גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בוול סטריט; אפל חצתה שווי של טריליון דולר

הנאסד"ק עלה ב-1%, מדד דאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.84% וננעל מעל ל-27,000 נקודות לראשונה מאז חודש יולי ● מניית אפל קפצה בכ-3% בהמשך לאירוע ההשקה אתמול ● נשיא ארה"ב טראמפ שוב תוקף את הפד וקורא להשית ריבית שלילית ● עיני השוק מופנות לבנק המרכזי של אירופה שצפוי להכריז מחר על החלטת הריבית

הלוגו של אפל בבורסת נאסד"ק / צילום: רויטרס
הלוגו של אפל בבורסת נאסד"ק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות כאשר מדד הדאו ג'ונס ניתר ביותר מ-200 נקודות וננעל מעל לרמה של 27,000 נקודות לראשונה מאז חודש יולי.

מדד הנאסד"ק עלה ב-1.06%, מדד S&P 500 טיפס ב-0.7% ומדד דאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.84%.

 מניית אפל  זינקה ב-3.2% מה שמשקף שווי חברה של יותר מטריליון דולר.

טבע עלתה ביותר מ-2%, פייסבוק עלתה ב-1.3%.

19:45

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות בהובלת מדד הנאסד"ק שמטפס בכ-0.9%. הדאו ג'ונס עולה ב-0.35% ומדד S&P 500 מוסיף 0.44%.

מחיר הנפט נופל ב-2.8% על רקע הדיווח כי ממשל טראמפ דן בהקלות הסנקציות על איראן, וזאת לקראת פגישה אפשרית עם נשיא הרפובליקה האיסלאמית חסן רוחני מאוחר יותר החודש. המהלך עשוי להגביר את היצע הנפט העולמי. רק אתמול פיטר טראמפ את היועץ הביטחוני בולטון שדחק להוריד את היצע הנפט האיראני לאפס.

בהמשך לאירוע ההשקה אתמול, מניית אפל  מטפסת בכ-2.5% ובכך שווי החברה חוצה את רף הטריליון דולר.

מניית טסלה קופצת בכ-5% ובכך רושמת את היום הטוב ביותר מזה 7 שבועות. המניה משלימה מהלך עליות של יותר מ-8% מתחילת ספטמבר, לאחר ירידה של 7% בחודש אוגוסט האחרון. אמש צייץ מנכ"ל החברה אלון מאסק כי הרכב מדגם S של החברה רשם שיא שלא נראה מעולם בנוגע למהירות הרכב בעל 4 דלתות מדגם סדן, והבטיח לשחרר וידאו של המהלך בהמשך.

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים של עד כ-1% בהובלת מדד הפוטסי הבריטי.

מניית יצרנית מכשירי המדידה הבריטית ספקטריס  זינקה מעל 7%.

מניית מדד הפוטסי  צנחה ב-6.3% לאחר שבורסת הונג קונג הציעה לרכוש אותה ולמזג את שני המדדים.

חברת הביגוד הספרדית אינדיטקס  ירדה בכמעט 4% וחברת השירותים הצרפתית ויולה  ירדה ב-2.1%.

16:36

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו ביציבות, כאשר המדדים המובילים נסחרים ללא שיניו מהותי. עיני השוק מופנות להודעת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) מחר בצהריים. 

נשיא ארה"ב טראמפ קרא להשית ריבית שלילית והוסיף כי חברי הבנק הפדרלי "מטומטמים". "הבנק הפדרלי צריך להוריד את הריבית שלנו לאפס, או נמוך מכך, ואז אנחנו צריכים להתחיל לממן מחדש את החוב שלנו. יש להנמיך את עלויות הריבית לרמה הרבה יותר נמוכה, ובמקביל להאריך משמעותית את התקופות. יש לנו מטבע, חוסן ומאזנים מעולים", צייץ טראמפ בטוויטר. 

בציוץ נוסף כתב טראמפ, כי "ארה"ב תמיד צריכה לשלם את הריבית הנמוכה ביותר. אין אינפלציה! זאת רק תמימותו של ג'יי פאואל והבנק הפדרלי שלא מאפשרת לנו לעשות מה שמדינות אחרות כבר עושות. הזדמנות של פעם בחיים שאנחנו מפספסים בגלל 'מטומטמים'".

15:30

החוזים העתידיים על המניות בוול סטריט רושמים עליות קלות, תוך שמניות הייטק מנסות להתאושש מהחולשה שלהן השבוע. דאו ג'ונס עולה במסחר בחוזים ב-52 נקודות, והנאסד"ק וה-S&P 500 מצביעים גם הם בכיוון של עליות בפתיחה.

עליות נרשמות לפני המסחר בסקטור הטכנולוגיה ובמניות השבבים. סקטור הטכנולוגיה רשם עד כה השבוע ירידה של 1.3%.

היום פורסם מדד המחירים ליצרן בארה"ב (PPI) שעלה ב-0.1% באוגוסט, לעומת צפי ליציבות.

באירופה נמשכות העליות. בלונדון נרשמות עליות חדות במניית בורסת לונדון LSE  לאחר שבורסת הונג קונג הציעה לרכוש אותה.

11:55

נמשכות העליות באירופה על רקע הציפייה להורדת ריבית מצד הבנק המרכזי האירופי, וההקלות שמציעה סין לארה"ב במלחמת הסחר בין השתיים.

אתמול הודיע שר האוצר הגרמני, אולף שולץ, כי ממשלת גרמניה אינה נוטשת עדיין את מדיניות ה"אפס השחור" - שמירה על תקציב מאוזן גם בשנת התקציב הבאה - אך מוכנה לשקול השקעה ממשלתית (שתהיה כרוכה בגירעון) במקרה של מיתון. ההודעה באה על רקע קריאות מצד האופוזיציה, כלכלנים ואפילו קרן המטבע הבינלאומית לממשלת גרמניה לאפשר גירעון מסוים במטרה לחדש את הצמיחה במדינה, באמצעות השקעות נחוצות בתשתיות. גרמניה ניצבת בפני איום ממשי להיכנס למיתון רשמי, לאחר צמיחה שלילית של 0.1% ברבעון הקודם, וההאטה הגלובלית הנמשכת בשל מלחמות הסחר.

באסיה נסגרו היום הבורסות בשנחאי  ובשנזן בירידות של כ-0.4% וכ-1% בהתאמה. מדד הנג סנג  בהונג קונג טיפס ב-1.8%  ובורסת טוקיו   ננעלה בעליות של כ-1%. סיאול  סגרה בעלייה של כ-0.8, ובS&P/ASX 200  נרשמה עלייה של קרוב ל-0.4%. 

10:15

המניות באירופה פתחו את המסחר בעליות, בעוד המשקיעים ממתינים לפגישות הבנק האירופי המרכזי, לאחר שהמתיחות והסיכון לברקזיט ללא הסכמים נרגעו לפי שעה.

מדד סטוקס אירופה 600  עלה בפתיחה ב-0.3%, עם זינוק של 1% במגזר המשאבים הבסיסיים, וירידה של 0.2% במגזר הנפט והגז. המסחר ברוב המגזרים והבורסת מתנהל בעליות.

המשקיעים מצפים לחבילת תמריצים חדשה מצדו של הבנק המרכזי, שתיתן דחיפה לכלכלה המדשדשת של גוש האירו. 

היועץ הבכיר בבית הלבן, פיטר נבארו, צינן אתמול את הציפיות בנוגע לסבבי שיחות סחר נוספים בין ארה"ב ובין סין, שאמורים להתחיל באוקטובר. 

סין הודיעה היום כי היא מעניקה פטור מהמכס הנוסף שהטילה כצעד תגמול, על 16 סוגים של מוצרים מארה"ב. הפטור יהיה תקף לשנה מ-17 בספטמבר. רשימת המוצראים הפטורים תכלול בין היתר פירות ים ודגים ותרופות לסרטן.   

08:00

המסחר באסיה מתנהל כעת במגמה מעורבת. המדדים בבורסת שנזן נסחרים בירידות שערים, ובשנחאי מתנהל המסחר סביב רמת הפתיחה, עם נטייה לירידות קלות.

עליות בשיעורים של כ-0.8% נרשמות בסיאול ובטוקיו, ואילו בהונג קונג נרשמות עליות של כ-1.3%. 

העיתון South China Morning Post דיווח אתמול כי סין הציעה להעלות את רכישות מוצרי החקלאות מארה"ב בתמורה לדחיית המכסים על יצוא סיני לארה"ב והקלות בחרם נגד ענקית הטלקומוניקציה וואווי. 

נוסף על כך, העורך הראשי של העיתון "גלובל טיימס" שבבעלות המדינה צייץ היום כי סין "תנקוט צעדים משמעותיים להקלת ההשפעות השליליות של מלחמת הסחר". מצעדים אלה "ייהנו חברות מסין ומארה"ב", אמר.

עליות נרשמות היום במניות ספקיות אפל בעקבות חשיפת מוצריה האחרונים של ענקית הטכנולוגיה בקופרטינו אמש. מניית ספקית הרכיבים היפנית Murata עולה ב-1.8% ומניית שארפ  קופצת ב-4%, בעוד ש-LG  הנסחרת בסיאול עולה ב-2.8% ומניית AAC הנסחרת בהונג קונג מוסיפה 1.8% ו-Largan Precision בטייוואן נסחרת בעלייה של 3.5%. 

"המועצה העליונה של הבנק האירופי המרכזי, בפגישה ביום חמישי, צפויה לבסס מסלול יוני לפחות עד סוף 2020", כך לפי אחד האנליסטים לקראת החלטת הריבית של הבנק מחר. 

07:00

המסחר באסיה מתנהל היום (ד') בעליות, לקראת החלטת הריבית של הבנק האירופי המרכזי הצפויה מחר, וזאת לאחר מגמה מעורבת שנרשמה מוקדם יותר. בורסת טוקיו  עולה ב-0.9%, בורסת שנחאי  נסחרת ביציבות, לאחר שנסחרה בירידות קודם לכן. בורסת הונג קונג  עולה אף היא, ומדד קוספי  בקוריאה הדרומית מתחזק ב-0.8%. עליות נרשמות גם בבורסת אוסטרליה 

עיני השוק מופנות לבנק המרכזי של אירופה, ה-ECB, שצפוי לקיים מחר (ה') בצהריים מסיבת עיתונאים שבה יודיע על החלטתו בנושא המדיניות המוניטרית, ובהמשך צפוי נשיא הבנק מריו דראגי לשאת דברים. לדברי יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו: "בשווקים מצפים להפחתת ריבית של 0.1% לצד שורת צעדים מעודד ביקושים וצמיחה. הריבית השלילית מזעזעת את יציבות המוסדות הפיננסיים המתקשים לתפקד בסביבה של ריבית שלילית".

אתמול ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת, לאחר שהמדדים נסחרו בירידות במשך מרבית יום המסחר. מדד דאו ג'ונס עלה ב-כ0.3%, וה-S&P 500 והנאסד"ק ננעלו כמעט ללא שינוי, בירידות של 0.02% ו-0.04%, בהתאמה. גם באירופה הצליחו להתאושש המדדים מהירידות שרשמו במשך יום המסחר, וננעלו בעליות. 

עוד כתבות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי