גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חודש חיובי נוסף לישראליות בוול סטריט: מדד גלובס פרומתאוס עלה ב-3.8%

בחודש שעבר טיפס מדד ת"א 125 ב-3% והנאסד"ק הוסיף 4.5% לשיא חדש ● תת-מדד גלובס-פרומתאוס מדעי החיים זינק ב-11.7% ● תת-מדד גלובס-פרומתאוס טכנולוגיה עלה ב-2.3% ● מניית יורוג'ן, המפתחת טיפולים למגוון סוגי סרטן בתחום האורולוגיה, זינקה ב-40% לאחר שהודיעה על הסכם בלעדי עם Agenus

משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס
משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס

החברות הישראליות בוול סטריט נסחרו בחודש נובמבר במגמה חיובית, שהובילה את מדד גלובס פרומתאוס - שעוקב אחר אותן החברות - לעלייה בשיעור של 3.8%. באותה תקופה, מדד ת"א 125 עלה ב-3% ומדד נאסד"ק הוסיף לערכו 4.5% כאשר גם החודש, בדומה לחודש אוקטובר, נקבע שיא בגובה המדד.

תת-מדד גלובס-פרומתאוס מדעי החיים זינק בנובמבר ב-11.7%. באותה תקופה, מדד ת"א ביומד עלה ב-5.9% ואילו מדד נאסד"ק ביוטכנולוגיה טיפס בשיעור של 11.4%.

בין החברות הבולטות ביותר בתת המדד החודש נמצאת יורוג'ן, המפתחת טיפולים למגוון סוגי סרטן בתחום האורולוגיה. מניית החברה זינקה בנובמבר בשיעור של 40% לאחר שהודיעה על חתימת הסכם רישיון בלעדי בינלאומי עם חברת Agenus.

מניות הטכנולוגיה הישראליות בוול סטריט נסחרו במגמה חיובית בחודש נובמבר, והיא הובילה את תת-מדד גלובס-פרומתאוס טכנולוגיה לעלייה של 2.3%. באותה תקופה, מדד ת"א טכנולוגיה עלה בצורה מתונה בשיעור של 0.6% ומדד נאסד"ק טכנולוגיה הוסיף לערכו 5.2%. החברה שבלטה ביותר בתת המדד החודש היא חברת אבטחת המידע סייברארק, שמחיר מנייתה עלה ב-21%. זאת לאחר שסייברארק פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ועקפה את תחזיות האנליסטים להכנסות ולרווח למניה.

ישראלית חדשה שהצטרפה לנאסד"ק באוגוסט האחרון היא חברת האסתטיקה הרפואית - אינמוד (InMode) של משה מזרחי, מבכירי התעשיינים בענף המכשור הרפואי בישראל וממייסדי סינרון. אינמוד גייסה 70 מיליון דולר בהנפקה ראשונית של מניותיה בנאסד"ק לפי מחיר של 14 דולר למניה וכיום החברה נסחרת בשווי של כ-1.6 מיליארד דולר לפי כ-50.7 דולר למניה, המשקף זינוק מרשים ולא שיגרתי של 262% במחיר המניה מאז ההנפקה.

גלובס-פרומתאוס נובמבר 2019

אינמוד צמיחה חדה ורווח תפעולי יוצא מהכלל

מבדיקה שערכה מחלקת המחקר של פרומתאוס ייעוץ כלכלי, אינמוד הכפילה הכנסותיה בשנת 2018 לכ-100 מיליון דולר בהשוואה ל-2017 - נתון יוצא מגדר הרגיל בשוק התחרותי של האסתטיקה הרפואית, כשגם ב-2019 הצמיחה לא עצרה: ברבעון השלישי של שנת 2019 החברה דווחה על הכנסות של כ-40 מיליון דולר, המשקפות עלייה של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל. גם הרווח הנקי של החברה באותו רבעון - כ-16.2 מיליון דולר - מציג צמיחה מרשימה של כ-87% בהשוואה לרבעון אשתקד. בפרומתאוס מציינים שהחברה שומרת על שולי רווחיות גבוהים ורשמה ברבעון האחרון שיעור רווח גולמי יציב של 87% מהמחזור, נתון גבוה במיוחד לענף הנובע ככל הנראה מהערך המוסף הגבוה של מוצריה אך גם מאסטרטגיית המכירה הישירה של המכשור בארה"ב (להבדיל ממכירה דרך מפיצים). לדבריהם, גם שיעור הרווח התפעולי, שעומד על כמעט 40% מהמחזור (בהשוואה ל-33% ברבעון המקביל) יוצא מגדר הרגיל.

לפי הנהלת החברה, הצמיחה החדה שלה נובעת בין היתר מעלייה בביקוש למוצריה בארה"ב וכן מכניסה לשווקים מחוץ לארה"ב, שם נרשמה צמיחה בהכנסות של כ-88% ברבעון האחרון.

אינמוד, שנוסדה בשנת 2008, היא חברה ישראלית נוספת בסדרה ארוכה של חברות ישראליות מצליחות בשוק האסתטיקה הרפואית. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מכשירים בטכנולוגיה המבוססת על גלי רדיו (RF) למגוון טיפולים אסתטיים רפואיים שונים, בין היתר הצערת העור, הסרת שיער, המסה ושאיבת שומן. לפי פרסומיה של אינמוד, יתרונה התחרותי על פני המתחרים נובע מכך שהמתחרים מציעים טיפולים "דו ממדיים", דהיינו טיפולים הפועלים רק על פני השטח העור, ואילו אינמוד מבצעת טיפול "תלת ממדי", כלומר טיפול החודר לעומק העור. זאת בין השאר בזכות העובדה שהמכשור שלה מבוסס גלי רדיו (RF) המאפשרים חדירה יעילה ועמוקה יותר אל מתחת לפני העור בהשוואה למתחרות שמכשיריהן מבוססי לייזר. כמו כן, טכנולוגיית ה-RF מאפשרת טיפול זעיר-פולשני ביחס לחלופות. המכשור חודר דרך חור קטן בעור ופועל על השכבות הפנימיות של העור ובכך משיג תוצאות שוות איכות לתוצאות ניתוחים פולשניים יותר.

מוצרי החברה נמכרים בעיקר למגזר המקצועי - רופאי עור, מנתחים פלסטיים וגינקולוגים והם נועדו להשיג תוצאות דומות לניתוח פולשני. לדברי אייל שבח, ראש תחום הטכנולוגיה ושותף מייסד בפרומתאוס, "לעובדה שאינמוד מאפשרת לצמצם את מידת הפולשנות של הפרוצדורות נודעת חשיבות עסקית ורפואית עצומה. בניתוחים 'מסורתיים' ישנו חשש לסכנת זיהום וזמן ההחלמה ארוך יותר, מה שמביא להירתעות מובנת של לקוחות פוטנציאליים, ובפרט גברים. מכאן שהחברה ממנפת ותמשיך למנף את הטכנולוגיה שלה כדי להיכנס לשווקים מובילים הנאמדים במיליארדי דולרים בהם ניתוחים פלסטיים, גינקולוגיה, דרמטולוגיה ורפואת עיניים. הצמיחה בפועל יחד עם ההערכות להמשך הצמיחה הם המנוע שמאחורי מחיר המניה".

לפי פרסומי החברה, הביקוש לטכנולוגיות הייחודיות והפחות פולשניות שלה בארה"ב ומחוצה לה הולך וגובר והיא מתכננת לחדור לשווקים בינלאומיים חדשים תוך שמירה על הרווחית. מה שצפוי לסייע לה הן יתרות המזומנים שלה לאחר ההנפקה, שיאפשרו לה לשמור על מאמצי הצמיחה והשקה מתמשכת של פלטפורמות חדשות וחדשניות.

פועלת ב"שוק מותרות" שמלווה בסיכונים

לדברי שבח, "הצמיחה שמציגה אינמוד נהנית גם מהטרנד הכללי של הצמיחה בשוק האסתטיקה הרפואית העולמי. נזכיר שאחת השחקניות הישראליות המובילות בתחום היא סינרון, שבשנת 2017, אחרי קרוב לשני עשורים של פעילות גלובלית בתחום המכשור הרפואי-אסתטי, נמכרה לקרן ההשקעות הפרטיות אייפקס פרטנרס, בתמורה ל-397 מיליון דולר". שחקנית נוספת וידועה בתחום, גם היא ישראלית, היא אלמה לייזרס, שנרכשה על ידי פוסון הסינית בשנת 2013 תמורת 240 מיליון דולר ומראה צמיחה אורגנית דו ספרתית שנה אחרי שנה, כמו גם לומניס, שמכירתה עומדת על הפרק לפי שווי של יותר ממיליארד דולר.

שבח מציין שבינתיים כבר מתחיל להתפתח הדור הבא של החברות צעירות הישראליות בתחום האסתטיקה הרפואית, עם חברות כמו ונוס קונספט, סינויה, אנדימד ואחרות שמראות על פוטנציאל.

לפי מחלקת המחקר של פרומתאוס, התעשייה האסתטית הגלובלית נערכת בשווי של עשרות מיליארדי דולר ובצמיחה שנתית דו ספרתית, הודות לפריצות דרך טכנולוגיות. בפרומתאוס מוסיפים שהשוק הגלובלי צפוי לגדול בכ-11.5% החל מ-2019 ולהגיע ל-22.5 מיליארד דולר כבר בשנת 2025. לפי פרומתאוס, המגרש הדומיננטי של החברות בתחום, ובכללן אינמוד, הוא ארה"ב האחראית במקרה של אינמוד ל-77% מהכנסותיה.

עם זאת, במחלקת המחקר של פרומתאוס מציינים כי שוק האסתטיקה מהווה "שוק מותרות" והוא מהראשונים להיפגע בעקבות משברים גלובליים, כך שלצד פוטנציאל הצמיחה של הסקטור בכלל ושל אינמוד בפרט, קיים גם סיכון גבוה לתנודתיות בביצועים העסקיים ובמחירי המניות. עוד מציינים בפרומתאוס כי במקרה של אינמוד, סיכון נוסף נובע מהשילוב של תוצאות כספיות פנטסטיות יחד עם חשיפה של תוצאות אלו כתוצאה מהפיכתה של החברה ציבורית בהנפקה. תוצאות כאלו מזמינות מתחרים לתחום ובנוסף הן עשויות לגרום ללקוחות לחפש חלופות או להקשות במשאים ומתנים על עסקאות. להערכתם, סביר להניח שאם אינמוד לא תיבלע על ידי ענקית גלובלית בתחום, יהיה לה קשה להמשיך ולהציג תוצאות פנטסטיות כגון אלו שהיא מציגה לאורך זמן, אם כי היו דברים מעולם. 

המדד, שהורכב על ידי כלכלני פרומתאוס ייעוץ כלכלי, מייצג את כלל החברות הישראליות הנסחרות בבורסות המרכזיות בארה"ב - נאסד"ק ובורסת ניו יורק - ובכלל זה חברות ישראליות אשר נרשמו ברישום כפול. חישוב המדד החל בתחילת 2015 ועמד על 1,000 נקודות ביום השקתו. משקל כל חברה נקבע בהתאם לשווי השוק שלה, אך לא יעלה על 10% מסך המדד. פרומתאוס ייעוץ כלכלי ומנהליה ביצעו בשנים האחרונות עבודות כלכליות לחברות הכלולות במדד. העבודה אינה מהווה ייעוץ ואין לראות בה תחליף לייעוץ השקעות

עוד כתבות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

וול סטריט / צילום: Shutterstock

העליות בוול סטריט מתחזקות: גוגל קופצת ביותר מ-9%

מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● עליות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח

חשד לפיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על נצח יהודה • בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה  ● כל העדכונים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • שני בני אדם נוספים נפצעו בתאונה

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן