גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תג מחיר: טיגואן מודל 2019 מרשים, אבל יקר

הטיגואן מודל 2019 מגיע עם מנוע 1.5 טורבו ושלדה משודרגת ושומר על העיצוב המתנשא של קודמו ● המרחב הפנימי מרשים והשלדה הגרמנית מהוקצעת, אבל המחיר ממשיך לזחול כלפי מעלה

אין זה סוד שמחירי הרכב החדש בישראל הם מהגבוהים בעולם. ממש בצמרת. האזרח הישראלי משלם על המשפחתית או רכב הפנאי שלו כפול כמעט מעמיתו בארה"ב וכ-40% יותר מהממוצע באיחוד האירופאי. במונחים של משכורת ממוצעת, הפערים גדולים אפילו יותר וזה עוד לפני שהזכרנו חבילות מימון ואחריות ידידותיות יותר לכיס, שמהם נהנים הלקוחות בחו"ל.

זה היה נכון לפני עשר ועשרים שנה וזה נכון גם היום. אבל אם נדמה לכם, שבשנה-שנתיים האחרונות המחירים החלו לזחול מעלה בקצב הולך וגובר, אתם לא טועים.

תרמו לכך, בין השאר, שני סבבים של עדכוני מס ירוק, שיצרו העלאה רוחבית במס הקניה הריאלי; עלייה במפרט התקני המקובל של כלי הרכב החדשים בישראל, בעיקר בתחום מערכות הבטיחות ועזרי הנהיגה המתקדמים; ונטייה די גורפת של היצרנים והמשווקים להעלות מחירים כדי לפצות על גידול בעלויות הסביבתיות, על השחיקה ברווחיות ועל הצורך בהנחות הולכות וגדלות לחברות הליסינג. סביר להניח, שאם השקל היה נחלש משמעותית, הקפיצה במחיר הייתה עוד יותר מוחשית.

לפני כשנתיים וחצי, בחנו כאן לראשונה את הטיגואן 1.4 טורבו, שקמפיין ההחדרה שלו התהדר אז במחיר התחלתי אגרסיבי של 165 אלף שקל לדגם הבסיס. במחירון העדכני של החברה עדיין מופיע, תיאורטית, דגם בסיס שעולה 172 אלף שקל אבל אין לו כל זכר בקמפיין הרשמי העדכני לגרסת ה-1.5 המחודשת, שמקדם גרסה עם רמת גימור גבוהה יותר ומחיר בסיס של 195 אלף שקל.

פולקסווגן טיגואן

בידול מבני הדודים העממיים

להגנת פולקסווגן נאמר, שמעצבי החברה עשו עבודה די יעילה בהקניית מראה פרימיום לטיגואן וביצירת בידול חיצוני מבני-דודיו העממיים לפלטפורמה, סקודה קארוק וסיאט אטקה. הוא ארוך מהם בכ-13 סנטימטר, גבוה יותר ב-2 סנטימטר וניצב על בסיס גלגלים ארוך יותר ב-3 סנטימטר. על הכביש הוא נראה כמו "מיני טוארג" עם חרטום רחב, גריל עם קווים רוחביים עטויי כרום, פרופיל צד רבוע שמדגיש את הממדים הנדיבים, זנב זקוף וחישוקים מעוצבים עם צמיגים שמנמנים. אין בעיצוב הזה שום תעוזה או מקוריות אבל הוא מצליח לשקף את רוח העיצוב הייקי, הסולידי והמתנשא, שכה חביב על מעריצי המותג.

כפי שרומז העיצוב החיצוני דמוי התיבה, תא הנוסעים הוא אחד המרווחים בפלח. המושב האחורי יכול לאכלס שלושה מבוגרים ממוצעי קומה עם שפע של מרחב לרגליים, לכתפיים ולראש, המושבים הקדמיים רחבים וידידותיים לגב של נוסעים בכל גודל ומשטחי הזכוכית הגדולים בדלתות ובחזית משרים אווירה אוורירית ומוארת. את החבילה המשפחתית משלים תא מטען שטוח ושימושי בנפח מאסיבי של 615 ליטר, כמעט 25% יותר מהתא של אטקה וקארוק. קפלו את מסעד המושב האחורי וקיבלתם רכב אידיאלי למסעות שופינג לאיקאה.

האבזור התקני בגרסה הבכירה די מכובד לקטגוריה וכולל בין השאר ריפוד עור תכליתי, צמד מושבים קדמיים חשמליים, פתיחה חשמלית לתא המטען, לוח מחוונים מבוסס LCD, פתיחה והתנעה ללא מפתח וכמובן מערך עדכני ומקיף של מערכות סיוע לנהג. אבל במחיר הבסיס לא מקבלים משום מה מפת ניווט דיגיטלית, שמשולבת בלוח המחוונים (יש ווייז מקומי במערכת המולטימדיה מהתקנה מקומית) ואם תחשקו בגג שמש פנורמי הוא יוסיף 15 אלף שקל למחיר. ומתי סוף סוף ייפטרו הגרמנים מההרגל לגבות אלפי שקלים אקסטרה על צבע מטאלי?

חדירה קלה של רעשי רוח

כראוי לרכב שמיוצר במפעל הדגל של פולקסווגן בוולפסבורג, גרמניה, רמת הגימור מכובדת ואינה נופלת מזו של האחות אאודי עם שפע של משטחי דיפון רכים, תחושה מוצקה בידוד רעשים יעיל, למעט חדירה קלה של רעשי רוח מעל 120 קמ"ש.

החידוש המרכזי ב-2019 הוא החלפת מנוע ה-1.4 טורבו בנזין היוצא במנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין. אמנם אותו הספק (150 כ"ס), אמנם רק 100 סמ"ק יותר, אבל ההבדל בהחלט מורגש בנסיעה יום יומית. מנוע ה-1.5, בו כבר פגשנו לא אחת, מספק כוח זמין יותר בטווח רחב יותר של סל"ד ודחף טורבו חלק ונמרץ בעליות ארוכות ובעקיפות מזדמנות.

התאוצה האובייקטיבית די מתונה, כ-9.2 שניות מאפס ל-100, אבל הרכב צובר מהירות רצינית ללא מאמץ מהיר ומי שיאבד ריכוז ימצא את עצמו משייט ללא קושי 30-40 קמ"ש מעל המהירות המותרת על הכביש המהיר. ביחד עם המנוע החדש מגיע גם דור ביניים חדש של תיבת ה- DSG עם לוגיקה משופרת, שמנטרלת היטב את ה"באגים" המוכרים של הגרסאות הקודמות של התיבה כגון נדידת הילוכים קופצנית בתגובה לפקודות רגל לא החלטיות.

על הכביש הטיגואן מייצג נאמנה את האופי הגרמני של המותג. גם עם הנעה קדמית בלבד (הנעה כפולה מגיעה רק בדגם ה-2 ליטר היקר) היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות מרשימה ותנודות הגוף מרוסנות היטב בפניות. ההיגוי נעים ומאוזן אם כי לא חד או ספורטיבי - דגם ה-2 ליטר מרגיש יותר מושחז - הבלמים נושכים ונטולי דעיכה ושיכוך הזעזועים נוטה להיות נוקשה יותר מזה של האחיות לבית סיאט/סקודה אבל עדיין מספק נוחות סבירה בהחלט על אספלט ישראל לא מתוחזק. על נהיגת שטח כהלכתה אין מה לדבר אבל מרווח גחון סביר מאפשר דילוג די קליל על מדרכות גבוהות ללא חשש מגריסת הגחון.

כאמור, טיגואן 1.5 ליטר טורבו ברמת הגימור הגבוהה מציב את הרף על 195 אלף שקל, לפני גג חשמלי וצבע מטאלי. זה מחיר די שאפתני לא רק ביחס לרף המחיר בפלח אלא גם ביחס לאחות אטקה, שברמת הגימור הגבוהה FR, עם אותו מנוע, אך בלי ריפוד עור, עולה כמעט 30 אלף שקל פחות. אם אתם חובבי מרחב ושטח הטענה, סקודה קודיאק גדולה משמעותית, עם אותו מנוע ורמת גימור מכובדת, עולה לא הרבה יותר. אבל לפולקסווגן יש את החסידים הנאמנים שלה ואם לוקחים בחשבון, שזהו כמעט המחיר של אאודי Q2 קטנטנה עם אותו מנוע, כנראה שזה תמחור הגיוני בערך. 

חלק מהמתחרות

סובארו פורסטר ספורט

גרסת הספורט הבכירה והמאובזרת היטב של סובארו פורסטר עולה 200 אלף שקל. הממדים גדולים מאלה של הטיגואן, בסיס הגלגלים דומה ותא המטען מכיל 520 ליטר. המנוע הוא 2.5 ליטר נטול טורבו, שמייצר 182 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. כבונוס מקבלים הנעה כפולה עם יכולת שטח רצינית

מיצובישי אאוטלנדר

גרסת העלית הבכירה של מיצובישי אאוטלנדר הוותיק עם ריפוד עור, מושבים וגג חשמליים ומערך בטיחות עדכני, עולה 200 אלף שקל. ההנעה בגרסה הזו כפולה, מערך המושבים מתואם לחמישה מבוגרים פלוס שני ילדים והמנוע הוא 2 ליטר בנזין ללא טורבו, שמייצר 150 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה

מאזדה CX5

גרסת פרימיום 2 ליטר של מאזדה CX-5 עולה 192 אלף שקל ומציעה תא נוסעים מאובזר היטב עם ריפוד עור במושבים החשמליים ובגג. לדור האחרון יש גם חבילת מערכות בטיחות מתקדמת. המנוע הוא 2 ליטר ללא טורבו, הוא מייצר 165 כ"ס ומאיץ את הרכב מאפס ל-100 ב-10.2 שניות בסיוע תיבה בת שש מהירויות

עוד כתבות

שתי המדינות שסיפקו לישראל 70% מהנפט במהלך המלחמה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: ישראל נתפסה במלחמת "חרבות ברזל" כמבודדת, אבל בפועל 25 מדינות נרתמו למכור לה נפט במשך שנתיים; הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מאסה בהתנהלות איראן; והאיום החות'י בים האדום ממשיך לתת את אותותיו על התקשורת הבינלאומית ● כותרות העיתונים בעולם 

דוגמאות למודעות ובהן התחזות לאנשי מפתח למטרת הונאה / צילום: צילום מסך

"המניות יעלו ב-300%": גל ההונאות הפיננסיות מתפשט במודעות גוגל

פרסומות המתחזות לאישים בכירים במטרה לבצע הונאה שטפו תחילה את הרשתות החברתיות, וכעת מופיעות ביעד חדש ● גוגל: "השקענו רבות במערכות לשיפור האיתור והאכיפה"

המשרוקית מסבירה. ועדות חקירה / צילום: יעקב סער - לע''מ

זן חדש של ועדות חקירה? החלטת ממשלה לא תספיק

הממשלה החליטה: ועדת חקירה - אבל לא ממלכתית. אז מה כן, ומה צריך לקרות כדי שזה באמת ייצא לפועל? ● המשרוקית של גלובס

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מניות הטכנולוגיה הובילו את הירידות

ה-S&P 500 ירד בקרוב ל-1% ● אלפאבית קפצה לאחר שנחשף כי ברקשייר האת'וויי של וורן באפט רכשה החזקה בה ● אלביט וצים מזנקות בכ-7% ובכ-6%, בהתאמה ● הביטקוין ממשיך במומנטום השלילי שלו, מחירו נע סביב 91 אלף דולר ● מחירי הזהב והכסף ירדו ● משקיעי העל חשפו את ההשקעות שלהם: הרוכשים והמוכרים של גוגל, אלו שרכשו אמזון, וזה שחתך את אינטל רבעון אחרי שרכש אותה

גיוס עובדים / צילום: Shutterstock, tsyhun

מחקר חדש של דיל: 75% מהחברות בישראל מצמצמות גיוסי ג'וניורים

המחקר, המבוסס על סקר רחב־היקף שנערך בקרב אלפי מעסיקים מ־17 מדינות, מצביע על צמצום חד ביכולת ההשתלבות בשוק העבודה עבור מי שנמצאים בתחילת דרכם - כאשר ישראל מובילים את המגמה העולמית

דיוויד טפר, ביל ומלינדה גייטס, ביל אקמן, ריי דליו, קת'י ווד, סטנלי דרוקנמילר / צילום: רויטרס - BRENDAN MCDERMID, Richard Brian

המהלך המפתיע של ביל אקמן, ולמה 3 משקיעי על מוכרים את אותה המניה?

בימים האחרונים פרסמו כמה מהמשקיעים החזקים בעולם את השינויים בתיקים שלהם ברבעון השלישי של השנה ● ביל גייטס מכר מניות מיקרוסופט ב-8.8 מיליארד דולר, ביל אקמן עושה את ההפך מבאפט ומוכר מניות גוגל, שלושה מיליארדרים מוכרים מניות אנבידיה. וגם: גורו ההשקעות שמגדילה אחיזה במניות כחול לבן

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

אנבידיה הצטרפה לגיוס הענק בסטארט-אפ החדש של אמנון שעשוע

ענקית השבבים הצטרפה לסבב הגיוס בן 200 מיליון הדולר של דאבל איי.אי טכנולוגיות, חברת הסטארט-אפ החדשה של מייסד מובילאיי ● החברה, המפתחת "סוכני בינה מלאכותית" ומודלי שפה המתמחים בתחומים שונים, גייסה עד היום 221 מיליון דולר

ראש ממשלת יפן סנאה טאקאיצ'י / צילום: ap, Eugene Hoshiko

"הצוואר חייב להיכרת": המתיחות בין המעצמות הגדולות במזרח עולה מדרגה

המתיחות בין יפן לסין מתגברת לאחר דברי ראש ממשלת יפן על אפשרות תגובה צבאית במקרה של תקיפה סינית על טייוואן ● לצד חילופי אזהרות מסע והזנקת מטוסי קרב, המשבר כבר פוגע בתיירות, בתעופה ובשווקים - ומעמיד את יציבות הכלכלה האזורית בסימן שאלה

אושר טובול, מנכ''ל מיטב טרייד / צילום: מיטב טרייד

פעילות הטרייד של מיטב ממשיכה לצמוח, והיא תנסה להפיח רוח בפעילות ברוקראז'

חברת המסחר החוץ בנקאית הגדולה נהנתה מגיוס של 26.5 אלף לקוחות חדשים מתחילת השנה והציגה צמיחה של 26% בהכנסות ● חתמה על הסכם לרכישת פעילות הברוקראז' המוסדי של מיטב לפי שווי של 54 מיליון שקל

מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: ap, David Zalubowski

ניצחון דרמטי למטא: החברה לא תוכר כמונופול בתחום הרשתות החברתיות, וואטסאפ ואינסטגרם לא ימכרו

שופט פדרלי בוושינגטון קבע כי נציבות הסחר הפדרלית לא הצליחה להוכיח שרכישת וואטסאפ ואינסטגרם חיסלה את התחרות בתחום הרשתות החברתיות באופן לא חוקי ● מדובר בפגיעה משמעותית בנציבות שמנהלת הליכים דומים נגד עוד ענקיות טכנולוגיה

מהגרים שנכנסו לבריטניה דרך צרפת / צילום: Reuters, Gareth Fuller

בריטניה משנה כיוון: בדרך לאמץ את המודל הדני להרתעת מהגרים לא-חוקיים

ממשלת הלייבור השיקה את הרפורמה ה"מחמירה ביותר נגד ההגירה בעשור האחרון" בעקבות הקריסה בסקרים ● על הפרק: השעיית איחוד משפחות, הענקת מקלט זמני בלבד ואיום בסנקציות כדי לגרש בהצלחה למדינות אפריקה

הדמיית מגדל SIX 8 / צילום: SIX 8

יותר מ-200 אלף שקל למ"ר: מחיר שיא לדירה ליד הים בתל אביב

לגלובס נודע שלאחרונה התבצעה אחת העסקאות הגבוהות שבוצעו השנה - דירה בקומה העשירית במגדל SIX 8, שלא רחוק מהדולפינריום בתל אביב, נמכרה תמורת 58 מיליון שקל ● הסכום ששולם מבטא מחיר ממוצע למ"ר של כ־210 אלף שקל והוא אינו לוקח בחשבון שטח מרפסות ושטחי שירות אשר עשויים לשנות את המחיר הממוצע

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסת ת"א; השקל נחלש, נייס צנחה ב-19%

מדד ת"א 35 נפל ב-1.9% ● המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם השפעה שלילית של כ-1% ● מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק נפלו מתחת לממוצע הנע של 50 יום שלהם - מה שעלול להצביע על ירידות נוספות בדרך ● בקנטור מסתכלים על הירידות בביטקוין ומזהים הזדמנויות

ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, נשיא בית המשפט העליון יצחק עמית וח''כ חנוך מילביצקי / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין, נועם מושקוביץ' - דוברות הכנסת, כדיה לוי

בג"ץ נתן זריקת עידוד ללשכת עוה"ד, שעשויה לחטוף מכה ממקום אחר

השופטים הקפיאו את החוק שקיצץ את דמי החבר שגובה לשכת עורכי הדין ואסר עליה לממן בהם את פעילותה הציבורית ● בלשכה נזהרים מחגיגות כל עוד גורל החוק לא הוכרע ● יוזמיו כבר מתכננים את הצעדים הבאים נגד הלשכה, ויו"ר ועדת החוקה קורא לעורכי הדין שלא לשלם את דמי החבר

סוחר בקומת המסחר בבורסת ניו יורק / צילום: ap, Richard Drew

"תיקון מתרחש בשווקים": אנליסטים מעריכים שירידות נוספות בדרך

מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק נפלו מתחת לממוצע הנע של 50 יום שלהם - מה שעלול להצביע על כך שירידות נוספות בדרך ● אנליסטים מעריכים שה-S&P 500 יירד בסך הכל 5%-10% משיאו, ושהנאסד"ק ייפול ב-8% ● חלק מהאנליסטים מאמינים כי התיקון כבר כאן: "אם זה לא היה ברור עד כה, שיהיה ברור כעת: תיקון מתרחש בשוק המניות"

קארין קלר־סוטר, נשיאת שוויץ ודונלד טראמפ, נשיא ארה''ב / צילום: ap, Julia Demaree Nikhinson, Julia Nikhinson

הדיפלומטיה של מטילי הזהב שהביאה לשווייץ הסכם סחר עם טראמפ

מכסים משתקים על שווייץ יופחתו לאחר מאמץ דיפלומטי שנתפר במיוחד עבור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כולל מטילי זהב חרוטים ושעון שולחני של רולקס ● "בעלי עסקים מדברים באותה השפה כמו טראמפ, ולכן היה חשוב שהם ייכנסו לתמונה"

מטוס F-35 ''אדיר'' מתוצרת לוקהיד מרטין / צילום: לוקהיד מרטין

לטראמפ יש אינטרס להזדרז עם מכירת ה-F-35 לסעודיה. מהו?

במשך עשרות שנים, שלט במדיניות האמריקאית עיקרון ה־QME: היתרון הצבאי האיכותי של ישראל ● מה עומד מאחוריו, אילו מגבלות הוא מטיל על הנשיא - והאם העסקה עם סעודיה תסמן את סופו? ● המשרוקית של גלובס

אופיר חמו / צילום: עופר חג'יוב

"להוריד חשיפה למניות": הבנקאי שמציע לממש רווחים אחרי שנתיים פנומנליות

אופיר חמו ממזרחי טפחות חושש ש"התמחור בשווקים כבר מזמן לא משקף שווי כלכלי של החברות", אלא בעיקר את העתיד: "המכפילים משקפים גידול של 25% ברווחים" ● את עיקר המשקל בתיק ההשקעות הוא מציע להקצות כעת לאג"ח, כפי שהציע טרם הראלי הנוכחי בת"א

נשיא סוריה אחמד א־שרע / צילום: ap, Stephanie Lecocq

ישראל תישאר בחוץ? ההימור החדש של האמירויות להקמת מסדרון חוצה יבשות

ענקית נמלים אמירותית החלה להפעיל את נמל טרטוס שבסוריה בחוזה ארוך טווח ובהשקעה של מאות מיליוני דולרים - מהלך שמעמיד חלופה אזורית לנתיבי הסחר הפוטנציאליים דרך ישראל ● לפני שנתיים הציגה ארה"ב תוכנית ענק למסדרון בין יבשתי, אך זו לא התקדמה

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

בתעשייה הביטחונית מאותתים: הפסקת האש פותחת דלת לשורה של עסקאות ענק

אלביט דיווחה על אחת העסקאות הגדולות בתולדותיה עם "לקוחה בינלאומית" - בהיקף של 2.3 מיליארד דולר ● בכך היא מצטרפת לשורת עסקאות שנרקמו לאחרונה, ובתעשיות הביטחוניות המקומיות מעריכים כי בתקופה הקרובה יבשילו לכדי עסקאות מגעים נוספים ● בשורה חיובית גם מגרמניה: מסירה את האמברגו על ישראל