גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הנתונים מעודדים; היום יש כבר 100 סטארט-אפים בנצרת"

עו"ד רובי בכר בוועידת הפורום הכלכלי הערבי ו"גלובס": "הציבור הערבי הוכיח שבמקום בו ניתנת לו הזדמנות, הוא מגיע להישגים מעולים" ● סמיר חורי: נדרשת השקעה בהון האנושי שתעזור למגזר הערבי להיכנס למעגל העבודה. זה יתבטא בצמיחה הכלכלית בכל המדינה"

עו"ד רובי בכר בכנס של הפורום הכלכלי הערבי ו"גלובס" / צילום: איל יצהר, גלובס
עו"ד רובי בכר בכנס של הפורום הכלכלי הערבי ו"גלובס" / צילום: איל יצהר, גלובס

"אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה הערבית הוא החברות התעשייתיות" - כך אמרה היום (ג') מיכל מור בפתיחת הפאנל "המגזר העסקי בחברה הערבית כמנוע לצמיחה כלכללית" בוועידה של הפורום הכלכלי הערבי ו"גלובס" בנצרת.

מור, שהנחתה את הפאנל, פנתה אל טארק עואד, מנכ"ל חברת גז ופרו, ושאלה: "כאיש עסקים, מהם האתגרים שאתה רואה היום בפיוח הכלכלה והתעשייה?"

עואד השיב: "התעשייה עוברת את המהפכה הרביעית של הרובוטיקה והיישומים החכמים. אחת הבעיות העיקריות שאנחנו נתקלים בהן היא שאנחנו עומדים מאחור. על-ידי יוזמות ממשלתיות אפשר לשלב את החדשנות בתעשייה, תוך עלייה בשכר ותחושה של עבודה בתעשייה חדשנית ולא מיושנת. עם זאת, ישנה זליגה של העסקים הערבים לכיוון אזורי תעשייה מוסדרים. המשמעות היא שמשלמי הארנונה הכבדים בכל כפר עוזבים את האזורים הללו". 

"השקעה בהן האנושי" 

מור פנתה לסמיר חורי ושאלה: "כמי שמגיע גם הוא מהעולם התעשייתי וגם משלב ניסיון בזירה הבינלאומית, אתה מתמודד עם לא מעט אתגרים. מה הדרך הנכונה לייצר מנועי צמיחה?". 

חורי, מהנדס, איש עסקים, יזם ובעלים של קבוצת אס.קי להשקעות פרויקטים והנדסה, השיב: "במשך שנים הייתי דירקטור בחברות גדולות ונחשפתי לפעילות השקעות, והדבר הזה מקנה ניסיון וידע רב, שמאפשר ליזמים לגייס כסף בעתיד. לכן, אני חושב ששילוב האקדמאים הערבים במגזרים הפיננסים הוא חשוב, כי הידע שלהם חשוב לניהול פרויקטים ולגיוס כספים מהבנקים המוסדיים. זה יתרום רבות לצמיחה בחברה הערבית. בנוסף, הקמת אזורי תעשייה משותפים, יהודים וערבים, היא חשובה מאוד. יש למשוך יזמים מהמרכז עם תמריצים חכמים ולהקים תעשייה חכמה והייטק.

"הדבר האחרון הוא השקעה בהן האנושי, במפעלים ובהכשרות. המפעלים הופכים לחכמים, וכך צריך גם כוח-האדם. לשם כך נדרשת השקעה בהון האנושי שתעזור גם למגזר הערבי להיכנס למעגל העבודה. זה יתבטא בצמיחה הכלכלית בכל המדינה". 

סמיר חורי, מהנדס, איש עסקים, יזם ובעלים של קבוצת אס קי להשקעות פרויקטים והנדסה / צילום: איל יצהר, גלובס

אשת העסקים אלהאם חאזן, שהשתתפה גם היא בפאנל, אמרה: "בתור אישה היה לי מאוד קשה לפרוץ לעולם העסקים. היום אני רוקחת ובעלים של רשת בתי מרקחת 'אלהאם פארם'. הערבים צריכים לעבור לצד השני: היום אנחנו נתפסים כצרכנים, ואנחנו צריכים להפוך להיות יזמים ואנשי עסקים וליהנות מהצד השני של התעשייה הערבית. אני לא רוצה לעבור בכביש הראשי של סכנין ולראות את קסטרו וקפה קפה - אני רוצה לראות עסקים ערביים נטו וליהנות מהשוק של המגזר הערבי.

"קשיים רבים עומדים בפני איש העסקים הערבי, ואני רוצה לפנות למשרד הכלכלה והתעשייה - אחד הקשיים הוא הקמת פארקי תעשייה. לא מספיק שמעסיקים הרבה אנשים בחברות הייטק, ולא מספיק שיש הרבה רוקחים שעובדים בקופות-החולים וברשתות הפארם. אנחנו רוצים להיות הסופר-פארם וחברת ההייטק שתעסיק את האנשים שלנו, את האקדמאים והרוקחים, וגם את היהודים". 

"100 סטארט-אפים בנצרת" 

מור: "עולם היזמות בחברה הערבית הוא עדיין באחוזים נמוכים מאוד, נכון רובי?". 

עו"ד רובי בכר, שותף בכיר במשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות': "נכון. אני חושב שיש הערכת חוסר במגזר ההייטק, כמה הוא זקוק לידיים עובדות של המגזר הזה. מדובר באנשים מעולים שמדברים בשפתנו - השפה המדעית שהחבר'ה היהודים מדברים והשפה העסקית.

"הציבור הערבי הוכיח שבמקום בו ניתנת לו הזדמנות, הוא מגיע להישגים מעולים. אני כבר לא מופתע כשאני מופיע מול כבוד השופט חאלד כבוב, שקובע את ההלכות הכי חשובות במגזר העסקי במדינת ישראל. גם בתחומים כמו טכנולוגיות מזון וחקלאות יש מקום לשלב את הציבור הערבי, והם רעבים לידיים עובדות. הנתונים מדאיגים אבל גם מעודדים, כי אנחנו רואים עלייה גדולה של סטודנטים ערבים שלומדים מקצועות טכנולוגיים, והיום יש כבר 100 סטארט-אפים כאן בנצרת.

"חברת הייטק ישראלית שמצליחה היא אולי ישראלית בהתחלה, אבל היא הופכת לבינלאומית. היא קולטת עובדים ומהנדסים מכל העולם, מכל הלאומים ומכל הדתות. לכן למגזר הזה יש אופי קוסמו-פוליטי. חברות הייטק בינלאומיות מעסיקות עובדים בנצרת, הן עיוורות לגמרי למוצא של המהנדסים שהן קולטות.

"נקודה נוספת היא שהציבור הערבי מרוכז בחלקו הגדול בפריפריה, ולמדינת ישראל יש אינטרס מיוחד לפתח את הפריפריה. גם רשות החדשנות משקיעה בזה, ושתי המגמות הללו מתלכדות ויוצרות הזדמנות. מה צריך לעשות? הפוליטיקאים צריכים לפעול גם ברמה הלאומית וגם המקומית ולפתוח פארקי תעשייה והייטק. שמעתי בבוקר את הפוליטיקאים, ואני אומר לכם - אל תחכו לפוליטיקאים. אתם יכולים להיות גשר ולהביא כספים של ערבים עשירים שרוצים להקיע בהייטק ונמצאים במפרץ ובמקומות אחרים. מילת המפתח היא יוזמה - אל תחכו לאף אחד, רוצו קדימה, והשאר יבוא".

מור: "לא צריך ללכת למדינות המפרץ, יש גם כאן משקיעים, ואני רוצה לחזור אל טארק ואל סמיר, שגם מהשטח מכרו חברה לחברה יהודית אחרת ומשקיעים בסטארט-אפים ובנדל"ן".

חורי: "כל מיזם שמתאימים אותי אותו צריך להיות גם ממונף על-ידי הבנק או על-ידי הקרנות המוסדיות. כדי להגיע למצב הזה אנחנו פונים לבנק ומציעים לו רעיון להקמה של מיזם, וכשזה מתקבל מהבנק, אנחנו מקבלים את המינוף הזה, עושים סגירה פיננסית ובונים". 

"עוד לא חזרנו לתקופת רבין ואוסלו" 

עואד: "עוד לא חזרנו לתקופת רבין ואוסלו. יש לנו היצע מאוד מוגבל, ואנחנו עם קבוצה שמנסה להקים בנקי משכנתאות, ומה שאנחנו רואים זה שיש למדיה המון כסף, אבל זה נעצר בחדרה ולא ממשיך הלאה. המעסיק הגדול במדינה זה המדינה עצמה. אי-אפשר לקחת את המגזר הערבי ולהרים אותו רק באמצעות מכרזים ערבים, בלי שיבוא היזם ויגיד 'אני לוקח 20% מהמכרז'. אי-אפשר להרים את הדברים הללו, כי אנחנו לא מגיעים למרכזים הממשלתיים.

"דבר נוסף הוא עניין ה'לא'. בארה"ב אין אפשרות שלא מגיע דוח לקונגרס לגבי למה דחו יזמים ואיך אפשר להגיד להם כן. האמירה שאנחנו לא מחזירים הלוואות זה כלאם פאד'י - דיבורים לריק".

מור: "בתור יזם, עם אילו אתגרים וחסמים אתם מתמודדים, ואם נצטרך לייעץ למדינה, מה צריכות החברות הבינוניות". 

איש העסקים סרי חסן: "בתחום שלי, תחום המזון, חייבים להגיע עם מוצר באיכות גבוהה כדי שכל הדלתות יפתחו בפניך. אנחנו במדינה עם שני מגזרים, מגזר יהודי ומגזר ערבי, שלכל אחד הבקשות שלו, והעסקים הבינוניים צריכים לדעת לענות עליהן. למשל, במגזר היהודי בתחום המזון יש בקשות לכשרויות. אני חושב שהשוק פתוח לכל חברה וגם מחוץ לגבולות מדינת ישראל". 

איך להצמיח עסקים בחברה הערבית?

איבראהים ריאד ממשרד הכלכלה נשאל איך ניתן להצמיח עסקים בחברה הערבית, והשיב: "המדינה מסייעת מאוד למגזר הערבי, ואני אתן כמה דוגמאות. משרד הכלכלה פועל ב-29 אזורי תעשייה במגזר. משווקים אותם בפטור במכרז וגם במחיר מסובסד. השנה שיווקנו באום אל פאחם וגם בכפר כנא 40 דונם. עלות פיתוח לדונם היא 700 אלף שקל. אנחנו מכרנו ב-170 אלף שקל, זאת אומרת מחיר מוזל במיוחד. עלה נושא של אזורי תעשייה משותפים. אנחנו מעודדים את זה, ויש לנו דוגמאות. לשמל, טוראן דליית אל כרמל. יש היום גם אזור תעשייה בבר לב שהכפרים מסביב שותפים לו. יש לנו גם על השולחן בקשה לאזור תעשייה משותף בין סכנין למשגב.

"אנחנו מבצעים כנסים כדי להנגיש ליזמים ולאנשי עסקים 'הנה סיוע של המשרד, בואו תשתמשו'. ואני אתן דוגמאות ייחודיות למגזר: היום ברשות ההשקעות פיתחנו מסלולים מיוחדים למגזר הלא יהודי. לבדואיות בדרום מספיק מעסיק שיקלוט 3 עובדות ויקבל 30% מהשכר ל-30 חודשים. השנה יצאנו למכרזי הייטק למגזר הערביף וכל מרכז כזה יכול לקבל מענק על 10 מיליון שקל. יש הרבה מאוד מסלולים". 

ד"ר רפעת עזאם אמר: "בדרך-כלל יש שיתוף-פעולה בין אקדמיה ממשל ושוק פרטי. אני רוצה להציע מסלול חדש. אני חושב שצריך להסתכל על מעגל צמיחה שבנוי משני גורמים מרכזיים - האחד זה אקדמיה, והשני זה הקהילה העסקית. אם נמשיך להמתין לממשלה, נמתין הרבה זמן. 

"לגבי השוק הפרטי - יש הרבה מנועי צמיחה. חשוב לי לדבר על ההון, הכסף, והוא לא נמצא בתוך החברה הערבית. כאן אני רואה חשיבות לאינטגרציה של ההון הישראלי, לחברות ישראליות, שישקיעו בחברה הערבית. אתם צריכים להשקיע בכסף מוסדי בחברה הערבית, ולכן האינטגרציה חשובה". 

רו"ח מוחמד היבי, דירקטור המשמש גם מנהל משותף של משרד Deloitte בנצרת, אמר: "בשנתיים האחרונות גייסנו עשרות של מומחים מהחברה הערבית בזכות ולא בחסד. יש לנו גם רובד של אחריות למגזר העסקי בחברה הערבית, והקמנו משרד בנצרת כדי להנגיש את היכולות שלנו. הנגשת היכולות והמומחיות בארגונים כמו דלויט לחברה הערבית על-ידי הצעה של מתודות ניהול והצעה ואימוץ של מודלים חדשניים - כל אלה, בעיניי, יש בהם להשפיע על הצמיחה בחברה בערבית ולהשאיר חותם על הקהילות שלנו". 

עוד כתבות

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מציאות הפוכה / צילום: Shutterstock

אם תסתכלו על הנתונים האלה תקבלו רושם שונה לחלוטין על מה שעומד לקרות בשווקים

בזמן שמחירי המניות מאותתים על צפי להורדת ריבית, תשואת השיא באג"ח הממשלתיות משקפת תחזית הפוכה ● בשוק הסחורות הבהלה לזהב שוברת שיאים, תרחיש השמור לחששות מפני גלישה למיתון, בעוד שהנפט משדר עסקים כרגיל ● אז מה ההסבר לנתונים הסותרים לכאורה, וכיצד ניתן להרוויח מכך

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע עתק לישראל. מה תכלול החבילה?

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע בסך כולל של 95 מיליארד דולר לשורה של מדינות ובהן ישראל ● חבילת הסיוע כוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל, כולל 4 מיליארד דולר למילוי מלאי טילי טמי"ר של כיפת ברזל; 60.8 מיליארד דולר סיוע לאוקראינה, בדגש על השלמת אמל"ח; וכן, 8.1 מיליארד דולר עבור טייוואן

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

בחברות הטק מנסים להילחם בהונאות משקיעים. אלה הכלים החדשים שלהם

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היחסים עם ישראל ישתנו ללא היכר? ארה"ב צפויה לאמץ צעד דרמטי ואלה המשמעויות

בית הנבחרים האמריקאי אישר אתמול סיוע צבאי עצום ממדים לישראל, אך במקביל ארה"ב עשויה גם להעניש את ישראל ● ההחלה הממשמשת ובאה של 'חוק לייהי' על פעולות צבאיות של ישראל נגד אוכלוסייה פלסטינית שקולה כנגד הפחתה של דירוג האשראי המוסרי ● בינואר, הסנאט דחה את עצם הרעיון להעמיד את ישראל למבחן זכויות אדם ● עכשיו היא עומדת להיענש על פגיעה בהן

תקיפת צה''ל בלבנון / צילום: ap, Hussein Malla

בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

במהלך הלילה: אזעקות הופעלו במטולה ● מוקדם יותר - מטרה אוירית יורטה באזור קריית שמונה ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן שנבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים