גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שיא רודף שיא: אופטימיות סחר דחפה את המדדים בוול סטריט לשיא כל הזמנים

המדדים המובילים בניו יורק שברו את השיא שנקבע בשישי; מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.6% לשיא, המדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו ב-0.4% גם הם לשיא ● מניית אנדר ארמור צוללת בצל חקירה פדרלית ● סרגון צוללת ב-30% לאחר פרסום דוחות חלשים ● ההזמנות ממפעלים בארה"ב בחודש ספטמבר רשמו את הירידה החדה מאז יולי 2017

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המדדים המובילים בניו יורק שברו את השיא שנקבע בשישי האחרון לאחר נתוניפ טובים לדוח התעסוקה, ועלו לשיא נוסף על רקע אופטימיות סביב מתיחות הסחר. מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.6% לשיא, המדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו ב-0.4% גם הם לשיא כל הזמנים.

22:00

המדדים המובילים בניו יורק ממשיכים לטפס בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון, וזאת על רקע אופטימיות סחר. מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.6%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.4% לרמת שיא וה-S&P 500 מוסיף 0.3% לערכו, גם הוא בשיא כל הזמנים.

אתמול אמר מזכיר המסחר של ארה"ב, וילבור רוס, כי "בקרוב מאוד" יוענקו לפירמות אמריקאיות רישיונות למכור לענקית הטלקומונוקיציה הסינית וואווי. מוקדם יותר השנה הוכללה וואווי ברשימת חברות סיניות החשודות בסיכון הביטחון הלאומי. 

20:35

מנייתה של מקדונלדס מאבדת גובה על רקע פיטורי המנכ"ל סטיב איסטרברוק, לאחר שנודע כי הוא הפר את מדיניות החברה כשניהל מערכת יחסים בהסכמה עם עובדת.

מנייתה של חברת מוצרי ההלבשה אנדר ארמור צוללת בצל חקירה פדרלית של הרשויות בארה"ב.

בין הישראליות בוול סטריט בולטת מנייתה של רדהיל  שמזנקת לאחר שקיבלה אישור מה-FDA לשיווק של המוצר Talicia לטיפול בחיידק ה-H.פילורי.

מניית של אנלייבקס  מזנקת על תוצאות ביניים חיוביות בבדיקת יעילות מהניסוי הקליני של החברה שלב Ib בחולים עם ספסיס בדרגה חמורה.

סרגון  צוללת ב-30% לאחר שהחברה פרסמה היום דוחות חלשים לרבעון השלישי של השנה. סרגון רשמה ברבעון הכנסות של 72.2 מיליון דולר, ירידה של 16.6% ביחס לרבעון המקביל ב-2018.

19:20

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות בשיא של 22 חודשים, בדומה למגמה החיובית בוול סטריט, שם הבורסות נסחרות ברמת השיא. מדד הדאקס הגרמני עלה ב-1.35%, הקאק הצרפתי טיפס ב-1.1% והפוטסי הבריטי הוסיף 0.9% לערכו.

מנייתה של ריינאייר עלתה ב-7.7% לאחר הדוחות ולפיהם החברה עקפה את התחזיות. מניות הרכב בלטו בעליות, כך פולקסווגן  עלתה בכ-3%, פיז'ו עלתה בכ-3.5%, פרארי  קפצה ב-6.5% ופיאט  הוסיפה 2.6% לערכה. 

17:50

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות של 0.5% על רקע האופטימיות סביב שיחות הסחר. מנייתה של אנדר ארמור צונחת ב-15% בצל חקירה של הרשויות הפדרליות בארה"ב.

יו"ר הפד ג'רום פאואל צפוי להופיע בפני הסנאט בשבוע הבא לגבי התחזיות של הבנק המרכזי. נזכיר כי בשבוע שעבר הוריד פאואל את הריבית ב-0.25% לרמה של 1.5%-1.75%, בהתאם לתחזיות. פאואל אותת על הפוגה בקצב הורדות הריבית לעת עתה, אך אמר כי העלאתה של הריבית לא תתבצע לפחות עד אשר האינפלציה תרשום עלייה משמעותית.

17:09

נתוני מאקרו חלשים בארה"ב. ההזמנות ממפעלים בחודש ספטמבר ירדו ב-0.6%, הירידה החדה מאז חודש יולי של 2017. התחזיות של הכלכלנים היו לירידה של 0.4%. 

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו בעליות בהמשך לעליות שנרשמו ביום שישי האחרון. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.5% לשיא כל הזמנים, גם מדד S&P 500 עולה בשיעור דומה לשיא, ומדד הנאסד"ק עולה ב-0.7% ומשלים עלייה של יותר מ-25% מתחילת השנה. האופטימיות בשווקים מגיעה על רקע ההתבטאות של מזכיר המסחר של ארה"ב בנוגע ליחסי הסחר עם סין, ובהמשך לנתוני תעסוקה חיוביים בארה"ב שפורסמו בשישי, שם תוספת המשרות עלתה מעבר לצפוי.

רשויות פדרליות בארה"ב חוקרות את נהלי החשבונאות בחברת אנדר ארמור (Under Armour), בחשד כי יצרנית ציוד הספורט העבירה מכירות מרבעון לרבעון כדי להיראות "בריאה" יותר, כך לפי מקורות יודעי דבר. במסגרת החקירה, שעדיין לא הוכרזה רשמית, החוקרים תשאלו אנשים בבולטימור, שבה ממוקם מטה החברה, גם בשבוע שעבר, לפי אחד המקורות.

חברת המזון המהיר מקדונלדס  הודיעה אמש כי פיטרה את מנכ"ל החברה סטיב איסטרברוק , לאחר שזה הפר את מדיניות החברה כשניהל מערכת יחסים בהסכמה עם עובדת.

ישראליות בוול סטריט

סרגון  הישראלית נופלת במסחר בנאסד"ק לאחר שהחברה פרסמה היום דוחות חלשים לרבעון השלישי של השנה. סרגון רשמה ברבעון הכנסות של 72.2 מיליון דולר, ירידה של 16.6% ביחס לרבעון המקביל ב-2018. יתרה מכך, מדובר גם על ירידה קלה בהשוואה להכנסות הרבעון הקודם, שלקראתו סרגון פרסמה אזהרת רווח. האנליסטים ציפו להכנסות גבוהות יותר, של כ-84.7 מיליון דולר. בעבר, סרגון הציבה לעצמה יעד להגיע לקצב הכנסות רבעוני של 85-80 מיליון דולר. 

רדהיל  הישראלית קיבלה אישור מה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, לשיווק של המוצר Talicia -  קוקטייל אנטיביוטיקות לטיפול בחיידק ה-ה.פילורי, שגורם לאולקוס והינו גורם סיכון לסרטן הקיבה. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ביותר מ-20% בטרום מסחר.

באירופה, מדד STOXX 600 האירופי עלה לשיא מאז אוגוסט 2015, בהובלת מניות הרכב.

מנייתה של חברת התעופה ריינאייר מזנקת ביותר מ-8% לאחר הדוחות. החברה דיווחה על רווח לאחר מס בגובה 1.3 מיליארד דולר בששת החודשים שהסתיימו בספטמבר, מעל לתחזיות האנליסטים בשוק. החברה הנמיכה את התחזיות להמשך השנה.

סימנס הלת'ינירס  מזנקת בכ-9% לשיא כל הזמנים לאחר שהחברה דיווחה על דוחות טובים מהצפוי.

12:30

נמשכות עליות השערים באירופה, בהובלת מגזר הרכב שמזנק ב-2.4%. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על עליות.

בגרמניה עלה מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור באוקטובר ל-42.1 נקודות, לעומת תחזיות ל-41.9 נקודות ולעומת 41.7 נקודות בספטמבר.

מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור בגוש האירו עלה באוקטובר ל-45.9 נקודות לעומת 45.7 נקודות הן בתחזיות והן בספטמבר.

מדד מנהלי הרכש בתחום הבנייה בבריטניה עלה באוקטובר ל-44.2 נקודות, לעומת ציפיות ל-44 נקודות ולעומת 43.3 נקודות בספטמבר. 

חברת התעופה Ryanair  דיווחה על רווח לאחר מס של 1.15 מיליארד אירו, לששת החודשים מאפריל עד ספטמבר, מעט מעל לתחזיות. החברה גם צמצמה את טווח תחזית הרווח השנתית שלה מ-950-750 מיליון אירו ל-900-800 מיליון אירו. מניית החברה מזנקת בכ-7%.

מניית Siemens Healthineers  מטפסת אף היא ב-7% לאחר שחברת הטכנולוגיות הרפואיות הגרמנית דיווחה על רווחים חזקים ברבעון הרביעי.

מניות Vopak  מאבדות 3% לאחר שחברת האחסון ההולנדית הודיעה כי תתמקד בכימיקלים לאחר האטה בעסקי מסופי הנפט שלה.    

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות שערים על רקע אופטימיות מחודשת בנוגע למגעים בין ארה"ב ובין סין.

מדד סטוקס אירופה 600 מטפס ב-0.6%, בהובלת זינוק של 1.7% במגזר הרכב, עם עליות במרבית הסקטורים והבורסות.

הבוקר יתפרסמו ביבשת נתוני הייצור בספרד, באיטליה, בצרפת, בגרמניה ובגוש האירו בכללותו.  

באסיה ננעל המסחר עם עלייה חדה של 1.7% בהונג קונג . שנחאי  טיפסה ב-0.6% ובורסת קוריאה  התחזקה ב-1.4%. בורסת טוקיו הייתה סגורה היום.  

07:00

המניות בשוקי אסיה עולות היום, על רקע אופטימיות בחזית מלחמת הסחר בין ארה"ב ובין סין. בורסת שנחאי  עולה ב-0.8%, בהונג קונג  ובקוריאה הדרומית  נרשמות עליות של יותר מ-1.2%.

עליות קלות נרשמות באוסטרליה , אולם תת-המדד הפיננסי יורד ב-0.9%. המסחר במניות בנק Westpac נעצר לאחר שהבנק הודיע על גיוס הון בעקבות צניחה של 16% ברווח ל-2019. 

המכירות הקמעוניות באוסטרליה הראו עלייה של 0.2% בספטמבר, לעומת תחזיות לעלייה של 0.5%.

בטוקיו לא מתנהל מסחר היום לרגל חופשה. 

אתמול אמר מזכיר המסחר של ארה"ב, וילבור רוס, כי "בקרוב מאוד" יוענקו לפירמות אמריקאיות רישיונות למכור לענקית הטלקומונוקיציה הסינית וואווי. מוקדם יותר השנה הוכללה וואווי ברשימת חברות סיניות החשודות בסיכון הביטחון הלאומי. 

יום המסחר האחרון של השבוע שעבר בוול סטריט ננעל בעליות, לאחר נתוני תעסוקה חזקים שהפתיעו לטובה. מדד דאו ג'ונס התחזק ב-300 נקודות או 1.1%, ה-S&P 500 סיים בעלייה של 1% לשיא חדש, סביב 3,067 נקודות, וגם הנאסד"ק רשם שיא חדש לאחר שהתחזק ב-1.1% ל-8,386 נקודות. 

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם