גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בני גנץ בישיבה ראשונה: אקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי

את הדברים אמר גנץ בישיבת הח"כים הראשונה של רשימת כחול לבן לאחר הבחירות לכנסת ה-22 ● לפיד: "נתניהו לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות. בן אדם אחד מונע הקמת ממשלת אחדות ליברלית"

בני גנץ / צילום: שלומי יוסף
בני גנץ / צילום: שלומי יוסף

סיעת כחול לבן התכנסה היום (ה') לישיבת ח"כים ראשונה אחרי הבחירות לכנסת ה-22. יו"ר הרשימה בני גנץ אמר בפתח הישיבה: "הגעתי מאזכרתו של הנשיא שמעון פרס. הכרתי אותו באופן אישי וחשבתי שהוא תמיד חשב על טובת העם ועל הדורות הבאים. ראוי שכולנו נשים את טובת העם. אחרי מערכת בחירות שנכפתה על ישראל, העם בחר אחדות ולשים את ישראל לפני הכול. כחול לבן ניצחה את הבחירות - כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר. על-פי נתוני ועדת הבחירות יש לנו 33 מנדטים, ולנתניהו אין גוש חוסם פוליטי אליו שאף ואשר בגינו גרר את כולנו לבחירות".

גנץ הוסיף בנוגע למגעים המתקדמים לממשלת אחדות, עם או ללא בנימין נתניהו והליכוד: "אזרחי רצו בממשלת אחדות אחרי הבחירות הקודמות, והם רצו אחדות גם היום. אני מתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתביא לידי ביטוי את רצון העם ואת הבטחתנו לידי הציבור. נביא לשינוי בסדרי העדיפויות ונרפא את החברה על כלל חלקיה.

"מלאכת הרכבת הממשלה החלה, ואנחנו לא ניכנע לאף תכתיב. נקשיב קשב רב לכולם. המשא-ומתן יוכוון על-ידי, ינוהל בשיקול-דעת וידרוש אורך-רוח, נחישות ועמידה על עקרונותינו הידועים. אין ולא יהיו קיצורי דרך", כך דברי יו"ר כחול לבן.

גנץ גם שלח עקיצה לכיוון נתניהו: "כדי להקים מממשלת אחדות לא באים עם בלוקים וספינים, אלא באים מתוך ממלכתיות, אחריות ורצינות". הוא סיים את נאומו ברוח חיובית: "אני מתכון לנהוג ברוח הדברים האלה ומתכוון לפעול ברוח הפתק שהנחתי בין אבני הכותל - הבא שלום עלינו ועשה שלום בתוכנו".

אחריו דיבר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שאמר: "נתניהו מנסה לגרור את המדינה למערכת בחירות שלישית. הוא לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות. בן אדם אחד מונע כרגע הקמת ממשלת אחדות ליברלית. אדם אחד. בין מה שטוב למדינה למה שטוב לאדם אחד, המדינה קודמת".

לפיד הוסיף כי נתניהו מזיק לישראל ולהקמת הממשלה: "אם נתניהו יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות. ממשלה עם כל מי שמאמין שצריך פה נישואים אזרחיים, ביטול חוק המרכולים, תחבורה בשבת. בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. ולאור מה שקורה עכשיו, ממשלה שתשנה את חוק הבחירות, כדי שאי-אפשר יהיה לגרור אותנו לבחירות כל שלושה חודשים".

יו"ר יש עתיד התייחס לבלוק הטכני שנתניהו ניסה להקים החל מאתמול (ד'): "זו המטרה של בלוק הסחטנים והקיצונים שהוא הקים אתמול. זו מטרת כל הספינים שהוא זרק לאוויר בשעות האחרונות. העם לא נתן בו אמון - הוא מנסה להחליף את העם. כמו המפ"איניקים ב-1977. העם לא רוצה אותו, הוא רוצה להחליף את העם. אסור לתת לו לגרור אותנו לעוד מערכת בחירות".

גם לפיד חזר על מטרת ממשלת האחדות עם ליברמן ובלי הליכוד: "המטרה שלנו היא להקים ממשלת אחדות ליברלית. זו המטרה שלנו. על זה הלכנו לבחירות, כדי להקים ממשלת אחדות ליברלית - עם ליברמן, עם הליכוד בלי נתניהו. עם שותפים נוספים. אדם אחד נמצא בינינו לבין הממשלה הזו. זה מה שרוצים רוב אזרחי מדינת ישראל. זה מה שהם בחרו בקלפי. זו הסיבה שאנחנו המפלגה הגדולה בישראל".

אחרי לפיד עלה לדבר משה (בוגי) יעלון, שאמר: "כחול לבן היא מפלגת שלטון, איתנה, יציבה, ערכית ולוחמת. מי שרצו לשכנע את הציבור אחרת, קיבלו תשובה בקלפי. אנחנו כאן כדי להנהיג את מדינת ישראל. גם אחרי הבחירות נתניהו פועל משיקול אחד הגובר על כל השיקולים - הימלטותו האישית מספסל הנאשמים. בגלל זה הקדים את הבחירות אחרי פרסום החשדות על-ידי היועמ"ש על עבירות שוחד הפרת אמונים ומרמה, וזה בגלל מיצוי הפרשות האחרות. זו הסיבה שנתניהו בחר אחרי אפריל לפזר את הכנסת בניגוד לנוהג - יכולנו כבר אז להקים ממשלה רחבה לאומית".

משה בוגי יעלון / צילום: שלומי יוסף, גלובס

יעלון פנה גם לחברי הליכוד וקרא להם להרחיק את נתניהו מהרשימה: "אזרחי ישראל שילמו מחיר כבד על השיתוק ועל אי-תפקוד של המדינה. נתניהו מוכן להקריב הכול, וגם אחרי הבחירות בהן הוא נכשל, הוא מעדיף להתבצר בבלפור, כי הוא רוצה לנהל משם את ענייניו הפנימיים. אני פונה לידידיי בליכוד ולמפלגות אחרות - איתו זה לא ילך. אחרי שלוש שנים של שיסוי ופגיעה בשלטון החוק, פגיעה בחופש העיתונות ופגיעה באינטרסים ביטחוניים למען עורו, הגיע הזמן שתתקנו ותגידו לו 'אתה מזיק לליכוד, מזיק למדינת ישראל. לך לטפל בענייניך, ואנחנו נמשיך מכאן'".

יעלון, שר הביטחון לשעבר, סיכם את דבריו בכך ש"מלאכת הרכבת הממשלה צריכה להיות מוטלת על גנץ, כי רק כחול לבן תקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה כפי שעולה מתוצאות הבחירות". 

מטעם נתניהו נמסר בתגובה לדברי גנץ: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי-אפשר להקים ממשלת אחדות. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו". 

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

מפגינים למען עסקה לשחרור החטופים בעזה / צילום: ציפי מנשה

המשלחת הישראלית הגיעה לקטאר והחלו שיחות מו"מ לעסקה

גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקני ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים • צה"ל תקף מחבלים ועמדות של חיזבאללה בלבנון, בנוסף למקורות הירי שביצעו שיגורים לעבר ישראל • עדכונים בולטים 

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית 'התפוצצה'"

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של הרשת ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של סופר פארם היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות ●  לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, רפורמות חלקיות בענף המזון שעסקו ביחסים בין הספקים לקמעונאים ובשקיפות מחירים הובילו לתוצאות חלקיות בלבד

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

נתן חץ, מנכ''ל אלוני חץ / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן שמציגה: שכר של 45 מיליון שקל למנהלים למרות הפסדי עתק

עליית הריבית גררה הפחתות שווי של 2.6 מיליארד שקל בנכסיה של אלוני חץ, אבל רק בחו"ל, ונתן חץ משוכנע שהענף כבר נוגע בתחתית ● למרות הפסדי העתק, הבכירים באלוני חץ נהנו משכר של מיליוני שקלים ● וכמה עלה לחץ ההימור נגד השקל? ● שלוש תובנות מדוחות אלוני חץ

מרואן עיסא. האם חוסל? / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי ה-7 באוקטובר: מי היה מרוואן עיסא?

תקיפה נרחבת בנוסיראת בשבוע שעבר נועדה לחסל את מרוואן עיסא, סגן מפקד גדודי עז א־דין אל־קסאם וכעת בחמאס בודקים האם הוא אכן חוסל ● זהו ניסיון החיסול השני שלו של עיסא, שהתחנך מגיל צעיר במוסדות שמזוהים עם האחים המוסלמים

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

זו מנהלת השקעות החדשה של אלטשולר שחם. האם השינוי בדרך?

בית ההשקעות הגדול בישראל, אלטשולר שחם, הודיע לאחרונה כי לאה פרמינגר תחליף את דני ירדני בתפקיד סמנכ"לית ההשקעות ● יש המעריכים כי הרקע של פרמינגר בתחום האלטרנטיבי עשויה ללמד על שינוי במדיניות ההשקעה באלטשולר שחם

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

ראש המל"ל לשעבר: "הלחץ של ארה"ב מקשה מאוד על השגת מטרות המלחמה"

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, משוכנע שהממשל האמריקאי לא מצליח להפנים את המשמעות הקיומית של מיטוט חמאס ● בשיחה עם גלובס הוא מדבר על חשיבות כניסת צה"ל לרפיח, ועל החזרת ההרתעה הצבאית למרות "המשקולות שביידן מציב על רגלי ישראל"

החשיפה לישראל השתלמה בפברואר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

זו שהפתיעה ואלו שאיכזבו: מאחורי המהפך בשוק הגמל בפברואר

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות רשמו תשואה חיובית יוצאת דופן בפברואר ● בכלל, שזינקה לפסגה, שמרו על חשיפה לבורסה בת"א גם ברגעי השפל - "מאמינים בשוק המקומי" ● מנהלי השקעות על הפתיחה הפושרת של חודש מרץ: "טבעי שאחרי עליות כל כך חזקות, לוקחים קצת אוויר"

יו''ר ועדת החוקה, ח''כ שמחה רוטמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המהפכה המשפטית עדיין פה: המהלך החדש של רוטמן והתגובה של נציב השופטים

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, קיים היום דיון כדי לקדם מינוי נציב תלונות הציבור על שופטים שאינו שופט בית משפט עליון בדימוס, כפי היה ב-20 השנים האחרונות ● הנציב המכהן, שופט העליון בדימוס אורי שהם: "אין פה ניגוד עניינים"

כפיר תשבי ורענן רז / צילומים: בן חכים, רועי שור

היזמים שהגיעו לסייבר ללא רקע ועומדים מאחורי אקזיט של 350 מיליון דולר

שנתיים בלבד לאחר הקמתה, אוואלור נרכשה על ידי ענקית הסייבר זיסקיילר בעבור 350 מיליון דולר ● בראיון ראשון לאחר ההכרזה, המייסדים רענן רז וכפיר תשבי מספרים על תחילת הדרך: "צחקו שלא נדע איך לאיית סייבר באנגלית", ועונים על השאלה האם יש בועה בענף

צ'אק שומר, מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט / צילום: ap, J. Scott Applewhite

החידה הגדולה של נאום צ'אק שומר: האם תם עידן התמיכה הדו־מפלגתית בישראל

הפעם האחרונה שבה ישראל נקלעה למרכזה של מחלוקת מפלגתית בארה"ב הייתה ב־1981, ומאז היא נהנית מהסכמה נדירה ● רוב היהודים נוהים זה שנים אחרי המפלגה הדמוקרטית ● השאלה הגדולה: האם הם יפנו לה עורף, או יסכימו עם ביקורתה על ישראל? והאם הם יתרמו כסף?

אירוע GTC 2024 של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

בוול סטריט עוקבים מקרוב אחר הבשורות מהאירוע השנתי של אנבידיה

ענקית השבבים מקיימת בסן חוזה את הכנס הפיזי הראשון שלה מאז הקורונה ● ההכרזות של החברה באירוע עשויות לסמן את הכיוון הבא של הבינה המלאכותית

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים