גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האימפריה הבריטית מכה שנית: מבחן דרכים חוגג 25 שנים

כתב "גלובס" מציין 25 שנה של מבחני רכב על סיפונה של אחת המכוניות היקרות, החזקות, המפוארות והמהירות שנמכרו אי-פעם בישראל ● איך נראה העולם מבעד לעיניהם של הטייקונים?

את מדור מבחני הדרכים של "גלובס" התחלתי לכתוב בספטמבר 1994. באותה עת שוק הרכב החדש היה שונה מאוד מהנוכחי ופסגת השאיפות המוטוריות של המעמד הבינוני הייתה משפחתית יפניות בצבע כסוף. על רכב ליסינג צמוד מהעבודה בקושי שמעו אז, רכבי כביש-שטח היו כלי עבודה, שהוסבו לסמלי מעמד ומותגי פאר היו נחלתם של אליטות קטנות.

25 שנים חלפו מאז, שבהם עברו במדור בערך 1,400 רכבי מבחן חדשים. כיום שוק הרכב הישראלי הוא גדול, עדכני, מתוחכם ונטול כל עכבות מעמדיות, כזה שמעצים את האגו והסטטוס של בעלי רכבי יוקרה באמצעות הרשת החברתיות.

לפיכך, לרגל יובל ה-25 החלטנו להקדיש את המדור למבחן הקצה העליון והקיצוני של שוק הרכב הישראלי, שמשקף אולי יותר מכל את השינוי בשוק ובתרבות המוטורית המקומית - בנטלי קונטיננטל GT החדשה.

עם תג מחיר של כ-2.2 מיליון שקל אחרי תוספות, זו המכונית הסדרתית היקרה ביותר, החזקה ביותר, המהירה ביותר (333 קמ"ש) וללא ספק עתירת הסטטוס ביותר, שיצא לנו לנהוג עד כה על כבישי ישראל.

אף אחד לא קונה בישראל רכב ב-800 אלף דולר אחרי מסים כדי להיעלם ברקע. גם אם ממש תרצו להיעלם, קונטינטל GT החדשה לא תאפשר לכם. יש לה עיצוב חושני ומרהיב עם חרטום מאסיבי שבמרכזו גריל "מורשת" ענק ומבריק, זכר לשורשיה של החברה בחברה האריסטוקטית של שנות ה-30 במאה הקודמת. פרופיל הצד שלה נשלט על ידי גג קמור, שמשתפל בחדות מעל חלונות דמויי טיפה לעבר קשתות גלגלים עצומות מאחור ומסתיים בזנב "מהיר", ששובר את המאסה עם שמשה כמעט אופקית המחפה על תא מטען קצר.

רכב

כל העסק צבוע בשכבות צבע כה עמוקות עד, שהן נראות לעיתים כמו אשליה תלת ממדית. במקרה שלנו, בצבע ירוק מרוצים בריטי קלאסי. הוסיפו לכך חישוקי 22 אינץ' בכרום בוהק - אופציה של כ-60 אלף שקל - רוחב רציני וסמלים המכונפים של בנטלי. קיבלתם מכונית, שגורמת לעוברי אורח ולנהגים חולפים בישראל לשלוף את הטלפון, לצלם סלפי ולהעלות אותו ל"סטורי" מהר יותר מכל שולף במערב הפרוע. חלקם עשו זאת תוך כדי נהיגה ב-100 קמ"ש.

הדלתות הרחבות של ה-GT מאפשרות כניסה נוחה למושבים הקדמיים ומרגע שהן נטרקות נחשפים הנוסעים לעולם ערכים ומושגים שונה מאוד מזה של תעשיית הרכב "הנורמלית". לא נתעכב כאן על תהליך בחירת ריפוד העור הייחודי, על הדור השלישי של אומני עבודת יד, שמקדישים עשרות שעות לעיבוד משטחי העץ הייחודיים ולתפירת העור מרהיבה, שמכסה את המושבים ואת התקרה(!). גם לא על העובדה שאפילו תפירה של פס מיוחד ושאר אופציות אסתטיות יכולות להוסיף למחיר הבסיס אלפי דולרים.

נסתפק בכך, שגם אם יש לכם הפרעה חמורה, תתקשו למצוא פגמים בגימור, בדיפון ובבידוד הרעשים וממילא כל רכב שונה ממשנהו ותפור לדרישת בעליו (מי אמר מצית סיגריות מזהב 18 קראט ולא קיבל?). אבל, אם היינו חייבים למצוא נקודות ביקורת היינו מציינים, שמערכת המולטימדיה החדשה בעלת המסך הרוחבי, שהיא טובה מאוד לכשעצמה, נלקחה מהמאגר הסדרתי של פורשה פנאמרה, שעולה כמחצית מהבנטלי, וכך גם לוח המחוונים הדיגיטלי הרב-תכליתי.

גם המושב האחורי ירגיש קצת דחוק עבור מבוגרים בגודל מלא, למרות תוספת של 10 ס"מ לבסיס הגלגלים בדור החדש, ואילו תא המטען, שמדופן בשטיחי צמר טבעי עמוקים, שהייתי שמח לשים בחדר השינה הפרטי, לא יכיל יותר משלוש-ארבע מזוודות של לואי ויטון.

בשורה התחתונה השהייה בתא של ה-GT היא חוויה רב חושית עשירה ומעודנת, שגורמת לכם לרצות לעטות כפפות משי לפני האחיזה בהגה ולהוריד את הנעליים בכניסה.

אגב, הורדת הנעליים עשויה להיות רעיון מצוין לאור העובדה, שדוושת האלומיניום המלוטשת שמתחת לכף רגל ימין שולטת על מנוע 12 צילינדרים בנפח 6 ליטר עם טורבו כפול, שמייצר 635 כ"ס ומומנט של 90 קג"מ, ומשודך לתיבת ספורט כפולת מצמדים חדשה מפיתוח של פורשה.

מהנדסי בנטלי אמנם אמונים על הגשמת פנטזיות של כוח ומהירות ללקוחותיהם אך גם הם מודעים היטב לכך, שמיצוי של עוצמה כמו של המנוע הזה על כביש ציבורי היא הזמנה לצרות עם כוחות החוק בארבע יבשות. לפיכך המכונית עושה את המרב לשכנע אותך לנהוג במתינות.

לפיכך צריך להפעיל לחץ מודע על הדוושה ולבחור במצב התכנות הספורטיבי כדי להתחיל למתוח את שריריו של המנוע. כשזה קורה הוא משנה את קולו מלחישה בלתי מורגשת ליללה מסעירה עם שריקת טורבו, נוסח מכונית מסלול ומעיף את המאסה של יותר משניים ורבע טון בקצב, שיותיר על גבכם סימנים בתצורת היהלום המפורסמת של ריפוד העור של בנטלי. אין כאן בעיטה אגרסיבית, כמו במכוניות הספורט של הפרולטריון, אלא תאוצה הדרגתית ומעודנת שתותיר אתכם ללא נשימה.

וזה לא אומר, שליטוף קל של הדוושה לא יכניס אתכם לצרות על כבישי ישראל. אתם עדיין יכולים למצוא את עצמכם משייטים ב-150 קמ"ש, כאשר המנוע מסתובב ב-1,200 סל"ד ומחצית מהצילינדרים שלו מושבתים. שמרו בכיס את כרטיס הביקור של עורך הדין.

מתחת לכסות הבריטית ניצבת ה-GT על פלטפורמה, שפותחה במשותף עם החברה-האחות פורשה, וטאץ' ההנדסה הגרמנית בהחלט ניכר. מערכת מקיפה של מתלי אוויר בכל הפינות, הנעה כפולה ומערכת איזון ממוחשבת לאיזון המרכב מספקים את הנוחות האולטימטיבית והשיוט הנינוח למרחקים, שלקוחות בנטלי מצפים להם.

אבל בהינף מתג - למעשה בחירה בתפריט - ניתן לחדד ולהאיץ את כל תגובת המערכת, להקריב חלק מהנוחות ולקבל חוויית " GT הארד-קור" עם תגובה חדה ומהירה של ההגה, העברה של מירב הכוח לגלגלים האחוריים, ביטול כמעט מוחלט של נטיית הגוף בפניות וטשטוש מרשים של תחושת המאסה.

כל זה רלוונטי כמובן למקרה ששריינתם לעצמכם איזה מסלול מרוצים פנוי. בעיר הצפופה המאסה מורגשת הרבה יותר ואתם לא רוצים להותיר איזו שריטה לא אופנתית על החישוקים הנוצצים, שעולים כ-15 אלף שקל. ליחידה. השלדה והאלקטרוניקה משתלבות היטב ויענו על הדרישה של נהגי מרוצים בדימוס לצד נהגי שבת.

עם תג מחיר אסטרונומי ומחירי אופציות מפילי-לסת קל לפטור את בנטלי קונטיננטל GT בתור סמל סטטוס ללקוחות מהאלפיון העליון, שכבר ראו, קנו ונסעו בהכל. בנטלי לא בררנית ותקבל בחיבוק גם את עולם הכסף החדש, שרחוק מאד מהשורשים האריסטוקרטיים שלה. אבל מאחורי ההיבט החברתי-תדמיתי חבויה מכונית ספורט-תיור מלוטשת ומרשימה, עם רזרבות כוח וריגושים חבויים, שבכמותם טרם נתקלנו בשום מכונית כביש סדרתית. ולמרות המורשת זו לא "מכונית ספורט לג'נטלמנים" אלא מכונית ספורט מרגשת. נקודה. 

חלק מהמתחרות

מרצדס S קופה 63AMG

1.82 מיליון שקל הוא מחיר הבסיס של גרסת הקופה של מרצדס S63-AMG החדשה. המכונית נמתחת לאורך של יותר מ-5 מ', ומציעה מרחב פנים מרווח, מפואר ועמוס היי-טק לארבעה נוסעים. המנוע הוא V8 טורבו בנפח 5.5 ליטר, שמייצר 585 כ"ס ומאיץ את הרכב מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות

ב.מ.וו M8

סדרה 8 קופה החדשה כבר משווקת בישראל ודגם העל החדש שלה, M8, צפוי להגיע בתחילת השנה הבאה. הוא חולק את עיצוב הקופה האלגנטי-אגרסיבי של הסדרה ואת התא האלגנטי-טכנולוגי, ומוסיף עליהם שלדת ספורט עם כיול ייחודי וגרסה מתוגברת של מנוע ה-V8 טורבו בהספק של 600 או 617 כ"ס. הזינוק ל-100 אורך 3.5 שניות והמחיר יתקרב ל-1.8 מיליון

פרארי GTC "לוסו"

GTC של פרארי היא פחות מכונית ספורט-טורינג ויותר אקזוטית-ספורטיבית, אך היא עדיין תאכלס ברווחה ארבעה נוסעים אמיצים. ב-2.65 מיליון שקל מקבלים מנוע 12 צילינדרים אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר, שמייצר 690 כ"ס ומאיץ את הרכב מאפס ל-100 ב-3.4 שניות בדרך ל-335 קמ"ש. תא הנוסעים הוא מיטב הפאר באיטלקי

עוד כתבות

שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר. קיבלה את ערעור חברת הביטוח / צילום: שלומי יוסף (עיבוד תמונה)

פסק דין תקדימי של העליון מצמצם את הגדרת הידועים בציבור

בית המשפט העליון דן בשאלה מתי זוג ייחשב לידוע בציבור לצורך זכאות לתשלום פיצוי בעקבות מוות בתאונה ● השופטים: הכוונה להינשא אינה מהווה אינדיקציה לרצון הזוג להחיל זכויות לפני הנישואים

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

בגלל המלחמה בעזה: בדנמרק מתנגדים לרכש של מערכות הגנה מישראל

מפלגות בקואליציה הדנית התנגדו לרכישת מערכות הגנה אווירית ישראליות, מטעמים מוסריים ● לפי שרים בממשלה הנוסח שהוסכם לבסוף מעורפל ו"יקשה מאוד" על רכש צבאי מישראל

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסים תומך בהחזרת מס הרכוש על קרקעות פנויות

בכנס שקיים מכון אלרוב לחקר הנדל"ן אמר אהרונוביץ': "אני בעד החזרת מס רכוש בצורה חכמה", והוסיף כי "חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם מהעובדה שמי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה, אין לו שום תשלום 'קנס' על קרקע כזו"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה מעורבת בוול סטריט; טבע זינקה ב-13%, שופיפיי התרסקה ב-18%, אובר ב-6%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ורשם את רצף העליות הארוך ביותר השנה, שישה ימים ● שיא של שש שנים ברכישות העצמיות של מניות ● ניו יורק טיימס: הרווח זינק ב-81%, נוספו 210 אלף מנויים ● מלחמת השבבים: הממשל האמריקאי חוסם את יצוא השבבים של אינטל וקוואלקום ● חקירה בארה"ב: האם טסלה הטעתה את המשקיעים? ● רדיט וליפט עלו לאחר שעקפו את ציפיות האנליסטים

אנדראה אורקל, מנכל בנק יוניקרדיט האיטלקי / צילום: Reuters, Massimo Di Vita

במשך שנים משקיעים נכוו ממניות הבנקים האירופיים. עכשיו הן ממש לוהטות

לאחר שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים, הודות לניקוי מאזנים וצמצום עלויות, לצד רווח מוגדל ממתן הלוואות ● מניות הענף דוגמת UniCredit מזנקות גם בציפייה לחלוקות דיבידנדים בעד כ-130 מיליארד דולר, ועוקפות את מקבילותיהן מארה"ב

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חברת הדירוג S&P תפרסם בסוף השבוע את עדכון לדירוג האשראי של ישראל: מה צפוי בו?

אחרי שהורידה בהפתעה את הדירוג של ישראל בחודש אפריל, צפויה S&P לפרסם סקירה נוספת ביום שישי ● באוצר מתוחים, אבל מעריכים שלא חלה הרעה במצב הביטחוני שמצדיקה הפחתה נוספת ● החשב הכללי מעדיף לפי שעה להתמקד בגיוס חוב מהמוסדיים הישראלים

מתחם תעש השלום / צילום: טלי בוגדנובסקי

המכרז במתחם תעש בת"א: כמה תעלה דירה באזור המבוקש?

מכירת הקרקע ל-528 דירות במתחם תעש השלום הוכיחה שיש ביקוש גבוה לקרקעות אטרקטיביות, אך המחישה עד כמה הענף רחוק משיאי עבר ● ודאי כשבצד הסיכון יש גם זיהום שטרם טופל

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

שר האוצר סמוטריץ' וראש הממשלה נתניהו. הבור התקציבי מעמיק / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

מע"מ מעל 18%, ועוד מסים: הבור בתקציב מעמיק ובאוצר בוחנים צעדים דרסטיים

מהלומה נוספת צפויה להכנסה הפנויה שלנו לאחר ה"תגלית" שצצה במסגרת ההכנות באוצר לקראת תקציב השנה הבאה ● בין צעדי ההתכנסות שנשקלים כעת, כדי למנוע משיעור הגירעון לקפוץ ל־7%: הקפאת מדרגות מס הכנסה והעלאת המע"מ בשיעור גבוה מהמתוכנן - כבר ב־2024

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

מייסד Wiz שגייסה אתמול מיליארד דולר מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ביידן בהצרה דרמטית: "אם ישראל תרחיב את הפעולה ברפיח - לא נשלח לה פצצות"

צה"ל בהודעה לילית: "תוקפים מטרות טרור של חמאס במרכז הרצועה" • אחרי גל התקיפות בלבנון: חיזבאללה מודיע על שני הרוגים מכוחותיו • שיגורים זוהו מרפיח למעבר כרם שלום, לוחם נפצע קל • צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה • עדכונים בולטים

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

החברה הישראלית שתספק שמונה מלט"ים לצי הגרמני

במסגרת העסקה יסופקו שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 של אלביט לצי הגרמני ● בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני

אבי מעוז, נעם / צילום: ויקיפדיה

האם קוצצו 90% מתקציב הרשות לזהות לאומית יהודית?

כמה מתקציב הרשות של אבי מעוז "הוקרב" לטובת המאמץ המלחמתי? כמעט הכל ● המשרוקית של גלובס

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

ההפסד הנקי של אופקו גדל וקמהדע בטוחה שתשבור שיא ב-2024

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● אנלייט הציגה דוחות מעורבים, אך בחברה אופטימיים לגבי התוצאות בהמשך השנה ● ההפסד של אופקו הלת' גדל בהשוואה לתקופה המקבילה, והמניה צוללת ● קמהדע מגדילה את תחזית ההכנסות ל-2024 ● מדור חדש

אילוסטרציה: shutterstock

הריבית תישאר גבוהה, ומה יקרה למדדי המניות? התחזית של 100 יועצי השקעות

מהסקר שערכה הבורסה לניירות ערך בתל אביב עולה אופטימיות בקרב יועצי השקעות ישראלים ● רובם צופים עלייה של מעל 10% הן במדד תל אביב 125 והן במדד S&P 500, אבל מעריכים שהאינפלציה תעלה ● וגם: ממה מושפעות התחזיות הוורודות של היועצים המקומיים

בכירי XTEND / צילום: כדיה לוי

הרחפנים הוכיחו את עצמם במלחמה: עכשיו החברה מגייסת 150 מיליון שקל

יצרנית רחפני התקיפה והמודיעין הישראלית אקסטנד מגייסת מיליונים בסבב גיוס שלישי (סבב B), זאת לאחר שהרחפנים שפיתחה הוכיחו את יכולתם במסגרת לוחמה בשטח עירוני סבוך בקרב יחידות צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ● בין המשקיעים החדשים - כלל-טק, קרן השקעות הטכנולוגיה של לן בלווטניק

ערן ברוך / צילום: תמונה פרטית

המיזם שקורא לבני 50 ומעלה להתנדב לשנת שירות ביישובי העוטף

המהלך של איש החינוך ומנכ"ל בינה לשעבר, ערן ברוך, מחליף בין צעירים בני 18־19 לבעלי מקצועות עם ניסיון שיוכלו לסייע בשיקום העוטף ● עד כה נרשמו כ־500 מתנדבים ● ישראל מתגייסת

קמפיין free TV שעלה בקשת12 בחודש האחרון / צילום: צילום מסך

שנה להשקה: האם מיזם הטלוויזיה של קשת ו־RGE הצליח לשנות את השוק?

בשנה החולפת הצליח מיזם free TV לגייס 50־60 אלף מנויים - הרבה פחות מהציפיות שתלו בו שתי השותפות, בעיקר לאור ההשקעה הגבוהה בפרסום ● גורמים בשוק טוענים שזה תקופה ארוכה קיימת מתיחות בין הצדדים, אך זה לא מפחית מהלחץ של המתחרות, שהורידו מחירים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%, טבע זינקה ב-13%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.6% ● השקל מתחזק מול המטבעות הזרים על רקע המגעים בעסקת החטופים ● אנבידיה נסחרה בירידות, לאחר שהמיליארדר סטנלט דרוקנמילר חתך את השקעתו במניה ● אפל השיקה דגמי טאבלט חדשים ● בבלקרוק ממליצים להישאר בשוק המניות במאי

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock

פעם נוספת: יונייטד איירליינס מבטלת את הטיסות עד יוני

חברת התעופה האמריקאית חזרה לפעילות בישראל במרץ האחרון והפעילה טיסה יומית לניו יורק ● בסמוך למתקפה האיראנית היא השהתה את הפעילות בארץ עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה למספר ימים נוספים ● כעת עולה מלוח הטיסות של יונייטד איירליינס כי היא מבטלת את הטיסות עד תחילת יוני