גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרופ' רות גביזון: תוצאות הבחירות מצוינות; אם תהיה ממשלת אחדות, נתניהו צריך להיות ראשון ברוטציה

כלת פרס ישראל לחקר המשפט פרסמה פוסט בפייסבוק שלה והסבירה מדוע נתניהו צריך לקבל ראשון את הובלת ממשלת האחדות ● הפוסט עורר שיח נרחב ברשת

פרופ' רות גביזון / צילום: איל יצהר, גלובס
פרופ' רות גביזון / צילום: איל יצהר, גלובס

"תוצאות הבחירות הן הטובות ביותר שאפשר היה לקוות להן. אין הכרעה. אין אופציה לממשלה צרה. חייבת להיות ממשלת אחדות מרכזית. ליכוד וכחול לבן הן המרכיבים העיקריים שלה, והשאר פתוח... תהיה רוטציה בראשות הממשלה. נתניהו צריך להיות הראשון" - כך כתבה לאחר הבחירות פרופ' רות גביזון, כלת פרס ישראל לחקר המשפט, בעמוד הפייסבוק שלה בפוסט שעורר במהלך סוף השבוע דיון ציבורי נרחב ברשת.

גביזון מסבירה כי בעיניה עדיפה המשכיות פוליטית על הנצחה של משבר פוליטי וחוקתי, וטוענת כי הציבור בחר לבלום את ניסיונותיו של נתניהו להשיג חסינות, אך עדיין רואה בו האדם המתאים ביותר לראשות הממשלה.

גביזון ספגה ביקורת על רקע הדברים, ובתגובה שפרסמה בהמשך היא כותבת: "גם כאן וגם בשיחות שונות אני שומעת הרבה כעס. עיקרו מצד אלה שלא מבינים איך אני מציעה שנתניהו יהיה ראשון ברוטציה. הן טוענים כלפיי שאני לא לוקחת בחשבון את ההיבט המוסרי וגם את הנזקים החמורים שהוא מביא לחברה ולמוסדותיה, ואף סבורים כי אם יוכל להתחיל להיות ראש ממשלה לתקופה קצובה ומוסכמת לפני רוטציה הוא לא יוותר על התפקיד ויעשה כל שביכולתו כדי לסכל את הרוטציה.

"סוף סוף נוצרת אפשרות לסיים את כהונתו הנוראה, ואני מציעה לא לעשות בה שימוש. ברגע האמת אני בעד נתניהו ולא בעד שלטון החוק, החלפת השלטון, סיום למדנים ולאיומים על מערכת המשפט. יצא מרצע מן השק?

"הרבה פחות תוקפים אותי בכך שאני מסייעת "לזרוק את נתניהו לכלבים" ולא רואה איך תפרו לו תיקים, ויחזור שלטון אלה שלא יכולים לנצח בקלפי ביושר את ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לנו ושיהיה לנו. בכך אני נותנת ניצחון לפרקליטות וכל הגופים שנוטלים למעשה את הריבונות מהעם עצמו.

"אני לא ממש מתרגשת משתי קבוצות הטענות. הן רק מדגימות לטעמי את העובדה הרעה שהשיח הפוליטי שלנו אינו ענייני וסובב סביב סיסמאות והכללות".

גביזון מסכמת את התגובה כך: "ייתכן שהתהליך הפוליטי יביא לכך שהרכבת הממשלה תוטל על גנץ, והוא יצליח להרכיב ממשלה. עם או בלי הליכוד או נתניהו. אני אתנגד נחרצות לכל ניסיון לשבש הצלחתו של מהלך כזה, בשום דרך.

"אבל בלי קשר לזהות מי שיקבל את התפקיד, אני מציעה שנושא המשפטים הפליליים יוכרע לפחות כרגע בידי המערכת הפוליטית, ולא יחכה להכרעת היועצים המשפטיים. יש דרכים חוקיות".

"הריבונות זולגת מידי האזרחים בזמן שאנחנו מתווכחים על איוש כיסאות חסרי סמכות"

הפוסט גרר שיח ער ביחס למערכת המשפט ולתיקי נתניהו. כך, למשל, גדי טאוב הגיב לגביזון וכתב: "הבעיה רותי, היא שהפרקליטות ניצחה. והיא תמשיך להתנהל ללא ביקורת (לשופט רוזן אין שום סמכות), להנהיג מדיניות מעצרים פרועה, חקירות לא הוגנות, ובעיקר להחזיק את המערכת הפוליטית כולה כפופה וכנועה. הריבונות זולגת מידי האזרחים בזמן שאנחנו מתווכחים על איוש כיסאות חסרי סמכות.

"אני מכיר במורכבות של המצב הפוליטי, אבל זה לא מקרה שצד אחד חוגג ניצחון", כותב טאוב. "הוא לא מתעניין בניצחון בדמות קואליציה, הוא כבר ניצח מפני שכבר יצר מצב של שיתוק שלא יאפשר להכפיף את הפרקליטות לביקורת, להסדיר את מעמדו של בית המשפט, או לחלץ את נבחרי הציבור מאחיזת הנלסון של הייעוץ המשפטי.

"לעניות דעתי אנחנו עוסקים בקטנות בשעה שגדולות מוטלות על הכף. אם כך יכולות המערכות האלה לעשות לראש ממשלה, איזה סיכוי לצדק יש לאזרח הקטן? צמחה לנו כאן מפלצת.

"אני לא מומחה למשפט חוקתי משווה, אבל אני מכיר את ארצות-הברית. ושם, בשביל להדיח ראש ממשלה צריך רוב של שני שליש בבית התחתון כדי לפתוח בהליך, והמשפט עצמו מתנהל בבית העליון. אצלנו, פקידים שאין עליהם שום בקרה יכולים להדיח נבחרי ציבור. זה דבר שלא יעלה על הדעת.

"אני לא מדבר על האימה הקרה שאוחזת בי נוכח זה שנתנו להם לחמוק עם פרשת רות דוד, השחיתות ברשות המסים, האחים פרניאן, הדלפות לא חוקיות, האזנות סתר בפרשת רמון, תיקי מודעין גולמי על נבחרי ציבור בנוסח ג'יי אדגר הובר: צל כבד ירד על הדמוקרטיה הישראלית. ואנחנו ממשיכים להעמיד פנים שהכל כשורה... זה ממש לא.

"בדמוקרטיה לא ייתכן שפקידים ידיחו נבחרי ציבור על דעת עצמם. ודאי וודאי שלא על תיקים נסיבתיים, מגוחכים ממש, כמו אלה שבהם נאשם נתניהו. ועוד חמור יותר: האכיפה הבררנית, והניסיון להשפיע על נבחרי ציבור.

"ועוד דבר: זה שעכשיו שליחי הפרקליטות המתחזים לכתבי משפטים מציעים לנתניהו פרישה בעבור עסקת טיעון, רק אומר שהם ממש לא חוששים להודות שהייתה כאן רדיפה פוליטית, ושאימת הציבור אינה עליהם ודעתו לא מעניינת אותם".

"הנה אני מסתכנת. לפני תוצאות האמת"

להלן הפוסט המקורי והמלא של גביזון: "הנה אני מסתכנת. לפני תוצאות האמת. מי שעוקב אחריי בסבלנות יכול לנחש ואני מצהירה: התוצאות של הבחירות הן הטובות ביותר שאפשר היה לקוות להן. אין הכרעה. אין אופציה לממשלה צרה. חייבת להיות ממשלת אחדות מרכזית. ליכוד וכחול לבן הן המרכיבים העיקריים שלה והשאר פתוח. הממשלה יכולה לקבל כל מפלגה שהם יסכימו עליה ושתסכים למצע המשותף שלהם. זה נהיה ארוך אז הנה עוד קצת: תהיה רוטציה בראשות הממשלה. נתניהו צריך להיות הראשון...

"אז הנה פירוט. בסוף הסיכום חוזר. בדרך יש שלב ההמלצות והוא היה מעניין אבל לא חשוב. ליברמן צודק. אין אופציה אמיתית שאיננה ממשלה המורכבת בבסיס משתי המפלגות הגדולות. בתנאים של שוויון ביניהן אף אחת מהן לא תתפרק מיידית. תהיה רוטציה. שאלת המפתח היא מי יתחיל.

"הליכוד כבר הבהיר את הקו שלו, והוא קו נכון ולכן הוא לא ייסוג ממנו: מי שמחליט מי עומד בראש הליכוד הוא רק הליכוד. האמירה הזו היא חלק מההיגיון של האחדות. לא מתחילים לייצר אחדות בתכתיב למפלגה להדיח את העומד בראשה.

"זה לא אומר שהתוצאות טובות לנתניהו. הן לא. אין לו גוש חוסם. אבל אני מאמינה שגם אם היה לו, הוא לא היה הולך לממשלה צרה. הוא לא ניצח בנוק אאוט עם כל השפנים והקסמים. כהונתו, שהייתה שנויה במחלוקת מהיום הראשון, מתקרבת לקיצה. השאלה היא איך, בדיוק ומתי. ועל זה יהיה חלק מהמשחק. וזה נכון וכך נכון שיהיה.

"כרגע אין לליכוד סיבה טובה לאלץ את נתניהו לפרוש. להפך. הנאמנות שלהם היא נקודת יתרון. הבחירות אומרות שציבור גדול מאוד רוצה את הליכוד, ורוצה גם את נתניהו בראשו. ציבור גדול כמו זה שבעצם התאחד מאחורי התקווה של "רק לא נתניהו" של כחול לבן הבלתי ברורה. אז נכון שהתוצאה משמרת את ההעדפות האלה. איחוי קרעים אומר שנתניהו וגנץ כשירים ולגיטימיים, אבל אף אחד מהם הוא לא הבחירה ההכרחית.

"וזה טוב. פולחן אישיות לא מתאים לדמוקרטיה מקוטבת. ובכלל לא מתאים לדמוקרטיה דינמית. חיוני מפעם לפעם להחליף את השלטון ואת המובילים שלו. גם אם הם מוכשרים מאוד. וגם אם אין נגדם חקירות פליליות.

"אז אני אגיד עוד משהו: אני מעדיפה גרעין של ממשלת ליכוד כחול לבן, כאשר המתחיל ברוטציה של ראשות הממשלה הוא דווקא בנימין נתניהו. הוא מנוסה. זה יהיה טוב להעברה מסודרת. זה יאפשר התרגלות של כולם לעבוד שוב יחד לטובת הציבור ולא להתחרות במי מהם יודע יותר טוב להשמיץ את האחר.

"התוצאות קשות לאלה שרצו מאוד ממשלת ימין צרה. אולי נתניהו, בשל העניינים המשפטיים, ובוודאי החרדים וימינה שקיוו למשוך את הממשלה עוד לכיוונים שלהם. השאלה אם יסיימו בפנים או בחוץ, ובאיזה תנאים, עדיין פתוחה.

"אסור שנחזור לתקופה של פסילה גורפת. אבל טוב מאוד שההכרעה מה הם גבולות המשחק אינה בידי מנהיג בעל בסיס צר עם עניינים אישיים, אלא בידי ציבור גדול ומגוון של אנשים. החרדים התחזקו והם המגזר הגדול במדינה. הם שחקנים פוליטיים זהירים וחכמים. אני מקווה שימצאו את הדרך הנכונה.

"העמדה של נציגי הציבור הערבי מעניינת ומעודדת אף היא. קודם כל, כבר אמרנו, הם מאוד מנוסים. וזה עניין קריטי. פוליטיקה היא מקצוע וצריך ללמוד אותו היטב כדי להצטיין בו. הם קיבלו מכה לא קטנה בבחירות אפריל. והם מדברים עכשיו בשפה הרבה יותר מתוחכמת ופרגמטית. גם הם מבינים שבסוף צריך לתת לבוחרים מענה למה שמעסיק אותם. אני מקווה שנראה פער קטן יותר בין הנציגים לבין העדפות הציבור שיתבטא בשיתופי פעולה בונים ועמוקים בין הרוב היהודי והציבור הערבי.

"מבחינת מערכות המשפט ושלטון החוק, התוצאה חיובית גם כן. אין רוב אוטומטי לצעדים שנויים במחלוקת שיגבילו עוד את מערכת הבלמים והאיזונים. אבל הקולות שסבורים כי בידי המערכות האלה יש יותר מדי כוח, ולעתים הן עושות בו שימוש לרעה, חזקים, ומבססים קריאה שלא תיעלם לבדק בית רציני גם במערכות האלה.

"זהיר וענייני ולא כפוף לאינטרסים אישיים - אבל גם לא נותן הגנה גורפת ולא עניינית לכל פרטי ההסדר הקיים. המאבק על מינויים יימשך. וחיוני יהיה ליצור מחדש מערכת נורמטיבית ועל-מפלגתית שתבסס הסכמה ואמון בעניינים הקריטיים האלה. זה תהליך ארוך. והוא חייב להתחיל עכשיו.

"ולכן גם בעניינים המשפטיים של נתניהו המערכת הפוליטית צריכה לפעול בתבונה. הציבור לא קבע שעל נתניהו ללכת. הוא רק קבע שהוא לא יוכל לרתום את כל מכונת השלטון לצרכיו. וזה טוב מאוד.

"משפטית, אי אפשר לפסול אותו כמנהיג אחרי הבחירות. המערכת הפוליטית צריכה להגיע להסדר. ההסדר צריך להיות פוליטי בעיקרו. וטוב שהיא תהיה חופשית גם להציע הסדרים שיאפשרו יציבות ולא בהכרח מיצוי הדין לאלתר עם נתניהו. החוק הקיים כידוע מאפשר לו לקבל חסינות. החוק מאפשר לו גם לכהן בזמן ניהול משפטים נגדו. הייתי משאירה למערכת הפוליטית את הכוח להחליט איך לפעול בנושא הרגיש הזה. זה לא עניין שהוא רק משפטי-מקצועי, וחיוני לא להציג אותו כאילו עליו יקום וייפול שלטון החוק.

"אז כן. הבוחרים עשו את שלהם בצורה ברורה. עכשיו האתגר הוא של הפוליטיקאים. אני מאחלת להם שיצליחו. גם להרכיב ממשלה יציבה. וגם לארגן לנו מערכת שלא תאפשר שנגיע למשבר חוקתי כמו זה שהביא עלינו את הבחירות האחרונות. יש הרבה עבודה. אז קדימה.

"נהיה ארוך כרגיל. אז למי שקצר רוח הנה שוב הסיכום המעשי. בתנאים הנוכחיים התוצאות טובות למדינה. זה ממש לא מהפך אבל יש בו תקווה להתחדשות. צריכים ממשלת אחדות מבוססת על הליכוד וכחול לבן. וכל מי שיסכים עם קווי היסוד של ממשלתם.

"טוב שתהיה רוטציה. נתניהו צריך להתחיל. עדיפה המשכיות פוליטית על הנצחה של משבר פוליטי וחוקתי. כבר יותר מדי זמן אין לנו ממשלה מתפקדת עם מנדט ברור מהציבור. זה צריך להיפסק. בשביל זה הלכנו לבחירות".

עוד כתבות

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק