גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חשבון עו"ש בגוגל? מה ענקיות הטק יעשו עם המידע הפיננסי שלנו

על אף שענקיות הטכנולוגיה זוכות ליחס מחמיר וחשדנות מצד רגולטורים, הן לא מהססות להיכנס לתחום הפיננסי, שיאפשר להן להפיק תובנות נוספות ורגישות על המשתמשים ויסייע להן להמשיך לבצר את מעמדן

השקות מרובות של שירותים פיננסיים מטעם ענקיות הטכנולוגיה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
השקות מרובות של שירותים פיננסיים מטעם ענקיות הטכנולוגיה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בשנה הבאה ענקית הטכנולוגיה גוגל תתחיל להציע חשבונות עובר ושב, בשיתוף עם סיטי בנק ואיגוד אשראי קטן באוניברסיטת סטנפורד - כך נחשף בשבוע שעבר ב"וול סטריט ג'ורנל". בחברה מעוניינים להציע "חשבונות חכמים", עם תובנות עבור המשתמשים וכלים שיסייעו לבניית תקציב ויתחברו לגוגל פיי - שירות הארנק הדיגיטלי והתשלומים שהחברה מפעילה, ושכבר היום אלפי בנקים בארה"ב מאפשרים ביצוע עסקאות וירטואליות דרכו.

היוזמה החדשה של גוגל להיכנס לבנקאות היא חלק ממגמה כוללת של ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות שנכנסות יותר ויותר לתחום הפיננסי: בשבוע שעבר הודיעה פייסבוק על השקת שירות תשלומים דיגיטליים בשם "פייסבוק פיי", שיפעל בכל ארבע האפליקציות של החברה - פייסבוק, מסנג'ר, ווטסאפ ואינסטגרם, והיא מובילה גם פרויקט שאפתני יותר לפיתוח מטבע קריפטו בשם ליברה; אפל השיקה השנה את כרטיס האשראי אפל קארד עם בנק ההשקעות גולדמן זאקס; ואמזון הודיעה לאחרונה כי תאפשר תשלום של חשבונות עבור שימוש בתשתיות כמו מים וחשמל דרך שירות התשלומים שלה אמזון פיי, שמאפשר תשלומים באתר אמזון ואתרי קמעונות נוספים. בנוסף, לפי דיווחים גם אמזון מתכננת להשיק חשבונות בנק, בדומה לגוגל.

הצעדים של חברות הטכנולוגיה אולי נראים ככאלה שבאים "לשבש" את תחום הפיננסים, אך נכון להיום הן עדיין צריכות את הבנקים המסורתיים. גם חשבון הבנק של גוגל וגם כרטיס האשראי של אפל הם יוזמות שמתבססות על שיתוף-פעולה עם בנקים. שיתופי-פעולה כאלה הולכים ונהיים פופולריים כי הם מאפשרים לחברות הטכנולוגיה להציע מוצרים ושירותים פיננסיים ללא צורך להוציא רישיון בנקאות, או לעמוד ברגולציה נרחבת שכוללת חוקים פדרליים ומדינתיים בארה"ב. גם לבנקים יש מה להרוויח משיתופי-פעולה כאלה - בנק ההשקעות גולדמן זאקס משתף פעולה עם אפל במטרה להרחיב את העסק הצרכני שלו, ובסיטי בנק ככל הנראה מעוניינים להגדיל את הרווחים ולחזק את המותג באמצעות שיתוף-הפעולה עם גוגל. סיטי בנק הוא הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, אך יש לו 700 סניפים בלבד, לעומת 5,000 לג'יי.פי מורגן צ'ייס ו-4,300 לבנק אוף אמריקה. בריאן פיטרס, מנהל בכיר בארגון הלובי Financial Innovation Now שמייצג את אמזון, אפל, גוגל וחברות נוספות, אמר ל-CNBC כי שיתופי-פעולה כאלה יהפכו "בעיקר בנקים קטנים לתחרותיים מול הג'יי.פי מורגנים של העולם".

המידע הפיננסי אליו יהיו חשופות הענקיות באמצעות הפעלת שירותים כאלו נחשב רגיש ביותר, ולכן הצעדים שגוגל ושאר הענקיות ממשיכות לעשות בתחום הפיננסי נראים תמוהים על רקע האקלים הפוליטי והחברתי הנוכחי. החשדנות והביקורתיות כלפי הענקיות גבוהות במיוחד, צבירת כמויות המידע העצומות על המשתמשים שקורית כבר היום מעלה שאלות על פגיעה בפרטיות, ומתנהלות נגדן מספר חקירות על מנת לבחון אם הן מנצלות לרעה את כוחן הרב ומשתמשות בפרקטיקות לא תחרותיות. רק לאחרונה רגולטורים בארה"ב הודיעו כי יבחנו אם הפרויקט של גוגל עם מערכת הבריאות השנייה בגודלה בארה"ב, Ascension - במסגרתו נאסף מידע רפואי, שגם הוא רגיש במיוחד, על עשרות מיליוני מטופלים אמריקאים - עומד בחוקים פדרליים.

האמריקאים מעדיפים כרטיסי אשראי בקניות אונליין

גישה למידע שחשוף רק לבנקים וחברות פינטק

החברות זוכות עד כה לטיפול מחמיר גם בכל הנוגע ליוזמותיהן הפיננסיות. פרויקט ליברה ספג ביקורת וחששות של רגולטורים ומחוקקים בארה"ב ובעולם מרגע הכרזתו; חקירה נפתחה נגד גולדמן זאקס בעקבות עדויות לפיהן האלגוריתם של אפל קארד מפלה נשים בקביעת גודל מסגרת האשראי; לפי דיווחים, אמזון לא התקדמה עם שיתוף-פעולה אפשרי להוצאת חשבונות עובר ושב בשל חשש מרגולציה; והסנטור מארק וורנר אמר בשבוע שעבר כי "אנו עומדים לראות שימוש נרחב יותר בדאטה בכל הסקטורים, כולל פיננסים. אני מודאג, בין אם זה ליברה של פייסבוק או יוזמת הבנקאות של גוגל, מתחומים חדשים אליהם נכנסות ענקיות טכנולוגיה לפני שיש כללים רגולטוריים לגבי זה. כי ברגע שהן ייכנסו, היכולת להוציא אותן תהיה בלתי אפשרית".

ככל הנראה הרצון של הענקיות להיכנס לתחום הפיננסי, אפילו בתקופה כזו, נובע בדיוק מאותה הסיבה שמעוררת את היחס המחמיר והחשדנות של רגולטורים: הגישה למטמון של מידע שהיה חשוף עד היום לבנקים ולחברות פינטק בלבד. מידע פיננסי מעניק ידע רב על אדם - מרמת ההכנסה שלו, דפוסי ההוצאות, משכנתאות ותשלומים נוספים ועוד, והענקיות יכולות להשתמש במידע הזה לטובתן. "אם אתה יודע על מה מישהו מוציא כסף, אתה יודע עליו הכול", אמר ג'יימס אנג'ל, פרופסור למימון מאוניברסיטת ג'ורג'טאון לאתר "מרקט ווטץ'".

נקודות המידע שחברות הטכנולוגיות אוספות על המשתמשים כבר היום יכולות לאפשר להן לצפות אילו שירותים פיננסיים משתמשים יצטרכו, ולהציע אותם בהתאם בזמן הנכון. לדוגמה, חיפושים באינטרנט או הצטרפות לקבוצות מסוימות ברשתות חברתיות יכולים להצביע על כך שהמשתמש נמצא לקראת חתונה, כך שניתן להציע הלוואה שתסייע במימון האירוע. חברות אלו יכולות גם למנף את הניסיון והידע שלהן כדי ליצור חוויית משתמש מוצלחת. אם השירותים הללו יצליחו למשוך משתמשים מסיבות אלו, החברות יאספו באמצעותם גם את הדאטה הפיננסי על המשתמשים, ישפרו עוד יותר את השירותים וההצעות על בסיסם, וימשיכו את המעגל. בחברות עשויים להשתמש במידע גם כדי לפתח שירותים נוספים על בסיס התובנות שהסיקו ממנו, להתאים את הפרסום למשתמש ועוד.

נקודה נוספת שבגללה ייתכן והחברות מעוניינות להיכנס לתחום הפיננסים הוא שהדבר יסייע להן להפוך לנוכחות אפילו יותר בלתי נפרדת מחיי הצרכנים, ולבצר את מעמדן. "לכל השחקנים האלו יש שאיפות מאוד נועזות להיות מרכז החיים של כולם באופן כזה בו אפילו לא נוכל לדמיין להיפרד מהן", אמר ג'רארד דו טוט, שותף בחברת Bain למגזין "ווירד" (Wired). קישור של חשבונות הבנק של גוגל לשירות גוגל פיי ושל אפל קארד לשירות אפל פיי למשל, קושר את המשתמשים לאקוסיסטם של החברות, ועשוי לגרום לכך שהתחרות בין שתי מערכות ההפעלה הפופולריות בעולם - אנדרואיד ו-iOS - רק תתחמם יותר. גם שימוש בשירות התשלומים של פייסבוק, או בליברה בעתיד, יגביר את משך הזמן והמעורבות של משתמשים בפלטפורמה.

הדרך של הענקיות להגדיל הכנסות קיימות

השירותים הפיננסיים שהחברות יציעו לא באים להחליף בשלב זה את המודלים הכלכליים שלהן, אלא לסייע להגביר הכנסות מהאפיקים הקיימים, שמתקשים להראות את אותו קצב צמיחה שהראו בעבר. לכן נראה שהשירותים הפיננסיים ימלאו תפקיד שונה עבור כל חברה. גוגל ופייסבוק שמרוויחות מפרסומות יכולות לחבר את המידע להתאמה אישית של מודעות, ופייסבוק כבר הצהירה כי המידע שנאסף באמצעות פייסבוק פיי יהיה בשימוש כדי לבצע התאמה אישית שכזו למודעות ולתכנים שהמשתמשים רואים.אפל מבטיחה כי המידע מאפל קארד נשאר על המכשיר בלבד, אך הקישור שלו לאפל פיי הוא חלק מהאסטרטגיה לפתח את תחום השירותים בחברה, שמטרתה להגביר את מכירות האייפונים וגם את ההכנסות המתמשכות מכל מכשיר פעיל בעזרת מנויים לשירותים שונים. אמזון משיגה שליטה רבה יותר על תהליך הקנייה בפלטפורמה שלה בעזרת היכולת להשתמש בשירות שלה על מנת לשלם על הפריטים, ולפי דו טוט, אם החברה תציע חשבונות עובר ושב היא גם תחסוך כסף על רכישות באתר שלה. זאת מאחר שכשהרכישה מתבצעת דרך חשבונות של בנקים אחרים אמזון נדרשת לשלם להם עמלות.

הענקיות האמריקאיות ככל הנראה לוקחות השראה ממקבילותיהן בסין בכניסתן לתחום הפיננסי, שוק שעבר "שיבוש" משמעותי בהרבה. תשלומים דיגיטליים פופולריים מאוד במדינה, וחלק גדול מהרכישות בסין נעשה באמצעות שירותים של ענקיות הטכנולוגיה - וויצ'ט של טנסנט ועלי פיי של אנט פייננשל, זרוע הבנקאות של עליבאבא. בנוסף לאפשרות לשלם באמצעותן, אפליקציות אלו מציעות גם שירותים כמו רכישת ביטוחים, קבלת עצות פיננסיות ועוד. שתיהן נחשבות "אפליקציות-על", בשל השירותים הרבים שהן מציעות - וויצ'ט מכילה גם שירות צ'ט, מהווה סוג של רשת חברתית ועוד, ועלי פיי מציעה בעיקר שירותים פיננסיים שונים. האנליסטית ליסה אליס מחברת MoffettNathanson אמרה למרקט ווטץ' כי במידה מסוימת, ייתכן שהרצון של הענקיות האמריקאיות להיכנס לתחום "מגיעה מקנאה באפליקציות העל הסיניות. גוגל ואולי גם אמזון מנסות להעתיק חלק מהקונספט הזה, ולדחוס יותר יכולות תחת מטריה אחת". 

ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות נכנסות לתחום הפיננסי

פייסבוק: מציעה את פייסבוק פיי, שירות תשלומים דיגיטליים שיפעל בכל ארבע האפליקציות של החברה (פייסבוק, מסנג'ר, ווטסאפ ואינסטגרם). בנוסף השיקה את פרויקט המטבע הדיגיטלי שלה ליברה

גוגל: בשנה הבאה תתחיל להציע חשבונות עובר ושב בשיתוף עם סיטי בנק שיתחברו לגוגל פיי, שירות תשלומים וארנק דיגיטלי של החברה. השירות יציע חשבונות "חכמים" עם תובנות וכלים עבור המשתמשים

אמזון: מציעה את אמזון פיי, שירות תשלומים שמאפשר לבצע תשלומים באתר אמזון ובאתרי קמעונות נוספים. לפי דיווחים גם אמזון מתכננת להשיק חשבונות בנק

אפל: אפל פיי, שירות תשלומים דיגיטליים שמתחבר לאפל קארד, כרטיס האשראי של החברה אותו השיקה לאחרונה בשיתוף עם גולדמן זאקס

בסין "אפליקציות-על" מציעות שירותים כמו רכישת ביטוחים, קבלת עצות ועוד

טנסנט: וויצ'ט, אפליקציית תשלומים שמציעה שירותים נוספים כגון רשת חברתית ושירות צ'ט

אנט פייננשל: עלי פיי, אפליקציית תשלומים עם מגוון שירותים פיננסיים כמו ניהול חשבון בנק ואחסון מסמכי זיהוי דיגיטליים

עוד כתבות

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה ירדה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר