גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"תפרו לו תיק"? ממה התעלמו השבוע המפגינים ברחבת המוזיאון

הטענה של המפגינים והנואמים בהפגנה לפיה לנתניהו "נתפר תיק" - מעוררת חשש שאין להם מושג איך נראה התיק • ולא רק את כתבי האישום הם לא קראו, גם תמלילי החקירה זכו להתעלמות • אם היו קוראים, ייתכן שהיו זהירים יותר בקריאות הנאצה

נתניהו ואלוביץ' / צילומים: איל יצהר, אמיל סלמן - הארץ, תמר מצפי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
נתניהו ואלוביץ' / צילומים: איל יצהר, אמיל סלמן - הארץ, תמר מצפי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

אלפי המפגינים שהשתתפו השבוע בהפגנת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו ברחבת מוזיאון תל אביב הניפו שלטים נגד הפרקליטות, בהם "פרקליטות ללא גבולות", "שי ניצן לחקירה" ו"ליאת בן ארי למאסר". גם עיתונאים בכירים שהיו שותפים לחשיפת מעשי נתניהו, הותקפו, מילולית, בבוטות. עם זאת, למרות ההתנגדות לאמירות הללו - לתומכי נתניהו יש זכות מלאה להפגין. גם האמירות הבוטות, הקיצוניות והקללות של המפגינים חוסות תחת חופש הביטוי. למעשה, זה בדיוק המבחן של חופש הביטוי. יש מבחנים ברורים בפסיקה להסתה והמרדה ואנחנו עוד לא שם. השרידות והעמידות של הדמוקרטיה נבחנת בעיתות של משבר ולא בימים כתיקונם.

ואחרי שזה נאמר, חשוב להבהיר למי שעלול להתבלבל - המתקפות נגד הפרקליטות מבוססות על "פייק ניוז" מוחלט. כשמביטים במפגינים ובנואמים ומאזינים לקריאותיהם, נראה כאילו איש מהם לא קרא באמת את כתב האישום בגין שוחד ומירמה והפרת אמונים שהחליט היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, להגיש נגד נתניהו.

אבל לא רק את כתב האישום איש מהמפגינים כנראה לא קרא, אלא גם את תמלילי החקירה של נתניהו במשטרה וברשות ניירות ערך. אם הם היו קוראים אותם, ייתכן והיו נחרצים פחות וזהירים יותר בקריאות הנאצה נגד הפרקליטות והתקשורת. הטענה המרכזית של המפגינים שלנתניהו "נתפר תיק", אלא שאין להם מושג איך נראה התיק.

תמלילי החקירה מראים, למשל, כיצד נתניהו ניסה לאורך כל חקירתו להרחיק את עצמו משאול אלוביץ', המואשם כי נתן לו שוחד בדמות סיקור מוטה באתר "וואלה" ולהמעיט בעוצמת וטיב הקשר ביניהם. המציאות הייתה אחרת. תמלילי החקירה של נתניהו חושפים, למשל, כיצד נתניהו ניסה ליצור מצג בפני חוקריו כאילו הוא אישר את מיזוג חברות בזק ו-Yes רק בשל המלצת הגורמים המקצועיים במשרד התקשורת. גם כאן, העובדות הראו אחרת לחלוטין.

נתניהו נזכר בפגישה הראשונה עם אלוביץ'

חקירת נתניהו בתיק 4000 החלה ב-2 במרץ 2018. בבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים התייצבו חוקרי המשטרה הבכירים, תנ"צ אלי אסייג, נצ"מ יואב תלם, סנ"צ יורם נעמן, רפ"ק אלי ג'ודום, וחוקר רשות ניירות ערך, יריב עמיעד. המשימה שהוטלה על כתפי החמישה הייתה מורכבת - לברר ולעמת את נתניהו עם החשדות הכבדים נגדו ועם שלל הראיות שנאספו.

החקירה החלה בכך שהחוקרים ביקשו מנתניהו לספר להם על היכרותו עם שאול אלוביץ'. התשובה הראשונה של נתניהו הייתה מעורפלת וכללית: "אני חושב, אני לא בטוח, שפגשתי את שאול אלוביץ' בנסיבות של פגישות קבוצתיות עם תעשיינים כשהייתי ראש ממשלה. זה מה שאני זוכר", השיב ראש הממשלה.

נתניהו ציין כי אלוביץ' הזדהה לא רק עם העמדות הכלכליות שלו, אלא גם עם העמדות המדיניות. לדבריו, "זה לא היה כל כך שכיח בקרב הציבור הזה, זה מה שאני זוכר עליו, אבל לא זוכר שפגשתי אותו פגישות ספציפיות באותה עת וככה זה התגלגל...".

בהמשך החקירה אישר נתניהו כי לאחר שאלוביץ' רכש את אתר וואלה, "רציתי לדבר איתו לא מעט בנושא הזה". נתניהו הוסיף: "והיו גם פגישות חברתיות, לא מעט פגישות, עוד שתי ארוחות ערב, פגישות נפרדות איתו וגם פגישות חברתיות בפורומים רחבים יותר".

החוקר נעמן ביקש מנתניהו לפרט על אותן פגישות עם אלוביץ'. נתניהו שהבין לאן החקירה הולכת אמר: "תראה, עכשיו (יש) שאלה של הגדרת החברות, ותכף ניכנס לכל ה'משפטולוגיה' הזאת, אבל אני רוצה להגיד מה זה היה באמת". נתניהו המשיך ותיאר בפני חוקריו את היחסים עם אלוביץ' ככזו שלא הייתה לה שום משמעות מיוחדת: "זה לא חברות במובן הזה נגיד אנחנו הולכים לביתו, מעולם לא ביקרתי בביתו, אני יודע הם באים הנה, אנחנו הולכים לחתונות או לשמחות, היה אבל אחד שהם באו..."

בשלב הזה, עשה נתניהו בפני חוקריו הקבלה שנשמעת היום אבסורדית בין מערכת יחסיו עם אלוביץ' ורעייתו, לבין מערכת יחסיו עם נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר, אהרן ברק. "זה קשרי ידידות, אני לא מדבר על ההזדהות האידיאולוגית. פחות או יותר זהה לאהרן ברק ורעייתו. פחות או יותר". נתניהו המשיך: "אהרן ברק היה פה פעמיים לארוחות ערב, מקיימים קשרים אינדיבידואלים, אהרן היה פה כמה פעמים לבד. זה פחות או יותר מה שיש לי". נתניהו התעקש: "אז אלו המפגשים (עם אלוביץ') עד כמה שאני זוכר וזו רמת הידידות. הייתי אומר ידידות, מכרות, תקראו לזה ככה".

הפער בין התצהיר לביהמ"ש לבין החקירה

אבל בידי החוקרים היו ראיות אחרות. מסמכים שהראו שתקופה קצרה יחסית קודם לחקירה, נתניהו בעצמו תיאר את יחסיו עם אלוביץ' בצורה שונה לחלוטין. המסמך המרכזי היה תצהיר מנובמבר 2016 שהכין מקורבו ועורך דינו של נתניהו, דוד שמרון. התצהיר, שעליו היה חתום נתניהו, הוגש לביהמ"ש במסגרת תשובה לעתירה שהגישה התנועה לחופש המידע.

החוקר נעמן הטיח ברה"מ: "כאן (בתצהיר. ח"מ) נאמר על ידך לכאורה שהמשיב (אלוביץ') ושאתה מגדיר אותו כרעו וחברו האישי מזה כ-20 שנה".

נתניהו: "הוא לא היה רע וחבר 20 שנה, אני מכיר אותו. מה זה ‘רע' אני אלא יודע".

החוקר: "אני מציג לך את המסמך הזה. זה התצהיר שלך שאתה חתום עליו".

נתניהו: "כן".

נתניהו אישר שחתם על התצהיר, אבל המשיך להתעקש שמה שהוא אומר בחקירה על יחסיו עם אלוביץ' יותר מדויק ממה שנאמר בתצהיר.

נתניהו: "בתיאור הזה, זה בדיוק כמו שאני אומר לכם. זה ההיכרות שהייתה רופפת אפילו לא הייתה פגישה אישית במשך כ.. ניקח את ה-20 שנה שאני מכיר אותו.. מ-96' וזוכר שהוא ימני, האם היו לי פגישות אישיות עם אלוביץ' ברוב ה-20 שנה האלה, התשובה היא לא".

בשלב הזה של החקירה הפליג נתניהו לעוד אנלוגיה מעוררת תהיה. הוא אמר שהשאלות על מהות יחסיו עם אלוביץ' מזכירות לו את השאלה האם הוא בעד שתי מדינות לשני עמים.

נתניהו: "זה (השאלות על מערכת היחסים עם אלוביץ'. ח"מ) קצת מזכיר לי, תסלחו לי רגע, אבל הם שואלים אותי - אתה בעד שתי מדינות? הפלסטינים, אתה בעד מדינה פלסטינית או לא. אני אומר להם, תראו, תגדירו את זה איך שתגדירו את זה, אבל אמרתי לידידי, ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה"ב, אמרתי לו: תראה, אני לא יודע למה שאתה מתכוון, אבל אני אומר לך שהכול בסדר. מה שאתה קורא שתי מדינות, ישראל תהיה השלטת הביטחונית המוחלטת מערבית לירדן".

נתניהו המשיך את האנלוגיה: "לכן, יש כאן שאלה אמיתית של העובדות. לא ההגדרה, אלא המהות. מה הייתה המהות. המהות זה בדיוק כפי שאני מתאר לכם".

החוקר לא השתכנע ואמר לנתניהו "בוא לא נבלבל בעובדות", תוך שהפנה אותו אל חתימתו על התצהיר.
נתניהו המשיך לנסות להמעיט בעוצמת מערכת יחסיו עם אלוביץ': "אני אומר זה מעגל חברות שלישי, תפוס אותי על המילה, זה מה שיש שם נו. האמת, אנחנו מחפשים את האמת. הנה האמת שאני מתאר לך". החוקר יורם נעמן הגיב: "בסדר, אוקיי".

עדות האופי של נתניהו לאלוביץ'

נתניהו ניסה להתקרב אליו: "יורם, אפשר לקרוא לך יורם?", שאל רה"מ את חוקרו. "כן, כן" אישר החוקר לרה"מ.
בהמשך החקירה בדק החוקר עם נתניהו, האם מהיכרותו עם שאול אלוביץ' הוא מגדיר אותו כ"איש ישר".

נתניהו: "מי? שאול?".

החוקר: "כן".

נתניהו: "אין לי סיבה לחשוב אחרת... אני לא מכיר, לא יכול להגיד לך שאני בקיא בכל דבריו, אבל כן".

החוקר: "בכל תקופת ההיכרות שלך איתו, האם הייתה מגדיר את שאול אלוביץ' כאיש ערכי ואמין?"

נתניהו: "אני לא מדרג אנשים, אבל אין לי סיבה לחשוב אחרת".

החוקרים טמנו כאן לנתניהו פח ואחרי שחזר ושלל יחסי חברות קרובים עם אלוביץ', אך העיד שאלוביץ' אמין וישר בעיניו הטיחו בו: "מה אתה יכול להגיד לנו על כך ששאול אלוביץ' ובני משפחתו אישרו בחקירתם כי ישנם קשרי חברות אישית בינך ובין שאול ומשפחתו?"

נתניהו השיב: "כמו שתיארתי לך את יחסי החברות, זה לא משנה כהוא זה ואני מסופק אם הם אמרו לך משהו אחר.."

בהמשך החקירה ביקשו החוקרים נעמן ויואב תלם מנתניהו לתאר את השיחות שניהל עם אלוביץ' על עסקיו של אלוביץ' בזמן מפגשים משפחתיים-אישיים שנערכו בין משפחת אלוביץ' למשפחת נתניהו.

על מה דיברו בארוחות הערב המשותפות?

נתניהו טען שהוא מעולם לא דיבר עם שאול אלוביץ' על עסקיו. "המשפחות? אני לא זוכר שהוא דיבר בכלל על העסקים שלו", אמר רה"מ לחוקרי והוסיף: "הוא (אלוביץ'. ח"מ) דיבר על הכלכלה העולמית, הוא דיבר על דברים כאלה. זה מה שהוא דיבר, היו לו איזה השגות לגבי הכלכלה. הוא לא דיבר. לא ביקש דברים אישיים".

נתניהו הוסיף ואמר לחוקרים שהוא בקושי זוכר את תוכן השיחות. "במעומעם אני זוכר שהנושא של יפן והנושא של העסקים ביפן והפתיחות ביפן עלה כנושא. זה אני זוכר", אמר נתניהו. בהמשך אמר רה"מ שהוא זוכר שדיבר עם אלוביץ' על הטענות שיש לו נגד אתר ‘וואלה' אך המשיך להכחיש כי דיבר על עסקיו האחרים של אלוביץ'.

בשלב מסוים של החקירה החוקר נעמן חשף בפני נתניהו: "יש לנו חומר שמצביע על מספר שיחות שלך עם אלוביץ' בקשר לעסקים שלו (בקבוצת בזק. ח"מ)".

נתניהו המשיך להכחיש את הדברים: "אני לא זוכר דבר כזה. לא זוכר. למיטב זכרוני הוא לא דיבר איתי על העסקים שלו. כן דיברנו על הכלכלה העולמית פעם או פעמיים.. אבל השיחות בינינו בעיקר התמקדו בלשכנע אותו לשנות את הקו של ‘וואלה' שהוא היה בעליו והיה לו את כל היכולת לעשות את זה".

נתניהו הכחיש, אבל העובדות הצביעו אחרת. בין היתר, על כך שבארוחת ערב משותפת שקיימו בני הזוג נתניהו עם בני הזוג אלוביץ', בשנת 2012, במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-19, סוכם כי נתניהו ורעייתו יוכלו להפנות לבני הזוג אלוביץ' דרישות הנוגעות לאופן הסיקור התקשורתי שלהם באתר "וואלה". עוד עלה מחומר הראיות שהיה בידי החוקרים כי השניים נפגשו בחשאי בבית רה"מ ב-2015 לפני דיון מכריע במועצת הכבלים והלוויין בעניין מיזוג בזק ו-yes ודנו באפשרות לקדמו.

התנהלות דומה של נתניהו בחקירה, של הכחשת אירועים שהתרחשו במציאות, הצגה שלהם באופן שונה מהמציאות, או שימוש באמירות שהוא "לא זוכר" אותם, אפשר לראות, למשל גם ביחס לסיבות שהובילו אותו לאשר את מיזוג חברות בזק ו-yes.

ההמלצה לאשר את עסקת בזק-yes

נזכיר כי לפי האישום נגד נתניהו, העסקה עמדה במרכז מערכת יחסי ה"תן וקח" שנרקמה בין נתניהו לבין הזוג אלוביץ', שבמרכזה הפעיל נתניהו את כוחו וסמכויותיו כעובד ציבור כדי לקדם נושאים שאלוביץ' היה מעוניין בקידומם - בעבורו, בעבור בזק או בעבור חברות שונות בקבוצת "יורוקום".

במהלך החקירה אמרו החוקרים לנתניהו שהם רוצים לשאול אותו על שיחות שקיים עם שאול אלוביץ' בקשר לאישור העברת אמצעי השליטה בחברת yes לחברת בזק ורפורמת השוק הסיטונאי. "ספר לנו על השיחות שהיו לך איתו", אמרו החוקרים.

נתניהו אמר: "תשובתי על בזק-yes, שלא נתתי הנחיות ולא הייתי מעורב בזה וזה לא חוץ מאשר ‘חתימת גומייה' כמו שאני קורא לזה. ושיש גורמים מקצועיים שאישרו את זה והמליצו".

בשלב הזה הציגו החוקרים לנתניהו את המכתב שהיה יחד עם מסמך האישור לעסקה שעליו הוא חתם. החוקר עמיעד שאל את רה"מ: "איפה אומרים לך (הגורמים המקצועיים. ח"מ) שהם ממליצים לשנות את זה?".
נתניהו ענה: "אני ראיתי מסמך הרבה יותר קצר. הרבה יותר קצר".

החוקר: "מממ"

נתניהו: "לא ראיתי אבל אמרו לי".

החוקר: יש את המסמך שחתמת עליו על האישור".

נתניהו: "יש אהה.."

החוקר: "לא, לא, אני מדבר על המסמך של דנה נויפלד (היועצת המשפטית של משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית. ח"מ).

נתניהו: "לא, לא של דנה נויפלד".

החוקר: "כן, בוא תראה לי איפה פה היא ממליצה. מופיע בפירוש, אתה יכול להסתכל בסוף, סעיף 17, ‘אין מניעה משפטית'. תהפוך את העמוד. אני אראה לך מר נתניהו, אני אפנה אותך לנוסח המדויק. בוא תגיד איפה נלקח ממך החופש?".

נתניהו: "איפה זה? באיזה עמוד זה? אתם באמת לא ראיתם את המסמך שכתוב שם המלצתנו?"
החוקר אסייג הצטרף לעמיתו, עמיעד, ואמר לנתניהו: "אנחנו לא מכירים מסמך שיש בו המלצה (על העסקה)". נתניהו השיב: "ואם תגלו שיש?".

בסופו של דבר, כידוע, משאלת הלב של נתניהו לא התמלאה. החוקרים לא מצאו מסמך שתומך בטענות ההגנה של נתניהו כי הוא אישר את עסקת מיזוג בזק-yes בשל עמדת הגורמים המקצועיים במשרד התקשורת. הם לא מצאו, כי אין מסמך כזה. לידיעת המפגינים בכיכר המוזיאון. 

***חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושאול ואיריס אלוביץ' הם בעיצומם. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, וגם לאחר הגשת כתב האישום, עומדת לזכותם חזקת החפות

עוד כתבות

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

נעילה ירוקה באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע ● מדד שנגחאי עלה ב-1%

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים