גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איך מניית אמזון מוסיפה להתחזק וכמה היא מצליחה מחוץ לארה"ב

אמזון פספסה את תחזיות השוק, הרווח ירד ביחס לרבעון המקביל, היא פרסמה תחזית פסימית יחסית לעונת החגים, ולקינוח הפסידה למיקרוסופט במכרז של הפנטגון על שירותי ענן לעשור הקרוב ● אז למה אפילו בחודש כזה המניה שלה הוסיפה להתחזק? ● איך היא עושה זאת, האם מכפיל הרווח שלה גדול מההזדמנות, וכמה היא מצליחה מחוץ לארה"ב?

סניף של אמזון בפולין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
סניף של אמזון בפולין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אנחנו רגילות ורגילים שהשוק האמריקאי מעניש קשות חברות שלא עומדות בתחזיות. בהקשר זה ימי המסחר האחרונים במניית אמזון  היו לא פחות ממדהימים - החברה פספסה את תחזיות השוק, הרווח הנקי ירד ביחס לרבעון המקביל, היא פרסמה תחזית פסימית יחסית לעונת החגים, היא הפסידה למיקרוסופט במכרז של הפנטגון על שירותי ענן לעשור הקרוב והמניה אמנם זיגזגה לרגע, אבל בכל זאת סגרה את החודש האחרון בעלייה מ-1,740 דולר למניה ל-1,761 דולר למניה.

מסע דיג שמתחיל בקליק אחד

המוטיבציה של אמזון היא לדוג אותנו, גרסה מודרנית של Hotel California. אפשר לצאת מתי שרוצים, אבל אי אפשר אף פעם לעזוב. ה-One click נתן לאמזון יתרון פסיכולוגי משמעותי על כל חוויית קנייה אלקטרונית אחרת, בכך שביטל את הצורך להקליד בכל קנייה מחדש את פרטי כרטיס האשראי, הכתובת ושאר הפרטים שאנחנו ממש לא אוהבים לתת. מערכות הלוגיסטיקה הלכו והשתכללו עם השנים, ומאפשרות לחברה כיום לספק כל דבר, לכל אחד בארה"ב תוך 24 שעות.

סל המוצרים הלך והתרחב ומקטין בהתמדה ובהדרגה את הצורך לצאת לקניות. אלכסה משתכללת וחוסכת לנו אפילו את הצורך לפתוח מחשב. אחרי שהיא יודעת איזה חלב ואיזה קוטג' אתן מעדיפות, אפשר פשוט להגיד לה לעשות קניות. אם זה לא הספיק לנו וחשבנו אולי לעזוב, אז ב-2019 הוסיפה אמזון את השירות שמכניס את הקניות הביתה ושם לך את החלב והקוטג' במקרר. לא בכדי אמזון שולטת בכ-50% מהמסחר האלקטרוני בשוק האמריקאי. לא סתם יש לה כיום למעלה מ-100 מיליון אנשים שבוחרים להיות לקוחות אמזון פריים ולשלם לחברה 12 דולר לחודש על הזכות להיות חברים במועדון. 100 מיליון אנשים הם שליש מאוכלוסיית ארה"ב. מדהים.

סל הקניות זול, המניה ממש לא

אמנם כבר לא מכפיל 200, אבל גם מכפיל 77 מעיד שהמשקיעות והמשקיעים ממשיכות להאמין בפוטנציאל הגלום במניית אמזון. אפשר להרים גבה ולהגיד שחברה שהשווי שלה מתקרב לטריליון דולר, כבר אין לה כל כך לאן לצמוח. שחברה כל כך גדולה כבר לא יכולה לספק את שיעור הצמיחה שיצדיק מכפיל 70.

בבואנו לבחון האם יש לחברה מנועי צמיחה חדשים המצדיקים את התמחור שלה, נזכרתי בהרצאה האחרונה ששמעתי של פרופ' דן אריאלי. אריאלי דיבר על כך שאם רוצים להגביר מוטיבציה של אנשים, צריך לחשוב עליהם באנלוגיה למשימה פשוטה יחסית של שיגור טיל לחלל - אם רוצים להגיע לשמיים, כל מה שצריך זה להוסיף דלק ולהפחית חיכוך. אמזון אלופה בדבר. היא מוסיפה לנו דלק על-ידי כך שהיא מוסיפה יותר ויותר מוצרים ושירותים. התחרות הפנימית בפלטפורמה מייצרת לחץ מחירים אפקטיבי המאפשר לנו לקנות יותר, יותר בזול. ככל שאנחנו קונים דרכה יותר, החברה יודעת עלינו יותר וככל שהיא יודעת עלינו אישית יותר, היא יכולה להפחית את החיכוך ולהציע לנו רק שירותים ומוצרים שאנחנו רוצים. אני אקבל הודעה שהספר החדש של מלקולם גלדוול זמין, שעבר חודש מאז שקניתי משחת שיניים, ששטראוס יצאה עם מוצר חדש מופחת סוכר שאולי אני רוצה לנסות בהינתן המוצר שאני בדרך כלל קונה - עוד ועוד דלק, פחות ופחות חיכוך.

דרך נוספת, להסתכל על השימוש במידע ובידע הנצבר היא לקרוא לילד בשמו - פרסום. ההערכות הן כי עד 2023 ההכנסות של אמזון מפרסום צפויות לצמוח ב-470% לרמה של 40 מיליארד דולר (ברבעון האחרון ההכנסות מפרסום עמדו על 2.7 מיליארד) וכמובן שכמקובל בעידן הנוכחי, הפרסום יהיה מבוסס על כמויות האינפורמציה האדירות שהחברה צוברת עלינו.

השוואה בסיסית בין אמזון לעליבאבא ממחישה את ההבדלים בין החברות והמניות

מיקוד בצרכן הפרטי? B2B הוא מנוע הצמיחה

בספטמבר יצאה חברת כימיקלים לישראל בהודעה למשקיעים על כך שאמזון והיא מפתחות שירות חדש לחקלאים. אמזון ווב סרוויס (AWS) וכיל ישתפו פעולה בפיתוח פלטפורמת שירות המיועדת לשפר את יכולותיהם של אגרונומים וחקלאים להפיק במהירות תובנות מעשיות מתוך מאגר מידע המושתת על מקורות אקדמיים, חוכמת המונים וכמובן צמד המילים למידת מכונה (AI) - צירוף מילים שחייב כנראה בעידן הנוכחי להופיע בכל הודעת בורסה שמתייחסת למחשוב. בשורה התחתונה כיל מעריכה כי פלטפורמת המחשוב של אמזון תאפשר לה לחזק את הקשר עם לקוחותיה, להגדיל את הביקושים למוצריה ולייעל את שרשרת האספקה שלה. עבור אמזון זו התפתחות נוספת בסל שירותי הענן שהיא מספקת בציר הפעילות בין עסקים מעל ומעבר לליבת הפעילות שפונה לצרכנים.

לא רק שאמזון צומחת לכיוונים נוספים, אלא שהשוק עדיין גדל במהירות. רובנו הגדול כנראה התנסה ברכישה של מוצר כזה או אחר באינטרנט. ייתכן ואתם אפילו לקוח קבוע של אתר כזה או אחר, אבל שוק המסחר האלקטרוני מהווה כיום פחות מ-15% משוק הקמעונאות אפילו באמריקה הגדולה והמהירה.

אשדוד - בירת האי-קומרס של ישראל?

בישראל אנחנו בכלל מעדיפים את הסינים. עלי אקספרס מספקת את רוב צרכי הסחר האלקטרוני שלנו בפער מעל כל ספק אחר. אמנם מניות חברות הקמעונאות והאופנה נבהלות כל פעם שאמזון עושה קולות שהיא מתקרבת, אבל בניגוד לשוק האמריקאי שהוא המגרש הביתי של אמזון, בשאר העולם החברה כנראה תצטרך להשקיע קצת יותר על מנת ללכוד אותנו. אין ואקום בטבע וברוב המקומות התפתחו אלטרנטיבות.

ב-4.9.2019 התקיים בעיר אשדוד כנס בו ראש העיר יחיאל לסרי ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן הכריזו על מיתוגה של אשדוד כעיר הסחר האלקטרוני של ישראל. סגנית ראש העיר, שרון מרק, המחזיקה בין השאר בתיק המסחר והתעשייה, יזמה וארגנה את הכנס. מרק פרסה בפני הציבור את עיקרי התוכנית הכוללת מלבד הבנייה המוכרת של הנמל הצפוני תוכנית לפיתוח אזור לוגיסטי נרחב בעורף הנמל, עידוד תעשיית ההייטק בתחום הסחר האלקטרוני ושרשרת האספקה והשקעות סיניות לא מבוטלות בתשתיות העיר.

ההשקעה באשדוד היא חלק מתוכנית סינית לשיפור הנגישות לשוק האירופי - דרך המשי החדשה. בהינתן שבארץ הסינים הם ספק מוביל ושולטים בנתח שוק משמעותי גם בעולם הסחר האלקטרוני, השילוב של השניים הוא ללא ספק הגיוני. יחסית לערים אחרות בארץ יש באשדוד הן תשתיות עירוניות והן שכיחות של בניה רוויה שתומכים גם הם בהתפתחות סחר אלקטרוני והנגשתו לתושבים. אין לי ספק ששרון מרק וסיעת הלביאות שלה בפוקוס על הדבר, אבל כדאי שגם קברניטי העיר האחרים לא ישכחו כבר בשלבי הפיתוח את הצורך במנגנונים להפחתת ומחזור האריזות שהסחר הזה מייצר.

אמזון היא עוד צעד לקידום האישה

כשבוחנים את ההתנהלות של אמזון בהיבט של השקעות אחראיות, מקבלים תמונה מורכבת.

יש לא מעט אנשים שכועסים על אמזון. יש ביקורת רבה על תנאי ההעסקה, הלחץ על שרשרת האספקה, עודף האריזות המטורף והשפעתו על יערות הגשם, פינוי האשפה ויכולת החברה להתחמק מתשלום מס משמעותי.

יש הרבה אנשים שמברכים את אמזון על השיפור באיכות חייהם, השפעתה המשמעותית על יוקר המחיה, היכולת של עסקים קטנים למכור לכל אדם בכל מקום בעולם והאפשרות לפתוח ולנהל חנות בלי לזוז מהמחשב בבית.

בהיבט המגדרי, כנראה ששמה של אמזון ייחקק בהיכל הטכנולוגיות שהיו בעלות תרומה משמעותית וחריגה למעמד האשה. ב-200 השנים האחרונות, אופניים אפשרו מהפכה בניידות ובלבוש; מכונת כביסה, מדיח כלים וכו' בזמן המושקע בעבודות הבית; הגלולה ואמצעי מניעה אחרים תרמו לזוגיות וחיי המין ואילו אמזון מוסיפה תרומה משמעותית להפחתת הזמן המושקע בקניות. עבור רוב המשפחות, אמזון יכולה כנראה לייצר בין שלוש לארבע שעות שבועיות או עוד שבוע בכל שנה.

על אף שבגלל הזווית המגדרית לי יש עמדה ברורה, גם אני חייבת להודות בהיבטים רחבים יותר, של עולמות האתיקה והצדק, כי קשה מאוד לגבש עמדה כלפי החברה.

בסולמות ה-Environment Social Governance (ESG) החברה מדורגת נמוך. חברת הדירוג ויג'או אייריס נותנת לאמזון ציון 28 מתוך 100 וממקמת אותה במקום 36 מתוך 65 חברות בקטגוריה. דירוג שכזה מעיד על בעייתיות מבנית לא פשוטה ועל כך שיש פגם בתרבות הארגונית, שהוא כנראה תוצר של כאבי הגדילה המהירה שחוותה החברה, אבל חייב להוות תמרור אזהרה למשקיעים אם בתהליך ההתבגרות שהיא עוברת הוא לא יטופל.

בשורה התחתונה, הסיכונים בחברה מלבד האטה חריפה בכלכלה האמריקאית הם, כפי שמרמז אובדן המכרז של הפנטגון, נובעים גם מיחסי המנכ"ל ג'ף בזוס עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שאינם מן המשובחים, ודירוג ה-ESG שחושף את הסדקים בתרבות הארגונית. סיכון ה-ESG הוא לא מיידי, אבל אם הוא לא יטופל לאורך זמן, הסדקים עשויים למוטט את הבניין.

הפוטנציאל בחברה גלום בכמה אפיקים - בכך שהיא שכללה וממשיכה לשכלל את היכולת ללכוד לקוחות ברשתה ברמה שעולה על כל חברה אחרת, בסביבה העסקית שבה היא פועלת שנמצאת בחיתוליה, ובכך שהמשך צמיחתה של אמזון נמצא בסינרגיה צמודה עם מהפכת המידע ומתוך כך עם לא מעט עסקים, כפי שניתן ללמוד מההסכם עם כיל וחברות אחרות. 

הכותבת היא יו"ר IBI קרנות נאמנות. אין לראות באמור המלצה או תחליף לשיקול-דעתו העצמאי של הקורא, או הזמנה לבצע רכישה או השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול שינויי שוק

עוד כתבות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

המניה המפתיעה שבנק אוף אמריקה הכתיר כ"הבטחת השנה"

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל