנליסטים היה לעלייה של 5.2%. 

בהונג קונג נמשכות המחאות נגד השלטון בשל הניסיון להעביר חוק הסגרה לסין. מנהיגת הונג קונג קארי לאם הציעה לעזוב את תפקידה, אך הרשויות בסין סירבו לקבל הצעה זאת, כך לפי ה"פיננשייל טיימס". 

היום צפוי בנק ההשקעות סיטיגרופ לפרסם דוחות לרבעון השני. 

המסחר בשוק המטבעות הדיגיטליים ממשיך בימים האחרונים במגמה שלילית, בהובלת ה ביטקוין שצנח ביממה האחרונה ב-10% ואיבד קרוב ל-1,500 דולר מערכו. הבוקר, בסביבות השעה 5:30 (שעון ישראל), ירד שער הביטקוין אל מתחת ל-10,000 - שערו הנמוך ביותר בשבועיים האחרונים. בשעה שחלפה מאז, הביטקוין תיקן מעט את הירידה - ונכון לשעה 6:30 נע מחירו סביב 10,200 דולר ליחידה, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-182 מיליארד דולר - קרוב ל-66% משוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה כיום יותר מ-2,320 סוגי מטבעות דיגיטליים.

מניית AMP  צונחת במעל ל-16% במסחר באוסטרליה. זאת לאחר שהחברה דיווחה על ביטול צפוי של מכירת מחלקת ביטוחי החיים לחברה בריטית בשל דרישות רגולוציה מחמירות של הבנק המרכזי בניו זילנד. 

הדולר נחלש בכ-0.1% לעומת היואן הסיני ומתחזק ב-0.16% מול הין היפני. 

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

ימי הזוהר מאחוריה? הקרן של משקיע העל דועכת

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות