הקשישה במסדרון בית החולים לא הבריאה. בקרוב נפגוש אותה שוב, יחד עם רופאיה ודיווחי צפיפות יומיים. זה יקרה אחרי הבחירות, אחרי הקמת ממשלה ומינוי שר בריאות, שר אוצר וראש ממשלה. כי מיד אחרי כל אלה יחל המשא-ומתן הכבד והמאיים על הסכם השכר עם הרופאים ל-10 השנים הבאות. כבר עכשיו מדברים על דרישות ותוספות של מיליארדים רבים.

על שולחן הדיונים תונח תמונת מצב קשה של תורים, צפיפות וזיהומים, גם מסמכים רבים, ביניהם דוח הוועדה להצלת המחלקות הפנימיות שהוקמה בתחילת שנה זו - וכעבור זמן מה מסרה טיוטת המלצות. הנה כמה מהן: יותר רופאים פנימיים במחלקה, עוד עשרות אחיות ומתאמות טיפול, אחד או שני מאושפזים בחדר, תקציב לשיפוץ מחלקות פנימיות בארץ, תקציב להפעלת מתקני בית החולים בערב ובסופי שבוע, תכנית סדורה לאשפוז ביתי ועוד. אין ספק חזון אחרית הימים והלוואי וימהר ויגיע.

עכשיו נדבר על כסף: לא מכבר פרסם החשב הכללי באוצר את הדוחות הכספיים של המדינה. מסתבר כי ההוצאה הממשלתית השנתית על בריאות ב-2018 הייתה גבוהה ב-7 מיליארד שקל מזו של 2015. וב-8 השנים האחרונות היה גידול של 66% בהוצאות המדינה לבריאות.

האם מישהו הרגיש את ההטבה שבאה עם הכסף הזה? האם מישהו יודע לאן הלכו המיליארדים הרבים? האם מישהו יבדוק את זה לפני שיוזרמו לבריאות עוד כמה מיליארדים?

אפשר לנחש את התשובות, אבל עדיף שנמתין בתקווה.