גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כרטיס כניסה יוקרתי: מרצדס CLA היא רכב לצעירי האלפיון העליון

למרות ממדיה המשפחתיים, ה-CLA נראית ומרגישה מכוניות יקרה ויוקרתית, וגם המחיר תואם

תעשיית הרכב של ימינו היא כפר גלובלי. לכל היצרנים - מאירופה ועד סין - יש נגישות לכמעט אותם רכיבי ומכלולי רכב ולאותן טכנולוגיות ייצור. אם חסר לכם ידע הנדסי לפיתוח (אבל יש לכם כסף) קבלני משנה יפתחו עבורכם פלטפורמות רכב מבראשית.

במציאות כזאת, "המיתוג הוא המלך" ואין בתעשיית הרכב מי שעושה אותו בצורה יעילה יותר ממרצדס. קחו, למשל, את מרצדס CLA - גרסת הקופה של סדרה A. היא ארוכה רק במעט מטויוטה קורולה, שעולה כמחצית, יש לה הנעה קדמית ובחרטום של גרסת ה-200 שבה נהגנו ממוקמים מנוע 1.3 ליטר טורבו ותיבה כפולת מצמדים, שפותחו בפרויקט משותף עם רנו-ניסאן ומניעים בין השאר גם את ניסן קשקאי ורנו מגאן. למרות זאת, בקרב צעירי האלפיון העליון, בארץ ובעולם, ל-CLA יש מעמד סולידי של מכונית פולחן נחשקת.

כוחו של המיתוג בולט בעיצוב. בתוך ממדים "משפחתיים" הצליחו אומני העיצוב של החברה לדחוס את רוב האלמנטים המוכרים של מכוניות הקופה והספורט האייקוניות של מרצדס. החרטום דמוי הכריש, שנוטה בחדות ומציג תפיחות מאיימות ופנסים צרים, נראה אגרסיבי לא פחות מאשר בגרסאות הקופה היקרות של סדרה C ו-E. הגג זורם בקו רציף אחד מהשמשה הקדמית לעמוד אחורי, שנוטה קדימה בחדות, ומסתיים בזנב אנשי והדוק ממש כמו ב-CLS שעולה פי שלושה. ומי שיבחר בצבעים כהים ובשלל עזרי הקוסמטיקה מהקטלוג של המכונית יקבל "מסחטת לייקים" ללא פרופורציה לממדים החיצוניים.

גם תא הנוסעים הוא מלאכת מחשבת של מיתוג. עמדת הפיקוד נראית כמו גרסה מוקטנת של ה-S ואחיותיה עם מערך פיקוד על טהרת הצגים הדיגיטליים. בחבילת האבזור הבסיסית אמנם מקבלים רק גרסה מוקטנת (7 אינץ') של לוח המחוונים הדיגיטלי המהולל של החברה, ללא תצוגת ניווט (מסך גדול יותר הוא אופציה), אך הלוח עדיין חד ומתוחכם.

כמו ב-A קלאס האצ'בק, גם כאן יש כאן "סייען אישי" קולי משוכלל ויעיל, שמפעיל חלק נכבד מפונקציות התפעול בקול טבעי. הנדסת האנוש נוחה והגיונית כמו בכל רכבי מרצדס כל העסק עטוף בשלל קישוטי אלומיניום, פלסטיק מבריק, עץ, תאורת LED, צבעוני מתחלפת, פתחי אוורור מרהיבים, דיפונים איכותיים ושאר אלמנטים מרחיבי דעת, שגורמים לתא להיראות (עוד) יותר יקר מכפי שהוא באמת.

ה-CLA הקודמת הכתיבה פשרות בכל הנוגע למרחב הפנים בתא וכך גם הנוכחית, אם כי פחות. המעבר לשלדה מוגדלת ומודרנית משפר משמעותית את מרחב הברכיים והכתפיים מאחור, אם כי נוסעים שגובהם מעל 1.8 מ' עדיין ירגישו שהגג סוגר עליהם. מרחב הראש מלפנים טוב הרבה יותר, אך הכניסה דרך הסף הנמוך עשויה להגביל מאותגרי גמישות.

המחיר: 273 אלף שקל

המנוע הבסיסי הוא 1.3 ליטר טורבו בנזין שמוצע בשתי גרסאות, עם 136 כ"ס בדגם ה-180 ועם 163 כ"ס בדגם ה-CLA200 שבו נסענו. לזכותו של המנוע ייאמר שמי שלא מעיין במפרט מקבל את הרושם שמדובר במנוע הרבה יותר גדול. הרכב מרגיש "חי" ומגיב במרץ לפקודות דוושה, במיוחד במצב הספורטיבי. תאוצה מאפס ל-100 ב-8.5 שניות לא תבייש ברמזור, אם כי הצליל המתון והמתורבת עלול לאכזב את החברים שמצפים מכם "לתת בגז". קרוב לוודאי שיופיעו "קיטים" שיפתרו את "הבעיה" הזו. בונוס אחד של הנפח המוקטן וההספק המתון הוא צריכת דלק מרשימה, שיכולה לנוע סביב 14 קילומטר לליטר במסלול טיפוסי.

ה-CLA היוצאת התאמצה להעניק תחושת נהיגה ספורטיבית באמצעות הקשחה מוגזמת של המתלים, שפגמה בנוחות. ה-CLA החדשה מציגה פשרה הרבה יותר מאוזנת. ההיגוי מעניק תגבור טבעי ולא מוגזם, מרכז הכובד הנמוך מעניק יציבות מרשימה בהפניות מהירות לצד יציבות כיוונית מבורכת במהירויות רציניות והעברות המשקל מהירות. בסך הכול זה רכב שלא מקפח את הציפיות שיוצר העיצוב. זה גם רכב נוח בצורה סבירה על האספלט הישראלי העירוני למרות חישוקי 18 אינץ' עם צמיגים בחתך דקיק. לא בטוח שהנוחות תישמר עם "חבילת AMG", שכה חביבה על הלקוחות בארץ.

273 אלף שקלים הם לא מעט כסף לשלם עבור רכב "סגנון חיים" קומפקטי ובמונחים של תמורה לכסף יש בשוק מכוניות, כולל של מותגי פרמיום, שמציעות יותר מרחב, נוחות ואפילו ביצועים ברף המחיר. אבל עבור צעירי האלפיון ה-CLA תמיד הייתה כרטיס כניסה וכרטיס ביקור ראשוני לעולמם של "היפים והמפורסמים". המכונית החדשה מספקת זאת יותר מתמיד. 

עוד כתבות

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא / צילום: יחצ - רפי דלויה -

"רעננה אינה תפאורה לפריימריז בליכוד": פוצץ אירוע חתימת הסכם הגג בעיר

טקס החתימה הופסק לאחר שראש עיריית רעננה חיים ברוידא סירב שיו"ר הליכוד וסגנה בעיר ישתתפו, ואילו שר הבינוי והשיכון חיים כץ התעקש על נוכחותם ● לפי ההסכם, המדינה צפויה להשקיע 1.75 מיליארד שקל להקמת שכונה חדשה

תאונת דרכים / צילום: פביו טרופה

הכאוס יידחה: משרד התחבורה מאריך בשנה את הרישיון של שמאי הרכב

לאחר חשיפת גלובס, משרד התחבורה ממהר למנוע מצב שבו חברות הביטוח לא יכולות לשלם על תיקון רכבים, ולכן מוסכים לא יתקנו והציבור יתקע בלי כלי רכב לאחר תאונה ● עד כה, ניתנו לשמאים רישיונות רק לחמש שנים, וכעת אלו יהיו תקפים לשש שנים

מייסדי Safebooks. מימין: בועז אבידן, אחיקם קאופמן וגיא בר-גיל / צילום: Safebooks

ה-AI יחליף את רואי החשבון? "יש תפקידי כספים שייעלמו אבל חייבים אדם בתמונה"

סייפבוקס של היזם הסדרתי אחיקם קאופמן גייסה 15 מיליון דולר כדי לחסוך עבודה ידנית לסמנכ"ל הכספים ● "היא לא תייתר את עבודת ה-CFO אבל בהחלט תייתר בטווח הארוך כמה משרות במחלקות הכספים"

דייוויד אליסון, מנכ''ל Paramount Skydance / צילום: ap, Evan Agostini/Invision

פרמאונט במהלך נגדי לנטפליקס: מציעה לרכוש את וורנר ברדרס תמורת יותר מ־108 מיליארד דולר

בעקבות הצעת הרכישה של נטפליקס לוורנר ברדרס, פרמאונט מגישה מהלך נגד ומציעה לרכוש את כל וורנר ברדרס דיסקברי לפי שווי של יותר מ־108 מיליארד דולר ● ההצעה התומכת באיחוד כל נכסי החברה, בניגוד לפיצול שמציעה נטפליקס

עמוד חשמל / צילום: Shutterstock

החל מינואר: תעריף החשמל יעלה ב-1.5%

תעריף החשמל יעלה ב-1.5% - שיעור מתון ביחס לטווח שרשות החשמל הגדירה ● הספקים עדיין מחכים למסמכי ההרכב המדויק של תעריף החשמל, שישפיע על רווחיותם ● מעתה, תעריף החשמל ייקבע פעם בחצי שנה במקום פעם בשנה

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: ap, Alex Brandon

שעון החול לחתימה על הסיוע האמריקאי התהפך. היעד: בחירות האמצע לקונגרס

הקונגרס עומד לבחור מחדש את חבריו, וההחלטות על הסיוע עלולות להשתנות בהתאם ● במקביל, סעיף ההמרות, המאפשר להמיר חלק מהכסף לשקלים ולתמוך בתעשייה המקומית, מצטמצם במהירות ● בישראל מציעים פתרונות: לראות את ההסכם כ"שיתוף פעולה" ולא כ"סיוע"

שמאי רז אברהם / צילום: רון כהן

שמאים מכריעים נגד ועדות מקומיות: מעכבות תשלומים עבורנו

מספר ועדות מקומיות מעכבות תשלומים לשמאים מכריעים, בנוגע להכרעות של היטלי השבחה, ובכך מעכבות את ההליך ופוגעות ביזמים ובאנשים פרטיים, כך לפי כמה משרדי שמאים • השמאי רז אברהם: "הוועדות המקומיות מתעשרות על חשבון הנישומים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תדמית הפקות

משבר בהגדלות הרמטכ"ל: נתניהו שינה את דעתו, צה"ל מסרב לפשרה

לאחר פגישה לילית עם יו"ר ועדת חוץ ובטחון, בועז ביסמוט וראש המתנגדים להכשרת הגדלות הרמטכ"ל, ח"כ עמית הלוי, ראש הממשלה עבר לתמוך בפשרה מקיפה שלא כוללת את אישור ההגדלות לפנסיות הגישור ● בצה"ל דוחים את המהלך, והדיון שתוכנן בוועדת החוץ והביטחון בוטל - בעוד המועד שקבע בג"ץ להסדרת החוק מתקרב

הראל ויזל, בעלים ומנכ''ל קבוצת פוקס / צילום: כדיה לוי

הראל ויזל ואדם אדרי רכשו קרקע ב-140 מיליון שקל למרכז מסחרי בקדימה צורן

קבוצת משקיעים בראשות הראל ויזל ואדם אדרי רכשה קרקע ב-140 מיליון שקל למרכז מסחרי בקדימה צורן ● התוכנית לקרקע כוללת הקמת מרכז בילוי, פנאי ומסחר, משרדים ושירותים קהילתיים, בשטח בנוי של כ-30 אלף מ"ר ובהשקעה מוערכת של 600 מיליון שקל

מגרש רכבים / צילום: Shutterstock

ישראל עיכבה חידוש זיכיונות יבוא רכב, וסין דורשת הבהרות

סין פנתה רשמית לישראל בדרישה להבהרות אחרי שעיכוב בחידוש רישיונות יבוא, לרבות של מותגים בבעלות ממשלתית סינית, יצר חשש לפגיעה בפעילותם ● רשות התחרות בוחנת הגבלות נוספות על יבואנים גדולים, בעוד המתיחות בין המדינות כבר מתרחבת לזירת הביטחון

אוניית צים LNG / צילום: Mr YC Chou

בזמן שצים עומדת למכירה: בעלי המניות מגבירים את הלחץ

בחברת הספנות, שמתנהלת כבר שנה ללא בעל שליטה, מתפתח בשבועות האחרונים מאבק פרוקסי סוער ● צחי אברהם, אחד מבעלי המניות:"חברי הנהלה מנסים לרכוש את החברה עם פחות מסך המזומנים בקופה" ● הדירקטוריון נגד בעלי המניות: מטעים את בעלי המניות האחרים

ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: גיא סידי

קיצור הדוחות והארכת המועד לדיווחים מיידים: אלה השינויים המרכזיים שמתכננת רשות ני"ע

ספי זינגר, יו"ר רשות ניירות ערך, הכריז כי הרפורמה לגבי מבנה הדיווח של חברות ציבוריות תושלם עד סוף השנה הבאה ● השינוי המרכזי יהיה בדוח הדירקטוריון: "כיום הוא מזמין רשימת מכולת ארוכה. מהות הדוח תהיה פרק חד, ממוקד וקצר"

דירה במתנה / אילוסטרציה: Shutterstock

להגן על ההון המשפחתי: האם דירה שאדם קיבל במתנה יכולה להיות על תנאי?

בית המשפט הורה לגבר להחזיר להורי אשתו לשעבר את הסכום שנתנו להם לצורך רכישת דירה ● זאת מכיוון שחתם על "כתב התחייבות" שבו הסכים כי אם יתגרש ישיב להורים את הכסף שקיבל לקניית הדירה

סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI / צילום: ap, Jose Luis Magana

קרע פנימי ולחץ של טריליון דולר: מאחורי מצב החירום ב–OpenAI

הכרזת ה"קוד האדום" של סם אלטמן לאחר השקת מודל ה־AI החדש של גוגל, חשפה מחלוקת עמוקה לגבי זהות OpenAI ● כעת, בחברה מנסים לשמור על צמיחה בזמן שהמתחרות מחזקות מעמדן

לוחמי יהל״ם בתוואי התת-קרקעי / צילום: דובר צה''ל

"בגודל 4 אצטדיונים": תיעוד מהמנהרה שבה הוחזק הדר גולדין

הג'יהאד האיסלאמי: "מסרנו את כל החטופים שהיו בידינו" ● ארגון הטרור חמאס מגייס מחדש פעילים, מחזיר נוכחות חמושה למרחבים הציבוריים ומבסס מחדש שליטה באמצעות סחיטה, מעצרים והפחדה ● מקורות בחמאס: מתקיימות שיחות רציניות לסלילת הדרך למו"מ על השלב השני ● לפי הצעת חוק שעליה יצביע הקונגרס השבוע, ארה"ב תבחן את השעיית הסיוע הצבאי ללבנון ● עדכונים שוטפים

טעינת כלי רכב חשמליים / צילום: ap, David Zalubowski

ועדת הכספים דחתה את מתווה מיסוי הרכב של האוצר לשנת 2026

ועדת הכספים דחתה את מתווה מיסוי הרכב של האוצר לשנת 2026, ודרשה ממשרדי הממשלה לשוב עם תכנית שתעודד את החדרת הרכבים הירוקים לשוק ● ללא הסכמה עד סוף החודש - המסים יזנקו אוטומטית בתחילת ינואר

מקרון לצד נשיא סין שי ג'ינפינג, בביקור בבייג'ינג השבוע / צילום: ap, Adek Berry

"ההלם הסיני": אירופה מתמודדת עם חזית חדשה

המכסים של טראמפ דחפו את סין להסיט סחורה מאמריקה לאירופה, שהפכה לאחד מיעדי היצוא העיקריים שלה ● התוצאה: לחץ הולך ומעמיק על התעשייה האירופית ● בזמן שפריז דורשת מכסים וברלין חוששת מפגיעה ביצוא, סין רושמת לראשונה עודף סחר של יותר מטריליון דולר

ג'ארד קושנר / צילום: Shutterstock, Alex Brandon

ג'ארד קושנר מצטרף למאבק על האחים וורנר. האם עסקת נטפליקס בסכנה?

במהלך שעשוי לאיים על עסקת נטפליקס לרכישת האחים וורנר שאושרה לאחרונה, פרמאונט מגישה הצעה נגדית ומביאה עימה חיזוק בלתי צפוי - קרן Affinity Partners שבה שותף ג'ארד קושנר ● ברקע: הסתייגות הנשיא טראמפ מהכוח הרב שהרכישה עשויה להביא לנטפליקס

מירן פחמן / צילום: טרלן בן אבי

איזה משרדים שיגרו הכי הרבה פיינליסטים לתחרות הפרסום גרנות?

תחרות גרנות חושפת את מפת הפיינליסטים עם הובלה למנצ’, ליאו ברנט ובלאנקו ● וגם: יניב סנה מצטרף כשותף בחברת OMD , הנציגה הישראלית של תאגיד הפרסום הגדול בעולם, אומניקום ● אירועים ומינויים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצר, שאטרסטוק

הפערים בנתונים ומי משלם הכי הרבה: 3 גרפים על שיטת המיסוי בישראל

מחקר חדש של רשות המסים חושף פערים ביחס לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בכל הנוגע להכנסות לפי עשירונים ● ממה נובעים הפערים, איזה עשירון נושא ברוב נטל המס ומי מצליח "להתחמק" ממנו?