גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפרלמנט הבריטי דחה ברקזיט מזורז: הליש"ט צנחה, וול סטריט ננעלה בירידות שערים

לאחר הצבעה עקרונית בעד הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, הפרלמנט דחה את תוכנית ג'ונסון לחקיקה מזורזת בנושא ● הליש"ט ירדה ב-0.7% ● המגמה בוול סטריט התהפכה עם ההצבעה, והעליות נמחקו ● הנאסד"ק ירד בכ-0.7%, S&P 500 נסוג בכ-0.3%, והדאו ג'ונס ננעל בירידה של כ-0.1% ● פייסבוק ירדה ביותר מ-3% לאחר שפורסם כי תובעים כללים מ-47 מדינות בארה"ב ישתתפו בחקירה נגד החברה בחשד שהפרה חוקי הגבלים עסקיים ● ביוג'ן זינקה בכמעט 30% לאחר שעקפה את התחזיות ודיווחה כי תגיש לאישור את המוצר לאלצהיימר ● אירופה ננעלה בעליות שערים: מדד פוטסי עלה ב-0.7%, מדד דאקס ב-0.09%, ומדד קאק 40 עלה ב-0.2%

סוחר  / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
סוחר / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

העליות שנרשמו בוול סטריט במהלך מרבית יום המסחר נמחקו לאחר שהפרלמנט הבריטי הצביע עקרונית בעד הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, אך דחה את תוכניתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לחקיקה מזורזת בנושא. הנאסד"ק ירד בכ-0.7%, S&P 500 נסוג בכ-0.3%, והדאו ג'ונס ננעל בירידה של כ-0.1%. משמעות ההצבעה היא שמועד פרישת בריטניה מהאיחוד ככל הנראה יידחה בפרק זמן לא ידוע. הליש"ט נחלשה מול הדולר בכ-0.7% לשער של 1.29 ליש"ט לדולר.

במשך רוב היום רשמו מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 עליות שערים שנתמכו על ידי שטף דוחות חיוביים לרבעון השלישי של 2019. עוד תרמה לעליות ביוג'ן שנוסף לדוחות החיוביים גם דיווחה כי תגיש לאישור את המוצר שלה לטיפול באלצהיימר וזינקה ב-30%. מנגד, מדד הנאסד"ק רשם ירידות משלב מוקדם של יום המסחר, בהובלת פייסבוק שירדה ביותר מ-3%. זאת לאחר שהתובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, הודיעה כי תובעים כללים מ-47 מדינות בארה"ב ישתתפו בחקירה נגד פייסבוק בחשד שהפרה חוקי הגבלים עסקיים.

22:15

לאחר הצבעה עקרונית בעד הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, הפרלמנט הבריטי דחה את תוכניתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לחקיקה מזורזת בנושא. משמעות ההצבעה היא שמועד פרישת בריטניה מהאיחוד ככל הנראה יידחה בפרק זמן לא ידוע. 

הליש"ט נחלשת מול הדולר בכ-0.7% ונסחרת בשער של 1.29 ליש"ט לדולר.

המדדים בוול סטריט ירדו בחדות עם ההצבעה בפרלמנט הבריטי. בשעה זו יורד מדד נאסד"ק ב-0.5%, מדד S&P500 יורד בכ-0.2%, והדאו ג'ונס רושם עלייה קלה של 0.04%.

20:35

בורסות וול סטריט נסחרות במגמה חיובית בעיקרה: דאו ג'ונס עולה ב-0.3%, S&P 500 מטפס ב-0.2% ואילו הנאסד"ק יורד ב-0.1%.

הליש"ט נחלשת ב-0.15% למול הדולר ונסחרת בשער של 1.29 דולר לליש"ט, האירו נחלש ב-0.09% ונסחר בשער של 1.11 אירו לדולר. הדולר נחלש מעט מול הין היפני ונסחר בשער של 108.5 ין לדולר.

הנפט מתחזק ב1.5% ונסחר במחיר של 54 דולר לחבית, ואילו הזהב נחלש ב-0.03% למחיר של 1,487.7 דולר לאונקיה. הכסף ממשיך אף הוא להיחלש ונסחר במחיר של 17.49 דולר לאונקיה.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים בעוד הפרלמנט הבריטי דן בהסכם הפרישה מהאיחוד האירופי שהציג ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, לקראת שתי הצבעות הצפויות הערב. בלונדון עלה מדד פוטסי 100 ב-0.7%, בפרנקפורט הוסיף מדד דאקס ב-0.09%, ובפריז רשם מדד קאק 40 עלייה של 0.2%.

18:25

תובעים כללים מ-47 מדינות בארה"ב מתכוונים לקחת חלק בחקירה נגד פייסבוק בחשד שהפרה את חוקי ההגבלים העסקיים, כך הודיעה התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס. מניית פייסבוק הגיבה לידיעה בירידה של כ-1.5%.

18:00

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות, עם עליות של עד 0.2% במדדים המובילים. 

מניית יצרנית הצעצועים הסברו צונחת ב-14% לאחר שדיווחה על תוצאות נמוכות ביחס לתחזיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי ירדו ב-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-780 מיליון דולר. הרווח הנקי ירד ל-213 מיליון דולר.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בעליות קלות. הנאסד"ק מוסיף 0.35%, S&P 500 עולה ב-0.2%, והדאו ג'ונס רושם עלייה סמלית של 0.02%.

ברקע למסחר שטף דוחות לרבעון השלישי של 2019. מניית פרוקטר אנד גמבל  שעקפה את התחזיות עולה בכ-4%. מניית מקדונלדס  שדיווחה על רווח נמוך מהצפוי מאבדת כ-3%. עוד בין החברות שעקפו את התחזיות ג'ט בלו איירווייס , UPS   ולוקהיד מרטין . לאחר סיום המסחר היום צפויים להתפרסם דוחותיהן של טקסס אינסטרומנטס  וסנאפ .

15:30

מניית חברת הביוטכנולוגיה ביוג'ן מזנקת 40% בטרום מסחר בוול סטריט לאחר שהחברה עקפה את תחזיות ההכנסות והרווח בדוחות הרבעון השלישי של 2019. עוד דיווחה החברה כי תגיש לאישור מינהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) את המוצר שלה לטיפול באלצהיימר לאחר תוצאות מוצלחות בניסויים הקליניים.

15:00

עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת ובשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.25%.

מקדונלדס  דיווחה על רווח של 2.11 דולר למניה, לעומת הצפי המוקדם של האנליסטים לרווח של 2.21 דולר. המכירות מחנויות זהות עלו ב-5.9% ברבעון השלישי, לעומת הצפי לעלייה של 5.4% בלבד. הכנסותיה של החברה ברבעון השלישי נפלו מהתחזיות והסתכמו ב-5.43 מיליארד דולר, לעומת הצפי להכנסות של 5.49 מיליארד דולר. מניית החברה יורדת ב-3% בטרום מסחר.

חברת לוקהיד מרטין  העלתה תחזיות וצופה רווח למניה ב-2019 של 21.55 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת בטווח של 20.85-21.15 דולר למניה.

קימברלי קלארק  צופה ב-2019 רווח למניה בטווח של 6.75-6.9 דולר, לעומת תחזית קודמת לרווח של 6.65-6.8 דולר למניה. הרווח למניה של החברה הסתכם ב-1.94 דולר, לעומת התחזית לרווח של 1.29 דולר למניה. ההכנסות הסתכמו ב-4.6 מיליארד דולר, מעט מעל לתחזיות.

13:50

בורסות אירופה עברו לעליות שערים. הדאקס מטפס ב-0.2%, הקאק ללא שיני מהותי, והפוטסי מטפס ב-0.3%.

מנייתה של JustEat מזנקת ב-25% ובולטת במדד יורוסטוקס 600 לאחר הצעת ההשתלטות תמורת 6.34 מיליארד דולר מצד חטיבת נכסי האינטרנט הבינלאומית של Naspres.

הבורסה בשנגחאי עלתה הבוקר ב-0.5%, שנזן טיפסה ב-0.9%, הונג קונג הוסיפה 0.2% לערכה והקוספי הוסיף 1.16%.

11:20

בורסות אירופה עברו לירידות שערים על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. מדד הדאקס מחק את העליות, הפוטסי מאבד 0.15%, והקאק יורד ב-0.5%.

הבנק השוויצי UBS  דיווח על ירידה של 16% ברווחי הרבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הבנק הסביר את הירידה ברווחיות נוכח "סביבה עסקית מאתגרת".

נוברטיס  עקפה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק לרבעון השלישי ואף העלתה את התחזית לשנה כולה.

חברת השבבים האוסטרית AMS  מזנקת במסחר לאחר שהכתה את התחזיות לרבעון. 

10:11

המסחר בבורסות אירופה נפתח ביציבות עם נטייה לעליות. מדד הדאקס הגרמני מטפס ב-0.25%, הקאק ללא שינוי מהותי, והפוטסי הבריטי מוסיף 0.1% לערכו.

באסיה המסחר מתנהל בעליות, כך שנחאי עולה ב-0.5%, הונג קונג מטפסת ב-0.4% ושנזן מטפסת ב-0.7%.

 

6:35

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות, למעט שנחאי שיורד בכ-0.1%. קוספי מזנק בכ-1%, ASX 200 עולה ב-0.3%, והנג סנג מטפס ב-0.2%. בורסת ניקיי סגורה בשל חג. 

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.9%, מדד S&P 500 עלה ב-0.7% ונשק לשיא כל הזמנים, והדאו ג'ונס הוסיף 0.2%. המסחר באירופה גם הוא ננעל בעליות. 

הרקע לעליות בשווקים הוא אופטימיות סביב שיחות הסחר. היועץ הכלכלי של טראמפ, לארי קודלו, אמר אתמול כי המכסים המתוכננים לחודש דצמבר עשויים שלא לצאת לפועל. ראש המשלחת הסינית, וסגן הנשיא, ליו הי אמר בסוף השבוע האחרון כי שני הצדדים רשמו התקדמות, וכי בייג'ינג תעבוד עם ארה"ב על מנת לענות על יתר הסעיפים במסגרת הסכם סחר. 

ממשלת בריטניה הציגה אמש בפרלמנט את הצעת החוק לפרישה מהאיחוד האירופי, ומתכוונת לקדם אותו במהירות בקריאות שנייה ושלישית כדי לאשר אותו עד יום חמישי הקרוב, בשאיפה להוציא את בריטניה מהאיחוד עד ה-31 באוקטובר, כמתוכנן. אתמול נמנעה מהממשלה האפשרות לקיים הצבעה על הפרישה, אך המתכונת שבה תתקדם כעת היא באמצעות אישור החוק. החוק כולל פסקה המייתרת את הצורך בהצבעה על הפרישה. בדרך כלל, הדיונים בקריאות שנייה ושלישית בחוקים נמשכים שבועות, אולם הממשלה הציגה לוח זמנים שאפתני הקובע דיונים היום ומחר עד חצות במטרה לאשר את החוק עד יום חמישי בערב. היום יוכלו חברי הפרלמנט לאשר או לדחות את לוח הזמנים הזה.

טבע  זינקה אמש בוול סטריט בכ-9% על רקע הדיווח הרשמי של החברה ולפיו רגע לפני המשפט באוהיו הוסכם כי החברה תשלם לפחות 20 מיליון דולר במזומן ותתרום תרופות בשווי 25 מיליון דולר. בנוסף, טבע הגיעה למתווה פשרה עקרוני ליישב את שאר התביעות הקיימות עם מדינות נוספות.

עוד כתבות

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים