גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המיליארדר היהודי מחו"ל, תביעת הגירושים בארץ והקרב על המזונות

מאבק לא שגרתי התגלגל לפתחו של ביה"ד הרבני בירושלים: מיליארדר יהודי מחו"ל פתח נגד רעייתו בנפרד הליך גירושים בארץ ● לטענת האישה, המהלך נועד להביא להפחתה במזונות בגובה 40 אלף אירו בחודש, שבהם חויב הבעל בבימ"ש אזרחי בחו"ל

פסיקת מזונות / צילום: shutterstock
פסיקת מזונות / צילום: shutterstock

האם מיליארדר יהודי יצליח להתגרש מאשתו בנפרד בישראל, זאת על אף שהשניים לא התגוררו בארץ לאורך כ-30 שנות נישואיהם? השאלה הגיעה לבית הדין הרבני בירושלים, לאחר שאחד היהודים העשירים בעולם הגיש לבית הדין תביעה שבה ביקש לחייב את אשתו להתגרש ממנו, בטענה כי היא בוגדת בו. נגד האישה אף הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ לשנה, לבקשת הבעל.

מנגד, האישה מבקשת מבית הדין לדחות את תביעת הגירושים ולקבוע כי יש לנהל את ההליכים במדינה שבה מתגוררים בני הזוג לשעבר. לטענתה, מדובר בניסיון לכפות עליה גירושים בארץ, כדי לבטל את חיוב המזונות שהטיל על בעלה בית משפט אזרחי במקום מגוריהם בחו"ל.

רכוש במאות מיליוני אירו

סיפור הגירושים חוצה היבשות מתחיל בשלהי שנות ה-80, אז נישאו בני הזוג בנישואים אזרחיים, ובהמשך בנישואים כדת משה וישראל במדינה שבה התגוררו. בשנות נישואיהם התגוררו בני הזוג בחו"ל והרבו לבקר  בישראל. לשניים יש מספר ילדים, בגירים וקטינים.

הבעל הוא אחד מעשירי עולם, והונו מוערך במעל מיליארד אירו. לטענת רעייתו, הוא מחזיק בישראל נכסים בשווי מאות מיליוני אירו. האישה הייתה אשת עסקים, שכיהנה בעבר בתפקידים בכירים במגזר הציבורי והעסקי במקום מגוריהם בחו"ל.

הזוג חי באורח חיים מפואר, ההולם את יכולתם הכלכלית. מכתבי הטענות ההדדיים שהוגשו לבית הדין הרבני עולה כי מדובר בצדדים שמחזיקים ברכוש בהיקף חריג, המוערך במעל מיליארד אירו, כאשר מאות מיליוני שקלים מתוכם מוחזקים בחברות ובנכסים בישראל. לשניים יש פנטהאוז דופלקס במרכז הארץ בשטח של כ-400 מ"ר עם בריכה, ששוויו מוערך על-ידי האישה בכ-6.5 מיליון אירו. בני הזוג נפשו בעולם, כאשר הם טסים במחלקה ראשונה ובאמצעות מטוס פרטי, ונהגו לתרום סכומי עתק לגופים ולארגונים שונים.

ערב נישואיהם חתמו הצדדים על הסכם ממון שבו נקבעה הפרדה רכושית. אולם לטענת האישה, עד מהרה הם זנחו אותו וערבבו בנכסיהם, תוך שהיא השקיעה מזמנה וממשאביה הכלכליים והאישיים כדי לקדם את הבעל ואת העסקים הרשומים על שמו.

בגידה בליל הנישואים

בשנים האחרונות חל קרע בנישואי השניים, שהגיע לבתי המשפט במקום מגורי הזוג בחו"ל, והתגלגל לאחרונה לבית הדין הרבני בירושלים בדמות תביעת גירושים שהגיש הבעל נגד האישה.

הבעל טוען, באמצעות עו"ד רמי שמאמה, כי יש לחייב את אשתו בגט, משום שלטענתו היא בגדה בו עם גבר זר, וכיום וזה זמן רב, לטענתו, היא חיה עם בת זוג בגלוי ובמוצהר. לטענת המיליארדר היהודי, מראשית הנישואים קיבעה אשתו "דפוס בלתי שגרתי של נפרדות מוחלטת לצד היעדר נאמנות", כאשר בין היתר כבר בלילה הראשון לנישואיהם בילתה את הלילה עם גבר אחר. לטענתו, לאורך השנים הוא סבל את בגידותיה לכאורה של רעייתו, זאת עד שחצתה קו אדום, שהוביל לעזיבתו את בית מגוריהם.

הבעל מציין בתביעתו כי הוא ורעייתו פרודים זה למעלה משנתיים, ובמקביל מתנהלים ביניהם הליכים משפטיים במדינת מגוריהם. לדבריו, האישה הגישה תביעות משפטיות נגדו, נגד הוריו, נגד אחיו ונגד ילדיהם המשותפים, והיא ניסתה לטפול עליו האשמות-שווא בפני הרשויות במקום מגוריהם תוך ניסיון להזיק לו.

המיליארד היהודי מבהיר בתביעתו כי הוא הגיש תביעת גירושים נגד אשתו גם בבית הדין הרבני במדינת מגוריהם. אולם לדבריו, האישה מסרבת להתגרש ומסרבת להגיע לדיון בגירושים בבית הדין בחו"ל. בתביעה מצוין כי בניגוד למצב בישראל, אין לבית הדין בחו"ל סמכות חוקית לאכוף על האישה להתדיין בפניו. כך, נטען, מעגנת האישה את הבעל.

בהמשך לכך טוען הבעל כי הוא פתח נגד רעייתו בהליכים משפטיים במקום מגוריהם בחו"ל, כדי לדון בענייני משמורת, מזונות האישה והילדים ובשאלת חלוקת המשאבים שהצטברו בחייהם המשותפים. בתביעות הרכושיות מסתמך הבעל על הסכם הממון שנחתם ביניהם וטוען להפרדה רכושית. במקביל לבקשה לחייב את האישה בגט, ביקש הבעל מבית הדין הרבני בירושלים צו עיכוב יציאה נגד האישה, ובקשתו התקבלה.

נישול האישה מכל זכויותיה

האישה - באמצעות עורכות הדין רות דיין-וולפנר וטלי סיון-להב - מבקשת מבית הדין בירושלים לבטל את צו עיכוב היציאה. לטענתה, מדובר "בסחיטה, בניסיון לכפות על האישה את תכתיביו בהליך הנישואים המתנהל ביניהם בחו"ל, ובתוך כך בניסיון להטות את בית הדין ולזכות ביתרונות דיוניים בהליכים המתנהלים בין הצדדים בבית המשפט האזרחי בחו"ל".

בבקשה לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ, כותבת האישה כי "עסקינן בבעל שהוא אחד מעשירי עולם, שהונו מוערך במעל מיליארד אירו, ומחזיק בישראל נכסים בשווי מאות מיליוני אירו, אשר עשה לו דרך קבע להתל בערכאות המשפטיות ולנסות לעשות שימוש לרעה ושלא כדין בערכאות השונות לצרכיו בחוסר תום-לב קיצוני ומובהק, שלא לעתים קרובות רואים במחוזותינו, במטרה לנשל את אשתו זה 30 שנה ואם ילדיו מכל זכויותיה".

לטענת האישה, מטרת התביעה שהגיש הבעל בישראל היא לנסות לגרום לביטול מזונותיה שבהם חויב לפני כשנה על-ידי בית המשפט האזרחי במקום מגוריהם - מעל ל-40 אלף אירו בחודש, נוסף על מימון המשכנתאות המושתות על נכסי המקרקעין המשותפים שלהם.

לטענת האישה, זה מספר שנים היא אינה עובדת ומסתמכת למחייתה על מזונות אלה. לדבריה, הבעל מבקש לקטוע את התמיכה הכלכלית שלה היא זכאית, כדי שתישאר בחוסר כל וללא יכולת להתנהל בהליכים המשפטיים מולו.

בנוסף, האישה מכחישה את טענת בעלה, שהיא אינה מתייצבת לדיונים בבית הדין הרבני בחו"ל, וכן את טענותיו שהיא בגדה ובוגדת בו. לטענתה, הבעל הוא זה שבוגד, מטייל דרך קבע, מגיע לישראל במטוסו הפרטי ואף לן בביתם בתל-אביב עם מאהבת.

לדבריה, ככל שהבעל עומד על רצונו להתגרש, היא עומדת על כך שכל זכויותיה יידונו בבית המשפט האזרחי במדינה שבה הם מתגוררים, ואין מקום לעכב את יציאתה מהארץ. לטענתה, "מדובר בטקטיקה פסולה מצד הבעל בניסיון להפעיל על האישה לחץ כבד" - ומתן צו עיכוב יציאה נגד תושבת חו"ל ניתן רק בנסיבות חריגות, ואין זה המקרה בעניינה. 

עוד כתבות

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף ● מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות ● ישראל מתגייסת

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר