גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איזה נס: מי חגגו 20 שנות טכנולוגיה לחברה שרובה רווקים ורווקות 

וגם: עתידן הרפואה ד"ר ג'ון הלמקה מצטרף לחברת Clew של גל סלומון

 

אבי באום, שחר אפעל, מוריס וולפסון, רביב צולר ואהרון פוגל / צילום: אלירן אביטל
אבי באום, שחר אפעל, מוריס וולפסון, רביב צולר ואהרון פוגל / צילום: אלירן אביטל

סיבה נוספת לחגיגה, לצד הרמת כוסית לשנה החדשה, הייתה לחברת שירותי ה-IT נס טכנולוגיות, המציינת בימים אלה 20 שנה להיווסדה. אלפי האורחים, בהם עובדי החברה, בני ובנות זוגם, ובכירים מחברות אחרות, הגיעו אמש לאמפי פארק רעננה, למסיבה אותה הובילו אבי באום, יו"ר חילן ויו"ר נס, ושחר אפעל, מנכ"ל נס. 

וגם אורחי כבוד היום שם - לאירוע הוזמנו איש העסקים והפילנתרופ האמריקאי מוריס וולפסון, בעליה הראשונים של החברה; רביב צולר, כיום מנכ"ל כיל, ומי שנחשב כמייסד נס ושימש כמנכ"ל הראשון שלה, עד לשנת 2007; ואהרון פוגל, כיום יו"ר צים ומי שהיה היו"ר הראשון של החברה.

נס טכנולוגיות נוסדה בשנת 1999 כאשר וולפסון רכש את חברות המחשוב הישראליות - טכם, קונתהל, קומפרו, גלעד, IPEX ו-ISI, והחליט לאחדן תחת השם נס.

בתוכנית האמנותית: הופעות של נינט, נטע ברזילי, דודו אהרון, מה קשור, אמיר דדון, בניה ברבי ושפיטה, שיחד יצרו מופע שמספר את סיפורה של החברה באמצעות סרטוני סטורי ושירים. כך, סופר במהלך הערב סיפורה של החברה על גלגוליה. באום ואפעל עלו לבמה לנאום משותף, וציינו שבחברה מועסק היום מספר שווה של גברים ונשים, כ-80% מעובדי החברה הם מתחת לגיל 35, ואת מה שהוא אולי הפרט החשוב מכל - 60% מעובדי החברה הם רווקים ורווקות.

פורום עמיתי בילינסון גייס 1.4 מיליון שקל לטובת הקמת היחידה לשבץ מוחי

בשלל האירועים שנערכו השבוע, היה גם זה של פורום עמיתי בילינסון של מרכז רפואי רבין, שהתכנס במתחם "הקומה הרביעית" בתל אביב. הפעם הוקדש הערב לטובת הקמת היחידה לשבץ מוחי. פנחס (פיני) כהן, יו"ר קרן נוי ויו"ר ידידי המרכז הרפואי רבין, ואורלי מסקין מנכ"לית העמותה, קיבלו את התורמות והתורמים ואת הנהלת בית החולים: ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי, ופרופ' איתן אוריאל מנהל המחלקה לנוירולוגיה בבילינסון. בתוכנית האמנותית: הרצאה של ד"ר קרן אור חן מאוניברסיטת חיפה על האינטראקציה שבין הגוף לנפש, לצד הופעה של הסטנדאפיסט רמי ורד, שבין היתר חלק את חוויותיו מהצנתור שאביו עבר בבילינסון. 

פיני כהן בישר כי "ידידי המרכז הרפואי נרתמו, ולשמחתי הצלחנו לגייס 100% מהמשאבים הנדרשים להקמת היחידה החדשה - 1.4 מיליון שקל. יחידה שמשמעות פעילותה היא הצלת חיים 24/7". 

פרופ אוריאל הסביר כי "ביחידה יטופלו בחולים החל מהשלב האקוטי בזמן השבץ המוחי ולאחריו. במודל החדשני כל מטופל יקבל טיפול המותאם לו אישית. בין המרפאות שיפתחו במסגרת היחידה יפתחו מרפאת שבץ בצעירים ומרפאה למחלות כלי דם קטנים במוח. מטרת היחידה למנוע שבץ מוחי נוסף על ידי מעקב אחר מטופלים ששוחררו מאשפוז וכאלה המופנים מהקהילה, לאיזון גורמי הסיכון ולהתאמת מניעה משנית לשבץ", הוא אמר.

לדברי ד"ר וירטהיים "הערב הוקדש להקמת היחידה שתהיה חלק מהמחלקה לנוירולוגיה בבילינסון. המחלקה עברה בשנים האחרונות מהפך של ממש בזכות מנהל המחלקה לנוירולוגיה, פרופ' איתן אוריאל, ששם דגש על הצבת המטופל במרכז ועל מצוינות מחקרית ורפואית. המחלקה נמצאת ברמה אחת עם המרכזים המובילים בעולם וזוכה להכרה בינלאומית".

בתורמים ובחוגגים היו: אברהם קוזניצקי, בעל השליטה ויו"ר מנרב אחזקות; פרופ' ליאוניד אידלמן; איש העסקים חיים הורביץ; רו"ח ניר זיכלינסקי ושלי זיכלינסקי, מנכ"לית איגוד הדירקטורים; עו"ד דניאל פסרמן; נאוה ברק ושלום זינגר; רו"ח ראובן שיף; עו"ד יהודה רוה ותמי רוה, יו"רית חברת החדשות; אלוף במיל' גיורא רום; עו"ד פיני רובין; גלית פרבר-שרצקי; ורבים אחרים.

עו"ד פיני רובין וגיורא רום  / צילום: ניר עמוסעו"ד דניאל פסרמן, פיני כהן, ניר ושלי זיכלינסקי / צילום: ניר עמוסחיים הורביץ וד"ר איתן וירטהיים / צילום: ניר עמוס

עתידן הרפואה ד"ר ג'ון הלמקה מצטרף לחברת Clew של גל סלומון

חברת המידע הרפואי Clew, שהקים גל סלומון, לשעבר שותף בפיטנגו, הודיעה על גיוסו של ד"ר ג'ון הלמקה, הנחשב ל"גורו הבריאות הדיגיטלית" ולעתידן השפעת הטכנולוגיה על העולם הרפואי, כחבר הוועדה המדעית של קלו.

Clew פיתחה מערכת בינה מלאכותית לשם התראה על התדרדרות חולים בחדרי מיון וטיפול נמרץ. בחזונה לטווח הרחוק יותר, היא מעוניינת גם להפוך "למרכז הבקרה" של בית החולים, בו יאסף מידע מכל המחלקות באופן שיאפשר ניצול מוצלח יותר של משאבים, קיצור זמני המתנה, התראה על עומסים שהולכים ונבנים ועוד.

כיום, משמש הלמקה, בין היתר, כמנהל המרכז לחקר טכנולוגיות ודירקטור במרכז הרפואי "בית ישראל" בניו יורק, כפרופ' לחדשנות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הארוורד, וכיועץ לממשלות בעולם בנושא בריאות דיגיטלית. נוסף על כך הוא כותב בלוג בתחום חזון הטכנולוגיה בעולמות הבריאות.

לדברי סלומון "זו זכות גדולה והבעת אמון משמעותית עבורנו לצרף לוועדת המייעצת של Clew מוביל דעה בשיעור הקומה של ד"ר הלמקה, שנחשב לגורו עולמי בתחומי הבריאות והרפואה הדיגיטלית בפרט. לוועדה המייעצת שלנו יש תפקיד מכריע בעיצוב החזון והטכנולוגיה של החברה".

ד"ר הלמקה מסר כי "כמות ואיכות המידע הרפואי שנאסף מחולים צומחות באופן אקספוננציאלי. אני גאה להצטרף לוועדה המדעית של Clew אשר הופכת את המידע הזה לידע רפואי מעשי בכלים מתוחכמים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה".

עוד כתבות

''ספגטי'' טונה. כחולת סנפיר מיוון / צילום: אסף קרלה

אחת המסעדות הטובות בישראל שינתה גישה בגלל המלחמה - ובינתיים, זה כנראה משתלם

מסעדת העילית היפנית איי, שאיבדה טבח בנובה, נסגרה לכמה חודשים ● היא נפתחה מחדש נגישה יותר, תוך שמירה על עומק הטעמים והייחודיות

''גרניקה'' של פיקאסו, דוגמה לביקורת בדיעבד / צילום: ap, Manu Fernandez

החוקרים שמגלים: איזה תפקיד יש לתרבות במלחמה

ממוזיקה ואופנה ועד שירה ואמנות פלסטית, התרבות הישראלית בחצי השנה האחרונה מתכנסת בתוך עצמה ● חוקרים שדיברנו איתם מתעקשים שבניגוד לאימרה על מוזות בזמן מלחמה, הן לא שותקות, אבל גם לא ביקורתיות ● מה תפקיד האופנה בתיעוד, ומה אפשר ללמוד מסיפורם של משורר אנגלי והציור "גרניקה" על המשמעות שיצירות עשויות לקבל בעתיד?

עמית גוטליב / צילום: ענבל מרמרי

"לא צריך להתנצל על זה שאני מרוויח": היו"ר החדש של ארגון הקבלנים בתל אביב בראיון

לתפקיד יו"ר איגוד הקבלנים בתל אביב נכנס עמית גוטליב בתקופה של משבר חמור בענף הבנייה, עם מחסור בכוח אדם וחרם על יבוא מטורקיה ● "אחי ואני באנו לאתר לעשות שפכטל בעצמנו כדי לסיים את הפרויקטים בזמן"

היישוב עלי ביהודה ושומרון / צילום: מיכאל יעקובסון

לראשונה: בג"ץ חייב את המשטרה לחקור בנייה לא חוקית ביו"ש

בג"ץ קבע כי על משטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית בגין בנייה לא חוקית במאחז היובל, שנמצא ביישוב עלי ● ההכרעה בעתירה, שהוגשה על־ידי תנועת "שלום עכשיו", נדחתה מאז 2018, עקב הצהרת המדינה כי תוקם יחידת אכיפה ייעודית שתחקור חשדות לבנייה לא חוקית - שהקמתה בסוף בוטלה

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

ברוכים הבאים

להתעורר מול חיזבאללה: הכפר הבדואי שתושביו לא מוכנים לנטוש

בתחילת המלחמה פונו אנשי ערב אל-עראמשה מבתיהם, אך הקשיים הכלכליים והמנטליים גרמו להם לחזור לכפר, הסמוך לגבול לבנון ● הפחד אמנם קיים, אך מבחינתם אין אפשרות אחרת: "הגענו למצב שבו למשפחות אין כסף לקנות גלידה לילדים שלהן. כמה אפשר לשבת במלון?"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

רגע לפני שבת: עימות פומבי בין שרי האוצר והביטחון על התקציב ורכש מטוסי F-15

שר האוצר פנה למזכיר הממשלה בבקשה להביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה שתקים באופן מיידי את הוועדה הציבורית לבחינת צרכי בניין הכח ותקציב הביטחון שמתעכבת מזה חודשים ● "העיכוב בהקמת הוועדה מביא לעיכוב ברכש חשוב להתעצמות צה״ל" ● גלנט: קיימת תפיסה ישראלי שגוייה לפיה ניתן לספק יותר ביטחון בפחות כסף כנגד צרכים הולכים וגוברים

מטוס הריגול הבריטי ''Shadow R1'' / צילום: צילום מאתר חיל האוויר הבריטי

דיווח: מטוסי ריגול בריטיים אספו 1,000 שעות של צילום ברצועת עזה

לפי הפרסום באתר Declassified UK, במהלך גיחות האיסוף של חיל האוויר נאספו עד 1,000 שעות של צילומים מאז חודש דצמבר, ואלו נמשכות גם בימים האחרונים ● בין 132 החטופים שנמצאים בשבי חמאס מאז ה־7 יש שני אזרחים בריטים, והמשימות נובעות גם מהצורך לאתר אותם

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

נתניהו על עצירת משלוחי הנשק מארה"ב: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד • כמה כלי טיס של חיזבאללה יורטו אחרי שורה של אזעקות בגליל העליון והמערבי: נזק נגרם לבית בשלומי • הבית הלבן מבהיר אחרי ביטול משלוח הנשק: עדיין תומכים במיטוט חמאס - אבל מתנגדים למבצע נרחב ברפיח, ישראל תצטרך לקבל את ההחלטה • כל העדכונים

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות

קיבוץ בארי אחרי הטבח. ''לתעד כשאנחנו עדיין בתוך האירוע'' / צילום: מיטל שטדלר

"יש ערך לכל חומר שנאסף, גם לעדויות ממצלמות הגוף של מחבלי הנוח'בה"

ד"ר רוני מיקל־אריאלי, היסטוריונית שמתמחה בשואה וברצח עם, הבינה היטב את חשיבות התיעוד מיד לאחר 7 באוקטובר, והביאה להקמת הפורום למובילי יוזמות תיעוד במלחמה ● לדבריה "מכחישים יהיו, לא משנה מה נעשה. התיעוד יאפשר לספר את הסיפור שלנו"

צילום: איל יצהר

38 שופטים חדשים נבחרו לבתי משפט השלום. הרשימה המלאה

הוועדה לבחירת שופטים מינתה היום 38 שופטים חדשים לבתי משפט השלום בתל אביב ובמחוז מרכז, בהם עורכי דין מהמגזר הפרטי בתחום האזרחי והפלילי, פרקליטים ורשמים בכירים ● מחצית מהשופטים החדשים - נשים

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה / צילום: Associated Press, Vahid Salemi

עם למעלה מ-30 אלף חיילים: האיום החדש של איראן על ישראל

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, התייחס לסוגיה של פעילות ימית באגן הים התיכון, לצורך הידוק ההתקפה על ישראל ● זוהי לא הפעם הראשונה שמתייחסים באיראן לסוגיה זו, ולפני חודשים ספורים הוקם בסיג' ימי, משמר מתנדבים שיכלול לפי טהרן כ־55 אלף איש על כ־33 אלף כלים

מכונית הסופר–מיני ההיברידית MG3 / צילום: יח''צ

חסכונית וזולה: המכונית שעשויה לטלטל את השוק תגיע בקרוב לישראל

מכונית הסופר־מיני ההיברידית MG3 של קבוצת SAIC הסינית, שנחשבת ההיברידית "המלאה" הזולה באירופה, צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה ● דלק מוטורס השיקה השבוע קרוס־אובר חשמלי חדש של NIO ● וגם: יצרנית הרכב הסינית GAC חוזרת לישראל ● השבוע בענף הרכב

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red

ישראל מנעה מארדואן מרחב הכחשה, וטורקיה נסוגה מההקלות בסחר - בינתיים

משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל - אך הפרסומים בתקשורת הישראלית וההודעה החריפה של שר החוץ ישראל כ"ץ בנושא שברו את הכלים 

ערן כהן, מנכ''ל אלסטום ישראל / צילום: אלסטום

מנכ"ל אלסטום בישראל לא חושב שצפויה בריחת משקיעים: "הפן הכלכלי קובע"

ערן כהן, מנכ"ל אלסטום ישראל, תאגיד התשתיות הצרפתי, מסביר כי פעילות החברות הזרות לא נפגעה, למרות המלחמה: "מה שמוביל זה האינטרס העסקי" ● בראיון לגלובס הוא מתייחס לראשונה לטענות על עיכוב בקו האדום ולעזיבת החברה הספרדית שבנתה את הרכבת הקלה בירושלים

הפגנה פרו־פלסטינית בטריניטי קולג' בדבלין, ביום שבת האחרון / צילום: Reuters, Mostafa Darwish

האוניברסיטה היוקרתית באירלנד שנכנעה למפגינים הפרו־פלסטינים

התקשורת בבריטניה דיווחה כי טריניטי קולג', המוסד האקדמי היוקרתי ביותר באירלנד, הודיע שיסיט השקעות מישראל, בתום משא ומתן עם מוחים פרו־פלסטיניים בקמפוס ● המפגינים השתלטו על הכניסה למכללה, המהווה אטרקציה תיירותית, ומנעו כניסה של תיירים ומבקרים לאתר

הפגנה בירושלים נגד הקו הירוק / צילום: ap, Matt Rourke

התפרעויות נגד הקו הירוק: נזק של מאות מיליוני שקלים וחצי שנה עיכוב

בשבוע שעבר הוצתה מכונת קידוח בפרויקט ההקמה של הרכבת הקלה בבירה ● גורמים המעורבים בפרויקט חושדים כי היא הוצתה על ידי קומץ חרדים שמתנגדים להקמת הקו, וזה לא המקרה הראשון

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

חדשות טובות לענף הבנייה: טורקיה אישרה לחדש אספקות לישראל

בזמן שבישראל משרד החוץ ומשרד הכלכלה פועלים בקדחתנות בימים האחרונים כדי להפסיק את התלות הישראלית ביבוא מטורקיה גם בטווח הארוך, משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל