גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ביקורת מסעדה: נגרוני מושלם וסושי ללא טהרנים במוג'ו נקסט דור בנתניה

מוג’ו, האסייתית בסנטר פולג בנתניה, כל–כך מצליחה, שלא מזמן נולדה לה אחות קטנה: "מוג'ו נקסט דור" ● היא אולי לא שווה שתגיעו אליה במיוחד ממרחקים, אבל היא מתאימה בדיוק לרגע הזה שיצאתם רעבים מאיקאה

פריקסה טונה / צילום: גל וולובסקי פרידמן
פריקסה טונה / צילום: גל וולובסקי פרידמן

נגיד שנסעתם לסיבוב אחר הצהריים באיקאה פולג. כן, אני יודע שאתם עושים את זה לפעמים, גם אתם, כמו כולם. ונגיד שכשיצאתם, נהייתם נורא רעבים אחרי אותו שיטוט נצחי בשדות ארונות הבילי, ספות האקטורפ וכל שאר כוסות הגידי גוב, סירי הנירוסטה ובובות הפרווה. ובואו נניח שאין לכם סבלנות לחכות לחזרה לתל-אביב, או אפילו לנתניה עצמה, עיר האם של אזור התעשייה פולג, ואתם רוצים את זה כאן ועכשיו.

אין בעיה. שדרות גיבורי ישראל, הרחוב הראשי היוצא מצומת איקאה, או איך שלא קוראים לו באמת, ונמשך לנצח, מציע אינספור מסעדות ומזללות. חלקן אפילו מוכרות גם למי שמעולם לא ביקר במקום, מהיותן סניף של איזו רשת גדולה כזו אחרת. נו, כמו איקאה.

אבל בואו נסבך קצת את העניינים, ונניח גם שאף שרק הרגע יצאתם מאבי אבות הרשתות הקונגלומרטיות, הלוא היא אותה איקאה מהוללת (הערה: אני מת על איקאה. למדתי לאהוב אותה. לשנוא את איקאה זה להיות סנוב פתטי), ובכן, למרות זאת, בא לכם דווקא עכשיו לשחק אותה מיוחדים, מקוריים, אחרים. שונים. הרפתקנים. אוונגרד. יענו, קניתם באיקאה ואיך שיצאתם חזרתם להיות הביטאט.

הברמן במוג'ו / צילום: תמוז רחמן

סבבה. את זה בדיוק מנסה לעשות כבר כמה שנים מסעדת מוג’ו, האסייתית הלוהטת במרכז הקניות (אחד מני רבים לאורך הרחוב) סנטר פולג Y. ובהצלחה גדולה, אם לשפוט לפי העומס והצפיפות בסתם יום של חול כמו זה שבו ביקרתי אני במקום. כל-כך גדולה, כנראה, עד שלפני כמה חודשים פתחו פרנסי אותה מוג’ו (קסם, כישוף, מאגיה בסלנג אמריקאי דרומי) את "מוג’ו נקסט דור", בר אוכל וקוקטיילים, בצמוד למסעדת האם. צמוד כל-כך עד שצריך לעבור דרכה כדי לבוא בשעריו, ואף לעבור תחקיר צפוף שבודק אם זה באמת מה שרצית. כי הרוב רוצים לאכול במסעדה. טוב, בשבע בערב רק תל-אביבים כמוני בוחרים דווקא בבר הקוקטיילים בעל התפריט המצומצם יותר.

סושי טונה וכבד אווז / צילום: גל וולובסקי פרידמן

הבר עצמו התגלה כחלל גדול למדי, כמעט כמו המסעדה, אפלולי מאוד, מצויד בפסקול אופנתי מתאים, מלצריות משועממות וברמן חביב ומקצוען להפליא, שכבר הספיק לעשות את הסיבוב שלו בתל-אביב לפני שחזר לנתניה מכורתו. קוקטייל הנגרוני המושלם שהכין לי הוכיח מעל לכל ספק שהוא יודע את העבודה.
היות שהייתי לבדי (אל תשאלו למה), ניסיתי לבצע את מלאכתי נאמנה על-ידי הזמנת ארבע מנות קטנות. כשביקשתי לקבל גרסאות מוקטנות שלהן, נעניתי בשלילה. מנומסת, אבל בכל זאת. לא נורא. נראה לי שהצלחתי להבין את הפרינציפ גם ככה.

התחלתי בניגירי טונה עם כבד אווז. זו הייתה ההמלצה. עכשיו רציתי לכתוב ירחם השם, אבל אז נזכרתי שבעצם, נהניתי ממנו מאוד. אכלתי טונות טובות מזו, וגם כבדי אווז, ובאופן כללי הקומבינציה הזו היא לא רק סוטה, אלא גם לא מוסרית ומוזרה, אבל בכל זאת, לא יודע איך, זה היה טעים. בכלל, נורא כיף לפעמים לצאת מהפוזה הטהרנית של חובב סושי שמעדיף בכלל סשימי (כלומר בלי אורז בכלל, רק נתחי דג), ובטח שאינו מוכן לשטויות כמו כבד אווז ועליו מיונז (!), צ’ילי ורוטב סויה כהה, ולזרום עם הקטע. זרמתי וזה זרם.

עכשיו הגיעו ארבעה מאפי באו ממולאים בבשר אסאדו בבישול ארוך ברוטב ציר בקר ורימונים. וגם זה, ראו זה פלא, היה סבבה של דבר. ושוב, יכול להיות שבתל-אביב הייתי מפעיל שיפוט חמור יותר, אבל היי, אני במרכז קניות ליד איקאה ואני רוצה ליהנות, ואכן נהנה. בינתיים.

עכשיו הגיע כדור אבוקדו, מעין שחזור, אני מניח, של המנה הקלאסית של מסעדת שילה בעיר הגדולה. דפי אבוקדו מגולגלים לצורת כדור ובתוכם דג קצוץ. בשילה זה כמעט תמיד דג ים כלשהו, פה זה היה סלמון, קצוץ גס מדי, עם צ’ילי, כוסברה, שמן אגוזי לוז, פיסטוק, ליים ואננס. הרבה אננס. כתוצאה מכך, זה היה קצת מתוק מדי. לא נורא. אני נהנה.

המנה האחרונה שהצלחתי לדגום לפני שהתמוטטתי הייתה "פריקסה"*. הרי לא תעלו בדעתכם שאסרב למנת הרחוב הקלאסית - סנדביץ’ טוניסאי בלחמניית פריקסה מטוגנת - במסעדה השוכנת מטר מנתניה, שהמציאה כמה סנדביצ’ים טוניסאיים אמיתיים לא רעים בכלל.

הלחמנייה, שתיים כאלו, התגלתה כמיני פנקייק מתוק מאוד, מתוק מדי, ובתוכו נתחי טונה טרייה (בניגוד לזו המשומרת המרכיבה את המקור), ביצה רכה (נחמד דווקא, במקום קשה), לימון כבוש, אריסה וצ’רצ’י נאמנים למקור, וכוסברה. זה היה חינני ואסתטי מאוד, לא רע בכלל - אבל שוב, קצת מתוק מדי.

כדור אבוקדו / צילום: גל וולובסקי פרידמן

מוג’ו נקסט דור היא, אם כן, מקום שגם אם לא אפציר בכם לנסוע אליו במיוחד, אמליץ לכם לבקר בו אם אתם יוצאים מאיקאה. ואם זה לא קורה לכם לפחות פעם בשנה, אולי כדאי שתראו רופא. או פסיכולוג. או לפחות יועץ זוגי.

* כדאי להכיר: שובו של הפריקסה הרמלאי. לפני זמן מה הפסיקו להגיש סנדוויץ’ טוניסאי בפריקסה אצל אלי ברחוב אסתר המלכה בשוק רמלה. שיטוט קצר גילה שאלי הוא כבר לא אלי, ואלי המקורי שוכן ממש ממול, בקצה החניון, ברחוב שלמה המלך 3, ואצלו דווקא יש עדיין פריקסה, ולא רק בגט. ובא לציון, ולעורקים הסתומים, גואל.

מוג'ו נקסט דור

פרטים: גיבורי ישראל 17, אזור התעשייה פולג, 09-8850716. א’-ה’ 00:00-12:00, ו’-ש’ 00:00-19:00
מחירים: טאמארי (סושי עם כבד אווז) - 55 שקל, פריקסה - 59 שקל, כדור אבוקדו - 66 שקל, באו - 47 שקל, קוקטייל נגרוני - 45 שקל.

עוד כתבות

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

את'ריום / צילום: Shutterstock

לראשונה, הונג קונג אישרה קרן סל העוקבת אחר האת'ריום

כשלושה חודשים לאחר אישור תעודות הסל על הביטקוין, הרשויות בהונג קונג הן הראשונות לאשר גם את האת'ריום ● גם בארה"ב הגישו בקשות להנפיק קרנות סל דומות, אך רק בסוף מאי תתקבל החלטה ● המטבע השני בגודלו עולה הבוקר ב-5%

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: רויטרס - AMIR COHEN AP, LIBKOS Patrick Downs

"התיקון יגיע מהר": אחרי הירידות בוול סטריט - מה צפוי?

ערב המתקפה האיראנית המדדים המובילים בשוק ההון האמריקאי נצבעו אדום בוהק ● האם גם הימים הקרובים יתאפיינו בירידות? מבט לאירועי העבר מגלה כי התגובה של וול סטריט למשברים גאו־פוליטיים, גדולים וקטנים כאחד, היא בדרך־כלל נקודתית, ונמשכת בקושי שבועות

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

למשקיעים עם אורך נשימה: האם כאן מסתתרת ההזדמנות הנדל"נית הבאה?

פינוי התושבים מקריית שמונה הוביל לקיפאון בשוק הנדל"ן בעיר ● האם המלחמה יצרה הזדמנויות חדשות למשקיעים עם אורך נשימה?

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה צפוי היום במדד המחירים לצרכן בישראל?

העונתיות במספר סעיפים מושכת את מדד המחירים לצרכן כלפי מעלה, והקונצנזוס הוא לקצב אינפלציה שנתי של 2.6% ● עם זאת, הסיכונים הגאו-פוליטיים, העלייה העולמית במחירי הנפט והפיחות בשקל עלולים להחמיר את המצב אף יותר

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

יותר ביקוש לפועלי בניין ועובדים בלתי מקצועיים, פחות למהנדסים ואקדמאים

שיעור התעסוקה עלה במרץ במקצת ועומד על 60.8%, ושיעור האבטלה הצטמצם ועומד על רמה של 3.1% ● עם זאת, ייתכן כי הגיוס הנרחב למילואים מצמצם מלאכותית את שיעור האבטלה

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס