גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תג מחיר: טיגואן מודל 2019 מרשים, אבל יקר

הטיגואן מודל 2019 מגיע עם מנוע 1.5 טורבו ושלדה משודרגת ושומר על העיצוב המתנשא של קודמו ● המרחב הפנימי מרשים והשלדה הגרמנית מהוקצעת, אבל המחיר ממשיך לזחול כלפי מעלה

פולקסווגן טיגואן / צילום: יחצ
פולקסווגן טיגואן / צילום: יחצ

אין זה סוד שמחירי הרכב החדש בישראל הם מהגבוהים בעולם. ממש בצמרת. האזרח הישראלי משלם על המשפחתית או רכב הפנאי שלו כפול כמעט מעמיתו בארה"ב וכ-40% יותר מהממוצע באיחוד האירופאי. במונחים של משכורת ממוצעת, הפערים גדולים אפילו יותר וזה עוד לפני שהזכרנו חבילות מימון ואחריות ידידותיות יותר לכיס, שמהם נהנים הלקוחות בחו"ל.

זה היה נכון לפני עשר ועשרים שנה וזה נכון גם היום. אבל אם נדמה לכם, שבשנה-שנתיים האחרונות המחירים החלו לזחול מעלה בקצב הולך וגובר, אתם לא טועים.

תרמו לכך, בין השאר, שני סבבים של עדכוני מס ירוק, שיצרו העלאה רוחבית במס הקניה הריאלי; עלייה במפרט התקני המקובל של כלי הרכב החדשים בישראל, בעיקר בתחום מערכות הבטיחות ועזרי הנהיגה המתקדמים; ונטייה די גורפת של היצרנים והמשווקים להעלות מחירים כדי לפצות על גידול בעלויות הסביבתיות, על השחיקה ברווחיות ועל הצורך בהנחות הולכות וגדלות לחברות הליסינג. סביר להניח, שאם השקל היה נחלש משמעותית, הקפיצה במחיר הייתה עוד יותר מוחשית.

לפני כשנתיים וחצי, בחנו כאן לראשונה את הטיגואן 1.4 טורבו, שקמפיין ההחדרה שלו התהדר אז במחיר התחלתי אגרסיבי של 165 אלף שקל לדגם הבסיס. במחירון העדכני של החברה עדיין מופיע, תיאורטית, דגם בסיס שעולה 172 אלף שקל אבל אין לו כל זכר בקמפיין הרשמי העדכני לגרסת ה-1.5 המחודשת, שמקדם גרסה עם רמת גימור גבוהה יותר ומחיר בסיס של 195 אלף שקל.

פולקסווגן טיגואן

בידול מבני הדודים העממיים

להגנת פולקסווגן נאמר, שמעצבי החברה עשו עבודה די יעילה בהקניית מראה פרימיום לטיגואן וביצירת בידול חיצוני מבני-דודיו העממיים לפלטפורמה, סקודה קארוק וסיאט אטקה. הוא ארוך מהם בכ-13 סנטימטר, גבוה יותר ב-2 סנטימטר וניצב על בסיס גלגלים ארוך יותר ב-3 סנטימטר. על הכביש הוא נראה כמו "מיני טוארג" עם חרטום רחב, גריל עם קווים רוחביים עטויי כרום, פרופיל צד רבוע שמדגיש את הממדים הנדיבים, זנב זקוף וחישוקים מעוצבים עם צמיגים שמנמנים. אין בעיצוב הזה שום תעוזה או מקוריות אבל הוא מצליח לשקף את רוח העיצוב הייקי, הסולידי והמתנשא, שכה חביב על מעריצי המותג.

כפי שרומז העיצוב החיצוני דמוי התיבה, תא הנוסעים הוא אחד המרווחים בפלח. המושב האחורי יכול לאכלס שלושה מבוגרים ממוצעי קומה עם שפע של מרחב לרגליים, לכתפיים ולראש, המושבים הקדמיים רחבים וידידותיים לגב של נוסעים בכל גודל ומשטחי הזכוכית הגדולים בדלתות ובחזית משרים אווירה אוורירית ומוארת. את החבילה המשפחתית משלים תא מטען שטוח ושימושי בנפח מאסיבי של 615 ליטר, כמעט 25% יותר מהתא של אטקה וקארוק. קפלו את מסעד המושב האחורי וקיבלתם רכב אידיאלי למסעות שופינג לאיקאה.

האבזור התקני בגרסה הבכירה די מכובד לקטגוריה וכולל בין השאר ריפוד עור תכליתי, צמד מושבים קדמיים חשמליים, פתיחה חשמלית לתא המטען, לוח מחוונים מבוסס LCD, פתיחה והתנעה ללא מפתח וכמובן מערך עדכני ומקיף של מערכות סיוע לנהג. אבל במחיר הבסיס לא מקבלים משום מה מפת ניווט דיגיטלית, שמשולבת בלוח המחוונים (יש ווייז מקומי במערכת המולטימדיה מהתקנה מקומית) ואם תחשקו בגג שמש פנורמי הוא יוסיף 15 אלף שקל למחיר. ומתי סוף סוף ייפטרו הגרמנים מההרגל לגבות אלפי שקלים אקסטרה על צבע מטאלי?

חדירה קלה של רעשי רוח

כראוי לרכב שמיוצר במפעל הדגל של פולקסווגן בוולפסבורג, גרמניה, רמת הגימור מכובדת ואינה נופלת מזו של האחות אאודי עם שפע של משטחי דיפון רכים, תחושה מוצקה בידוד רעשים יעיל, למעט חדירה קלה של רעשי רוח מעל 120 קמ"ש.

החידוש המרכזי ב-2019 הוא החלפת מנוע ה-1.4 טורבו בנזין היוצא במנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין. אמנם אותו הספק (150 כ"ס), אמנם רק 100 סמ"ק יותר, אבל ההבדל בהחלט מורגש בנסיעה יום יומית. מנוע ה-1.5, בו כבר פגשנו לא אחת, מספק כוח זמין יותר בטווח רחב יותר של סל"ד ודחף טורבו חלק ונמרץ בעליות ארוכות ובעקיפות מזדמנות.

התאוצה האובייקטיבית די מתונה, כ-9.2 שניות מאפס ל-100, אבל הרכב צובר מהירות רצינית ללא מאמץ מהיר ומי שיאבד ריכוז ימצא את עצמו משייט ללא קושי 30-40 קמ"ש מעל המהירות המותרת על הכביש המהיר. ביחד עם המנוע החדש מגיע גם דור ביניים חדש של תיבת ה- DSG עם לוגיקה משופרת, שמנטרלת היטב את ה"באגים" המוכרים של הגרסאות הקודמות של התיבה כגון נדידת הילוכים קופצנית בתגובה לפקודות רגל לא החלטיות.

על הכביש הטיגואן מייצג נאמנה את האופי הגרמני של המותג. גם עם הנעה קדמית בלבד (הנעה כפולה מגיעה רק בדגם ה-2 ליטר היקר) היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות מרשימה ותנודות הגוף מרוסנות היטב בפניות. ההיגוי נעים ומאוזן אם כי לא חד או ספורטיבי - דגם ה-2 ליטר מרגיש יותר מושחז - הבלמים נושכים ונטולי דעיכה ושיכוך הזעזועים נוטה להיות נוקשה יותר מזה של האחיות לבית סיאט/סקודה אבל עדיין מספק נוחות סבירה בהחלט על אספלט ישראל לא מתוחזק. על נהיגת שטח כהלכתה אין מה לדבר אבל מרווח גחון סביר מאפשר דילוג די קליל על מדרכות גבוהות ללא חשש מגריסת הגחון.

כאמור, טיגואן 1.5 ליטר טורבו ברמת הגימור הגבוהה מציב את הרף על 195 אלף שקל, לפני גג חשמלי וצבע מטאלי. זה מחיר די שאפתני לא רק ביחס לרף המחיר בפלח אלא גם ביחס לאחות אטקה, שברמת הגימור הגבוהה FR, עם אותו מנוע, אך בלי ריפוד עור, עולה כמעט 30 אלף שקל פחות. אם אתם חובבי מרחב ושטח הטענה, סקודה קודיאק גדולה משמעותית, עם אותו מנוע ורמת גימור מכובדת, עולה לא הרבה יותר. אבל לפולקסווגן יש את החסידים הנאמנים שלה ואם לוקחים בחשבון, שזהו כמעט המחיר של אאודי Q2 קטנטנה עם אותו מנוע, כנראה שזה תמחור הגיוני בערך. 

חלק מהמתחרות

סובארו פורסטר ספורט

גרסת הספורט הבכירה והמאובזרת היטב של סובארו פורסטר עולה 200 אלף שקל. הממדים גדולים מאלה של הטיגואן, בסיס הגלגלים דומה ותא המטען מכיל 520 ליטר. המנוע הוא 2.5 ליטר נטול טורבו, שמייצר 182 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. כבונוס מקבלים הנעה כפולה עם יכולת שטח רצינית

סובארו פורסטר ספורט / צילום: יחצ

מיצובישי אאוטלנדר

גרסת העלית הבכירה של מיצובישי אאוטלנדר הוותיק עם ריפוד עור, מושבים וגג חשמליים ומערך בטיחות עדכני, עולה 200 אלף שקל. ההנעה בגרסה הזו כפולה, מערך המושבים מתואם לחמישה מבוגרים פלוס שני ילדים והמנוע הוא 2 ליטר בנזין ללא טורבו, שמייצר 150 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה

מיצובישי אאוטלנדר  / צילום: יחצ

מאזדה CX5

גרסת פרימיום 2 ליטר של מאזדה CX-5 עולה 192 אלף שקל ומציעה תא נוסעים מאובזר היטב עם ריפוד עור במושבים החשמליים ובגג. לדור האחרון יש גם חבילת מערכות בטיחות מתקדמת. המנוע הוא 2 ליטר ללא טורבו, הוא מייצר 165 כ"ס ומאיץ את הרכב מאפס ל-100 ב-10.2 שניות בסיוע תיבה בת שש מהירויות

מאזדה CX5/ צילום: יחצ

עוד כתבות

סניף יינות ביתן / צילום: תמר מצפי

הלחץ של הספקים עלול לסייע לכלירמרק ללחוץ את יינות ביתן

בימים אלה ממשיכים ומתנהלים מגעים בין ביתן לבין קרן כלירמרק במסגרתם מבקשת הקרן לשפר את תנאי המתווה של העסקה ● יינות ביתן: "העסקה מתנהלת לפי לוחות הזמנים שנקבעו בין הצדדים"

משה ברקת / צילום: רפי קוץ

ברקת דוחה יישום הוראות תקן חשבונאי לחברות הביטוח; מניותיהן קופצות בבורסה בתל אביב

הממונה על שוק ההון, משה ברקת, דוחה את יישום הוראות תקן חשבונאי 17 לחברות הביטוח ● אייל דבי, לאומי שוקי הון: "ההקלה שניתנה לחברות מהווה גם הקלה למשקיעים"

הרכבת הקלה בירושלים. משתלבת במרקם העירוני/צילום: נחשון פיליפסון

קו הכסף: כך הרוויחו יזמי הרכבת הקלה בירושלים מיליארד שקל על חשבון המדינה

בעלי המניות של הזכיינית סיטיפס עשו עסקה חלומית בזמן שהמדינה שילמה שכר לימוד אסטרונומי ● בין המרוויחים: קרן המורים והגננות שעשתה סיבוב מדהים עם תשואה של מאות אחוזים תוך פחות מ-4 שנים

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אסיה אדומות; וירוס הקורונה נוגס בהכנסות של אפל

אפל הודיעה כי לא תעמוד בתחזית ההכנסות שפרסמה בגלל השפעות וירוס הקורונה על הפעילות הכלכלית בסין ● HSBC פספסה את התחזיות ● בארה"ב לא התקיים אתמול מסחר בשל יום הנשיא

ניר שוויקי ומישל קרמרמן / צילומים: ענבל מרמרי, רונן אקרמ

הצלחה לא מחכה לממשלה: מבקשת לאשר מינוי מנכ"לים לרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלווין

וגם: עינת וינוגרד מונתה לתפקיד סמנכ"לית הכספים של בזק אונליין ● השיחה 

חיים כץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה את בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ

(עדכון) - לפני כשבועיים קיבלה ועדת הכנסת את בקשתו של ח"כ כץ להעניק לו חסינות, וכעת הבקשה אושרה גם במליאה ● ח"כ גדעון סער: "כל הרטוריקה של 'עיר מקלט' לא מתאימה כאן" ● משמר הדמוקרטיה לבג"ץ: לבטל את הענקת החסינות לח"כ כץ

זוהר לוי - יו"ר סאמיט / צילום: יחצ

מכונת המזומנים של זוהר לוי: מחיקת החברה הבת מהמסחר בלונדון תניב לסאמיט תזרים של 176 מיליון אירו

סאמיט, הפועלת בשוקי הנדל"ן של ישראל וגרמניה, נסחרת בשווי שיא של 3.9 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה הניבה תשואה של 800% בעשור האחרון ● החברה הבת, סאמיט גרמניה, מעוניינת לבצע רכישה עצמית של שליש ממניותיה, בפרמיה של 1.4% על מחיר המניה בבורסה

נפגעי הקורקינטים והאופניים החשמליים - 16 בפברואר

אתמול באיכילוב: 8 נפגעים בתאונות קורקינט ואופניים חשמליים

מדי יום "גלובס" ובית החולים איכילוב מדווחים על מספר הנפגעים מתאונות שבהן מעורבים כלי רכב חשמליים: אופניים וקורקינטים

תצפית מלמעלה - נווה אילן ירושלים / יח"צ

לקראת המעבר לאולפנים החדשים: חשש בחדשות 13 מפני גל פיטורים

בהנהלת החברה מסרבים להתחייב שלא ייצאו בחודשים הקרובים למהלך של פיטורי צמצום - "והדבר", כך טוען הוועד, "מדליק נורה אדומה של ממש"

רוחאני. מסר פייסני לארה"ב  / צילום: רויטרס

רוחאני: "איראן לעולם לא תנהל מו"מ תחת לחץ"

את הדברים הללו אמר חסאן רוחאני במסיבת עיתונאים לקראת הבחירות לפרלמנט האיראני שיתקיימו בשישי הקרוב

השופט דוד רוזן/ צילום: יונתן בלום

הנציב ממליץ לנקוט בצעדים נגד ראש יחידת התביעות: ניסתה לכסות את העובדות

ההמלצה של נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות באה במסגרת בירור תלונה שבה הגיע לנציבות התייחסות שאינה משקפת נכונה את עובדות האירוע של נשוא התלונה

עופר דקל וילדיו/ צילום : אלבום פרטי

"אני רוצה לעזור לצוותים הרפואיים וגם להציל את המפעל"

בלתי אפשרי להשיג עכשיו בעיר חליפות מיגון הדרושות מאוד בבתי החולים. ננה ועופר דקל בודקים האם יוכלו להחזיר לחיים את המפעל שלהם ולייצר בו חליפות בעזרת טכנולוגיה ישראלית ● יומן ווהאן, פרק שלישי

אורן עזר / צילום: איל יצהר

הצלחת הניסוי בשבדיה מתדלקת את מניית אלקטריאון: קפצה פי 21 בפחות מ-3 שנים

החברה נטולת ההכנסות, שפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים, נסחרת בשווי של קרוב למיליארד שקל ● הניסוי שעליו דיווחה אלקטריאון היה בטעינה אלחוטית סטטית של משאית חשמלית על מסלול ניסויים באי גוטלנד

מתחם לפינוי בשכונת נווה דוד, חיפה / צילום: פאול אורלייב

רוצים עוד 25 מ"ר? יש לכם 45 יום לחתום: בחיפה נכנסים למרוץ נגד הזמן בפרויקטי פינוי בינוי

עיריית חיפה הציבה אולטימטום להחתמה על מיזמי פינוי בינוי בתנאים משופרים - אחר כך תוגבל התמורה לדיירים ל-12.5 מ"ר בלבד

עובדים מפרקים את השלטים של כנס המובייל בברצלונה שהתבטל בגלל וירוס הקורונה / צילום: Nacho Doce, רויטרס

הנזק מביטול כנס המובייל בברצלונה בגלל הקורונה גדול משנדמה: "שליש מהמכירות בסכנה"

ביטול כנס המובייל בברצלונה הסב נזק כלכלי ישיר לחברות שנערכו לקיומו, אך הנזק המשמעותי הוא אובדן התועלת העקיפה - הקשרים שלא נוצרו וההסכמים שלא נחתמו ● יהודית ימפולסקי מאמדוקס: "היו מתוכננות לנו מאות פגישות קריטיות" ● רפי סווירי מ-Walkme: "תעשייה שלמה פינתה זמן, יהיה קשה לשחזר את זה"

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

נעילה מעורבת בבורסה: אלקטריאון זינקה ב-16%, מניות הביטוח קפצו

מניות הביטוח זינקו על רקע דחייה של יישום תקן חשבונאי בהוראת רשות שוק ההון ● סאמיט התחזקה בכ-6% על רקע מחיקת החברה הבת בלונדון ● בזן הודיעה על החלטת עיריית חיפה שלא לחדש היתר זמני לצנרת שבה היא משתמשת ● בי.ג'י.איי נסקה בכ-40% על רקע כניסה למלונאות ודיור מוגן

תלונה לוועדת האתיקה אינה לשון הרע / צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי נגד משרד הביטחון: "פעל במגמתיות כדי להסתיר פרטי ההתקשרות עם מכון מנדל"

המחוזי קיבל את בקשת ארגון לביא שטען לחוסר שקיפות מצד משרד הביטחון ● "להתעלמות מבקשות המידע יש מחיר"

סמי תותח, יו"ר ומנכ"ל זמני של מטומי / צילום: יחצ

אקורד סיום: ויולה מכרה את יתרת המניות שלה במטומי; סמי תותח פרש מהחברה

ויולה החזיקה ב-9.5% ממניות מטומי, ואם מכרה אותן במחיר השוק, הרי שהיקף המכירה עומד על פחות מ-2 מיליון שקל ● למרות הצניחה החדה בשווי מטומי בשנים האחרונות, ויולה כבר החזירה למעשה את ההשקעה הראשונית שלה בחברה

ספינת קרוז מול יפן עליה נמצאו נוסע חולה והרשויות לא מאשרות להוריד את הנוסעים / צילום: 	STF, AP

בגלל בהלת הקורונה מנו ספנות תידחה את הפלגותיה במספר שבועות

"מאחר ועונת ההפלגות טרם החלה ולאור הרגישות הציבורית, הוחלט לדחות במספר שבועות את פתיחת העונה לסוף חודש אפריל במקום לתחילתו" ● עוד נמסר כי החברה תאפשר לקבל החזר כספי על ביטולים

התחדשות נהריה  / הדמיה: עוזי גורדון אדריכלים

הוועדה המחוזית צפון אישרה היום תוכנית לפיתוח העיר נהריה ב-20 השנים הקרובות

מסמך מדיניות פיתוח העיר שאומץ על ידי הוועדה המחוזית גילה שלמרקם הקיים בעיר נהריה יש כושר נשיאה מפתיע ● על פיו, ניתן להגיע בנהריה ליעד של 200,000 תושבים במסגרת התחדשות עירונית ואינפילים