גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עליות קלות בוול סטריט בנעילה; אפל ודיסני קפצו לשיא כל הזמנים

המדדים המובילים עלו למרות הדיווח על קשיים בשיחות הסחר, מדד דאו ג'ונס עלה לשיא ● יו"ר הפד אמר בפני הסנאט כי "הסיכונים למערכת הפיננסית נותרו נמוכים" ● מדד המחירים לצרכן בארה"ב רושם את העלייה הגבוהה ביותר זה 7 חודשים, על רקע הזינוק במחירי האנרגיה ● אמדוקס וטאואר עלו לאחר פרסום הדוחות

בניין הבורסה לניירות ערך בניו יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין הבורסה לניירות ערך בניו יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות עם נטייה לעליות קלות, כך מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% לשיא כל הזמנים, הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו ללא שינוי מהותי.

דיסני קפצה לרמת שיא לאחר שדיווחה על חצייה של 10 מיליון משתמשים בשירותי הסטרימינג שהשיקה רק אתמול. 

בזירת המניות הישראליות אמדוקס  וטאואר  עלו לאחר פרסום הדוחות.

22:30

מנייתה של דיסני מזקת בכ-7% לשיא כל הזמנים לאחר שהחברה עדכנה כי יותר מ-10 מיליון לקוחות הצטרפו לשירות הסטרימינג שהשיקה החברה רק אתמול. דיסני השיקה שירותי סטרימינג בשתי חבילות, האחת רזה הכוללת סרטים, סדרות טלוויזיה ותוכני מקור של דיסני ונשיונל ג'יאוגרפיק תמורת 6.99 דולרים, והשנייה מורחבת יותר, וכוללת גיש להולו ולערוץ ESPN, תמורת 12.99 דולרים. לשם השוואה, נטפליקס המתחרה מציעה חבילות של 16-9 דולרים.

22:00

מנייתה של אמדוקס  מטפסת ב-1.88% לאחר פרסום הדוחות. אמדוקס סיימה את שנת הכספים 2019 עם הכנסות של 4.1 מיליארד דולר - גידול של 2.8% בהשוואה לשנה הקודמת. הדירקטוריון אישר תוכנית נוספת לרכישה בחזרה של מניות בהיקף של עד 800 מיליון דולר.

טאואר  מטפסת לאחר פרסום הדוחות, וזאת למרות שהחברה רשמה ירידה ברווח התפעולי וצופה קיפאון בהכנסות הרבעון הבא.

מנייתה של ענקית הטכנולוגיה אפל  מטפסת לרמת שיא כל הזמנים. 

סטרטסיס  מאבדת כ-10% לאחר הנמכת תחזיות.

21:00

העליות שנרשמו מוקדם יותר בוול סטריט לאחר נאום פאואל התאפסו על רקע הדיווח על קשיים בשיחות הסחר, בסוגייה של רכישת סחורות חקלאיות אמריקאיות מצד הסינים. כחלק מהשלב הראשון בהסכם סחר הוסכם כי סין תרכוש מוצרי חקלאות מארה"ב בהיקף של 50 מיליארד דולר. עם זאת, ה"וול סטריט ג'ונרל" דיווח על הססנות של הסינים לבצע את המהלך.

20:00

מנייתה של סטרטסיס  הישראלית צונחת בכ-10% לאחר שהחברה הנמיכה תחזיות במעמד פרסום הדוחות.

19:39

מנייתה של וולט דיסני  מטפסת על רקע הדיווח כי יש כבר מעל ל-10 מיליון משתמשים בשירותי הסטרימינג שלה שהושק אתמול.

19:00

המדדים בניו יורק צמצמו את הירידות שנרשמו בפתיחה, וזאת על רקע נאום יו"ר הפד ג'רום פאואל בפני הסנאט הערב. לאחר שלוש הורדות ריבית מאז חודש יולי, פאואל אמר כי הריבית לא תרד מטה כל עוד הכלכלה צומחת.

באירופה, המדדים ננעלו בירידות שערים, כך הדאקס איבד 0.4%, מדריד איבדה 1.2%, מילאנו ירדה ב-0.8%, הקאק השיל 0.2% והפוטסי ירד בשיעור דומה. 

18:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות על רקע עדות יו"ר הפד ג'רום פאואל בפני הסנאט. בהצהרה שניתנה לפני העדות שצפויה להתחיל כעת, נמסר כי הפד לא צופה הורדות ריבית כל עוד הצמיחה נמשכת. "תחזית הבסיס נותרת חיובית הודות הורדת הריבית בשלוש מנות", כך נמסר בהצהרה של הפד לפני העדות. הפד "צופה המשך צמיחה בפעילות הכלכלית בארה"ב, כאשר שוק התעסוקה נותר חזק, והאינפלציה קרובה לרמה של 2%". פאואל מוסיף כי "הסיכונים למערכת הפיננסית בארה"ב נותרו נמוכים". 

16:33

המדדים המובילים בוול סטריט רושמים ירידות של עד 0.4% בפתיחה, על רקע המשך עונת הדוחות ולקראת נאום יו"ר הפד. עיני השוק נשואות לעדותו של יו"ר הפד ג'רום פאואל הערב בסנאט. 

פאואל צפוי לעמוד מאחורי המדיניות המוניטרית של הפד, וזאת יום לאחר נאום הנשיא טראמפ אתמול במועדון הכלכלי של ניו יורק. טראמפ שוב תקף את הפד, כשאמר: "אם הפד היה עוזר לנו המדדים המובילים בוול סטריט היו עולים בעוד 25%, אני מבטיח לכם".

15:50

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.4% באוקטובר, מעט מעל לתחזיות שעמדו על 0.3%, ובהשוואה לעלייה של 0.1% בחודש הקודם. זוהי העלייה הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים, על רקע העלייה החדה במחירי האנרגיה. מדד הליבה, בניכוי מזון ואנרגיה, עלה ב-0.2%. קצב האינפלציה השנתי עומד על 1.8%, לעומת 1.7% בחודש הקודם, ועל 2.3% לעומת 2.4% בחישוב מדד הליבה. 

השכר הממוצע הריאלי לשעה בארה"ב ירד ב-0.2%, אולם רושם עלייה של 1.2% בשנה החולפת.  

12:15

נמשכות הירידות בבורסות אירופה על רקע ההתפתחויות בהונג קונג ובחזית הסחר. נוסף על כך ממתינים המשקיעים לדבריו של נגיד הבנק המרכזי בארה"ב, ג'רום פאוול. 

מדד סטוקס אירופה 600  מאבד יותר מ-0.7%, עם נפילה של 2.1% במניות הבנקים. עליות של 0.7% נרשמות במגזר המזון והמשקאות. 

יו"ר הפד פאוול ינאם על מצב הכלכלה האמריקאית בקונגרס, בתחילת יומיים של שימועים בעקבות הורדת הריבית השלישית של הפד השנה.

באסיה ננעלו הבורסות בירידות בהובלת צניחה של כ-1.8% בבורסת הונג קונג.

בבריטניה פורסמו נתוני האינפלציה. מדד המחירים לצרכן ליבה עלה באוקטובר ב-0.1%, לעומת צפי ל-0.1% ולעומת 0.1% בחודש הקודם. במונחים שנתיים שמר המדד על יציבות ברמה של 1.7% בהתאם לציפיות. המדד החודשי הרגיל ירד ב-0.2% לעומת צפי לירידה של 0.1%, ובקצב שנתי הוא עומד על 1.5%, לעומת צפי ל-1.6% ולעומת 1.7% בחודש הקודם. 

בגרמניה שמרו מדדי המחירים לצרכן על יציבות, בהאם לתחזיות.  

מניות הבנקים נחתכות היום בכ-3% עד 5%, בהובלת קומרצבנק , בנקיה  ודויטשה בנק .

מניית ספקית הטכנולוגיה הרפואית הדנית Ambu  מזנקת ב-22% לאחר הודעה על החלפת היו"ר. ירידה בשיעור דומה נרשמת במניית חברת ההשקעות השבדית Kinnevik . מניית חברת Tullow Oil  צוללת אף היא בכ-20% לאחר שקיצצה בתחזיות הפקת הגז שלה ל-2019.

מניית מפעילת הלוויין SES  צונחת בכ-12% על רקע הורדת דירוג מג'יי.פי מורגן.  

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות שערים על רקע חששות מהתמהמהות המגעים בין ארה"ב ובין סין, והסלמה במהומות בהונג קונג.

מדד סטוקס אירופה 600  מאבד 0.2%, עם ירידות של 1% במגזר הבנקים, ועליות של 0.3% במגזר המזון והמשקאות.  

אתמול טען נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי השלב הראשון בחוזה בין ארה"ב לסין יושלם "בקרוב", אך לא סיפק פרטים נוספים וכינה את הסינים "רמאים". 

בנק ABN Amro  ההולנדי דיווח על צניחה של 24% ברווח הנקי ברבעון השלישי. 

07:00

בורסת הונג קונג צונחת היום על רקע הסלמת האלימות במסגרת ההפגנות בעיר. מדד הנג סנג  מוביל את הירידות בבורסות אסיה, ומאבד כ-1.8%, בהובלת צניחה של כ-3.5% במניות חברת הביטוח AIA.

השבוע הסלימה הטלטלה הפוליטית בעיר. מושלת העיר קארי לאם אמרה אתמול כי המפגינים ש"משתקים" את העיר הם אנוכיים.

יתר הבורסות במזרח נסחרות אף הן בנטייה שלילית. ירידות קלות נרשמות בשנחאי  לעומת עלייה קלה בשנזן. בורסות טוקיו  וקוריאה  מאבדות 0.9% ו-1% בהתאמה.

חברת ניסן הציגה צניחה של 70% ברווח התפעולי ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל, והמניה צנחה בכ-4% אך מחקה בהמשך את רוב הירידה.

מדד S&P/ASX 200  באוסטרליה מאבד כ-0.8%.     

בורסות וול סטריט המשיכו אמש לשבור שיאים: הנאסד"ק עלה ב-0.25% לשיא חדש, מדד S&P 500 טיפס ב-0.13% לאחר שקבע שיא תוך-יומי חדש ואילו הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי. בנאומו במועדון הכלכלי של ניו יורק הנשיא טראמפ תקף את הפד שאינו מוריד ריבית, האשים את סין ברמאות ואמר כי מחסומי הסחר של האיחוד האירופי גרועים משל סין.

עוד כתבות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים יוסי ושלומי אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק לבעלי המניות מהציבור בסכום הנע בין 146-232 מיליון שקל

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית קרינג צוללת ב-10%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

בלבנון מדווחים על עשרות מטרות שהותקפו בבת-אחת בדרום המדינה

פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף • צה"ל: סוכל פיגוע ליד חברון, מחבלת חוסלה אחרי שהסתערה עם סכין לעבר כוח • פגיעה ישירה בלול במרגליות; חיזבאללה: "שיגרנו עשרות קטיושות" • תיעוד מהתקיפה הלילית בלבנון: מחבל ירד מאופנוע, נכנס למבנה וחוסל מהאוויר • אלפי בני אדם מחו יחד עם משפחות החטופים מחוץ לקריה בת"א • עדכונים שוטפים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה"ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה"

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין