גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדעי העשב: גם מוסדות הלימוד קופצים על גל הקנאביס

וגם: דוד גל מונה לסמנכ"ל שיווק ותכנון אסטרטגי, חן חגי כהן מצטרפת לדירקטוריון רשת קמעונות המזון שבשליטת אביה, שלום חגי, יורם בן זאב צורף כדח"צ לדירקטוריון קרדן נדל"ן, ג'וזף סמברג הגדיל ההחזקה בחברת הטכנולוגיה סרגון ו-Wix פותחת משרד בטוקיו

מודעת פרסום התואר במכללה./ צילום מסך מאתר מכללת עמק יזרעאל
מודעת פרסום התואר במכללה./ צילום מסך מאתר מכללת עמק יזרעאל

ישנן אוניברסיטאות המפורסמות בקרב הסטודנטים הישראלים בשיעור הסטלנים שבהן, ואי אפשר לומר שהמיתוג הזה לא מושך קהל. אבל אף אחת מהאוניברסיטאות או המכללות עדיין לא הפכה את הגראס לנקודת הבידול הרשמית שלה. עד עכשיו.

בשבועות האחרונים קשה היה להימלט מהפרסום של מכללת עמק יזרעאל, המציעה לסטודנטים שלה תואר במדעי הקנאביס. מבדיקה מעט מעמיקה יותר מסתבר שמדובר בתואר ראשון במדעי ההתנהגות (פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, קרימינולוגיה וחינוך). התואר הכללי-ממילא עובה על ידי שילוב נושאים מעולמות הקנאביס - סוגיות משפטיות בתחום, ניהול עסקי קנאביס, חקלאות, ביולוגיה של הקנאביס והשפעתו הרפואית, ועוד.

לדברי המכללה, אם תחום הקנאביס צפוי להיות אחת מן התעשיות הבולטות בעתיד של ישראל, הרי שיש טעם בהכשרה של עובדים ספציפית לתעשייה הזו. נראה כי הסטודנטים הנרשמים לתואר הזה צריכים לשאול את עצמם את השאלה - האומנם יהיה יתרון למי שלמד מדעי הקנאביס על פני משפטן, אגרונום, נוירולוג או רופא, שלמדו את תחומם ואז יישמו אותו לעולמות הקנאביס?

באתר המכללה מסבירה ראש ההתמחות, ד"ר אפרת בראל, כי "ההתמחות החדשה בקנאביס רפואי, במסגרת החוג למדעי ההתנהגות, נולדה מתוך צורך אמיתי שעלה מהשטח. מטרת ההתמחות היא להכשיר את בוגרינו למקצועות חדשים אלו בתחום הקנאביס הרפואי, תוך אקדמיזציה של התחום. הבסיס הלימודי הנרחב יאפשר לבוגרינו להבין את השרשרת התהליכית כולה, וכך שילובם בענף יהיה בעל ערך מוסף ייחודי לתחום".

בתשובה לשאלה "במה אוכל לעסוק כבוגר ההתמחות", מסבירים באתר המכללה כי תחום הקנאביס כולל חקלאים, בוטנאים, מהנדסי ייצור, מנהלי ייצור, יזמים עסקיים, רופאים, רוקחים, כימאים, ביולוגים, משפטנים, תועמלנים. עוד נאמר כי התחום מייצר מקצועות חדשים בשדה הטיפולי, המחקרי והמקצועי: אדמיניסטרטורים, מנהלי פרויקטים, מתאמי/יועצי טיפול, מתאמי מחקר ועוד.

הסטודנטים המשקיעים את עתידם בתחום הקנאביס כמוהם כמשקיעים בשוק ההון, אשר מקבלים את ההחלטה על בסיס התקווה להתפתחות התחום בעתיד, ופחות על בסיס המצב שלו היום. כיום קיימות חברות ספורות בישראל בתחום הקנאביס, ואף שישנו צפי כי בעתיד עשרות חברות ישראליות יובילו את התחום בעולם ויעסיקו עשרות עובדים כל אחת, הרי שישנה עדיין אי ודאות לגבי תרחיש זה.

אולם, בינתיים המכללה תוכל לכל הפחות ללמד את הסטודנטים שלה מעט ביולוגיה, רפואה, משפטים, כלכלה וניהול, ארוזים (שלא לומר מגולגלים) ומונגשים לתלמידיה דרך מה שמעניין אותם.

קבלה לתואר מחייבת היעדר רישום פלילי. ולא יחולקו דוגמיות...

גלי וינרב

מאלי לילי למיקרוסופט: דוד גל מונה לסמנכ"ל שיווק ותכנון אסטרטגי

דוד גל, עד לאחרונה מנכ"ל ענקית התרופות האמריקאית אלי לילי (Elli Lilly) בישראל, מונה לסמנכ"ל השיווק והתכנון האסטרטגי של מיקרוסופט ישראל. מהחברה נמסר כי "גל ייקח חלק משמעותי בהובלת תהליכי חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית של ארגונים וחברות, במעבר לטכנולוגיות הענן והטמעת טכנולוגיות מתקדמות בשוק הישראלי".

לפני מינויו למנכ"ל שלוחת ענקית התרופות בישראל מילא גל, בן 46 נשוי + 3, שורת תפקידים בכירים במטה החברה באינדיאנפוליס, ארה"ב, שם כיהן כמנהל אזורי. עוד קודם לכן כיהן למעלה משבע שנים בשורת תפקידי ניהול פיננסי בתאגיד מוצרי הצריכה הענק פרוקטר אנד גמבל (Procter & Gamble). גל הוא בעל תואר שני במנהל עסקים וכלכלה עם התמחות במימון מאוניברסיטת תל אביב.

"אין לי ספק באשר לגודל ההזדמנות בנקודת זמן זו, להשפיע כבודדים וכארגון ולהפוך את העולם למקום טוב יותר וחברתי יותר באמצעות הטכנולוגיה שתמשיך להשפיע על כל צעד ושעל בחיינו", אמר גל.

בראשית החודש מונתה רונית אטד לתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, במקומה של שלי לנצמן שפורשת לאחר ארבע שנים בתפקיד ו-22 שנה בחברה. אטד, שתיכנס לתפקידה בתחילת אוקטובר, שימשה בשנתיים האחרונות כמנכ"לית חברת התוכנה אלעד מערכות, ותוביל את הזרוע העסקית של החברה, שפועלת במקביל למרכז הפיתוח שמנוהל על ידי אסף רפפורט. עם מינויה נמסר כי תפקידה יכלול "עבודה מול חברות במשק ובמגזר הציבורי, סיוע בתהליכי חדשנות ובמעבר שלהן לענן". 

דוד גל / צילום: פאביאן קולדורף

מהארגז לסופר: חן חגי כהן מצטרפת לדירקטוריון רשת קמעונות המזון שבשליטת אביה, שלום חגי

אחרי 11 שנה בתפקידים שונים בקבוצת הארגז הפרטית של חגי שלום, בתו, חן חגי כהן, מצטרפת לדירקטוריון רשת קמעונות המזון הציבורית שבשליטתו, טיב טעם, שעדכנה בימים האחרונים על המינוי.

חגי כהן (44) עלתה לכותרות בתחילת השנה, על רקע סכסוך שהתגלע בין אביה לבין בן זוגה לשעבר, עדי כהן, שכיהן כמנכ"ל טיב טעם, ואשר סיים את תפקידו כחלק מאותם חילוקי דעות מול חגי שלום.

ככל הידוע, הפרידה בין הצדדים הייתה קשורה גם לתוצאות העסקיות החלשות והשחיקה במחיר מנייתה של טיב טעם, וגם להליך ההיפרדות בין בני הזוג. מאז סיום תפקידו של כהן בחברה משמש שלום כמנכ"ל הרשת.

מוקדם יותר החודש הורידה טיב טעם מסדר יומה של אסיפת בעלי המניות, שאישרה את מינויה של חגי כהן לדירקטורית, את העדכון וחידוש הסכם הניהול שיש לה מול חברת הארגז, וכן עדכונים למדיניות התגמול לנושאי משרה בחברה, וזאת לצורך "המשך דיונים עם אנטרופי".

מאז עדכנה טיב טעם לראשונה על חילוקי הדעות בין שלום לבין כהן, במהלך חודש ינואר, מניית הרשת התחזקה בכ-8%, אך בשנה האחרונה נחלשה בכ-13% ומשקפת לטיב טעם שווי נוכחי של כ-230 מיליון שקל.

אביב לוי

שלום חגי/ צילום: רפי קוץ

מינוי דיפלומטי: יורם בן זאב צורף כדח"צ לדירקטוריון קרדן נדל"ן

חברת קרדן נדל"ן עדכנה בימים האחרונים על צירופו של הדיפלומט יורם בן זאב לדירקטוריון החברה, כדירקטור חיצוני (דח"צ).

בן זאב (75) כיהן בין השנים 2007-2012 כשגריר ישראל בגרמניה, ובשנים האחרונות משמש כנציג ציבור בוועדת המינויים העליונה של משרד החוץ. לפי העדכון בנושא שפרסמה קרדן נדל"ן, בן זאב מכהן גם כחבר דירקטוריון בחברת אלביט מערכות, מאז שנת 2014. טרם תפקידו בגרמניה שימש בן זאב בתפקידים שונים בשגרירויות ישראל בכמה מדינות, ובתפקידים שונים במשרד החוץ.

עיקר פעילותה של קרדן נדל"ן מתרכז בתחום הבנייה למגורים בישראל, נוסף לפעילות בתחום הנכסים המניבים ובביצוע עבודות בנייה, והיא נסחרת בשווי של כ-360 מיליון שקל, אחרי טיפוס של כ-20% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה.

בעלי המניות הגדולים בקרדן נדל"ן, באמצעות החברה האם קרדן ישראל, הם אבנר שנור, יוסף גרינפלד, גיל דויטש, אהרון בירם ואיתן רכטר, ובתחילת החודש עדכנה החברה על הסכם התקשרות חדש בין שנור לבין דויטש ובירם בקשר לשליטה. מניותיו של גרינפלד בקרדן ישראל משועבדות לכמה נושים.

אביב לוי

יורם בן זאב/ צילום: מתיאס הייד

זו שנחלשת, וזה שמתחזק: ג'וזף סמברג הגדיל ההחזקה בחברת הטכנולוגיה סרגון

המשקיע ג'וזף סמברג (Joseph D. Samberg) ניצל את החולשה במניות סרגון והגדיל את ההחזקה שלו בחברת הטכנולוגיה הישראלית. לפי דיווח שהועבר לרשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) בסוף השבוע, סמברג מחזיק כעת ב-12.3% מהון המניות של סרגון, לעומת החזקה של 9.7% בסוף חודש מרץ. במחיר הממוצע של מניית סרגון בתקופה זו, כ-3.2 דולר, מדובר על השקעה של כ-6.6 מיליון דולר ברכישת המניות הנוספות, והשווי הנוכחי של המניות שבידי סמברג הוא כ-27 מיליון דולר. סמברג, משקיע אמריקאי ובעל חברת השקעות שהקים, נכנס לראשונה להשקעה בסרגון בשנת 2016, והגדיל מאז את ההחזקה. הוא בעל המניות השני בגודלו בה אחרי זהר זיסאפל, ממייסדי ובעלי קבוצת רד שסרגון היא חלק ממנה, שמחזיק ב-13.2% מהמניות. שווי השוק של סרגון בנאסד"ק הוא 220 מיליון דולר.

סרגון, המנוהלת על-ידי עירא פלטי, היא ספקית פתרונות לתקשורת אלחוטית, לקישור בין תחנות הבסיס למתג הראשי ברשת. ב-2018 מניית סרגון זינקה בכ-91%, אך מתחילת 2019 היא רושמת תשואה שלילית של 27%, כשחלק מהירידות מיוחסות לאזהרת הרווח שפרסמה החברה לקראת דוחות הרבעון השני. סרגון ציינה שעיכובים בהזמנות מהודו הובילו לדחייה בהכרה בהכנסות של 20 מיליון דולר לרבעונים הבאים, וכי הכנסות הרבעון השני יהיו 71-74 מיליון דולר. בשבוע שעבר דיווחה החברה על הזמנות בסך 3.8 מיליון דולר שקיבלה ממפעיל תקשורת אפריקאי.

שירי חביב ולדהורן

זוהר זיסאפל/ צילום: תמר מצפי

בעקבות השמש העולה: Wix פותחת משרד בטוקיו

חברת האינטרנט הישראלית Wix מתרחבת לשוק היפני: החברה הודיעה על פתיחת משרד בטוקיו, ועל הרחבת שירות הלקוחות ביפן. כחלק מהמהלך, גויס לשורותיה מנהל מקומי, הידקאי טסומיטה (Hideaki Tsumita), שיהיה אחראי ב-Wix הן על יפן והן על שאר שוקי אסיה-פסיפיק. טסומיטו מגיע לחברה לאחר שכיהן בתפקידי ניהול בחברת התוכנה Evernote. ב-Wix מציינים כי נוסף על הגברת הפעילות בתחומי השיווק והפיתוח העסקי, ייפתח מוקד שירות טלפוני ללקוחות יפניים בסתיו הקרוב. ב-Wix מתייחסים לשוק היפני כאל שוק אסטרטגי ומתכננים להגדיל את מספר עובדי התמיכה ביפן.

Wix, בניהולו של אבישי אברהמי, אחד ממייסדי החברה, מאפשרת למשתמשים בה להקים ולנהל אתרי אינטרנט, וקהל היעד העיקרי שלה הוא חברות קטנות ובינוניות.

"עם למעלה מ-150 מיליון משתמשים ברחבי העולם, Wix נמצאת בשימוש ב-190 מדינות ומתורגמת ל-19 שפות", מסר נשיא החברה, ניר זוהר. "ההתרחבות לטוקיו מאפשרת לנו לשרת טוב יותר שוק חשוב שכבר מייצר הזדמנויות משמעותיות לפלטפורמה שלנו ולעסקי Wix. אנחנו שמחים שהידקאי טסומיטה מצטרף לצוות ומצפים להמשך צמיחה באזור".

Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי של 7.2 מיליארד דולר אחרי זינוק של כ-40% במחיר המניה בשנה האחרונה. החברה צפויה לפרסם השבוע את דוחות הרבעון השני, ואנליסטים צופים שתרשום הכנסות של כ-184 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 18 סנט למניה.

שירי חביב ולדהורן

ניר זוהר/ צילום: תמר מצפי

עוד כתבות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

הבטחה אחת הקפיצה את מניית טסלה. אבל האם היא יכולה לעמוד מאחוריה?

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלה נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית קרינג צוללת ב-10%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?