גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צרות? הפרקליטות דורשת השלמות חקירה בתיק פישר - ביהמ"ש לא ממהר לאשר

ביהמ"ש בלם את התביעה בתיק פישר: מח"ש ביקשה לזמן לחקירה נוספת את האחים נחמיאס, למרות שעניינם הסתיים בהסדרי טיעון בקול ענות חלושה • הערכה: הסדרי הטיעון המרוככים עם האחים סותרים את אחד האישומים נגד פישר • סנגוריו: הפרקליטות מנסה "לחלץ עצמה מהבוץ", מחשש שאישום זה יבוטל • לעת עתה, ביהמ"ש מונע ממח"ש לחקור את האחים

רונאל פישר/ צילום : רפי קוץ
רונאל פישר/ צילום : רפי קוץ

בית המשפט מצר שוב את צעדי המדינה במשפטו של עו"ד רונאל פישר: בצעד כמעט חסר תקדים הורה שופט המחוזי בירושלים, משה סובל, למחלקה לחקירות שוטרים של המשטרה (מח"ש) להימנע, לפחות זמנית, מביצוע השלמות חקירה לשני עדים מרכזיים בתיק - האחים יוסף ואביב נחמיאס, שנדרשים לתביעה בניסיונה להוכחת האישומים נגד פישר בנוגע לתיווך בשוחד ולשיבוש מהלכי משפט. בעוד כשבוע אמור להיערך דיון נוסף בעניין, ואחריו תינתן החלטה סופית בבקשה למנוע את השלמת החקירה לאחים נחמיאס.

החלטתו הנדירה יחסית של סובל באה בעקבות בקשות מפתיעות שגולגלו לפתחו בשבוע שעבר. הבקשה החריגה הראשונה, היא בקשה שהגישו האחים יוסי ואביב נחמיאס, שכבר נחקרו בעבר בפרשה ואף הוגש נגדם כתב אישום. השניים הואשמו במסגרת פרשת פישר במתן שוחד לקצין המשטרה לשעבר ועד המדינה בתיק, ערן מלכה, באמצעות פישר, תמורת מידע משטרתי הנוגע לחקירתם בנוגע לעבירות מס. כמו כן הואשמו השניים בשיבוש מהלכי משפט. אולם מוקדם יותר השנה התיקים נגדם נסגרו, לאחר שהגיעו עם המדינה להסדרי טיעון מקילים (ראו מסגרת). לכן, היה מפתיע לראות ששמם עולה שוב בתיק, במיוחד כאשר לפני כשבועיים סיים יוסף נחמיאס לרצות חודשיים עבודות שירות שנגזרו עליו בהסדר הטיעון.

בבקשה הבהולה ששיגרו לסובל, ביקשו האחים נחמיאס מהשופט כי יורה על ביטול זימונם למח"ש לצורך השלמת חקירה, בין היתר נוכח המועד שנקבע לה.

צו מניעה זמני

לטענת באת כוח האחים נחמיאס, עו"ד ליה פלוס, היא ביקשה מראש צוות התביעה בתיק, עו"ד דן בהט, "להבין את פשר הזימון, בשים לב לעובדה כי כתב האישום נגד אביב נחמיאס בוטל, ויוסף נחמיאס סיים לרצות את עונשו", אך לא קיבלה מענה. עוד טענה עו"ד פלוס בהקשר זה, כי עניינם של האחים נחמיאס "הסתיים לאחר כחמש שנים קשות מנשוא, ועקרון סופיות הדיון מצדיק להרפות מהם, בשים לב שמסרו כל שידעו לרשויות ואין להם מה להוסיף על כך".

במקביל, מסרו האחים נחמיאס למח"ש כי המועד שתואם להם לחקירה שנקבע "מעכשיו לעכשיו" אינו אפשרי מבחינתם, והם הונחו להמתין לטיפול בפנייתם. למרות זאת, במועד שבו היו אמורים להתייצב האחים במח"ש, פשטו שוטרי היחידה על בתיהם ומשרדיהם, ודרשו את הגעת האחים למח"ש ללא דיחוי. זאת, כשהם מותירים בידם מכתב שכותרתו "זימון למח"ש" הדורש את הגעתם בתאריך חדש.

זימונם מחדש של האחים נחמיאס למח"ש הפתיע את סנגורי פישר, עוה"ד עמית בר ואלי פרי, שמיהרו להגיש בקשה דחופה שתמנע ממח"ש לבצע השלמת חקירה עד לדיון בעניין. לטענתם, אין סיבה חוקית לערוך לאחים השלמת חקירה במועד זה, ויש לראות בהתנהלות מח"ש בהקשר זה כרדיפה של פישר.

השופט סובל נענה לבקשת הסנגורים, והורה למדינה להימנע מביצוע השלמת חקירה לאחים, באמצעות צו מניעה זמני, עד להחלטה אחרת. 

כתבי אישום סותרים?

מדוע החליטו בפרקליטות ובמח"ש לזמן את האחים נחמיאס להשלמת חקירה, לאחר שהתיק נגדם נסגר והסדרי הטיעון עימם קיבלו תוקף פסק דין? כדי לענות לשאלה, יש לקחת צעד לאחור, ולהיזכר בהתכתשות נוספת בין הצדדים מתחילת השנה, בקשר למשמעות הסדרי הטיעון עם האחים.

בהסדרי הטיעון נמחק כתב האישום נגד אביב נחמיאס; ונגד יוסף נחמיאס הוגש כתב אישום מתוקן, שבו הופיע מסד עובדות שונה מבכתב האישום המקורי נגדו. כתב האישום המתוקן סותר לכאורה את העובדות המופיעות בכתב האישום נגד פישר, בנוגע לפרשת האחים נחמיאס (ראו מסגרת). יוסף נחמיאס הורשע בעבירה של שיבוש מהלכי משפט ונשלח לרצות חודשיים עבודות שירות. יתר האישומים נגדו - לרבות האישום החמור שנתן שוחד לשוטרים באמצעות פישר - נמחקו. מנגד, פישר מואשם בעבירת תיווך לשוחד בהקשר לאחים נחמיאס.

בניגוד לטענת הפרקליטות בכתב האישום נגד פישר, באישום המתוקן נגד יוסף נחמיאס נטען, שפישר דרש תשלום מהאחים עוד בטרם העביר להם מידע, ובלי שהם ידעו כי מדובר במידע שמקורו במשטרה. ומכאן, שהאפשרות לייחס לפישר תיווך לשוחד נפגעה משמעותית.

אף שברור שלא ייתכן שבאותו משפט תטען המדינה טענות עובדתיות סותרות, התעקשה הפרקליטות שלא לתקן את כתב האישום נגד פישר, בהתאם לכתב האישום המתוקן נגד יוסף נחמיאס. אולם השופט סובל קיבל את עמדת סנגורי פישר, והורה למדינה לתקן את כתב האישום, כך שלא יכלול עובדות סותרות למופיעות בכתב האישום המתוקן נגד נחמיאס. המדינה טענה, מדוע לשיטתה יכולים שני כתבי האישום במקרה זה לדור יחד; וסנגורי פישר טענו מדוע הדבר אינו אפשרי. הכרעת סובל בסוגיה צפויה להתקבל בקרוב.

אם ביהמ"ש יקבל את טענת סנגורי פישר, שיש לתקן את כתב האישום נגדו בפרשת האחים נחמיאס, כך שיתאים לכתב האישום המתוקן נגד יוסף נחמיאס - תהיה לכך משמעות דרמטית - עד כדי "הפלת" האישום נגד פישר הנוגע לעבירה של תיווך לשוחד בפרשת האחים נחמיאס.

ומכאן, בחזרה לצו המניעה שהוציא סובל על חקירתם מחדש של האחים. ייתכן, שבפרקליטות מודעים לאפשרות כי האישום של פישר בעבירה לתיווך לשוחד בפרשת האחים נחמיאס מצוי בסכנה, ולכן ביקשו לבצע השלמת חקירה לאחים.

השלמת חקירה פסולה

סנגורי פישר טענו גם, שהפרקליטות הודתה במספר הזדמנויות שהגרסה העובדתית בכתב האישום המתוקן בעניין יוסף נחמיאס אינה הנכונה, ושהיא הסכימה לגרסה כדי להמשיך ולנהל את התיק נגד הנאשמים המרכזיים יותר, ובראשם פישר.

לדברי הסנגורים, "כיוון שהמדינה הצהירה שאינה מקבלת את העובדות החדשות המתוארות בכתב האישום המתוקן (נגד יוסף נחמיאס, מ' ב') כאמת העובדתית, ברי שהשלמת החקירה שאותה היא מבצעת (נגד האחים נחמיאס, מ' ב') נועדה רק כניסיון לחזק את הראיות שבידיה להוכיח את העובדות בכתב האישום הקיים נגד פישר. השלמת החקירה לא נועדה להוכיח את עובדות כתב האישום החדש, אלא הקיים, ולכן מדובר בהשלמת חקירה פסולה", טענו סנגורי פישר בבקשה לסובל שלא לאפשר את זימונם מחדש של האחים לחקירה.

עוד לטענת הסנגורים, הפרקליטות "מנסה לחלץ עצמה מהבוץ שאליו הכניסה את עצמה בעת שהגישה כתב אישום (נגד יוסף נחמיאס, מ' ב'), שסותר עובדתית את כתב האישום הקיים (נגד פישר, מ' ב')". לדבריהם, הפרקליטות רודפת את פישר, ומונעת מההליך להתנהל בהגינות.

מידע חדש המצדיק השלמה

מנגד, בפרקליטות לא ממש מבינים על מה הרעש. לשיטתם, חלה עליהם חובה לבצע השלמת חקירה לאחים נחמיאס כעת. לפי הנחיות פרקליט המדינה, ניתן לבצע השלמת חקירה אם נודע לתביעה מידע חדש. לדברי הפרקליטות, לאור הודאת יוסף נחמיאס בהסדר הטיעון כי מסר כסף לפישר וקיבל ממנו לאחר מכן בתמורה מידע מודיעני משטרתי על חקירה מתנהלת נגדו - הגם שלדבריו לא ידע שאת הכסף הוא מוסר תמורת המידע (בניגוד לכתב האישום המקורי נגדו, שלפיו הוא ידע) - הרי שיש בידם "מידע חדש" המצדיק את ביצוע השלמת החקירה.

כאן עולה השאלה העקרונית אם כל חתימה של נאשם על הסדר טיעון בתיקים עם מספר נאשמים, מצדיקה פתיחה בהשלמת חקירה. בפועל, זו אינה הפרקטיקה המקובלת.

בפרקליטות, כנראה, מבקשים לערוך כעת מקצה שיפורים. חקירות האחים נחמיאס במח"ש לפני כארבע שנים, לא סיפקו מידע רב. האחים שתקו במרבית חקירותיהם, ולא הודו באף טענה שנטענה נגדם. מכיוון שהיו חשודים, עמדה להם הזכות להימנע מהפללה עצמית. כעת, לאור הסדרי הטיעון שנחתמו עימם, יהיה עליהם לשתף פעולה עם החוקרים באופן קואופרטיבי יותר.

ואכן, עם חתימת הסדר הטיעון, ובהתאם לדין, מצטרף שמו של יוסף נחמיאס לרשימת עדי התביעה. ייתכן שזו הסיבה שבגינה היא מבקשת כי האחים נחמיאס יסורו שוב למשרדי מח"ש. לאחר שבוטל האישום נגד אביב נחמיאס, ובזמן שיוסיף נחמיאס כבר סיים את עבודות השירות שנגזרו עליו - מקווים בפרקליטות שהפעם ישמיעו האחים זמירות אחרות, שיעזרו לתביעה לבסס את טענותיה נגד פישר באישום נגדו בנוגע לאחים.

ל"גלובס" נודע, כי כנראה שבפרקליטות מפרשים את התנגדותם הנמרצת של פישר וסנגוריו להשלמת החקירה כפחד גדול מפני מה שעלול לעלות בחדרי החקירה, בזמון שהאחים נחמיאס ייחקרו ללא העננה שריחפה מעליהם לפני ארבע שנים, אז הוגדרו כחשודים בפרשה. אם יתיר להם סובל לבצע את השלמת החקירה החריגה, מקווים בפרקליטות, ימסרו האחים פרטים נוספים שיעזרו להם להוכיח את האישום נגד פישר. 

שני כתבי אישום באותו תיק והעובדות שונות

לפי כתב האישום נגד אחים יוסף ואביב נחמיאס, במהלך שנת 2012 התנהלה ביחידת החקירות של רשות המסים (יחידת יהלום) חקירה סמויה נגד חברות שונות, שעל פי החשד הפיצו חשבוניות פיקטיביות למספר רב של חברות בענף עבודות העפר והתשתיות, ובתוכן חברת "ת.ע.ן" שהאחים נחמיאס היו חלק מבעליה. 

במסגרת הסדר הטיעון עימו הודה יוסף נחמיאס בכתב אישום מתוקן, שלפיו בתחילת 2013 זימן עו"ד רונאל פישר אותו ואת אחיו להגיע בדחיפות למשרדו, וסיפר להם כי ברשותו מידע בעל ערך רב עבורם, שתמורתו הוא מבקש תשלום מראש. לפי האישום המתוקן, פישר התעקש שלא לספר לאחים מה המידע, עד שהעבירו אליו את התשלום, ויוסף נחמיאס הניח שמדובר במידע עסקי.

בהסדר הטיעון, הסכימה המדינה לגרסת יוסף נחמיאס, שלפיה הוא העביר לפישר 50 אלף דולר עוד בטרם קיבל מידע כלשהו על החקירה המתנהלת נגדו ונגד אחיו, ובלי שידע כי מקור המידע שפישר עתיד למסור לו הוא מתוך המשטרה. בנוסף, נמחק מכתב האישום נגד יוסף נחמיאס האישום שייחס לו העברת 600 אלף שקל לפישר תמורת מידע מתוך חקירותיו.

 בכתב האישום המקורי יוחסו לאחים נחמיאס שורת עבירות, ובהם גם מתן שוחד. ואולם בעקבות הסדר הטיעון, כאמור, נותרה רק עבירת השיבוש ביחס ליוסף נחמיאס. לעומת זאת, בתיק נגד פישר הפרקליטות עדיין מאשימה את עורך הדין בעבירה של תיווך לשוחד ביחס ל-50 אלף דולר שקיבל מיוסף נחמיאס. גם האירוע הנוגע לקבלתם לכאורה של 600 אלף שקל ככספי שוחד מהאחים נחמיאס עדיין מופיע בכתב האישום נגד פישר, והוא כולל תיאור של פגישה שלו במרתף ביתו עם עובדת ממשרדו ועם מלכה, שבמסגרתה התחלקו השלושה בשלל שנפל בחלקם.

עוד כתבות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?