גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הצלחנו לשנות דפוסי התנהגות אצל נהגי מוניות. שכל נהג יעשה לעצמו את החשבון איפה משתלם לו לעבוד"

מנכ"ל יאנגו יניב אלפי מכיר היטב את הסיטואציה שבה בשעות השיא נהגי מוניות מכבים את האפליקציות, וגם את החאפרים שמנסים לנגוס לו ברווחים ●  זה לא מונע ממנו להתגאות במודל העסקי שבזכותו החברה מרחיבה את פעילותה בישראל ● "כשהשירות טוב, אנשים מוכנים לשלם עליו"

יניב אלפי, מנכ"ל יאנגו בישראל / צילום: אלירן אביטל
יניב אלפי, מנכ"ל יאנגו בישראל / צילום: אלירן אביטל

פחות משנה אחרי שנכנסה לישראל, אפליקציית המוניות יאנגו מבית יאנדקס מרחיבה מהיום (ב') את פעילותה בישראל עם פריסה לאזורים חדשים, בהם באר-שבע, חיפה והקריות. כיום פועלת יאנגו בתל-אביב ובסביבתה, באשקלון, באשדוד ובנתב"ג. יאנגו נמצאת בבעלות חברת התוכנה הרוסית יאנדקס הנסחרת בנאסד"ק. שווי החברה עומד על 11.2 מיליארד דולר.

הכניסה לישראל, לשוק שבו שולטת שחקנית אחת באופן מובהק בתחום אפליקציות המוניות Gett, הצריכה יצירתיות מצד המתחרה הטרייה - מה שהוביל לפטור מעמלות לנהגים שנרשמים לאפליקציה ואשר הסתיים בספטמבר האחרון. מאז משלמים אלפי הנהגים הרשומים ביאנגו 5% מסך הנסיעות שלהם או תשלום חודשי של 300 שקל ועוד 3% עמלה. לפי התחשיב הזה, נהגים משלמים כ-1,000 שקל בחודש. ב-Gett, לשם השוואה, נגבה מהנהגים סכום של 1,300 שקל בחודש לנסיעות ללא הגבלה בכל הארץ ו-800 שקל לנסיעות ללא הגבלה מחוץ לגוש דן.

בחודשים האחרונים העבירה יאנגו את התחרות מול Gett למודל אחר שמשקף תודעה צרכנית חריגה למדי בנוף המוניות, כשהנוסע יודע מראש את מחיר הנסיעה. "אין סיבה שבטיסה או בכל מוצר אחר את יודעת מראש כמה תשלמי, ובמונית זה כמו סרט מתח שתלוי גם במסלול שהנהג יבחר גם בכדי לקבל עוד 10 שקלים על הנסיעה", אומר מנכ"ל יאנגו בישראל, יניב אלפי, בשיחה עם "גלובס".

יאנגו לא רק מגלה לנוסע מראש את מחיר הנסיעה מראש (על סמך אלגוריתם שמבצע תחשיב לפי מרחק ועומסי תנועה), אלא היא גם מציעה לנוסע להמתין לנהג במקום שיחסוך לו כסף למשל אם יחצה את הכביש. חשיבות השירות במערך של יאנגו, שנשמע אולי כמו סיסמה קלישאתית, הוא דפוס שאלפי מדגיש לאורך כל השיחה, כשהוא מתגאה כי "הצלחנו לשנות דפוסי התנהגות אצל נהגים. כשהמחיר ידוע לנוסע מראש, אין פתח לנהג לנהל עמו משא-ומתן אחרי שהוא לקח את הנסיעה. הנהג מתוגמל בעוד נסיעות שהוא מקבל תוך כדי נסיעה קיימת, והלו"ז שלו מתמלא".

אלפי לא מיתמם. הוא מכיר היטב את הסיטואציה שבה בשעות שיא (דוגמת השעה 17:00) נהגי מוניות מכבים את האפליקציות כדי לצוד "נסיעות ברחוב", או תופעה לפיה נהגים מבטלים נסיעות בדרך לנוסע שהגדיר יעד של נסיעה לא מתגמלת מספיק.

אם יש היצע נסיעות רחוב בשעות מסוימות, למה שהנהגים יפעלו בחסדי האפליקציות?

"אנחנו מודעים לעובדה שבשעות השיא כשיש פקקים הנסיעות לא כיפיות, אבל אנחנו אומרים לנהג, 'אתה במשמרת, וצריך שישתלם לך לעבוד'. לכן בשעות השיא אנחנו מבטיחים תשלום מינימלי של 50 שקל לנסיעה ומשלימים אם הנוסע שילם פחות מזה. אנחנו רוצים שנהגים יעשו את התחשיב שלנו לכמה הם מרוויחים במשמרת ולא בכל נסיעה. נהג מצפה להרוויח 800 שקל לפחות במשמרת של 8 שעות. המודל שלנו אומר שגם אם יקבלו 35 שקל נסיעה במקום 40 שקל, כי התחשיב של התשלום מראש ישקף מחיר זול יותר מהמחירון - עם שירות יעיל, הנהג יעשה 10 נסיעות בשעתיים במקום חמש, ואז התגמול השעתי הממוצע שלו יגיע ל-100-120 שקל ברוטו (ללא דלק ותחזוקה)".

עד כמה הישראלים משלמים מחירים יקרים במוניות?

"יאנדקס פועלת ב-18 מדינות. אני יכול להגיד שביחס למערב אירופה, המחירים בישראל הם בטווח ממוצע-גבוה. ביחס למזרח אירופה, המחירים בארץ יקרים מאוד".

רמת השירות צנחה, וכמות החאפרים נסקה

אם הישראלים משלמים מחירים יקרים, מה יגידו התיירים? לאחרונה נכנסה יאנגו לג'ונגל המוניות בנתב"ג. מאז שאין בלעדיות לתחנה מסוימת בשטחי נמל התעופה, שורר כאוס במקום. אחרי שהנהגים ממתינים שעות עוד לפני שהם נכנסים לתור המוניות כדי לקבל נסיעה מנוסעים שזה עתה נחתו - הם לא מהססים להתנער מנסיעה ליעד קרוב מדי ולא מתגמל כספית. רמת השירות צנחה, וכמות החאפרים נסקה יחד עם הגידול במספר התיירים המבקרים בישראל.

"כל יום אנחנו נקראים לתגבר מוניות בנתב"ג. גם פה החשיבה של הנהגים שלנו היא דרך יעילות, משום שאצלנו נהגים מקבלים נסיעה רק אחרי שהיא הוזמנה באפליקציה, גם על-ידי תיירים שמכירים אותנו מארצות אחרות. הנסיעות לא מתבצעות מהתור הרגיל של נהגי המוניות אלא מנקודת מפגש אחרת".

אז אתה תומך במכרז להסדרת הנסיעות מנתב"ג.

"חייב להיות שם סדר בלי קשר למכרז. המצב הקיים טוב יותר בכך שהוא פתח את נתב"ג לכלל הנהגים, אבל מצד שני יש לזה השלכות של שירות ירוד. אי-אפשר לזלזל במישהו שיושב 8-10 שעות במכונית וצריך להיות מגולח, לבוש יפה וגם נחמד ושירות, כשהאוטו שלו חייב להיות מבריק. אני לא מקל ראש במוניטין הבעייתי, אבל הוא מתחיל בזה שאין חסמים. כדי להיות נהג מונית מה שצריך זה רישיון נהיגה ולעבור קורס, בסיומו מקבלים רישיון לנהוג על מונית. אפשר להגיד שאין סינון מעבר לזה".

בישראל פועלים כ-23 אלף נהגי מוניות שפועלים בענף לא פשוט. למטבע של הנסיעה במונית יש שני צדדים, ודי להסתכל על מפת הפקקים בתל-אביב בחסות עבודות הרכבת הקלה, כדי להבין שסף העצבים במונית מטפס מהר בקלות. אם לא די בכך, לפני כחודש זרק שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פצצה לאוויר, כשאמר כי בכוונתו לבחון כניסה מחודשת של UBER לישראל באמצעות נהגים פרטיים לנסיעות קארפול (שיתופיות).

נזכיר כי הניסיון הקודם של אובר להיכנס לישראל הסתיים ב-2017 עם הגשת כתבי אישום נגד החברה בגין הפעלת שירותי נסיעה ללא רישיון משרד התחבורה. חצי שנה אחרי הגשת כתבי האישום לובי נהגי המוניות זקף לעצמו הישג עם צו מניעה קבוע נגד אובר בישראל. מאז, אובר פועלת במתכונת של מוניות "רגילות" בפעילות מצומצמת, ולא במתכונת ה"אוברית" הקלאסית של נהגים פרטיים במכוניות שלהם.

לדברי אלפי, "בכל העולם אנחנו מתחרים באובר או ב-lyft. אנחנו לא מפחדים מתחרות. השוק צריך להיות פתוח לזה. במדינות אחרות זה הביא אותנו לפתח טכנולוגיה שתדע לתת פייט. אובר עלתה לכותרות על מקרים של תקיפת נוסעים כולל רצח (של 6 נוסעים במישיגן ארה"ב, מ' ר' ח'). זה גם משהו שחייב אותנו להגיב, והתקנו כפתורי מצוקה בתוך כל המוניות שלנו. אפשר לנצח דברים אם יודעים לתת ללקוח שירות יחד עם מחיר".

"כשהשירות הוא טוב, אנשים מוכנים לשלם עליו"

רוב הנהגים משתמשים גם באובר וגם ב-Gett זה בטח לא אידאלי מבחינתכם. 

"אי-אפשר לעצור את השוק מתחרות. שכל נהג יעשה לעצמו את החשבון איפה משתלם לו לעבוד. בשווקים אחרים יש לנו יותר משחקן אחד להתמודד מולו. המסקנה היא שהטכנולוגיה הטובה יותר היא זו שמנצחת".

קל יותר להתחרות כשיש לכם גב כלכלי בדמות יאנדקס.

"זה גב שיש לו משמעות. בכל העולם סגמנט המוניות של יאנדקס נמצא בצמיחה. רווחי חטיבת 'יאנדקס טקסי' עלו בשני הרבעונים האחרונים ב-58% במספר הנסיעות, כשהכנסות לסגמנט המוניות עלו ברבעון השלישי של 2019 ב-89%, והן מהוות 21% מכלל הפעילות של יאנדקס. לא יכולנו לגדול בלי לפתוח שווקים או לפתוח עוד אזורים".

המתחרים שלכם מציעים שירותי משלוחים ועוד שירותים משלימים. אתם לא שם.

"בעולם יש לנו שירות של משלוחי מזון, 'יאנדקס פוד', ומשלוחים באמצעות רכבים מסחריים. אלה לא שירותי נישה אלא שירותים עם מספרים משמעותיים. בישראל אנחנו עוד צעירים. נלמד את השוק וניכנס לעוד תחומים. אנחנו מסתכלים למשל על Wolt (שירות משלוחי המזון) ולמדים שכשהשירות הוא טוב, אנשים מוכנים לשלם עליו. אם הצלחנו בפחות משנה לגרום לכמה אלפי נהגים להסתכל אחרת על שירות ללקוח ולהבין שאין טעם לגבות כסף בדרכים עקומות, נוכל ליישם את זה בדברים נוספים".

בסוף החודש תיחנך תחבורה ציבורית בשבת בתל-אביב - עוד מכה למוניות שמהוות אלטרנטיבה לנסיעה בשבת.

"אפשר להגיד שגם קורקינטים ואופניים זו תחרות למוניות, אבל ההשקפה שלי היא אחרת. הציבור צריך שכל האופציות יהיו מונגשות לו. אני לא אחליט בשבילך מה האופציה הנכונה ביותר לנסיעה בזמן מסוים. יהיו אוטובוסים בתל-אביב בשבת? זה מצוין לי. המחירים משתלבים עם מה שהלקוח מוכן לשלם עבור אמצעי ההגעה שלו ממקום למקום. לא כל הנסיעות שמתקיימות כיום בשבתות הן באמצעות מוניות, והתחרות תשפר את הנהגים. נהג מונית יודע שיש לך אופציה לקחת אוטובוס - והוא יתחרה מולו. תחרות זה תמיד דבר טוב".

יאנדקס פועלת גם בתחום התחבורה האוטונומית. מתי ייכנסו מוניות לתחום הזה?

"זה לא משהו שיקרה בקרוב. בכל מקרה, יאנגו נמצאת בצד של הנהגים ופחות של האוטומציה". 

עוד כתבות

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

צה"ל חיסל את מפקד גזרת החוף של חיזבאללה

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"