גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך תעצימו את המותג שלכם באמצעות תוכן וידאו

תוכן וידאו הוא חלק מרכזי באסטרטגיית השיווק של חברות וארגונים ומציב בפניהן אתגרים כגון - התאמה לפלטפורמות מגוונות ועמידה בתוכנית עבודה שנתית ● כיצד ניתן לבצע את אלה ברמה המיטבית ולהביא לחברות ערך מוסף

תוכן וידאו הוא מהותי ליצירת מותג בארגוני B2B / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
תוכן וידאו הוא מהותי ליצירת מותג בארגוני B2B / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף VEO

בחמש השנים האחרונות עבר תוכן הווידאו טרנספורמציה גדולה, כשהתחום הופך לנדבך מרכזי באסטרטגיית השיווק והמיתוג של חברות שונות. במהלך ההטמעה של תוכן וידאו בפלטפורמות השונות, נתקלים ארגונים גדולים במספר אתגרים. כך, למשל, עלותם היקרה של ימי הפקה ארוכים ומורכבים; גם העובדה שתוכן וידאו, ותוכן בכלל, הפך להיות חוצה פלטפורמות ומחייב התאמה לכל אחת מהן בנפרד היא אתגר משמעותי. מכאן עולה השאלה: מהם הפתרונות שעומדים לארגונים שמעוניינים להעצים את המותג שלהם ולמצב אותו בסביבה העסקית בה הוא פועל ולצורך כך חייבים לייצר וידאו מגוון ולפבלש אותו בפלטפורמות השונות.

מדי נסימיאן, המייסד והמנכ"ל של חברת "סאן אינטראקטיב" ושותף בסוכנות VEO, המתמחה בבניית ויצירת אסטרטגיית תוכן וידאו עבור מותגים וחברות B2B, מסביר כי "אסטרטגיית וידאו של מותג צריכה להתחיל מתוך מסע מתוכנן, שמראש לוקח בחשבון את כל הצעדים בדרך. את VEO הקמנו במטרה לספק פתרון עבור ארגונים ליצירת והפקת תוכן ווידאו שוטף לאורך השנה. גם היום יש ארגונים שמעלים תוצרים לפלטפורמות השונות, בלי חשיבה אסטרטגית. כל מה שצולם על ידם עולה לאוויר. מטרתנו היא לעשות סדר בתחום הזה", הוא מסביר.

מספר קטן של ימי הפקה לייצור תוכן וידאו לכל השנה

אחת הבעיות שעומדת מאחורי ייצור תוכן וידאו שוטף בארגונים היא העלות הגבוהה. "יום הפקה עולה הרבה מאוד כסף, לוקח זמן, דורש המון משאבים ואז בסופו של דבר חברות יוצאות ממנו עם סרטון אחד מאוד מושקע, שמן הסתם מאבד את הרלוונטיות שלו די מהר", מסביר רודריגו גונזלס, מייסד סוכנות VEO ושותפו של נסימיאן. "החוכמה היא להפיק את יום הצילום מתוך חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך ותכנון מראש בהתאם לצרכי הארגון וליעדיו, ולמנף את תקציב המרקטינג השנתי, שבמילא משמש ליצירת תוכן לתחומים נוספים מעבר לפן השיווקי".

למגוון פתרונות קריאייטיב לארגוני B2B הקליקו כאן>>

אחד השירותים שמציעה סוכנות VEO היא חשיבה אסטרטגית בתחום הווידאו עבור ארגונים. במספר ימי צילום ובתכנון מראש, הסוכנות מסוגלת להפיק את כל תוכן הווידאו השנתי של הארגון. "אנחנו יושבים עם אנשי החברה, בונים את ה-StoryTelling (סיפור העלילה והמטרות - נ.ס.), שהכרחי בעולם התאגידי הרווי במסרים ומידע, מכינים את הקריאייטיב ואז מנצלים את ימי הצילום כדי לייצר חומר וידאו של 10-20 שעות. מהחומר הזה אפשר להפיק כ-50 תוצרים שונים, המשלבים קונספטים גרפיים ואנימטיביים, המבוססים על שפת המותג. בדרך זו הלקוח יכול להשתמש בסרטון חדש מדי שבוע", אומר גונזלס. הצילומים נערכים לרוב במשך תקופה קצרה ואז נותר לערוך את הגלם לאורך השנה על פי הצורך.

גונזלס ונסימיאן מביאים כדוגמה את חברת הטכנולוגיה נטאפ (NetApp), המתמחה במתן שירותי איחסון בענן לארגונים ולחברות גדולות. VEO מבצעת עבור החברה "תרגום" של עולם המונחים הטכני של איחסון Big Data בענן, באמצעות קטעי וידאו קצרים ופשוטים. סירטוני וידאו שנועדו לאלו שאינם מומחים, ומסייעים להם להבין את השינויים שחלו בתחום אחסנת המידע ואת הפעילות של נטאפ ותרומתה לחברות וארגונים גדולים.

"התייחסנו בסרטונים להצעת הערך של החברה - הסברנו מה זה איחסון ענן, למה זה חשוב לחברות גדולות, איך עושים את זה, כיצד זה משפר את עבודות הארגון ועוד", מסביר גונזלס.

רודריגו גונזלס וצוות VEO (מימין). להפיק יום צילום מתוך חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח / צילום: מור חטואל

לאמץ חשיבה חוצת פלטפורמות

בשנת 2005, השיקה חברת אאודי דגם נוסף של ה-A3. לכאורה מהלך שגרתי שאינו נוגע כלל לעולם הווידאו. עם זאת, במהלך חוצה פלטפורמות יוצא דופן, הצליחה החברה לייצר את אחד הקמפיינים הזכירים ביותר עד היום, The art of the heist. כחלק מהקמפיין, יצרה החברה סיפור מסגרת של מעין משחק מציאות מדומה, שבמסגרתו דגם האבטיפוס של הרכב נגנב והקהל התבקש לסייע במציאתו.

בעוד שבטלוויזיה שודרו פרסומות בנושא שקוראים לצופים לסייע באיתור הרכב, הוקם במקביל בלוג ברשת שליווה את החיפושים אחר המכונית. בנוסף, ברחובות נתלו שלטי חוצות של הקמפיין וניתנו רמזים מבוססי מיקום, בכל מיני אתרים ברשת, בפרסומות ברחוב ועוד. כך המריצו אנשים להשתתף בחיפוש הרכב. סופו של הקמפיין היה כמובן במציאת הרכב ותחילת שיווקו.

הדוגמה של הקמפיין ממחישה את הרעיון של תוכן חוצה פלטפורמות, שכן בעוד שבאינטסגרם אנשים מדברים ב"סטוריס", בלינקדאין, לצורך העניין, חוויית הווידאו שונה. כמו כן, מעבר לייחוד של סוג התוכן, לכל פלטפורמה יש את הדרישות הטכניות שלה, אורך סרטון רצוי ואפילו את המדדים השונים שגורמים לתוכן לבלוט יותר, כמו לייקים ותגובות.

בעוד שבמקרה של אאודי, מדובר בחברת B2C שמנוסה יותר בעבודה ישירות מול הלקוחות, חברות B2B מתקשות יותר בנושא - וכאן, מסבירים גונזלס ונסימיאן, נכנסות חברות כמו VEO לתמונה. "הייחוד שלנו ב-VEO הוא תשתית ארגונית, שיטות עבודה ומתודולוגיה חדשנית המאפשרות מתן שירות יעיל ומשתלם", מסביר גונזלס. "אנשי הקריאייטיב, התסריט וההפקה שלנו חושבים על התוכן בצורה חוצת פלטפורמות. הקריאייטיב לא נתפר למסך אחד, אנחנו עובדים כל הזמן לפי התבניות של הפלטפורמות השונות. אנחנו יושבים עם ארגונים, מפרקים את אסטרטגיית הווידאו שלהם לחלקים ומצמידים מטרות לכל פלטפורמה בהתאם למאפיינים שלה. כל זאת באופן שלוקח בחשבון את הצרכים של ארגוני B2B ומסייע להם ליישם את היתרונות שמגיעים מעולמות ה-B2C ומעולמות תוכן אחרים".

צוות VEO. מייצרים תוכן חוצה פלטפורמות / צילום: מור חטואל

"לתקשר את תהליך העשייה של החברה"

הדוגמאות שהוזכרו לעיל מעלות סוגיה נוספת. חברות B2C, שמורגלות לעבוד ישירות מול הלקוחות, נעזרות לשם כך בשירותיהם של משרדי פרסום. עם זאת, חברות B2B, לרוב, פחות נוטות להכיר בחשיבות של וידאו ככלי מקדם, למרות שגם בעבודה מול עסקים אחרים הוא מהותי, כפי שמציין גונזלס: "אחד הדברים שאנחנו תמיד מדגישים ללקוחות B2B, זה את החשיבות שבלתקשר את תהליך העשייה, ההתקדמות והפיתוח ללקוחות".

הוא נותן כדוגמה את חברת "לנדא דיגיטל פרינטינג", מקבוצת "לנדא" של היזם בני לנדא, העוסקת בדפוס דיגיטלי באמצעות ננוטכנולוגיה. "יצרנו עבורם שפה בווידאו, שמלווה אותם לאורך תהליך הייצור ואז לקחנו את החזון הגדול של החברה, שאומר שהדפוס משתנה, הוא כבר לא יהיה מה שהוא היה פעם, ופירקנו אותו לחתיכות קטנות", הוא מסביר, "יצרנו להם את הקונספט שנקרא Landa - printing will never be the same again ובנינו סביבו שפה גרפית אחידה לכל הסרטונים שיפובלשו לאורך השנה".

חוץ מלנדא ונטאפ, שהוזכרו קודם לכן, סוכנות VEO מנהלת תקציבי תוכן וידאו עבור שורה של ארגוני B2B וביניהם אמדוקס, אמאזון, פלייטיקה, טבע ועוד. גונזלס מספר כי בעבודה מול החברות שהוזכרו באות לידי ביטוי התובנות וההתמחות שפותחו על ידי VEO: "תאגידים, בייחוד בעולם ה-B2B, השקיעו בעבר הרבה כסף ומאמצים בהפקת וידאו אחת, שהתלווה אליה מספר קטן של תוצרים יחסית. אנחנו, כאמור, מסייעים להם להפוך את תהליך הווידאו למתמשך ורציף ולכזה שמשתמש בחומרים שהחברה מעולם לא חשבה לתקשר החוצה. פיתחנו מערכת איחסון חומרים מיוחדת שעונה לצרכי הווידאו של כל חברה - בדומה למאגרים ויזואליים אונליין, אנו מייצרים מאגר חומרי גלם שהוא ספציפי בעבור כל ארגון. כך, בכל פעם שהסטודיו שלנו צריך להשתמש בארכיון הויזואלי של הלקוח ליצירת תוכן וידאו, הכל נגיש ונוח".

איך מספרים את סיפור המותג שלכם בווידאו. לפרטים הקליקו כאן>>

"בסופו של דבר", מבקש נסימיאן להדגיש, "חברות הפקת וידאו יש באלפים וכך גם אנשים יצירתיים. לקח לנו שנתיים בערך לגרום לאנשי מרקטינג להבין מה היכולת שלנו ואיך אנו יכולים לתרום להם בייצור שפה של וידאו למותג בצורה שהיא Cost Effective ולזמן ממושך".

עוד כתבות

אפליקציית עלי אקספרס / צילום: Shutterstock, BigTunaOnline

רכישות האונליין באוגוסט: האתרים הבינלאומיים בעלייה, הישראליים בירידה

רכישות הישראלים באונליין בחודש אוגוסט הסתכמו בהיקף דומה לזה של יולי ● באתרים הישראליים נרשמה ירידה של 6%, ובאתרים הבינלאומיים נרשמה עלייה של 3% ● בתמהיל האתרים המובילים בולטת נוכחות אתרים מתחום התיירות והאירוח ● "בגזרה הבינלאומית, הטריו הסיני - עליאקספרס, שיין וטמו - שומר על ההגמוניה" ● המדד החודשי של רכישות הישראלים באונליין

מתוך ההגרלה של נגה / צילום: צילום מסך

לוטו גרסת נגה: הדרך החריגה שבה החליטו מי יזכה להתחבר לחשמל

בצל ביקוש אדיר לחיבור לרשת המתח העליון, בקבוצת נגה נאלצו לערוך הגרלה כדי לקבוע אילו פרויקטים יעברו סקירה ● שיכון ובינוי זכו ב־57% מההספק שנכנס לסקירה - כל ארבעת הפרויקטים שהגישו עברו ● אנלייט, שהגישה את ההספק הגדול ביותר, נאלצת להמתין לתורה ● בשוק מותחים ביקורת על חוסר הוגנות בהליך

בנייה / צילום: Shutterstock

200 אלף דירות בבנייה: קצב התחלות הבנייה וההיתרים בשיא, אבל סיום הפרויקטים מתעכב

נתוני הלמ"ס מלמדים על קצב התחלות בנייה גבוה במיוחד: ב-12 החודשים האחרונים עד ליוני האחרון החלו להקים 77 אלף דירות ● בירושלים ובת"א נוספו בשנים האחרונות דירות בהיקף של ערים גדולות ● עם זאת, ענף הבנייה בישראל תקוע בין נתונים מרשימים של התחלות - לבין מספר גדל והולך של דירות שמצויות בפיגורים במהלך בנייתן

מערכת הלייזר ''מגן אור'' שתיקרא מעתה ''אור איתן'', על שמו של סרן איתן אוסטר ז''ל שנפל בלבנון / צילום: דובר צה''ל

כל יירוט יעלה דולרים בודדים: הושלמו הניסויים בקרן הלייזר

המערכת השלימה את סדרת הניסויים בטרם העברת המערכת לצה"ל, ונמסר כי היא הוכיחה את יעילותה מול טילים, רקטות ופגזי מרגמה ● המערכת תיקרא "אור איתן", על שמו של סרן איתן אוסטר ז"ל שנפל בלבנון

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: ap, Jacquelyn Martin

תשעה חודשים של ציפייה: האירוע שכל הכלכלה העולמית מחכה לו מגיע

בשוק מעריכים בהסתברות של 96% שהפד יוריד את הריבית הערב ב-0.25% - לראשונה השנה ואחרי חמש החלטות רצופות ללא שינוי ● ב-CNBC סימנו מספר מניות שצפויות להרוויח מהורדת הריבית המסתמנת

זוהר לוי, מנכ''ל אמפא / צילום: תמר מצפי

מעל מיליארד וחצי שקל: אמפא השלימה גיוס חוב ענק

החברה, שהונפקה לפני כחודשיים ופועלת בתחום הנדל"ן המניב והמימון, גייסה סדרת אג"ח בהיקף כולל של 1.75 מיליארד שקל ● החברה מתכננת להשתמש בכספים לפירעון הלוואות שנטלה, תוך חיסכון ניכר בעלויות המימון

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות בבורסה בתל אביב; טאואר וקמטק מתחזקות, הביטחוניות נופלות

מדד ת"א 35 עולה בכ-0.7% ● ירידות חדות בת"א נרשמו אתמול על רקע "נאום ספרטה" והתמרון בעזה, בהובלת מדדי הביטוח והפיננסים ● הפדרל ריזרב הוריד אמש את הריבית בארה"ב לרמה של 4.25%, תוך שהוא צופה שתי הורדות נוספות עד סוף השנה ● השקל נחלש מול הדולר ומחירי הנפט ירדו לאחר ימים רצופים של עליות ● וגם: האם הורדת הריבית עלולה דווקא להגדיל את הסיכון בשוק המניות?

פצצת MPR - 500 חודרת קירות בטון של אלביט / צילום: אלביט מערכות

"היינו צריכים מניות בשווי מיליארד שקל": למה הבורסה חיכתה שנתיים להשקת מדד ביטחוני?

מדד חדש שיושק בנובמבר יכלול כמה מהכוכבות הגדולות של הסקטור הביטחוני בבורסה בת"א - אלביט, נקסט ויז'ן וארית, שהניבו תשואה של מאות אחוזים ● בבורסה טוענים כי לא איחרו את הרכבת: "זה לא מדד ליום או יומיים. התפקיד שלו הוא לייצר מכשיר פיננסי בר־מעקב"

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ ויו''ר ה־SEC פול אטקינס / צילום: Reuters, Kevin Lamarque

טראמפ רוצה לבטל את הדיווחים הרבעוניים. וול סטריט לא תיתן לו

נשיא ארה"ב קרא השבוע לבטל את הדוחות הכספיים הרבעוניים וטען: "פעם בשישה חודשים זה אמור להספיק". ברשות ני"ע החלו לקדם את השינוי ● אלא שירידה בדיווחים עלולה להוביל לתנודתיות במחירי המניות וייתכן שחברות ימשיכו בתדירות הנוכחית כדי לזכות באמון השוק

בית הדין הרבני / צילום: Shutterstock

בית הדין הרבני באמירה תקדימית: ניתן לחייב בעל במזונות אישה גם לאחר הגירושים

באמירה יוצאת דופן, בית הדין הרבני ציין כי במקרה בו יוגש הליך גירושים חדש המבוסס על עילה, קיימת אסמכתא הלכתית להמשך חיוב הבעל במזונות אישה גם לאחר הגירושים, עד לקבלת חלקה ברכוש 

דן להב (מימין) ועומר נבו, מייסדי Irregular / צילום: בן חכים

הסטארט-אפ הישראלי שמגן על ChatGPT נחשף

חברת הסייבר Irregular מודיעה על גיוס של 80 מיליון דולר בהובלה משותפת של קרן ההון סיכון סקויה, אחת המשקיעות הפעילות בשנים האחרונות בהייטק הישראלי, ושל קרן רד פוינט ● לפי החברה, המערכת מאפשרת לספקיות מודלי השפה להעריך את סיכוני הסייבר במודלים עוד לפני השקתם לתעשייה

האם הורדת הריבית תכניס כסף חדש לוול סטריט? / צילום: Shutterstock

ההיסטוריה מלמדת: לא תמיד השווקים עולים אחרי הורדות ריבית

וול סטריט מחכה להורדות ריבית מתחילת השנה, אבל ההיסטוריה מלמדת שלא תמיד הקלה מוניטרית משמעותה עליות בבורסה, במיוחד בטווח הקצר ● בזמן שבשוק מצפים שטריליוני דולרים יזרמו מהקרנות הכספיות לשוק המניות, יש מי שמצננים את ההתלהבות: "הכסף הזה לא יזוז"

הפגנה פרו־פלסטינית ברומא / צילום: Reuters, Anadolu

האשמת ישראל הפכה למנוף עולמי לרווח פוליטי והסחת דעת מצרות פנימיות

כמעט "שנתיים של חקירה מדוקדקת" היו נחוצות כדי להחיל על ישראל 4 קטגוריות של רצח עם ● חוקרי האו"ם מייחסים זאת להכרזת נתניהו מ־7 באוקטובר על עונשה הצפוי של "עיר הרשע" ● הם שוללים מישראל רמז של שעת חסד ומסתמכים על תרגום עברי לא מדויק

שלומי ויוסי אמיר, בעלי השליטה ברשת שופרסל / צילום: יונתן בלום

פעם שנייה תוך שנה: שופרסל תיקנס ב-2 מיליון שקל. האם זה מספיק?

הרשות להגנת הצרכן מטילה את הקנס על שופרסל בגין אי-הצגת מחיר והטעיה במחיר המוצר בקופה ● קנסות דומים הוטלו על יוחננוף, קרפור ורמי לוי, אך לא בטוח שהם מצליחים לייצר הרתעה ● הממונה על הרשות להגנת הצרכן: "הכול שיקול כלכלי. אם היו מקבלים קנס של 100 מיליון שקל, היו מעסיקים מאה אנשים שיסמנו מחירים ומשלמים בהתאם"

אמיר ירון וג'רום פאוול / צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ישראל בדרך לפער ריביות היסטורי מול ארה"ב: כך זה ישפיע על המשק

בצל חוסר הוודאות הביטחונית ורמת האינפלציה, ישראל מתקשה להצטרף למגמה הגלובלית של הורדות הריבית - ועפ"י ההערכות, לאחר הורדת ריבית הפד אתמול, הפער ביחס לארה"ב צפוי להתרחב אף יותר בהמשך השנה ● ההשלכות עשויות להיות דרמטיות: מהשקל ועד לאג"ח ונוטלי המשכנתאות

שי פולונסקי (מימין) ומיקי זיסמן / צילום: יח''צ

יזמי הנדל"ן שיש להם מלאי של 3 מיליארד שקל בת"א

ברקע המציאות המורכבת של ענף הנדל"ן, שני המייסדים של חברת ההתחדשות העירונית בולווארד־ג'נסיס, מיקי זיסמן ושי פולונסקי, ממשיכים להאמין בתל אביב ● לאחרונה חתמו על הסכם עם חברת העיר הלבנה, נהנים לבנות ברובעים 3 ו־4 ולא חוששים משדה דב בתור תחרות

אילוסטרציה: Shutterstock

עלייה בהשמנה, בשימוש בתרופות נוגדות דיכאון וברעב אצל ילדים: דוח מדדי האיכות ברפואת קהילה

דוח מדדי האיכות ברפואת קהילה ל-2024: המצב הסוציו-אקונומי והשיוך המגזרי ממשיכים ליצור פערים גבוהים בבריאות הציבור ● הפערים מתבטאים בין היתר ברזון של הילדים בשכבות החלשות ובפערים באיזון הסוכרת ● הציבור נראה חרד יותר ומדוכא יותר

ערן זינמן ורועי מן, מייסדים ומנכ''לים משותפים של מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס

לאחר שאיבדה 31% משוויה, מאנדיי תרכוש מניות של עצמה ב-870 מיליון דולר

הרכישה נועדה להצביע על אמון הדירקטוריון וההנהלה בכיוון החברה ולאותת לשוק שבחברה מאמינים שמחיר המניה מוערך בחסר ● החברה עורכת היום מפגש עם משקיעים בניו יורק, בו היא צפויה לספק מידע על החזון לעתיד על רקע ה-AI, על האסטרטגיה ועל יעדיה הפיננסיים

אוניברסיטת תל אביב / צילום: Shutterstock

שתי אוניברסיטאות ישראליות בצמרת הדירוג הבינלאומי הנחשב

אוניברסיטת תל אביב נכנסה זו השנה השנייה ברציפות למדד היזמות היוקרתי של PitchBook ומדורגת שוב במקום השביעי בעולם, ובמקום הראשון מחוץ לארה"ב ● הטכניון נכנס לראשונה לעשירייה הפותחת עם יותר מ־1,300 יזמים וגיוסים של כ־43 מיליארד דולר גיוסים ● ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לארה"ב עם שני מוסדות בצמרת

גיא ברנשטיין, מנכ''ל פורמולה / צילום: יח''צ

נמוך מהציפיות: פורמולה חתכה את מחיר מניית מיכפל בהנפקה כדי לעמוד ביעד הגיוס

אחרי סדרת אקזיטים מרשימים, חברת התוכנה פורמולה בניהולו של גיא ברנשטיין נאלצה לדלל את עצמה כדי לעמוד בגודל הגיוס בהנפקת מיכפל שהושלמה הלילה ● מיכפל גייסה 300 מיליון שקל, בדיוק כפי שתכננה לגייס, אך שווייה ירד ל-770 מיליון שקל (לפני הכסף), חלף תכנון מקורי לשווי של 900 מיליון שקל