גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גיוס נוסף של 70 מיליון דולר לסטארט-אפ אבטחת רכיבי הקוד סניק

חברת אבטחת רכיבי הקוד סניק רוצה לשנות את עולם אבטחת המידע ועל הדרך להפוך בעצמה לענקית טכנולוגיה ● "כבר סירבנו ל-3 הצעות רכישה רציניות", אומר נשיא סניק, גיא פודחרני

מייסדי סניק: אסף חפץ, דני גרנדר, פיטר מק'יי וגיא פודחרני / צילום: Snyk
מייסדי סניק: אסף חפץ, דני גרנדר, פיטר מק'יי וגיא פודחרני / צילום: Snyk

סטארט-אפ אבטחת רכיבי הקוד סניק (Snyk) גייס 70 מיליון דולר בהובלת קרן אקסל והמשקיעים הקיימים בחברה: GV של גוגל וקרן בולדסטארט הניו יורקית. בסך-הכול גייסה החברה 102 מיליון דולר עד היום. את הסבב הקודם בסך של 22 מיליון דולר גייסה החברה לפני פחות משנה, לפי שווי של 100 מיליון דולר, כך לפי גורם שצוטט ב-"TechCrunch".

החברה לא חושפת את הערכת השווי שלה בסבב הנוכחי וגם לא את הכנסותיה, אך אומרת שהן צמחו פי ארבעה השנה. לפי גורם המקורב לחברה, השווי צמח גם הוא בשיעור דומה לצמיחה בהכנסות, ועומד כיום על מאות מיליוני דולרים.

סניק הוקמה ב-2015 על ידי גיא פודחרני, שהקים ומכר את Blaze ל-Akamai ב-2012 ואשר מכהן כנשיא סניק, יחד דני גרנדר ואסף חפץ - שלושתם יוצאי 8200. ביולי האחרון מונה למנכ"ל החברה פיטר מקיי, משקיע המעורב בחברה מימיה הראשונים ובעל היכרות ארוכת שנים עם פודחרני. צוות החברה מונה כיום 170 עובדים, כאשר 60 מתוכם במרכז הפיתוח שלה בתל-אביב. היתר במטה החברה ומרכז הפיתוח הנוסף בלונדון ובמשרד בניו יורק. ההנהלה מתכננת להכפיל את המטה ולהרחיב גם את צוותי המכירות והפיתוח במהלך 18 החודשים הקרובים. 

החברה פיתחה מערכת שלדבריה היא היחידה מסוגה בעולם, אשר מאתרת ליקויי אבטחה והפרות רישוי בקוד ומתקנת אותם. המערכת מבוססת על מאגר מידע של חולשות, המתוחזק על ידי מומחי אבטחה בתל-אביב ובלונדון. בנוסף, המפתחים מדווחים למערכת על ליקויים, חולשות ופרצות שהם מגלים תוך כדי עבודה, וכך המערכת לומדת תוך כדי השימוש בה. הדבר נועד לאפשר למפתחים ולאנשי ה-דב-אופס (DevOps) לוודא שהקוד שהם כותבים הוא מאובטח ופועל כראוי, מבלי להפריע לרצף עבודתם. המוצר של החברה כיום נועד לטפל בליקויים בקוד פתוח ובסביבת קונטיינרים, אך בעקבות הגיוס היא מתכוונת להרחיב את היכולות שלו לשימושים נוספים.

"היכולת לתקן בעיות היא גולת הכותרת של מה שאנחנו עושים"

המוצר של החברה נמכר במודל SaaS (תוכנה כשירות), וכולל תוכנית חינמית לארגונים של פחות מ-25 מפתחים. כיום יש לחברה 400 אלף משתמשים ו-400 לקוחות משלמים, בהם לקוחות אנטרפרייז גדולים כמו גוגל, מיקרוסופט, סיילספורס ואסוס. עוד לפני שגייסה את הסבב הנוכחי עברה החברה את רף ה-10 מיליון דולר בהכנסות שנתיות, לאחר שראתה צמיחה של פי תשעה ב-2017, פי שבעה ב-2018 ופי ארבעה בשנה הנוכחית.

"השוק שאנחנו עוזרים לו הוא עצום - הוא נוגע בכל תעשייה, במפתחים קטנים וגדולים, הוא רלוונטי בכל מדינה ומקום בעולם, והוא מתהווה עכשיו", אומר פודחרני בראיון עם "גלובס". "התפיסה שלנו היא שהכול נהיה תוכנה - הרשתות, האחסון והתשתיות - וזה שינוי דרמטי מתעשיית אבטחת המידע לאבטחת תוכנה. החברות השונות יצטרכו להתאים את עצמן לעולם הזה בעשר השנים הבאות. אנחנו מייצרים כלי אבטחת מידע שרואים בראש ובראשונה את המפתח, כי הדרך היחידה לאבטח תוכנה בקנה מידה רחב היא לדאוג שמפתחים יאמצו את אבטחת המידע.

"החזון שלנו הוא להקים קהילה מאוד גדולה של מפתחים שבוחרים להשתמש במוצר שלנו, ושאף אחד לא מכריח אותם. לפני חודש וחצי הודענו שקנינו את Devscon, שזה כנס מפתחים גדול, ואנחנו משקיעים המון בחינוך של המפתחים ובלימוד שלהם על איך אבטחה נעשית נכון. רוב התעשייה בונה כלים למומחי אבטחה ומנסה לאלץ מפתחים להשתמש בהם, וזה לא פתרון שיש לו עתיד. המפתח הוא המשתמש העיקרי במוצר מנקודת מבטנו, ויש לנו מספר פתרונות אבטחה שמתמקדים בכך שמפתחים יאמצו את המוצר ויאהבו להשתמש בו. היכולת לא רק למצוא בעיות - אלא גם לתקן אותן - היא גולת הכותרת של מה שאנחנו עושים".

למה ישמש אתכם סבב כה גדול?

"אנחנו רואים את ההזדמנות והצורך להגיע לכל המקומות האלה ולספק להם את הכלים הנכונים כדי לתקוף סדרה של בעיות אבטחה, שיש להן דחיפות מהותית. אנחנו לא צריכים את הכסף לתפעול היומיומי, אלא כדי להאיץ את הגדילה ליותר מפתחים ושווקים, ולהגדיל את כמות סוגי בעיות האבטחה שאנחנו פותרים. כשתאגיד מאמץ DevOps ומשנה את תהליכי הפיתוח שלו, הוא צריך לשנות את האופן שבו הוא מטפל בבעיות אבטחה באבחה אחת. בין הדרישה הבינלאומית, לבין הרוחב הנדרש של בעיות האבטחה שצריכות שינוי בגישה, ראינו לנכון לגייס את הסכום הגדול".

מה עם תחרות?

"אנחנו מפתחים כלי אבטחת מידע למפתחים ואנחנו נמצאים כיום בין שני עולמות - בין עולם הכלים למפתחים לעולם האבטחה. אין היום חברה אחרת שאני מודע אליה שממוקדת באבטחה למפתחים, ואנחנו חושבים שיש מקום לחברה גדולה בתחום. אנחנו בונים את החברה להיות חברה ציבורית, גדולה ועצמאית שתפתור בעיה שאנחנו חושבים שהיא בעיה מאוד גדולה. כבר סירבנו ל-3 הצעות רכישה רציניות במרוצת השנים, ואנחנו חושבים שלאורך זמן יש לנו הזדמנות להיות אחת מענקיות הטכנולוגיה בעצמנו".

"קוד פתוח זה כמו ויקיפדיה - זה נבנה על ידי הקהל הרחב, אבל אם אתה משתמש בזה אתה משתמש על אחריותך"

הצורך בפתרון מסוג זה, לפי פודחרני, נובע משינויים בעולם התוכנה בשנים האחרונות הקשורים לעליית הדב-אופס, צורת עבודה של חברות טכנולוגיה המחברת בין עולמות הפיתוח והתפעול באופן שנועד לזרז את פיתוח התוכנה, דרך פירוקה לחלקים שלכל אחד מהם פונקציה עסקית ברורה. משום שכל חלק כזה נבנה בנפרד, גם הפיתוח וגם עדכוני התוכנה האופרטיביים מתבצעים במהירות, כחלק מעבודת צוותי הדב-אופס.

השינוי הראשון הוא העלייה בשימוש בקוד פתוח, שהפך לחלק בלתי נפרד מכל פרויקט תוכנה בשנים האחרונות. קוד פתוח יכול לסייע לחברות להאיץ את משך הפיתוח באמצעות שימוש בחבילות תוכנה שנכתבות על ידי קהל המתכנתים הרחב, אך הוא גם עלול להגיע עם סיכון מסוים: כיוון שהקהל תורם לפיתוח הקוד, הוא יכול גם להכיל נוזקות שונות, בעיות אבטחה ורישוי, או ליקויים פונקציונליים.

"קוד פתוח זה כמו ויקיפדיה - זה נבנה על ידי הקהל הרחב, אבל אם אתה משתמש בזה אתה משתמש על אחריותך. ארגונים צריכים לקחת אחריות על אבטחת השימוש שלהם בקוד הפתוח ואנחנו הופכים את זה לקל", אומר פודחרני.

השינוי השני הוא הקונטיינרים, סביבות וירטואליות שיוצרות הפרדה בין יישומים שונים כדי לאפשר להם לרוץ במקביל בלי הפרעה. הקונטיינרים מדמים מצב בו כל יישום הוא היחיד שרץ באותה מערכת הפעלה, גם אם רצים עליה מאות יישומים במקביל. "אפשר לחשוב על הקונטיינרים כעל אבולוציה של מכונות וירטואליות, אבל אנחנו חושבים עליהם כעל אבולוציה של האפליקציה", אומר פודחרני.

"הסכנה העיקרית שהם יוצרים היא שהם מכפילים את הנפח של הקוד, ויש עשרות שירותים שונים שזזים כל הזמן. הקושי הכי גדול באבטחה שלהם זה להצליח לעשות את האבטחה הבסיסית בנפח מאוד גדול. הדרך היחידה לאבטח אותם היא שילוב של אוטומציה והעלאת המודעות של הפתחים לכך שיש כאן סכנה".

עוד כתבות

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד