ראש ממשלת פינלנד החדשה, סאנה מארין, תהפוך למנהיגת המדינה הצעירה ביותר בעולם, לאחר שנבחרה בסוף השבוע לעמוד בראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הפינית בגיל 34 בלבד. מארין כיהנה עד כה כשרת התחבורה במדינה הסקנדיבית ותחליף בתפקיד את אנטי רינה (57), שכיהן כראש הממשלה מטעם המפלגה מאז יוני. הבחירה במארין הופכת את קואליציית המרכז-שמאל השולטת במדינה לכזו המונהגת על ידי חמש פוליטיקאיות. בעבר מונו ראשי מדינה גברים צעירים יותר ברחבי העולם, ביניהם סבסטיאן קורץ, שהפך לקאנצלר אוסטריה בגיל 31 בלבד.

"מעולם לא חשבתי על הגיל או המגדר שלי", אמרה מארין לתקשורת במדינה אחרי הבחירה בה, "מה שחשבתי עליו הוא הסיבות שבגלל נכנסתי לפוליטיקה לראשונה, שהן הסיבות שבגללן גם זכינו באמון האלקטורט". מפלגתה זכתה ב-18% מהקולות בבחירות שהתקיימו באפריל האחרון - הגדולה ביותר בפרלמנט הפיני - והקימה קואליציה עם ארבע מפלגות אחרות, שכולן מונהגות על ידי נשים. מצבן של מפלגות הקואליציה בסקרים מאז הבחירות הידרדר, והמפלגה הפופולרית ביותר נכון לסקרים האחרונים, עם 23% מהקולות, היא מפלגת הימין המתנגדת להגירה "הפינים".

מארין היא כוכבת פוליטית בפינלנד, ומונתה לעמוד בראש העיר טמפרה כבר בגיל 27. ה"גרדיאן" דיווח כי אחת הסוגיות הראשונות עמן תצטרף להתמודד הן שביתות של חברות גדולות במשק, בעקבות כשלון המגעים עד כה במשא ומתן הקיבוצי בתיווך הממשלה בין איגודי המעסיקים לאיגודי העובדים. כ-100 אלף עובדים צפויים להתחיל בשביתה בת שלושה ימים היום. מארין צפויה להישבע אמונים ולהתמנות רשמית לראשת הממשלה של פינלנד מחר.