גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בוול סטריט; מניית סימרקס אנרג'י זינקה ב-10.2% על רקע העליות במחירי הנפט

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת ● ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון קיבל את אישור המלכה להשעות את הפרלמנט למשך שבועות, במטרה למנוע ברקזיט ללא הסכם ● מלאי הנפט האמריקאי ירד ב-10 מיליון חביות בשבוע החולף ● התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-30 שנה נופלת לשפל היסטורי

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות שערים בהובלת מדד הדאו ג'ונס שטיפס ב-1%, S&P 500 הוסיף 0.66% לערכו והנאסד"ק עלה ב-0.4%.

מניית סימרקס אנרג'י  זינקה ביותר מ-10% על רקע העליות במחירי הנפט הגולמי בארה"ב בכ-2%. מניות שברון  ואקסון מובייל  גם נהנו מעליות קלות של כ-0.8%.

הנפילה במניית אוטודסק  נבלמה מעט והמניה איבדה 6.7% מערכה.

20:00

עליות שערים קלות נרשמות במדדים בניו יורק בשעה זו, הדאו ג'ונס עולה ב-0.67%, S&P 500 מוסיף 0.46% לערכו והנאסד"ק עולה גם הוא ב-0.23%.

מניות חברות הדלק שברון  ואקסון מובייל  עולות כ-1% על רקע הזינוק במחירי הנפט. סימרקס אנרג'י  מזנקת ב-8% ומובילה את העליות ב-S&P 500.

מניית אוטודסק  מתרסקת ב-10% לאחר שיצרנית התוכנה חתכה את תחזית הרווח וההכנסות השנתית.

מניית חברת האנרגיה טולגראס מזנקת ביותר מ-34% לאחר שחברת ההשקעות בלאקסטון, שכבר מחזיקה ב-44% מהחברה, הציעה להפוך אותה לפרטית.

מניית HP  עולה ב-3% לאחר שהרווח למניה בדוחותיה עקף את צפיות האנליסטים.

מניית פיטביט  עולה בכ-5% לאחר שחברת השעונים החכמים חשפה דגם חדש שצפוי להתחרות באפל ווטץ'.

18:40

המסחר בבורסות ארה"ב מתנהל בשעה זו בעליות. דאו ג'ונס עולה ב-0.7%, S&P 500 מטפס ב-0.5% ונאסד"ק מוסיף 0.3%. המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. פוטסי עלה ב-0.54%, קאק איבד 0.25% ודאקס ירד ב-0.2%. סטוקס 600 ננעל בירידה של 0.2%.

מניית תומאס קוק  צנחה ב-16.6% במסחר. מניית Royal Unibrew  זינקה ב-10.8%. 

17:40

מלאי הנפט האמריקאי ירד ב-10 מיליון חביות בשבוע החולף, כך לפי נתוני ה-EIA. מחיר הנפט מזנק בתגובה בכ-3% לרמה של 56.4 דולרים לחבית.

המדדים בוול סטריט עברו לעליות קלות, כך הדאו ג'ונס מטפס ב-0.4%.

נשיא טראמפ שוב תוקף הערב את יו"ר הפד פאואל, בטענה כי תנאי הסחר בעולם לא הוגנים בעוד ארה"ב מקופחת.

17:20

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, קיבל את אישור המלכה אליזבת להקפיא את פעילות הפרלמנט הבריטי למשך שבועות, במטרה למנוע ממנו ליזום חוק שימנע פרישה חד-צדדית של בריטניה מהאיחוד האירופי ב-31 באוקטובר. הליש"ט מאבדת 0.7%.

בוול סטריט המדדים נסחרים ללא שינוי מהותי לאחר פתיחה שלילית, כך הנאסד"ק, הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 נסחרים בצמוד לרמות הפתיחה. 

מניית טבע  מטפסת ביותר מ-2% לאחר הנפילה אתמול, שבאה על רקע ההצעה של פרדו ליישוב פרשת משככי הכאבים.

16:45

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות במדדים המובילים, כך הדאו ג'ונס מאבד 0.2%, ומדד הנאסד"ק מאבד 0.5%. מדד הפחד (VIX) מטפס ב-3.8%.

14:25

המסחר באירופה מתנהל בירידות בהובלת הקאק שמאבד 0.9%. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים בשעה זו עד 0.1%, בעוד החששות ממיתון מתורגמות בשוק האג"ח, שם התשואה על האג"ח האמריקאיות ל-30 שנה יורדת לשפל היסטורי.

בבריטניה הליש"ט מאבדת גובה על רקע הדיווח לפיו ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, צפוי לנקוט צעד חריג ולהשעות את הפרלמנט הבריטי למשך שבועות, במטרה למנוע ממנו ליזום חוק שימנע פרישה חד-צדדית של בריטניה מהאיחוד האירופי ב-31 באוקטובר.

"בינתיים האסטרטגיה הכי טובה לגבי מלחמת הסחר הייתה לקנות מניות כשהיא מסלימה ולמכור כשהיא נרגעת", כך כותב אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס בסקירתו השבועית, בהמשך לתנודתיות החריפה שנרשמה מסוף השבוע האחרון בשווקים. "להערכתנו אין תרחיש סביר שבו ייחתם הסכם סחר, מה שהופך כל תגובת שוק שנשענת על אופטימיות להזדמנות פעולה", המשיך כהנוביץ'.

"למרות התגובות החדות לעתים של השוק להתפתחויות במלחמת הסחר, אנו מעריכים כי היא איננה גורם משמעותי לכלכלה העולמית, ממספר סיבות, בניהן שהיקף הסחר בין ארה"ב לסין מדוד, כשהמטבע הסיני עובר ברקע פיחות וסופג חלק גדול מהמכסים, כשחברות מסוגלות להעביר חלק משמעותי מפסי היצור המיועדים לשוק האמריקאי או הסיני למדינות צד שלישי וכשחלק מהסחורה המיוצאת כנראה מוסווית כיצור של צד שלישי".

אתמול היואן הסיני נקבע ברמה שלא נראתה מאז פברואר 2008 -רמת שפל של יותר מעשור, כאשר הבנק העממי של סין קיבע את המטבע מעבר לתחזיות המוקדמות של הכלכלנים.

12:55

הליש"ט  נופל מול הדולר על רקע הדיווח לפיו ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צפוי לנקוט צעד חריג ולהשעות את הפרלמנט הבריטי למשך שבועות, במטרה למנוע ממנו ליזום חוק שימנע פרישה חד-צדדית של בריטניה מהאיחוד האירופי ב-31 באוקטובר. לפי הדיווחים בבריטניה, ג'ונסון פנה למלכה וביקש את אישורה לקבוע את "נאום המלכה" ל-14 באוקטובר. את הנאום נושאת בדרך כלל הממשלה, ולא המלכה, אולם משמעות הצעד תהיה סיום המושב הנוכחי של הפרלמנט והשעייתו מהשבוע הבא ועד לתאריך המבוקש, מה שיותיר לפרלמנט שבועיים בלבד לחוקק חוק נגד פרישה, משימה שנחשבת לבלתי אפשרית.

הצעד גרר ביקורת חריפה מצד פרלמנטרים מהאופוזיציה, שאמרו כי מדובר ב"הכרזת מלחמה" על הדמוקרטיה הבריטית והתנהגות דיקטטורית. שתי הצבעות בעבר בפרלמנט הוכיחו כי מרבית הנציגים אינם מעוניינים בפרישה חד-צדדית. ג'ונסון סבור כי רק תחת איום קונקטרי בפרישה שכזו האיחוד האירופי יהיה מוכן לשנות את עסקת ה"ברקזיט" הקיימת, כפי שהוא דורש.

בשוק האג"ח האמריקאי מתחזקים הסימנים לפיהם המשקיעים מוכנים לנעול את כספם לתקופה ארוכה יותר, בעבור תשואה נמוכה מאד וזאת בצל חוזר היציבות בשווקים. התשואה על האג"ח האמריקאי ל-30 שנה נופלת לרמת שפל של כל הזמנים, ונסחרת ברמה של 1.918%.

מניית חברת המשקאות הדנית Royal Unibrew  עולה ב-10% לאחר שפרסמה דוחות טובים לרבעון השני של השנה. 

מניית תומאס קוק  מתרסקת ב-15%. חברת התיירות שמתמודדת עם קשיים פיננסיים הסכימה לחבילת החילוץ של קבוצת ההשקעות הסינית פוסון. לפי העסקה, פוסון תשקיע 450 מיליון ליש"ט בתמורה לכ-75% מעסקי התיירות של תומאס קוק ו-25% מחברת התעופה שלה. 

11:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, כאשר הדאקס משיל 0.15%, הקאק יורד ב-0.3% ומנגד הפוטסי עולה ב-0.25%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על הליות בפתיחה, ומטפסים ב-0.3%.

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. שנחאי איבד 0.3% והנג סנג ירד ב-0.2%. קוספי עלה ב-0.86%, ASX 200 הוסיף 0.45% וניקיי עלה ב-0.1%.

06:20

המסחר בבורסות אסיה מתנהל ביציבות. כך, בורסות טוקיו והונג קונג שומרות על יציבות, בורסת שנחאי יורדת בכ-0.4%. ה- S&P/ASX 200 האוסטרלי מתרומם קלות.

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בירידות שערים קלות בהובלת מדד הנאסד"ק שירד ב-0.34%, הדאו ג'ונס השיל 0.48% מערכו, ו-S&P 500 ירד גם הוא ב-0.33%.

יממה לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי נציגיה של סין קיימו שתי שיחות טלפון ליליות בבקשה לחזור לשולחן הדיונים, בסין לא  מאשרים כי אכן התקיימו שיחות שכאלה.

"לא שמעתי על מצב כזה בהתייחס לשתי שיחות טלפון שארה"ב ציינה שהתקיימו", אמר דובר משרד החוץ הסיני גנג שואנג "למרבה הצער, ארה"ב הגדילה עוד יותר את שיעור המס על היצוא של סין לארה"ב. לחץ קיצוני זה מזיק גרידא לשני הצדדים ואינו בונה כלל".

"סין לא נכנעה ולא תיכנע" מסרו נציגה של סין בהמשך למתיחות הסחר האחרונה. "ממשלת ארה"ב הפעילה בריונות ולחץ מקסימלי, הסלימה שוב ושוב את המתח המסחרי ומנסה להכריח את סין לקבל את דרישותיה הלא הגיוניות".

נשיא הפדרל ריזרב בניו יורק לשעבר, ויליאם דאדלי, פרסם אתמול מאמר באתר "בלומברג" הקורא לבנק המרכזי של ארה"ב שלא לשתף פעולה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במלחמת הסחר שלו נגד סין. "הבנק המרכזי צריך לסרב לשחק עם אסון כלכלי בהתהוות", כך לדברי דאדלי.

דאדלי מבקש במאמרו הביקורתי מחברי הבנק המרכזי של ארה"ב לא להוריד את הריבית במדינה על מנת לגבות את הכלכלה האמריקאית בזמן שהנשיא טראמפ ממשיך במלחמת המכסים עם שי ג'ינגפינג. 

ארה"ב וצרפת הגיעו לפשרה לגבי המס הדיגיטלי הצרפתי על ענקיות הטכנולוגיה במהלך שהייתם בוועידת G7 שנערכת בצרפת. לפי ההסכם בין השתיים, צרפת תבטל את המס כאשר ה-OECD יגבש הסכם בינלאומי בנוגע למיסוי דיגיטלי, והחברות שהמס הוטל עליהן אף יקבלו החזר מממשלת צרפת ברגע שיעבור הסכם כזה. 

חברת הפארמה פרדו, שנתבעה יחד עם טבע בפרשת האופיואידים, הציעה לשלם 10-12 מיליארד דולר כדי ליישב יותר מ-2,000 תביעות שהוגשו נגדה - רף גבוה שמעלה חששות כי טבע תיאלץ לשלם סכום ברף הגבוה מהצפוי. 

עוד כתבות

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים