גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט נסוגה מהשיא: הנאסד"ק איבד 1%, ה-VIX קפץ; הריבית באירופה ללא שינוי

הדאו ג'ונס ירד ב-0.46% ומדד S&P 500 השיל 0.5% ● הריבית באירופה תישאר ברמתה האפסית לפחות עד המחצית הראשונה של 2020; הבנק רומז על הורדת ריבית והשקת תוכנית רכישות בהמשך ● טסלה פיספסה את התחזיות לרבעון השני ומנייתה צונחת ● 3M מזנקת לאחר שהיכתה את התחזיות המוקדמות לרבעון

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בטריטוריה האדומה, כאשר מדד הנאסד"ק איבד 1%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.46% ומדד S&P 500 השיל 0.5% מערכו. ברקע: עונת הדוחות לרבעון השני מעלה הילוך.

21:50

בורסות וול סטריט מאבדות גובה על רקע החששות של המשקיעים כי פחתו הסיכויים להורדת ריבית בהודעה הקרובה ביום רביעי, וזאת על רקע הותרת הריבית באירופה ללא שינוי, ונתוני מאקרו חיוביים שפורסמו מוקדם יותר. 

בהמשך להודעת הריבית של ה-ECB, שהותירה ללא שינוי ורמז על תוכנית רכישות נוספת, אזאז זנגנה משרודרס אמר כי "לקראת סיום כהונתו של דראגי כנשיא ה-ECB, נראה שהוא מעוניין לצאת במפץ. עם זאת, האם עדיין יש לו את הבזוקה הענקית שלו, או שנשאר בידו אקדח מים חלש? אנו חושבים כי פעולותיו  מכוונות בכדי למנוע את התחזקות האירו מול הדולר האמריקני; עם זאת, נראה שהוא נכשל במאמציו".

מניית פייסבוק  מאבדת כ-3% למרות הדוחות הטובים שפרסמה החברה אתמול.

20:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות כאשר הדאו ג'ונס מאבד 0.7% והנאסד"ק מאבד כ-1%. מדד הפחד (VIX ) מזנק ביותר מ-10%.

בואינג  צונחת ב-4% ומכבידה על מדד הדאו ג'ונס. מניית פורד מוטורס  צונחת בחדות לאחר הנמכת תחזיות בצל החולשה במכירות בסין.

עיני המשקיעים נשואות לדוחות אמזון , אלפאבית  ואינטל  שיפורסמו הלילה לאחר נעילת המסחר.

מניית טסלה  מתרסקת ב-14% לאחר האכזבה מהדוחות שפורסמו אמש. פייסבוק  יורדת ב-2.3% מתחת ל-200 דולרים למניה, למרות הדוחות הטובים שפרסמה אמש החברה.

18:40

בורסות אירופה ננעלו בירידות לאחר הודעת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה, שהותיר את הריבית ללא שינוי, ורמז על חידוש תוכנית תמריצים לשוק. מדד הדאקס נפל ב-1.3%, הפוטסי איבד 0.14% והקאק ירד ב-0.5%. 

התשואות על האג"ח של ממשלת גרמניה ל-10 שנים ירדה לשפל היסטורי, ואלו של איטליה צנחו לאחר הרמיזה על תוכנית רכישות של הבנק המרכזי של אירופה.

מאקרו

הזמנות המוצרים ברי קיימא בארה"ב עלו בחודש יוני ב-2%, מעל לצפי לעלייה של 0.8%. נתון מוצרי הליבה עלה ב-1.2% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. 

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו בשבוע החולף לרמה של 206 אלף תביעות.

18:00

מניית בואינג  מאבדת 3% בהמשך לירידות שרשמה אתמול לאחר ההפסד שהציגה ברבעון השני, ומכבידה על מדד דאו ג'ונס שמאבד 0.3%.

מניית טסלה  צונחת ב-12% לאחר הדוחות שפורסמו אמש. מנגד, פייסבוק  מטפסת לאחר הדוחות שפורסמו אחרי הנעילה אתמול.

17:15

מדד הנאסד"ק מאבד 0.7% ברקע להמשך עונת הדוחות כאשר בואינג מכבידה על המסחר.

מניית פורד מוטורס  צונחת לאחר שהחברה פיספסה התחזיות לרבעון השני וסיפקה תחזית מאכזבת לשנה כולה. מניית בואינג  יורדת גם היום בהמשך לירידות שרשמה אתמול לאחר שהציגה הפסד ענק ברבעון.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסוגים מהשיא בפתיחה, כך מדד הנאסד"ק מאבד 0.36% ומדד S&P 500 יורד ב-0.2%. בכך השניים נסוגים מרמת השיא שנקבעה אתמול. 

מניית פייסבוק  עולה ב-1.5% לאחר הדוחות הטובים שפרסמה אתמול לאחר הנעילה. 

טסלה  צונחת לאחר שפיספסה התחזיות אמש לאחר המסחר. הלילה ידווחו החברות אמזון , אלפאבית , ואינטל .

14:40

הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית ללא שינוי, בניגוד לחלק מההערכות בשוק כי הנגיד דראגי יחתוך את הריבית. לדבריו, הריבית תישאר ברמתה האפסית לפחות עד המחצית הראשונה של 2020. נראה כי דראגי ממתין לריבית בארה"ב, עליה צפוי להכריז פאואל ביום רביעי של השבוע הקרוב, ולא מעוניין לבצע זעזועים לפני סיום כהונתו.

בכך הריבית באירופה נותרה אפסית והריבית על הפיקדונות על מינוס 0.4%. הבנק המרכזי האירופי רומז על הורדת הריבית בהמשך ועל האפשרות להשקת תוכנית רכישות בפגישות הבאות.

עוד קודם לכן, ושבועות לאחר הדחת הנגיד הטורקי, הבנק המרכזי במדינה חתך את הריבית באגרסיביות מ-24% לרמה של 19.75%. הלירה הטורקית מנתרת ב-0.6% מול הדולר, וזאת לאחר מהלך ירידות מתמשך בחודשים האחרונים.

בוול סטריט החוזים העתידיים מאותתים על נטייה לעליות בפתיחה. החוזים על מדד דאו ג'ונס מטפסים ב-0.4% על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני.

מנייתה של 3M מזנקת בכ-5% לאחר שהחברה היכתה את התחזיות לרבעון.

מניית טסלה צוללת ב-12% לאחר אכזבה מדוחותיה לרבעון השני שפורסמו אמש לאחר המסחר. במקביל, מנהל הטכנולוגיה הראשי, ג'יי.בי סטראובל, פורש מהחברה. טסלה רשמה עלייה משמעותית בהכנסות ל-6.3 מיליארד דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו רשמה הכנסות של 4 מיליארד דולר, אך בכך פיספסה את התחזיות בשוק שציפו להכנסות של 6.43 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד של 408 מיליון דולר או 2.31 דולר למניה, לעומת הפסד של 718 מיליון דולר, או 4.22 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד המתואם אמנם ירד לרמה של 1.12 דולר למניה, מתחת לתחזיות. 

14:00

המסחר בחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, בציפייה להודעת הריבית מאירופה, העשויה להשפיע גם על החלטות הפדרל ריזרב בארה"ב. 

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות קלות על רקע הציפיות להורדת ריבית. בשעה 14:45 שעון ישראל יודיע ה-ECB על החלטת הריבית שלו.

האירו צלל לשפל של שנתיים, ב-0.1% לשער של 1.1125 דולר.

כמה מהשחקנים מצפים להפחתה של 0.1% בריבית באירופה, בעוד שאחרים מאמינים כי סביר יותר שהבנק יפתח פתח להורדות ריבית בעתיד, או להקלה כמותית נוספת.   

"הסיכון של משהו גדול שיקרה היום עדיין אינו מתומחר במלואו", כך צייץ היום אחד האסטרטגים בשוק. הוא הוסיף כי הסיכויים לקיצוץ בריבית עלו "משמעותית" בעקבות סדרה של נתונים כלכליים חלשים מהצפוי. עם זאת, "השאלה הגדולה" נוגעת לדבריו של דראגי על הקלה כמותית (QE). 

בחזית הדוחות, ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור  דיווחה על גידול נמוך מעט מהתחזיות בהכנסות הרבעוניות. עם זאת, החברה הותירה על כנו את יעד המכירות השנתי שלה.

11:30

בורסות אסיה ננעלו בעליות. הירידות בסיאול נחלשו לקראת סיום המסחר, ומדד קוספי   ירד ב-0.4%.

באירופה נרשמות עליות בשווקים על רקע הציפיות להורדת ריבית של 0.1% מצד הבנק המרכזי ביבשת. 

בבריטניה מזנקת מניית קובהאם  ב-35%, בעקבות דיווח כי חברת הפרייבט אקוויטי האמריקאית Advent International הסכימה לקנות את החברה תמורת 5 מיליארד דולר. 

מן העבר השני נרשמות ירידות של כ-10% במניית Sage , לאחר שההכנסות מתחום שירותי התוכנה צנחו ב-15.5% בתשעת החודשים הראשונים של השנה. 

 

 10:30

המניות באירופה פתחו את המסחר בעליות הבוקר (ה'), לאחר פרסום נתונים כלכליים שהקפיצו את הציפיות להורדת ריבית מצד הבנק המרכזי האירופי (ECB).

מדד סטוקס אירופה 600  עלה בכ-0.4% מיד לאחר פתיחת המסחר, ורוב הסקטורים בבורסות המרכזיות רושמים עליות.

השווקים מתמקדים בעיקר במסרים מהבנקים המרכזיים, על רקע ספקולציות שנגיד ה-ECB מריו דראגי יקדים את הפדרל ריזרב בארה"ב ויפית את עלויות האשראי. 

ה-ECB צפוי להודיע על החלטת הריבית שלו ב-12:45 שעון לונדון, ולאחר מכן, ב-13:30 יקיים דראגי מסיבת עיתונאים.

מדדי מנהלי הרכש בארה"ב ובאירופה הצביעו אתמול על חולשה והזינו את הציפיות להקלה מוניטרית מצד שני הבנקים המרכזיים. הבנק המרכזי בארה"ב צפוי להפחית את הריבית ב-0.25% בשבוע הבא, ובאירופה הציפיות הן להפחתה של 0.1%. 

בחזית הדוחות הכספיים, היום צפויות רוש , יוניליוור  ואסטרה-זנקה  לדווח על תוצאותיהן לרבעון השני.  

08:20

המסחר באסיה מתנהל בעליות שערים ברוב הבורסות. עליות נרשמות במניית סמסונג אלקטרוניקס . החברה הודיעה היום כי מכשיר הגלקסי המתקפל שלה (Galaxy Fold) יושק בספטמבר, לאחר דחייה שנגרמה מכך שבבדיקות דווח כי המכשיר נשבר בקלות. החברה תדווח על רווחיה ב-31 ביולי.

 

07:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת, עם ירידות במדד קוספי בקוריאה הדרומית ועליות בטוקיו , בשנחאי , בהונג קונג  ובאוסטרליה . זינוקים נרשמים במניות מגזר המוליכים למחצה בטוקיו ובסיאול. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט ברמות שיא במדדים.

מניית סופטבנק  מושכת את בורסת טוקיו.

המשקיעים ממתינים לאותות מהתכנסות ראשי הבנק במרכזי באירופה היום, שצפוי להוריד את הריבית.

באוסטרליה מתמקדים המשקיעים בדברים שיישא היום ראש הריזרב בנק של אוסטרליה, פיליפ לאו, ויחפשו רמזים בנוגע לצעדיו העתידיים של הבנק המרכזי שם. 

בקוריאה צונחות מניות LG Chem  ביותר מ-4.5%, אך מן העבר השני מזנקות מניות יצרנית השבבים SK Hynix בכ-2%, לאחר שהחברה הודיעה על צמצום בתפוקת השבבים.

לפני פתיחת המסחר פרסמה החברה דוחות. הצניחה במחירי שבבי הזיכרון הביאה לצניחה של 89% ברווח התפעולי של החברה לעומת התקופה המקבילה, ל-638 וון קוריאני (541.9 מיליון דולר), ולפספוס תחזיות האנליסטים. 

ביפן נרשמו זינוקים של כ-17% במניות יצרנית הציוד לבדיקת שבבים, Advantest .   

עוד כתבות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני