גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בעליות מינוריות שהספיקו למדדים כדי לקבוע שיאים חדשים

המדדים התקשו לטפס לאחר שגורמי ממשל סיניים צוטטו כמי שמגלים פסימיות לגבי סגירת עסקת סחר עם ארה"ב ● פולקסווגן הנמיכה תחזיות בצל חולשה בביקוש לרכבים מסחריים גדולים ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, הפוטסי טיפס ב-0.1%

בורסת נאסד"ק / צילום: רויטרס - Lucas Jackson
בורסת נאסד"ק / צילום: רויטרס - Lucas Jackson

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המדדים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בשיאים חדשים, לאחר שרשמו עליות קלות בלבד, בעוד המשקיעים מעכלים את המסרים המגיעים מחזית שיחות הסחר. 

מדד דאו ג'ונס עלה ב-31 נקודות, או 0.1%, ל-28,036.22 נקודות. ה-S&P 500 התקדם ב-0.05% והנאסד"ק הוסיף 0.1%. המניה הבולטת בדאו הייתה וולט דיסני , שעלתה ב-2%. 

הדיווח שלפיו בכירי ממשל סיניים גילו פסימיות לגבי האפשרות לסגירת עסקת סחר מול ארה"ב הקשה על המדדים לעלות, ושלח את המשקיעים לחפש השקעות בטוחות. תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נפלה ל-1.8% לעומת 1.85% קודם לכן. החוזים על הזהב מחקו ירידות שרשמו מוקדם יותר ועלו ב-0.2%.  

 20:00

בורסות וול סטריט נסחרות ללא שינוי מהותי סביב רמות הפתיחה בשיא של כל הזמנים, וזאת בהמתנה להתפתחויות בזירת שיחות הסחר בין סין לארה"ב.

18:38

המסחר בבורסות אירופה ננעל בנטייה לירידות מלבד מדד הפוטסי הבריטי שטיפס ב-0.1%. מדד הקאק הצרפתי השיל 0.16%, הדאקס הגרמני איבד 0.27%.

מנייתה של פולקסווגן  מאבדת 5% לאחר שהחברה חתכה תחזיות לשנה כולה, מה שמשקף חולשה בביקוש לרכבים מסחריים גדולים מצד כמה שוקי פעילות ובהם סין.

בוול סטריט המדדים נסחרים ללא שינוי מהותי, סביב רמת השיא. מוקדם יותר דווח כי הנשיא טראמפ נפגש עם יו"ר הפד ג'רום פאואל על מנת לדון במצב הכלכלה.

הממשל האמריקאי העניק הארכה בת 90 יום לחברות לעבוד עם ספקית התקשורת הסינית וואווי. לאחר שהכניס את וואוי לרשימה השחורה בחודש מאי האחרון בטענה לביטחון לאומי, משרד המסחר האמריקני אפשר את המשך העבודה מול החברה במטרה למזער את ההפרעות עבור לקוחותיה, רבים מהם הן מפעילות רשתות באמריקה הכפרית.

16:30

בורסות וול סטריט נסוגות בפתיחה בצל הפסימיות סביב שיחות הסחר, וזאת על רקע הדיווח כי בכירי ממשל סיניים גילו פסימיות לגבי האפשרות לסגירת עסקת סחר מול ארה"ב.

מדד דאו ג'ונס ללא שינוי מהותי, הנאסד"ק מאבד 0.25%, ומדד S&P 500 משיל 0.2%.

דירקטוריון חברת HP דחה פה אחד את ההצעה של זירוקס לרכוש את החברה תמורת 33.5 מיליארד דולר במזומן ומניות, שזירוקס הגישה לפני כשבועיים, אך לא פסל אפשרות מיזוג בין החברות בתנאים אחרים.

15:20

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת כך הדאקס מאבד 0.3%, הפוטסי עולה ב-0.3% והקאק יורד ב-0.2%. 

בוול סטריט בשעה זו החוזים העתידיים נסחרים בעליות שהתמתנו בשעה האחרונה, וזאת בהמשך לשיאים שנקבעו ביום שישי האחרון.

12:30

במסחר באירופה לא נרשמים היום שינויים גדולים, וזאת לאחר שש עליות שבועיות ברציפות. צניית חברת הביטוח הבריטית אביבה  צונחת לאחר שהחברה הודיעה כי תמשיך להחזיק בחטיבה שלה בסינגפור ובמיזם בסין, לאחר שבחנה אפשרות למכור אותן.

מניית חברת קיאג'ן מזנקת ב-12% לאחר שחברת הבדיקות הגנטיות הודיעה כי היא בוחנת אפשרות להימכר לאחר שקיבלה הצעות לא מחייבות. 

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בנטייה לעליות על רקע הציפיות להתפתחויות בחזית הסחר בין ארה"ב לסין. מדד סטוקס אירופה 600  עולה בכ-0.1%, בהובלת מניות הבנקים שמתחזקות ב-0.4%. מגזרי הרכב והבנייה והחומרים מאבדים כ-0.4% כל אחד.

השווקים קיבלו דחיפה מהמסחר באסיה, שם נרשמו בעיקר עליות. ירידות נרשמו בקוריאה  ובS&P/ASX 200 , בעוד שבורסות שנחאי , שנזן, טוקיו  והונג קונג  רשמו עליות.

ארה"ב קראה לאיפוק על רקע המהומות בהונג קונג. היום הטילה משטרת הונג קונג מצור על אוניברסיטה שבה התבצרו מאות מתנגדי משטר עם בקבוקי תבערה וכלי נשק נוספים בייצור עצמי. 

בבריטניה מתכוננים המנהיגים הפוליטיים לשאת דברים לקראת הבחירות בפני בכירים בעולם העסקים, בכנס קונפדרציית התעשייה הבריטית בלונדון. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון יתחייב פעם נוספת לשים קץ לאי-ודאות בעניין הברקזיט שמעיבה על הסביבה העסקית במידנה מאז משאל העם ביוני 2016.

06:30

מגמה מעורבת בבורסות אסיה היום (ב'). המשקיעים מצפים להתפתחויות נוספות מחזית הסחר בין ארה"ב לסין. 

עליות של 0.6% נרשמות בשנחאי , ובהונג קונג עולה מדד הנג סנג  ב-1.1%, בהובלת מניית ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט. הסחר בעיר מתנהל על רקע המהומות האזרחיות שנמשכות כבר כמה חודשים. היום הזהירה המשטרה כי היא עשויה לפתוח באש חיה על רקע הסלמת המתח בעימותים מול המפגינים.

מדד ניקיי  בטוקיו עולה 0.4%. עליות נרשמות במניות Z Holdings, לשעבר Yahoo Japan, ובמניית Line, לאחר דיווח ברויטרס כי שתי החברות הודיעו רשמית על מיזוג ביניהן. 

בקוריאה יורד הקוספי  ב-0.3% ובאוסטרליה יורד מדד S&P/ASX 200  ב-0.5%. 

המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר התפתחויות בחזית הסחר. סגן נשיא סין, ליו הי, שוחח בטלפון שלשום עם מזכיר האוצר האמריקאי סטיבן מנושין ועם נציב הסחר של ארה"ב רוברט לייטייזר, בנוגע להסכם "שלב 1", כך דווח בסוף השבוע בסין. לפי הדיווח השיחה התקיימה לבקשת מנוחין ולייטייזר, וכלל "דיונים בונים" בנוגע ל"דאגות המרכזיות של כל אחד מהצדדים". זאת לאחר שבשבוע שעבר אמר היועץ הכלכלי לבית הלבן לארי קודלו כי שתי המעצמות הכלכליות "מתקרבות" לעסקה.

בסינגפור ירד היצוא באוקטובר יותר מהצפוי. היצוא המקומי ללא נפט צנח ב-12.3% בהשוואה לתקופה המקבילה, למול ציפיות לירידה של 10.4%.     

בוול סטריט נרשמה נעילה חיובית ביום שישי. מדד דאו ג'ונס שבר שיא והגיע לראשונה ל-28 אלף נקודות, לאחר שעלה ב-200 נקודות. ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.6% והנאסד"ק עלה ב-0.7% והגיע לשיא, על רקע הדיווחים על הסכם קרב בין ארה"ב-סין.

עוד כתבות

בנק לאומי / צילום: איל יצהר

דוחות לאומי: רווח של 7 מיליארד שקל למרות הפחתה גדולה בארה״ב

בנק לאומי רשם בשנת 2023 רווח של 7 מיליארד שקל, ירידה של 9% לעומת 2022 בשל ההפחתה שביצע ברבעון הראשון של השנה • יחלק דיבידנד של 365 מיליון שקל, המהווים 20% מרווחי הרבעון, בהתאם להנחיות בנק ישראל

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית, הפניקס בית השקעות / צילום: טומי הרפז

הכלכלנית הבכירה שלא חוששת להשקיע "גם במקומות אקזוטיים כמו הודו ויפן"

רינת אשכנזי מהפניקס בית השקעות טוענת שהמניות בת"א דווקא הציגו תשואה סבירה בשנה האחרונה, וכי ההשוואה למדדי וול סטריט עושה להן עוול ● היא סבורה שסוכנויות הדירוג יופתעו לטובה מהכלכלה המקומית, ממליצה לפזר את ההשקעות ומאמינה בבנקים, חברות ביטוח ורשתות מזון

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באירופה; יוניליוור מפרידה את יחידת הגלידה

הניקיי עלה ב-0.7% ● לראשונה מזה 17 שנה, הבנק המרכזי ביפן העלה את הריבית במדינה ● החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות ● בנק אוף אמריקה: ייתכן שהשוק מתחיל לפקפק בכך שהפד יבצע הפחתות ריבית של 75 נקודות בסיס בשנת 2024

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית התפוצצה"

צילום מסך מהקמפיין / צילום: HIT מכון טכנולוגי

קמפיין הרדיו הדיגיטלי הראשון בארץ שיצרה בינה מלאכותית עלה לאוויר

המכון הטכנולוגי חולון עלה בספוטיפיי עם עשרות תשדירים במגוון סגנונות שנוצרו רק ע"י כלי AI - מהכתיבה, דרך ההלחנה ועד ההפקה והביצוע ● האם מדובר בתחליף למוזיקאים ולמפיקים?

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

מקבלים רכב מהעבודה? זו הסיבה שפחות משתלם לבחור בדגם חשמלי

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק ● בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

יוסי כהן / צילום: שלומי יוסף

חדשות טובות ליוסי כהן: כמה ירוויח ראש המוסד לשעבר מהגיוס בדוראל

חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה כי גוף השקעות אמריקאי צפוי להשקיע 400 מיליון דולר בפעילות האמריקאית של דוראל ● ראש המוסד לשעבר משמש כדירקטור בחברה הבת של דוראל, ומחזיק באופציות ל-3% ממניותיה – הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים

האוניברסיטה העברית בירושלים / צילום: Shutterstock

האוניברסיטה העברית: הפרופסורית מכחישת הטבח לא תשוב ללמד אם לא תחזור בה

דיקן ביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטה הודיע כי פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן, שהכחישה את אירועי ה־7 באוקטובר, תפסיק ללמד בו לצמיתות אם לא תחזור בה מדבריה ● בהודעה נכתב: "חופש הביטוי איננו מקנה זכות להיות מעורב בהוראה ובחינוך של מקצוע שלערכיו אדם מתכחש"

אירוע GTC 2024 של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

בוול סטריט עוקבים מקרוב אחר הבשורות מהאירוע השנתי של אנבידיה

ענקית השבבים מקיימת בסן חוזה את הכנס הפיזי הראשון שלה מאז הקורונה ● ההכרזות של החברה באירוע עשויות לסמן את הכיוון הבא של הבינה המלאכותית

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה

יו''ר ועדת החוקה, ח''כ שמחה רוטמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המהפכה המשפטית עדיין פה: המהלך החדש של רוטמן והתגובה של נציב השופטים

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, קיים היום דיון כדי לקדם מינוי נציב תלונות הציבור על שופטים שאינו שופט בית משפט עליון בדימוס, כפי היה ב-20 השנים האחרונות ● הנציב המכהן, שופט העליון בדימוס אורי שהם: "אין פה ניגוד עניינים"

רני צים / צילום: איל יצהר

רני צים רותם את הקופה של פסגות לאקזיט אישי של רבע מיליארד שקל

צים מעוניין כי בית ההשקעות ינצל את המזומנים שנותרו בקופתו, לאחר מכירת מרבית הפעילויות שלו לבתי השקעות שונים, לרכישת מניותיו האישיות בחברת הקניונים שלו תמורת 250 מיליון שקל

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שבה כל עובד עשירי היה במילואים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: התחזית האופטימית של מנכ"ל תדיראן להמשך וחברת ה-IT אברא טוענת - 10% מהעובדים היו במילואים, וההכנסות נפגעו ● מדור חדש

מרואן עיסא. האם חוסל? / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי ה-7 באוקטובר: מי היה מרוואן עיסא?

תקיפה נרחבת בנוסיראת בשבוע שעבר נועדה לחסל את מרוואן עיסא, סגן מפקד גדודי עז א־דין אל־קסאם וכעת בחמאס בודקים האם הוא אכן חוסל ● זהו ניסיון החיסול השני שלו של עיסא, שהתחנך מגיל צעיר במוסדות שמזוהים עם האחים המוסלמים

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף-פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה חיובית בת"א; תמר פטרוליום זינקה ב-18%, נכסים ובניין ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● הפסקת הפעילות של אסדת תמר למשך 37 ימים פגעה ברווחי ישראמקו ● ווישור תמזג את ווישור ביטוח לתוך איילון ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה ברמה של 3.2% ומעדיפים אפיקים צמודים בשוק המקומי ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים, והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

עליות קלות בתל אביב; חילן מזנקת לאחר הדוחות

מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 נסחר במגמה דומה ● לאומי פרסם דוחות כספיים ● מטבעות הקריפטו איבדו גובה אחרי שרשמו שיאים ● הורדת דירוג לאג"ח של אלקטרה פאוור ● לאומי: תפוקת הנפט היומית תצמח ל-13.6 מיליון חביות ● בנק אוף אמריקה: ייתכן והשוק מתחיל לפקפק בכך שהפד יבצע הפחתות ריבית של 75 נקודות בסיס בשנת 2024