גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מחריף הקרע בין מערכת המשפט ללשכת עוה"ד סביב הרפורמה בסדר הדין האזרחי

נציגי לשכת עורכי הדין לא הגיעו אתמול לדיון בוועדה לבחינת התקנות החדשות לסדר הדין האזרחי ● זאת לאחר שיו"ר הלשכה שלח השבוע מכתב לשר המשפטים ובו טען כי נציגיו בוועדה מקבלים יחס לא נאות ולא מקבלים את החומרים הנדרשים לדיונים ● יו"ר הוועדה שופט העליון יצחק עמית: "הלשכה לעומתית"

עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין / צילום: שלומי יוסף
עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין / צילום: שלומי יוסף

קשיים בעבודת הוועדה לבחינת התקנות החדשות לסדר הדין האזרחי: נציגי לשכת עורכי הדין לא הגיעו אתמול (ג') לישיבת הוועדה, לאחר שלטענתם לא הועברו להם כל החומרים הרלוונטיים לדיוני הוועדה. זאת, לאחר שיו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי שלח השבוע מכתב לשר המשפטים אמיר אוחנה, שבו הלין על יחס לא נאות שמקבלים לטענתו נציגי הלשכה, פרופ' טליה איינהורן ועו"ד אסף פוזנר, בדיוני הוועדה.

חימי אף דרש מהשר אוחנה להבהיר ליו"ר הוועדה, השופט יצחק עמית, כי במסגרת דיוני הוועדה עליו לוודא "שהיחס ללשכה יהיה כאל חברה שוות ערך, לא רק למראית עין, לעומת הגופים האחרים שדנים בתקנות".

השופט עמית לא נותר חייב והגיב שלשום (ב') במכתב לטענותיו של חימי, וחילופי המכתבים בין חימי לעמית נמשכו עד שעות הצהריים אתמול, אך התוצאה הסופית לא השתנתה: לשכת עורכי הדין פוצצה את דיוני הוועדה.

הוועדה בראשות שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, שבה חברים גם השופטת מיכל הירשפלד מבית המשפט השלום בירושלים ונציגים ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים ומלשכת עורכי הדין, הוקמה על ידי שר המשפטים לפני כחודש, על מנת לדון בדרישתה של לשכת עורכי הדין לבצע שינויים מרחיקי לכת בתקנות שצפויות להיכנס לתוקפן בתחילת השנה הבאה.

חימי העיר במכתבו כי השופט עמית מבקש לערוך את דיוני הוועדה באופן חפוז, וכשהמסקנה של הדיונים כבר צפויה מראש. "בישיבה השלישית נאמר לנציגי הלשכה שהתקנות תיכנסנה לתוקף, ויהי מה, ושתיקונים אפשר לעשות לאחר מכן", טען חימי והוסיף כי "מאחר שסדרי הדין הם הדרך היחידה שיש לאזרח לממש את זכויותיו המהותיות, לא ייתכן שהדיון בנושא כה קרדינלי ייעשה באופן חפוז כל-כך, ללא שיקול-דעת מספיק, ובלא שניתנה הדעת על ההשלכות של התקנות החדשות, תוך השוואתן למצב הקיים".

עוד טען חימי כי נציגי הלשכה, בניגוד ליתר חברי הוועדה, אינם חשופים לכל חומרי הרקע הדרושים לדיונים. לטענת חימי, "מאחר שבחינה רצינית של התקנות מחייבת את בדיקת חומר הרקע שעמדו בפני מנסחי התקנות", נציגי הלשכה ביקשו לקבל לידם מספר מסמכים שעמדו בפני מתקיני התקנות, אך עד עתה בקשותיהם לא נענו.

בין יתר המסמכים שביקשו נציגי הלשכה ולא קיבלו, מונה חימי את הדוח המלא של חברת הייעוץ האסטרטגי שייעצה למשרד המשפטים - לטענתו, לנציגי הלשכה הועבר רק תקציר הדוח, בן 18 עמודים, במקום 500 עמודי הדוח המלא; טיוטות התקנות השונות שנבחנו; הפרוטוקולים או סיכומי הישיבות של הצוות במשרד המשפטים שניסח את התקנות; ומסמכים המציגים את הבחינה של ההשלכות התקציביות של הרפורמה על מערכת המשפט, והעלויות שתייצר עבור ציבור בעלי הדין, אשר לטענת הלשכה עומדות להאמיר בעקבות הרפורמה.

בנוסף כתב חימי במכתבו כי בניגוד למה שסברו נציגי הלשכה קודם לכן, בעקבות דיוני הוועדה התברר להם שקיימים גם דברי הסבר לתקנות. דברי הסבר אלה, טען, "מצויים בידי כל חברי הוועדה - פרט לנציגי הלשכה". מסמך נוסף שלטענת חימי התגלה לו על קיומו רק אחרי שהחלה עבודת הוועדה ולא נמצא בידי נציגי הלשכה בדיונים, הוא הנחיות של מנהל בית המשפט למזכירים משפטיים, אותה פונקציה שתתווסף למערכת המשפט עם כניסתן של התקנות לתוקף.

חימי דרש משר המשפטים להורות על העברתם לאלתר של כל חומרי הרקע לנציגי הלשכה. "אין טעם לקיים את הדיונים מבלי שחומרי הרקע המוברשים נמסרו לידי נציגי הלשכה", חתם חימי את מכתבו, תוך שהוא מדגיש "במיוחד" את הדיון שאמור היה להתקיים אתמול בוועדה, כמי שרומז על אפשרות לפיה נציגי הלשכה לא יופיעו אליו.

השופט עמית: "עיוות של המציאות"

שלשום השיב השופט עמית לטענות הקשות שהעלה חימי, תוך שהוא מותח ביקורת קשה ונוקבת על התנהלות הלשכה. לטענת עמית, "בניגוד לגישה העניינית שהופגנה בשעתו על ידי לשכת עורכי הדין ב'סבב' ההערות הקודם, הגישה הנוכחית היא לעומתית, ואף נוצר הרושם כי נעשה ניסיון ל'משיכת זמן'. דומה כי המכתב שבסימוכין, כמו גם הרמיזה לגבי הישיבה הקרובה, לא באו אלא כדי לנסות ולטרפד את דיוני הוועדה".

עמית לא הסתפק בהאשמות אלה, והמשיך לבקר את התנהלות הלשכה בדיוני הוועדה: "כמי שישב בימי חייו בוועדה או שתיים, אציין כי טרם נתקלתי בדרך התנהלות מעין זו".

עמית גם השיב לגופן של הטענות של חימי, וטען כי "הצורך בחומרי הרקע שהתבקשו אינו ברור. ענייננו בתקנות חדשות שפורסמו ברשומות כבר לפני כשנה, כך שאין טעם ב'חפירות ארכאולוגיות' כאלה ואחרות." עם זאת, ביחס לדברי ההסבר לתקנות, שלטענת חימי התגלו רק לאחר שהחלו דיוני הוועדה, הסכים עמית שאלה יועברו לנציגי הלשכה. עמית אף הדגיש שעמדה זו כבר הובעה על ידו מספר פעמים בעבר, וביקש מהשר שינחה את אנשי משרדו להעביר את דברי ההסבר אל נציגי הלשכה.

ביחס לטענות חימי כי הדיונים חפוזים ולא מעמיקים, כתב עמית לשר אוחנה: "הדבר האחרון שניתן לומר הוא כי הדיונים מתקדמים בחיפזון. נהפוך הוא. הדיונים מתקדמים באיטיות, וכפי שכבר ציינתי, הרושם המתקבל הוא שהדבר נעשה על ידי נציגי הלשכה במכוון".

עמית סקר את שלוש הישיבות שקיימה הוועדה עד כה, והסביר את טענתו למשיכת זמן של נציגי הלשכה: "עד עתה התקיימו שלוש ישיבות של חמש שעות וחצי כל אחת. בשתי הישיבות הראשונות נדונו אותן תקנות, ובישיבה השלישית נעשה ניסיון מצד נציגי לשכת עורכי הדין לחזור ולדון שוב ושוב באותן הערות. מובן כי כך לא ניתן להתקדם". עוד הוסיף עמית בהקשר זה כי הטענה לפיה הדיון נשעה באופן חפוז ולא רציני "היא פשוט עיוות של המציאות, ויש להצר עליה. נדרשת מידה רבה של סבלנות, ואני עושה כל שביכולתי על מנת להפגין אותה, לשמוע את הערות נציגי הלשכה תקנה תקנה, מילה מילה, תו לתו".

עמית הכחיש כי בישיבה האחרונה של הוועדה נאמר כי התקנות תיכנסנה לתוקף בתחילת 2020 "ויהי מה", והדגיש את המובן מאליו, לפיו הסמכות לדחות את כניסת התקנות לתוקף כלל לא נתונה לוועדה, אלא לשר המשפטים.

חילופי המכתבים הסוערים בין חימי לעמית נמשכו גם אתמול, והשיח הניצי אף החריף. בתגובה למכתבו של עמית משלשום, כתב חימי לעמית אתמול כי הוא עומד על כל טענותיו במכתבו הקודם, לפיהן לא ייתכן כי לא יתנו לנציגי לשכת עורכי הדין את כל המסמכים והחומר הרלוונטי להם לדיון. חימי התלונן במכתבו גם על סגנון תגובתו של עמית, וכתב כי בעוד מכתבו היה מקצועי, עמית לא הגיב במקצועיות כלל. "משום מה בחרת (השופט עמית - א.ל.ו) שלא להתייחס לטיעוננו המקצועיים, כשמנגד הועלו על ידך טענות בעלמא כמו 'חפירות ארכאולוגיות' שמלבד היותם לא מכבדות, אינן נכונות", כתב חימי לעמית.

במכתבו תוקף חימי את מערכת המשפט על שנטלה לידה את תפקידו של המחוקק, ותוקף אישית גם את השופט עמית, כשהוא כותב בין היתר כי "היוצרות התהפכו", ומלאכת החקיקה שנתונה לשר, הועברה פתאום לשופטים. "גם אם שופט הוצב בראש ועדה, בוודאי שאין לו סמכות למנוע מנציגים אחרים בוועדה את הזכות המהותית לעיין במסמכים הרלוונטיים. על יו"ר הוועדה לאפשר דיון הוגן", כתב חימי.

מנסים ליצור משבר מלאכותי

תגובתו של השופט עמית למכתב חריף זה לא איחרה להגיע. "יש להצר על כך שלשכת עורכי הדין מנסה ליצור את הרושם כאילו מנסים להסתיר מהם חומרים", כתב עמית וחזר על כף שאין כל מניעה שנציגי הלשכה יקבלו את החומרים שביקשו. אולם, מבהיר עמית, חלק מהמסמכים המבוקשים נמצאים בשליטת שר המשפטים - דברי ההסבר לתקנות החדשות ושהחלקים הרלוונטיים בדוח שהתבקש כבר הועברו.

עמית משיב במכתבו גם לטענות שהועלו נגדו אישית, וכותב כי "לא מנעתי, איני מונע ואיני מתיימר למנוע מנציגיכם עיון בכל מסמך רלוונטי" ומוסיף רמיזה בקשר לסיבות האמתיות העומדת מאחורי התנהלות לשכת עורכי הדין: "קשה להימנע מהרושם כי הלשכה ונציגיה מחפשים אמתלות ומנסים לייצר משבר מלאכותי על מנת להביא בכל מחיר, ומשיקולים לא ענייניים, ל'טרפוד' עבודת הוועדה".

באשר לטענה כי השופטים נטלו על עצמם את מלאכת החקיקה מזכיר עמית כי מי שחתומים על התקנות החדשות הם השרה איילת שקד ושר המשפטים הנוכחי ח"כ אמיר אוחנה. במילים אחרות אומר עמית: המתנגדים הגדולים לאקטיביזם שיפוטי הם העומדים מאחורי הרפורמה, ולכן טענה זו שמעלה הלשכה תמוהה.

עורכי הדין: התקנות יהפכו את חיינו לגיהינום; בכירי מערכת המשפט: כולם צריכים להתגייס

ניצנים לעימות החזיתי ההולך ומחריף בין מערכת המשפט ללשכת עורכי הדין ניתן היה למצוא גם בוועידת המשפט שערכה הלשכה בשבוע שעבר, במסגרת מושב שעסק בתקנות החדשות. כל עורכי הדין שנשאו דברים במושב, מרביתם בעלי תפקידים או מקורבים ללשכה, מתחו ביקורת חריפה על התקנות. "זה יהפוך את החיים של עורכי הדין לגיהינום, ניהול ההליך במסגרתם יהיה בלתי אפשרי", ציין למשל עו"ד דוד פורר במושב.

מנגד, טענו בכירי מערכת המשפט בעבר ובהווה - נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אשר גרוניס, שהיה מי שיזם את התקנות עוד בתקופתה של שרת המשפטים ציפי לבני; שופט בית המשפט יצחק עמית; ומנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל - כי אין מנוס אלא לאמץ את התקנות שכבר הותקנו בתקופתה של שרת המשפטים הקודמת איילת שקד, אך כניסתן לתוקף נדחתה על ידה לבקשתו של אבי חימי, בסמוך לבחירות.

"התקנות הקיימות הן ישנות. אנחנו נוסעים בבתי המשפט ברכב שהוא משנת 1963. לפעמים אפשר לעשות תיקון, ולפעמים צריך להחליף את הרכב. כך עשו במדינות אחרות בעולם, וכך ראוי שגם אנחנו נעשה. כולם צריכים להתגייס. גם אם יהיו שינויים, הקונספט חייב להיות שאנחנו צריכים לעשות שינוי תרבותי", אמר מרזל.

עמית ביקש לשלוח מסר מפייס, כשציין כי "חשוב להבין שאנחנו לא משני צידי המתרס. זה לא שאנחנו מצד אחד, והלשכה מצד שני. אנחנו רוצים לעבוד יחד. כשנכנסת רפורמה כזאת לתוקף, סביר שיהיו חששות, אבל צריך לשמור על מה שנקרא 'פאניקה מבוקרת'. יהיו 3-4 שנים לא פשוטות, אבל אנחנו בסוף נתגבר, ויהיו לנו 50 שנים נפלאות".

עוד ציין עמית ביחס לעבודת הוועדה לבחינת התקנות: "יש הרבה הערות של לשכת עורכי הדין שקיבלנו." 

עוד כתבות

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה"ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

ירידות קלות בוול סטריט; מטא יורדת בכ-1% לקראת הדוחות

הנאסד"ק יורד ב-0.1% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"