גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תמר יסעור מונתה ליו"רית מעגל ידידי בת שבע

וגם: משה ברקת מחפש אקטוארים בצפון אמריקה

תמר יסעור וצבי זיו  / צילום: תמר מצפי
תמר יסעור וצבי זיו / צילום: תמר מצפי

ידידי וידידות להקת המחול בת שבע התכנסו ביום חמישי האחרון במרכז סוזן דלל בתל אביב, שם הם הוזמנו לקחת חלק כקהל בחזרה פתוחה של הלהקה, ליצירה החדשה של אוהד נהרין - 2019. בתום החזרות התקבצו המוזמנים על מנת להרים כוסית, ולא רק לקראת שנת 2020, אלא גם למינויה של תמר יסעור, לשעבר ראשת החטיבה לבנקאות דיגיטלית בבנק לאומי ובעברה מנכ"לית לאומי קארד, לתפקיד יו"רית מעגל ידידי בת שבע.

במסגרת זו תסייע יסעור להרחיב את מעגלי הידידים ותתמוך בגיוס הכספים להקמת קמפוס אמנויות ותרבות בנווה שאנן בתל אביב, מהלך שאותו מובילה להקת בת שבע יחד עם עיריית תל אביב לקראת אכלוס ב-2023. יסעור תפעל לצידה של דינה אלדור, מנכ"לית הלהקה. באורחים שבאו ליהנות מהמחול וגם לברך, היו איש העסקים דוד פורר, רעייתו מיכל והבת נילי; נחמה ויעקב בורק,  מייסד ושותף בקרן אוורגרין. נחמה בורק סיפרה ליסעור כי בעברה היא עשתה מבחני השמה לעבודה בבנק לאומי. עוד הגיע לאירוע, צבי זיו, יו"ר הוועד המנהל של הלהקה, ובעברו מנכ"ל בנק הפועלים; ואחרים.

יעקב ונחמה בורק / צילום: תמר מצפידוד, נילי ומיכל פורר / צילום: תמר מצפי

סיכון באי-ודאות: משה ברקת מחפש אקטוארים בצפון אמריקה 

בכנס השנתי של אגודת האקטוארים בישראל שנערך ביום חמישי האחרון בראשון לציון, השתתף משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. בין היתר סיפר ברקת לנוכחים ולנוכחות כי קיים ביקוש עצום לאקטוארים שעומדים בסטנדרטים הבינלאומיים מצד אחד, ובמקביל יש מצוקה של אקטוארים בכל השוק הישראלי. 

ברקת סיפר כי בשל מצוקה זו הוא נרשם למאגר אקטוארים בקנדה על מנת לעודד אקטוארים מצפון אמריקה להגיע לעבודה בישראל. 

יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ויו"ר איגוד חברות הביטוח, נזכר והוסיף כי "בראשית דרכי בענף הביטוח היו 15 אקטוארים. היום אנחנו לא יכולים בלעדיהם וצריכים עוד מוחות".

עוד בכנס, הודיעה נעמה חשמונאי, נשיאת אגודת האקטוארים, והאקטוארית הראשית של ביטוח ישיר, על פרישתה מתפקידה באגודה בתום שש שנים. את חשמונאי תחליף האקטוארית דפנה קאופמן.

נעמה חשמונאי ודפנה קאופמן / צילום: יניב כהןמשה ברקת ויאיר המבורגר  / צילום: יניב כהן

ארגון הדסה אינטרנשיונל גייס 9 מיליון דולר להקמת מרכז שיקום לנפגעי פעולות איבה

בשבוע שעבר נערך במיאמי אירוע גיוס כספים של ארגון הדסה אינטרנשיונל ישראל. את האירוע אירחו בביתם לינדסי וג'ואי שוטנשטיין, בנם של ג'ני וג'יי שוטנשטיין, בעלי רשת אמריקן איגל. המארחים אף תרמו מיליון דולר באירוע, כאשר סך התרומות הכולל הסתכם ב-9 מיליון דולר. סכום זה, כך על-פי העמותה, יוקדש להקמת מרכז שיקום לחיילים ולנפגעי פעולות איבה בהדסה הר הצופים בירושלים.

את האירוע הובילו השרה והח"כית לשעבר דליה איציק, המכהנת כיו"רית חבר הנאמנים, וראל גודמן, מנכ"ל הדסה אינטרנשיונל ישראל. באירוע השתתף גם ניר כספי, לשעבר לוחם השייטת ששרד פעולות קשות של היחידה, מבעלי רשת קפה לנדוור.

עוד השתתפו: אלן הרשקין, נשיאת ארגון נשות הדסה; הראל ויזל, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת פוקס, שחיבר בין הדסה אינטרנשיונל לשוטנשטיין; פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה; ד"ר תמר אלרם, מנכ"לית בית החולים הדסה הר הצופים;  רמי לוי, בעל השליטה ברמי לוי שיווק השקמה; יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים; חיים כצמן, בעל השליטה בגזית גלוב; האחים ואנשי העסקים ג'ו ורפי נקש; משה ליאון, ראש עיריית ירושלים; שרה אהרונסון, חברה בהדסה אינטרנשיונל; ואחרים. 

המרכז השיקומי החדש מיועד לכלול מחלקות שיקום מגוונות, לספק שירותים נלווים כמו פיזיותרפיה ויציע מגוון טיפולים במתכונת של אשפוז יום שיקומי. בנוסף, תופעל במרכז מערכת רובוטית לתרגול הליכה המאפשרת לטפל בפגיעות חוט שדרה.

רמי לוי / צילום: רעיה קוטרליוסי אבו וג'ו נקש / צילום: רעיה קוטרלהראל ויזל, ג'יי וג'ני שוטנשטיין, דליה איציק ושרה אהרונסון  / צילום: רעיה קוטרל

בסימן שילוב: מי הגיעו לאירוע ההתרמה של עמותת אלו"ט

אלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, ערכה בשבוע שעבר אירוע התרמה באולם סמולרש שבאוניברסיטת תל אביב, אליו הגיעו ידידי וידידות העמותה.

עמוס שפירא, יו"ר אלו"ט, והמנכ"ל יואב חפר, קיבלו את האורחות והאורחים, ומנחי האירוע, שעמד בסימן שילוב, היו מגישת "הצינור" שי-לי שינדלר, והעיתונאי בעל האוטיזם אורי יצחקי. כאשר שפירא עלה על הבמה הוא התקשה לקרוא את נאומו, ולשם כך נעזר בפנס הסמארטפון. "תמיד אהבתי את הסלולרי", הוא הפטיר בחיוך, ובכך אולי הזכיר את תקופתו כמנכ"ל סלקום. "כולנו יודעים שלפנינו עוד דרך ארוכה עד שהילדים והבוגרים שלנו יזכו ליחס הולם שמגיע לכל אדם ואזרח במדינה מתוקנת", אמר, "לא נשלים ולא נשקוט עד שכל בוגר עם אוטיזם יזכה למגורים, תעסוקה ומצוי יכולותיו כמו כל אזרח אחר, עד שכול ילד עם אוטיזם יאובחן ויזכה לטיפול מקצועי מהר ככל שרק אפשר; עד שכל ילד במערכת החינוך יזכה לחינוך המותאם לצרכיו; עד שכל ילד וכל בוגר יזכו ליחס והכלה מהציבור בישראל בכל מקום - באוטובוס, ברחוב, במסעדה, בתיאטרון ובגינות המשחקים".

התרגשו והגיעו: רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט; אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם; גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על; חיה ודוד גרנות, לשעבר מנכ"ל הבנק הבינלאומי; חלי לוי שפירא; רונית בן בסט - סמנכ"לית משאבי אנוש ב- Team8 וחברת המועצה הציבורית של אלו"ט; גלית צוקר, סמנכ"לית משאבי אנוש של סודה סטרים; ורבים אחרים.

דוד גרנות, עמוס וחלי שפירא וחיה גרנות / צילום: דרור סיתהכלאבי בן אסאייג ויואב חפר / צילום: דרור סיתהכל

עוד כתבות

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל