גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שאיפות פרימיום: מאזדה 3 החדשה זכתה לשדרוג מרשים ביחס לדור היוצא

מאזדה 3 מתברכת בשלדה מהנה לנהיגה, בתא נוסעים איכותי, ובביצועים מכובדים • אבל תג מחיר שאפתני מציב אותה במיקום בעייתי מול ההיברידיות והקרוס-אוברים האופנתיים

 מאזדה 3 סדאן / צילום: יחצ
מאזדה 3 סדאן / צילום: יחצ

האומה היפנית מקדשת את הערך של ציות לבכירים ושמירת סולם ההירארכיה. לפיכך, כאשר החליטה הנהלת מאזדה לפני כמה שנים למצב את החברה בתור "מותג פרימיום ספורט", שמתחרותיו, הן ב.מ.וו, אאודי ושות', כל החברה נרתמה למלא את הצו העליון - ממחלקת הפיתוח והייצור ועד למחלקת השיווק והתמחור.

אובייקטיבית, זו אסטרטגיה בעייתית למותג רכב יפני שצריך להתמודד עם ענקים כמו טויוטה ויונדאי. אבל אם תתפסו בכיר של מאזדה בפינה ותנסו להסביר לו את הבעיה, הוא יחייך (במבוכה) וידקלם לכם את נתוני המבחנים הפנימיים של מאזדה.

נתונים שמראים כי קשיחות הפיתול של שלדת מאזדה 3 החדשה גבוהה מזו של אאודי A3, שרמת בידוד הרעשים והרעידות שלה טובה מזו של ב.מ.וו סדרה 1, ובכלל "נהגי המבחן נהנו לנהוג בה הרבה יותר מאשר במרצדס A קלאס". ומה עם הלקוחות? "הם ידעו להעריך מה שהם מקבלים".

וכך אנחנו מקבלים את הדור החדש של מאזדה 3, מי שהייתה "משפחתית העם" של ישראל, עם מחיר בטריטוריה של דגמי SUV מאירופה או מיפן.

חיצונית, משפחת המאזדה 3 החדשה נחלקת לשני עיצובים. לדגם ההאצ'בק יש עיצוב ייחודי ומובחן, במיוחד כשהוא מגיע בצבעים עזים. את הדגם הזה טרם בדקנו ובמקומו החליט מישהו בחברה, כנראה עם חוש הומור, לשלוח לנו את דגם הסדאן ועוד בצבע לבן.

לסדאן יש פרופורציות "פאסטבק" נמרצות וקווי מרכב מלוטשים. מי שיתעמק בפרטים יבחין בהשראה של אאודי בחרטום ובסימנים לאלפא רומיאו בעיצוב הזנב, אבל המראה הכללי שלה הוא עדיין אבולוציה נטולת סיכונים של ה-3 היוצאת.

מאזדה 3 סדאן

השינוי מתחיל בתא הנוסעים המרווח

תא הנוסעים מפצה על החסך עם מערך פיקוד שעוצב בהשראת ב.מ.וו, כולל לוח מחוונים "היברידי", שמסווה את הצג הדיגיטלי בתור שעון מהירות אנלוגי עגול. כמו אצל ב.מ.וו, יש כאן גם מסך מולטימדיה אופקי "צף" ומערך שליטה בתפריטים, שממוקם מסביב למוט ההילוכים. כל העסק עטוף בנדיבות בחומרי דיפון רכים ואיכותיים למגע, שמכסים מקומות שבהם נהגי משפחתיות רגילים לפגוש פלסטיק קשיח. בידוד הרעשים יעיל מאוד ואיכות הייצור הדוקה ומרשימה.

עם זאת, הטון הכללי שקט בניגוד בולט לאופנת ההייטק: הגרפיקה של לוח המחוונים שמרנית וכל תפריטים השליטה התקניים, שעברו הסבה לעברית, הם בגוון אפור משעמם. היינו צריכים לסנכרן את המסך עם הטלפון (אייפון בלבד) או להפעיל את מצלמת הרברס כדי להיווכח שאכן מדובר במסך צבע.

מרחב הברכיים מאחור נדיב גם למבוגרים גבוהים מהממוצע, אם כי הנוסע האמצעי מאחור יצטרך להסתגל למנהרת תמסורת גבוהה בין רגליו - תזכורת לכך שלרכב יש גם גרסאות הנעה כפולה בחו"ל. מרחב הראש סביר וכל המושבים מלפנים נוחים גם לנסיעות ארוכות. תא המטען שימושי אך חלק מהמתחרות מציעות הרבה יותר נפח.

האבזור התקני כולל כעת מערך מקיף של מערכות סיוע אקטיביות לנהיגה - שאת כולן ניתן לבטל בלחיצה על מתג אחד כמו אצל ב.מ.וו, האבזור התקני כולל גם גג חשמלי צנוע, חישוקים נאים, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד. אבל תפעול המושבים עדיין ידני, אין מערכת ניווט תקנית וריפוד הבד העמיד העלה בנו זיכרונות מעידן הליסינג.

על הכביש זוכה המאזדה 3 לנקודות זכות רבות. אמנם החברה כבר ירדה מקמפיין ה"זום זום" הביזארי, שנועד להדגיש את מחויבותה להנאה מנהיגה, אבל זו אחת ממשפחתיות ההנעה הקדמית המהנות ביותר בשוק.

ההיגוי מאוזן היטב ומאפשר שליטה מדויקת מאוד בגלגלים בעיצומה של פנייה חדה, תנודות הגוף נשלטות היטב תחת עומס של כבישים מפותלים, והעברות המשקל מהירות, זורמות וקלילות, למרות שזה לא הרכב הכי קליל בקטגוריה שלו. בקיצור, ערך מוסף לנהגים שמצפים לקבל מהמשפחתית שלהם יותר מאשר הגעה מנקודה א' לנקודה ב'.

בהתחשב ביכולות הדינמיות, נוחות הנסיעה סבירה על רוב המשטחים הטיפוסיים והיציבות הכיוונית טובה. עם זאת, מהמורות משמעתיות יחלצו תגובה די נוקשה מהמתלה האחורי ויש בקטגוריה הזו מכוניות עם כיול ידידותי יותר עבור המהמורות בישראל.

המנוע החדש נשאר בינתיים בחו"ל

מאזדה מציעה בחו"ל את ה-3 החדשה עם מנוע בנזין מהפכני, שאמור לשלב ביצועים ספורטיביים עם חיסכון מרשים בדלק ופליטה נקייה. אבל אלינו ממשיך להגיע מנוע ה-2 ליטר המוכר ונטול הטורבו, בגרסה האמריקאית שלו עם 165 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות.

זהו מנוע חלק ונעים ובידוד הרעשים המשודרג שמעדן מאוד את צליליו המכאניים המחוספסים בסל"ד גבוה. אין לנו תלונות גם לנתון של זינוק מאפס ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ועל הכביש המהיר קל מאוד לשייט למרחקים ארוכים במהירויות בלתי חוקיות בעליל.

אבל חסרה לנו קצת ה"בעיטה" המוכרת של מנועי הטורבו החזקים, ויחסית לשאיפות הספורטיביות הצליל שלו שקט ונטול דרמה. לתיבה האוטומטית יש אמנם רק שש מהירויות, אך לאורך זמן ובמגוון מצבי נהיגה היא עדיין עושה לטעמנו את מלאכתה בצורה רהוטה ונעימה יותר, משלל תיבות ה-CVT והתיבות כפולות המצמדים האופנתיות.

כצפוי, צריכת הדלק ניצבת על הצד הגבוה בסקאלה המשפחתית עם כ-12 ק"מ לליטר בתנאים ריאליים.
בשורה התחתונה, מאזדה 3 החדשה היא יצירה הנדסית ראויה להערכה. זו משפחתית מרווחת עם איכויות ייצור וגימור מעולם הפרמיום. יש גם בונוס של הנאה בנהיגה נמרצת, שאותו כבר הפסקנו אפילו לצפות ממשפחתיות בעידן הבטיחותיות והסמי-אוטונומי של ימינו. אנחנו גם לא מזלזלים בערך של מוניטין האמינות והסחירות של המותג.

אבל עם תג מחיר של 145 אלף שקל, המאזדה החדשה יוצאת לשוק שנשלט מצד אחד על ידי היברידיות ראויות, שנהנות מיתרון משמעותי של מס וצריכת דלק, ומצד שני על ידי רכבי קרוס-אובר מאובזרים, שממוצבים בימינו גבוה יותר על מטריצת הסטטוס-לשקל. בשוק הזה, ובמחיר הזה, ספק אם ה-3 תהיה הנשק הנכון ל"קאמבק" של המותג. 

חלק מהמתחרות

טויוטה קורולה היברידית

140 אלף שקל, לפני עליית המס של ינואר, עולה קורולה סדאן הייבריד החדשה בגרסת "לימיטד" המאובזרת היטב. היא מסתפקת ב-122 כ"ס ומאיצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות, אך המכונית מרווחת מאוד, מאובזרת היטב ומחזירה כ-23 קילומטרים לליטר על פי הנתון הרשמי

טויוטה קורולה היברידית / צילום: יחצ

הונדה סיוויק סדאן 1.5 טורבו

155 אלף שקל עולה סיוויק סדאן 1.5 ליטר טורבו בגרסה המאובזרת עם מערכות בטיחות מקיפות. הממדים נדיבים, בסיס גלגלים של 2.7 מ' מספק הרבה מרחב מאחור והתנהגות הכביש חדה ונמרצת. המנוע מייצר 182 כ"ס, משודך לתיבה רציפה ומאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות

הונדה סיוויק סדאן 1.5 טורבו / צילום: יחצ

סקודה אוקטביה 1.5 טורבו

עם מחיר פתיחה של 135 אלף שקל מציעה האוקטביה המחודשת ממדים חיצוניים ופנימיים מאסיביים, והחל מהשנה גם מנוע 1.5 טורבו עם 150 כ"ס, שמאיץ את המכונית מאפס ל-100 ב-8.2 שניות. הגרסה המאובזרת יותר, שמקבילה למאזדה, עולה 151 אלף

סקודה אוקטביה 1.5 טורבו/ צילום: יחצ

עוד כתבות

טרמינל 1 - צילום לפני אירוע פתיחה/ צילום: סיוון פרג'

טסים לחו"ל? טרמינל 1 בנתב"ג יהיה סגור מחר עד השעה 13:00

בעקבות תרגיל של חטיבת הביטחון בנתב"ג, בין השעות 08:00 ל-13:00 מחר כל הפעילות של טרמינל 1 תיעצר, והנוסעים יופנו להמראות מטרמינל 3

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון החדש / צילום: אביב אברמוב

איפוס הוצאות המימון הרבעוניות הקפיץ את רווחי מליסרון ברבעון השלישי ב-25%, ל-131 מיליון שקל

ענקית הקניונים נהנתה מתחילת השנה מעליית שווי של קרוב ל-400 מיליון שקל בנכסיה ● בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הציגו הקניונים האזוריים של הקבוצה גידול של 3.5%, עם פדיונות בהיקף של 5.2 מיליארד שקל ● הצומח ביותר הוא קניון רמת אביב שהציג גידול של 5.6% בפדיונות

הון שחור לא טוב לחברות סגורות / צילום: shutterstock

האם הגיע הסוף למקלטי המס - ואיך זה קשור לעומר אדם?

3 ישראלים נעצרו השבוע בחו"ל, כיוון שלא דיווחו כראוי לרשות המסים על הכנסותיהם ● במקביל נקבעו כללים חדשים במקלטי מס רבים בעולם שעלולים להבריח את החברות שהתאגדו אצלם ● המלחמה הגלובלית בכסף השחור עולה מדרגה, והפעם הרשויות לא מרפות ● האזינו 

ברני סנדרס/  צילום: רויטרס

ברני סנדרס בעימות הדמוקרטי: "אני פרו-ישראלי, אך אנו צריכים לדאוג לפלסטינים"

הסכסוך הישראלי-פלסטיני פרץ (בקצרה) לעימות הדמוקרטי אמש ● הסנאטור ברני סנדרס העלה ביוזמתו את הנושא: "שוב אין זה מספיק טוב להיות פרו-ישראלי" ● זכה בתשואות ● התקפה על הילארי קלינטון

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

היום הגורלי של ראש הממשלה נתניהו מגיע: היועמ"ש ימסור את החלטתו בתיקי נתניהו הערב ב-19:30

הערב צפוי היועמ"ש אביחי מנדלבליט להודיע על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בגין שחיתות ציבורית ● לראשונה בתולדותינו תופיע על מסמך משפטי רשמי הכותרת: מדינת ישראל נגד ראש ממשלת ישראל

בני גנץ ובנימין נתניהו בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין / צילום: חיים צח, לע"מ

המנדט של גנץ נגמר וישראל נקלעה למצב תקדימי: מה צפוי לקרות ב-21 הימים הבאים?

הודעתו של אביגדור ליברמן כי מפלגתו לא תצטרף לאף אחד מהגושים, מובילה את ישראל לראשונה למצב שבו אף מועמד לא הצליח להקים ממשלה בתום 28 ימים שקיבל מהנשיא • האם יש דרך להימנע מבחירות שלישיות?

סמסונג סאני / צילום: יחצ

ההסתדרות נערכת להחרפת המאבק בסאני; פנתה לנשיא סמסונג

לדברי ההסתדרות, המשבר בסאני, יבואנית סמסונג, נגרם נוכח גרירת הרגליים של ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה, תוך ביזוי מתמשך של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם בהסתדרות, וללא נכונות לקיום דיאלוג אמיתי ● סאני: "מחויבים למו"מ הקיבוצי"

אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו / צילום: רויטרס ואיל יצהר, גלובס

סערה בזירה הפוליטית לאחר החלטת היועמ"ש להגיש כתב אישום נגד רה"מ

פוליטיקאים וחברי כנסת מגיבים להחלטת היועמ"ש להגיש כתב אישום נגד רה"מ נתניהו בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים ● ח"כ ניצן הורוביץ: "אסור שנתניהו יכהן ולו רגע אחד נוסף. מדובר בשפל היסטורי" ● ח"כ מיקי זוהר: "עצב גדול. כואב לי על רה"מ, איזו מתנה 'נהדרת' העניקה לו המדינה על כך שנתן את מיטב שנותיו למעננו"

בני דרייפוס / צילום: כדיה לוי

"הגיע הזמן שמדינת ישראל תמסד את העיקרון של דיור בהישג יד, ולא רק כתגובה למשבר"

מנכ"ל משרד השיכון בני דרייפוס עושה בראיון ל"גלובס" חשבון נפש מקיף על התוכנית הלאומית לסיוע למחוסרי דיור • "מחיר למשתכן הוכיחה שהמדינה יכולה להשפיע אם היא רוצה"

הורים עובדים / צילום: שאטרסטוק

לא קל למצוא מקום עבודה ידידותי למשפחה באמת

הורים עובדים צריכים להסתכל מעבר לדימוי של חברה או אפילו מדיניות שמצהירה על ארגון ידידותי למשפחה

ישי דוידי / צילום: איל יצהר

קרן פימי נכנסת לביומד: רוכשת 12% ממניות חברת קמהדע תמורת כ-30 מיליון דולר

פימי רוכשת החזקות מקרן ברוש ליאון רקנאטי ויונתן האן ● העסקה נעשתה במחיר שוק המשקף לחברה שווי של כ-240 מיליון דולר

הפגנה של "המרד בהכחדה" / צילום: NOAH BROWNING, רויטרס

סערה בגרמניה: אחד ממייסדי "המרד בהכחדה" המעיט בחשיבות השואה, והתנצל

בראיון עם השבועון הגרמני "צייט" אמר רוג'ר האלאם, אחד ממקימי הארגון הגלובלי, כי השואה אינה יוצאת דופן לעומת מקרים אחרים של ג'נוסייד ● היום פרסם התנצלות על דבריו: "אני מצטער מאוד על המלים שבהן השתמשתי"

נפגעי הקורקינטים - 20 בנובמבר 2019

אתמול באיכילוב: 12 נפגעי תאונות קורקינט ואופניים חשמליים

מדי יום "גלובס" ובית החולים איכילוב מדווחים על מספר הנפגעים מתאונות שבהן מעורבים כלי רכב חשמליים: אופניים וקורקינטים

כיצד יתמודדו חברות עם השלכות האוטומציה שלהן? / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

BigPanda גייסה 50 מיליון דולר בהובלת Insight partners

את הגיוס הובילה קרן Insight partners, שהשקיעה גם בוויקס הישראלית ובטוויטר, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה Sequoia, Battery Ventures ו- Mayfield

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

נעילה מעורבת בבורסה בתל אביב: מניית טבע עלתה ב-1.3%

מדד ת"א 35 איבד 0.4%, מנגד מדד ת"א 90 עלה ב-0.1% ● נייס איבדה 1.7%, פועלים ירדה בשיעור דומה ● אלוני חץ איבדה 2.5%, דלק קידוחים איבדה כ-1%

הנשיא ריבלין ויו"ר הכנסת אדלשטיין / צילום: מיכאל דימנשטיין , לע"מ

ריבלין: "גורל חברי הכנסת לא חשוב יותר מגורל הזקנה בבית החולים"

הנשיא ראובן ריבלין מתח ביקורת קשה על הפוליטיקאים בשל כישלון ניסיונות הקמת הממשלה ● "ב-21 הימים הללו, אתם תשבו איש איש לנפשו, עם מצפונו, ותצטרכו לענות על שאלה אחת בלבד: מהי חובתי כלפי מדינת ישראל?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועהמ"ש אביחי מנדלבליט / צילומים: מארק ישראל סלם, איל יצהר, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

מדינת ישראל נגד ראש ממשלת ישראל: היועמ"ש החליט להעמיד את נתניהו לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים

בתיק 4000 (תיק וואלה-בזק) יואשם נתניהו בשוחד, בתיק 2000 (השיחות עם מו"ל ידיעות אחרונות) בקבלת טובות הנאה ובתיק 1000 (תיק המתנות) גם כן בקבלת טובות הנאה ● גם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס יואשם בניסיון למתן שוחד ● שאול ואיריס אלוביץ׳ יואשמו במתן שוחד

משרדי WeWork במנחם בגין, ת"א / צילום:  Eyal Marilus for WeWork

WeWork החלה בפיטורי עשרות עובדים בישראל

הסערה העולמית בחברה מגיעה לישראל ● היום יצאו זימונים להליכי שימוע לפני פיטורים ל-65 עובדי המטה הטכנולוגי של החברה בישראל ● מדובר בעובדים שפועלים מבניין מידטאון בתל אביב ● במקביל נשלחים מכתבי שימוע לעובדים רבים בכל העולם

קזינו באילת / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

אחרי ששוויו הוערך בעבר במיליארד דולר: קזינו לוטרקי ביוון צפוי להימכר ב-15 מיליון אירו

חברת קווינקו, המחזיקה במחצית מהשליטה בקלאב הוטל לוטרקי, צופה רווח של 5.5 מיליון אירו ממכירתה ורווח דומה ממכירת קרקע בקמבודיה

כנס חדרה לאנרגיה- שומרי הבית / צילום: ענבל בן יעקב

"התנהלות המדינה סביב אסדת לווייתן ממשיכה להיות תמוהה"

המועצות המקומית זיכרון יעקב, פרדס חנה-כרכור, עמק חפר, ג'סר א-זרקא, מגידו ועמותת "צלול" הגישו עתירה לביטול היתר הפליטה של אסדת לוויתן והן דורשות צו מניעה נגד הפעלת האסדה ● גם עמותת "שומרי הבית" פנתה לבית המשפט, ופעיליה שיבשו את נאומו של השר שטייניץ הבוקר בכנס בחדרה