גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכירו את הישראלית הבכירה שעוזרת לגוגל בזירת המאבק החמה ביותר של ענקיות הטכנולוגיה

חן גולדברג אחראית על פלטפורמת הדגל החדשה של גוגל קלאוד, שמנהלת לארגונים את המידע שלהם בעננים השונים ובשרתים הפיזיים ● בראיון ל"גלובס" היא מספרת על הטכנולוגיות מאחורי אסטרטגיית הענן של גוגל: "מכירים בכך שלא כל החדשנות תהיה בענן"

חן גולדברג, מנהלת הנדסה בגוגל / צילום: תומר פולטין
חן גולדברג, מנהלת הנדסה בגוגל / צילום: תומר פולטין

שוק הענן הוא זירת המאבק החמה ביותר של ענקיות הטכנולוגיה. למרות ניסיונות שונים לפרוץ לשוק תשתיות הענן, גוגל השתרכה ועדיין משתרכת מאחורי הדואופול של אמזון ומיקרוסופט. אמזון היא השחקנית הגדולה ביותר, ולפי חברת המחקר האמריקאית Canalys היא מחזיקה ב-33% מהשוק נכון לרבעון השלישי של 2019. אחריה מיקרוסופט, שמצליחה לשמור על שליטתה בקרב לקוחות ארגוניים גדולים (אנטרפרייז) ומחזיקה בכ-17% מהשוק. גוגל קלאוד נמצאת במקום השלישי עם פחות מ-7% משוק תשתיות הענן העולמי. עם זאת, מדובר בעלייה ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה - אז החזיקה גוגל ב-5.6% בלבד.

השנה הציגה גוגל את הניסיון האחרון שלה להשיג דריסת רגל בשוק הענן: פלטפורמת הדגל החדשה שלה אנת'וס (Anthos). מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי הציג בעצמו את המערכת בכנס הענן של החברה שהתקיים באפריל השנה, דבר שיכול לרמז על חשיבותה של הפלטפורמה ושל אסטרטגיה של סביבה מרובת עננים וענן היברידי (שילוב של עננים ושרתים מקומיים) שהיא מובילה עבור גוגל. מנכ"ל גוגל קלאוד, תומאס קוריאן, הוא שעומד מאחורי הפלטפורמה שמאפשרת לנהל עומסי עבודה בכל מקום - בין אם בשרת מקומי, בענן פרטי או בענן ציבורי של כל אחת מספקיות הענן הקיימות בשוק, ולהביא את יכולות מחשוב הענן גם לשרתים מקומיים (on-premise). קוריאן מקווה שאנת'וס תסייע להפוך את גוגל למעין מרכז בקרה של שוק הענן.

את הפרויקט השאפתני הזה מובילה הישראלית חן גולדברג. במסגרת תפקידה כמנהלת ההנדסה של אנת'וס, היא אחראית גם על פרויקט הקוד הפתוח של גוגל, קוברנטיס (Kubernetes, הסבר בהמשך) העומד בבסיס אנת'וס, ומנהלת מאות אנשי פיתוח. בראיון ל"גלובס" היא מספרת על הדרך המקצועית שעשתה עד לתפקידה הנוכחי, על הניהול של מאות אנשי פיתוח ועל הטכנולוגיות שעומדות מאחורי אסטרטגיית הענן של החברה. לאורך הראיון נמנעה גולדברג ממענה לשאלות בנושאים כמו שליטת הענקיות בשוק הענן והתחרות ביניהן, והסבירה שהיא עוסקת בתחומים טכנולוגיים ולא עסקיים.

"בתור מנהלת פיתוח אני משקיעה הרבה בלדבר על החשיבות של גיוון, ועל כך שצוות מצליח כולל אנשים מגוונים. גם הלקוחות שלנו מגיעים מכל מקום, ואם אפשר להביא את הפרספקטיבות המרובות הללו לצוות שבונה את הפתרונות, הם יהיו טובים יותר", מספרת גולדברג. "התחלתי את הקריירה שלי בממר"ם ואחרי זה ניהלתי קבוצה בחברת קסור טכנולוגיות שסיפקה שירותים לארגונים. אחר כך הגעתי ל-HP דרך מרקורי לשעבר ופיתחתי שם תוכנה לארגונים, בהתחלה לשרתים מקומיים ואחר כך בענן. זה נתן לי המון פרספקטיבות שונות: של אינטגרטור מערכות, של משווק תוכנה ושל הארגון עצמו". את הגישות הללו היא מנצלת כדי להבין טוב יותר את שוק הענן, ואת הצרכים השונים שקיימים בו.

אילו צרכים אתם מזהים בשוק?

"הרבה מאוד לקוחות עובדים היום בסביבה מרובת עננים, כי הם רכשו חברה אחרת שעבדה עם תשתית אחרת או כי צוותי הפיתוח קיבלו חופש לבחור סביבת עבודה. וזה אומר שהסרבול של ניהול הסביבות האלה נופל על צוותי ה-IT - לכל אחת מהסביבות הללו בנפרד. גוגל מאפשרת ניהול בצורה זהה של כל הסביבות האלה, ואת הגמישות להעביר צוותים בין סביבות. אנחנו גם מכירים בכך שלא כל החדשנות תהיה בענן. סקר של חברת הייעוץ מקינזי מיולי 2019 מראה ש-75% מהתאגידים הבינוניים והגדולים מתכננים שתהיה להם אסטרטגיית ענן היברידי", אומרת גולדברג.

אמזון מובילה את שוק הענן העולמי

לא תומכים רק בענן של גוגל

מחשוב הענן, ובמרכזו הענן הציבורי, משמעו ביטול התלות במחשבים ובשרתים הפיזיים, שעליהם בונים ומריצים אפליקציות בדרך כלל. כך לא צריך להסתפק במהירות ובמחשוב של הציוד הפיזי, וניתן להשתמש בכוחות מחשוב של מרכזי נתונים ענקיים שמוקמים על ידי ספקיות הענן. מחשוב הענן המודרני התחיל עם פלטפורמת הענן הציבורית של AWS ב-2006 והמשיך עם פתיחת הפלטפורמות של גוגל ב-2008 ושל מיקרוסופט ב-2010. הן מאפשרות להקצות משאבים לאפליקציות מסוימות בלי השקעה ושינוי של משאבים פיזיים, אלא בלחיצת כפתור בלבד.

פלטפורמות כאלה הן שמאפשרות את קיומן של אפליקציות מודרניות הכוללות עיבוד כמויות גדולות של נתונים, ביצוע חישובים מורכבים והרצה של אלגוריתמים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה. דוגמאות לכך הן תיאומים בין כמויות גדולות של נהגים ונוסעים תוך התחשבות בתנאי הכביש, כמו של אובר, או מנועי המלצות המבוססים על ניתוח טעמם האישי של מיליוני אנשים, כמו זה של ספוטיפיי. עבור אפליקציות כאלה נדרשים משאבי מחשוב אדירים וגם גמישות במשאבים הללו - שאותם שירותי הענן יכולים להציע.

מחשוב הענן יצר מהפכה באופן בו נבנות ופועלות אפליקציות והפך למוסכמה גורפת בעולם הטכנולוגיה ומעבר לו. כעת, באמצע העשור השני של הענן, תפיסת ההתקדמות הלינארית משרתים מקומיים לשרתי ענן התחילה להתערער. העובדה כי בשוק הענן שולטות שתי ספקיות מרכזיות יצרה ללקוחות שירותי הענן תלות בספקיות בודדות שמציעות שירות יקר. לכן, למרות שמדובר בשוק מצומצם הוא עדיין מבוזר יחסית. חברות בוחרות לרוב לחלק את הביצים שלהן בין כמה סלים ומשתמשות ביותר מספקית ענן אחת וגם בשרתים מקומיים, ולעתים אף בונות ענן פרטי משלהן לחלק מהצרכים. חברות גם רוצות עדיין לשמור את המידע הרגיש שלהן בשרתים פיזיים. כך יוצא שארגונים מחזיקים ומנהלים אפליקציות ונתונים על גבי מספר פלטפורמות שונות במקביל.

כעת, עם פלטפורמת הענן ההיברידי שלה, גוגל רוצה לאפשר ללקוחותיה לקבל את יתרונות המחשוב והענן ואת היכולת לבצע חישובים מורכבים בכל מקום בו נמצאים הנתונים, כולל בשרתים המקומיים. "אנחנו פונים לקהל הלקוחות הזה ואומרים להם - אנחנו רוצים לעבוד איתכם בקצב שלכם ועם הדרישות שלכם. אם בסוף הם יעברו לענן זה יותר טוב מבחינת רמת השירותים שאנחנו יכולים לתת, אבל אנחנו לא תומכים רק בענן וגם לא רק בענן שלנו - אנחנו תומכים גם בעננים האחרים". עם זאת, התמיכה בעננים של ספקיות ענן אחרות היא מוגבלת. בתור ספקית ענן, גוגל תמיד תהיה מוגבלת מבחינת יכולות הניהול שהיא יכולה לתת כשזה מגיע לעומסי עבודה שנמצאים אצל ספקיות הענן המתחרות.

את יכולה לתת דוגמה למקרה בו חברה תעדיף לשלב שימוש בכמה עננים או בענן ובשרת מקומי?

"באופן כללי בלמידת מכונה, אם אני רוצה לתת ללקוחות שלי תוצאות מיידיות, אני אשתמש במודל שאימנתי בענן - אבל אשתמש בו באופן מקומי. מבחינת גופים כמו בנקים, שירותי ביטוח וגם בריאות, הם הרבה פעמים כפופים לרגולציה שמונעת מהם להעביר מידע והם רוצים לשמור אותו במערכות שלהם. באירופה אנחנו רואים רגולציה שדורשת לשמור את המידע בדאטה סנטר ספציפי במדינה ספציפית".

הגדרת החוקים במקום מרכזי

לאורך השנים עלו חששות כי רמת האבטחה של פלטפורמות הענן הציבורי נמוכה מזו של שרת מקומי, אך בכל הנוגע לשימושים אזרחיים מרבית החששות הופרכו. כעת קיימים חששות בנוגע לביזור של עומסי העבודה בין סביבות שונות ובקונטיינרים (טכנולוגיה שמאפשרת ליישומים ולתוכנות לרוץ באופן מבודד גם במעבר בין שרתים שונים). "הצורך לאבטח מידע בצורה שונה לכל אחת מהסביבות הוא קשה לא רק מבחינת עלויות וסרבול, אלא גם מבחינת סיכונים. אנחנו רואים שצוותי אבטחת מידע מהססים להוסיף סביבות עבודה וליצור סרבול, כי זה אומר שיש להם עוד סביבה שהם צריכים להגן עליה", אומרת גולדברג. "מכיוון שאנחנו נותנים סביבה משותפת לניהול, זה אומר שאפשר להגדיר את החוקים שלה במקום מרכזי, ושמדיניות האבטחה הזו תיאכף בכל הסביבות האלה בצורה אחידה. צוות אבטחת המידע יוכל לראות את כל המידע וההתראות מכל הסביבות במקום אחד.

"אנחנו כבר חווים עם אנת'וס עניין בקרב אלפי לקוחות והרבה שמות גדולים, כי הם רואים שיש פה פתרון שבאמת עונה לצרכים שלהם ועוזר להם לעמוד ביעדים שלהם. לאחרונה הכרזנו על השקעה בתשתיות ענן של כמה וכמה מיליארדים כדי לבנות עוד דאטה סנטרים", אומרת גולדברג. גוגל הייתה הראשונה להכריז על פלטפורמה כמו אנת'וס כבר לפני שנתיים, ולא חזרה על הטעות שעשתה כשאיחרה להיכנס לשוק הענן התאגידי. עם זאת, חודשים ספורים אחרי הכרזתה של גוגל על זמינות הפלטפורמה שלה, הכריזה מיקרוסופט על פלטפורמת משלה לענן היברידי ולסביבה מרובת עננים בשם Azure Arc.

גם אמזון, ששולטת בשוק תשתיות הענן, עובדת על פלטפורמה דומה בשם AWS Outposts, עליה הכריזה לפני שנה. לפי דיווח ב"ביזנס אינסיידר", הנטייה של אמזון לעבר אסטרטגיה של ענן היברידי וסביבה מרובת עננים הובילה את החברה לבטל את האיסור על השימוש במילים הללו על ידי הדוברים בכנס Re:invent שערכה בשבוע שעבר (ראו תיבה). גם חברות שאינן ספקיות בעצמן מתחרות במרוץ להפוך למערכת המרכזית שתנהל את עומסי העבודה המבוזרים.

איך אנת'וס יכול לעזור לגוגל בתחרות מול ספקיות הענן הגדולות?

"הטכנולוגיה בבסיס של אנת'וס נמצאת בבנייה כבר המון המון שנים, וההצלחה שלנו הייתה בכך שזיהינו כבר בשלב מוקדם את המגמה של קונטיינרים. הם זכו להצלחה כי הם מאפשרים למפתחים לעבוד בצורה מאוד מהירה, ולעשות שינויים בסביבת הפיתוח בצורה קלה".

קוברנטיס, אותו ייסדה גוגל עצמה, הוא אחד הפרויקטים הפופולריים של זמננו בקוד פתוח. מדובר במסגרת עבודה שמיועדת לניהול מערכות מבוזרות של קונטיינרים. סקר של חברת התוכנה StackRox מצא כי 86% מאנשי ה-IT שהשתתפו בסקר השתמשו בקוברנטיס לניהול הקונטיינרים שלהם באביב 2019, לעומת 57% בסתיו 2018. בעבר היה נהוג להשתמש במכונות וירטואליות על מנת להריץ אפליקציות שונות על שרת אחד מבלי שיפריעו זו לזו. עם זאת, הרצה של מכונה וירטואלית עם מערכת הפעלה שלמה עבור כל אפליקציה, היא בזבזנית במשאבים. לכן, בשנים האחרונות נכנסים לשימוש רחב יותר ויותר הקונטיינרים, שהם חסכוניים יותר: הם יוצרים הפרדה בין היישומים, כאילו כל יישום הוא היחיד שרץ באותה מערכת הפעלה - גם אם רצים עליה מאות יישומים במקביל.

"לנהל פרויקט קוד פתוח זה אתגר חדש בפני עצמו כי יש תרומה של קוד מהרבה מאוד קבוצות, ואין סמכות על כל צוותי הפיתוח. כשהצטרפתי לגוגל לפני ארבע שנים קוברנטיס עוד היה בחיתוליו, ואנחנו מאוד גאים שצלחנו לבנות לקוברנטיס קהילה ששומרת על סטנדרטים גבוהים של קוד", מספרת גולדברג.

היום הקונטיינרים הפכו לארכיטקטורה פופולרית, ומנוע הקוברנטיס של גוגל עומד בבסיס אסטרטגיית הענן של החברה. בתור מייסדת פרויקט הקוד הפתוח קוברנטיס, גוגל גם הייתה הראשונה שאימצה את הקונטיינרים עם פלטפורמת קוברנטיס משלה. כיום גם לאמזון ומיקרוסופט יש מערכות כאלו, אך גוגל עדיין נחשבת מובילה בתחום זה. עם זאת, אנת'וס עדיין לא מושלמת ויכולות חדשות נוספות לה כל הזמן.

חקירת הגבלים עסקיים נגד גוגל

בתחילת החודש פורסם כי נפתחה חקירת הגבלים עסקיים בבריטניה נגד גוגל בשל רכישתה של חברת המודיעין העסקי לוקר (Looker) תמורת 2.6 מיליארד דולר. לוקר פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לדמות ולנתח נתונים ממקורות שונים ובהם כל פלטפורמות הענן המשמעותיות - של אמזון, מיקרוסופט וגוגל. גוגל הכריזה על התוספת של לוקר לפלטפורמת אנת'וס ביוני, ומאז היא מעוררת את חששות הרגולטורים משום שהיא צפויה לתרום להתחזקותה של גוגל בשוק הענן הריכוזי גם ככה, ולמחוק את לוקר כמתחרה.

לוקר היא רק אחת מבין שורה של רכישות שנועדו לחזק את אנת'וס במרוץ של גוגל להדביק את המתחרות שסביבה. האחרונה שברכישות היא CloudSimple, שפיתחה טכנולוגיה שנועדה להעביר נתונים משרתים מקומיים לענן הציבורי. רכישה נוספת בכיוון הזה היא ולוסטרטה הישראלית, אותה רכשה גוגל בשנה שעברה. החברה פיתחה פלטפורמת ענן היברידי משלה, שאפשרה לארגונים להזרים מידע ולהעביר אפליקציות משרתים מקומיים לענן בזמן אמת. החברה פיתחה אז טכנולוגיה שמסוגלת להעביר עומסי עבודה בין מכונות וירטואליות שונות. בין היכולות שפיתחה החברה מאז נרכשה נמצאת גם היכולת להמיר אפליקציות שרצות במכונות וירטואליות לקונטיינרים. מאז הרכישה יכולות העברת הנתונים של החברה בין עננים או משרתים פיזיים לענן וכן יכולותיה בתחום הקונטיינרים הפכו למרכזיות בפלטפורמת אנת'וס.

צעד נוסף שגוגל עושה כדי לנסות ולמצב את אנת'וס כפלטפורמה משמעותית הוא שיתופי פעולה משמעותיים. גוגל ידועה דווקא בתור שחקנית תחרותית, אך הפעם, עם אנת'וס, היא הולכת אחרי אותם השותפים שכבר הכריזו שיתמכו בפלטפורמות הענן ההיברידי של מיקרוסופט ואמזון. יותר מ-12 ספקיות תוכנה עצמאיות הודיעו שהן תומכות באנת'וס עם השקתה, בהן סיסקו, VMWare ו-Netapp. "מאוד חשוב לנו ליצור אקוסיסטם של פתרונות משלימים. אנחנו משקיעים בפלטפורמה שמאפשרת מאוד בקלות לעשות אינטגרציה. מאז שהפלטפורמה הושקה ועד היום יש לנו מעל 40 שותפים שמייצרים פתרונות משלימים לפלטפורמה", אומרת גולדברג. "מאוד כיף לי להגיע לישראל בהקשר הזה כי יש המון סטארט-אפים שעושים אינטגרציה גם לקוברנטיס וגם לאנת'וס". 

אמזון מפסיקה להתעלם מהמילה האסורה

בשבוע שעבר נערך בלאס וגאס הכנס הגדול והחשוב ביותר בתחום הענן - Re:invent של AWS, פעילות הענן של אמזון. האירוע היה מפגן כוח ענק בו הכריזה אמזון עשרות הכרזות מול 65 אלף האורחים, שכוללים לקוחות של AWS, סטארט-אפים שמציעים שירותי ענן, משקיעי הון סיכון ואחרים.

לצד הכרזות על שיפור התשתיות, מנכ"ל AWS אנדי ג'סי אמר מעל במת האירוע שבחברה מתכוונים להשקיע במספר טכנולוגיות, בהן בינה מלאכותית ולמידת מכונה ומחשוב קצה. הרעיון הוא להעביר את יכולות המחשוב מהתשתית של אמזון אל נקודות הקצה בעסקים עצמם - דבר שלא מתאפשר בענן הקלאסי.

אמזון אמנם מובילה את שוק הענן, אך השינויים האלה מגיעים לאחר שנה בה נתח שוק מחשוב הענן של מיקרוסופט וגוגל גדל, בעוד שזה של אמזון נשאר במקום. השתיים צומחות בין היתר באמצעות אסטרטגיות של מולטי והייבריד קלאוד, שתי מילים ש-AWS אסרה על משתתפי Re:Invent להזכיר בשנים הקודמות. השנה, אמזון ביטלה את האיסור הזה.

למרות הסלידה מהמושג "ענן היברידי", אמזון הציגה מספר הצעות חדשות לעסקים שמאפשרות להביא את יכולות הענן למחשוב המקומי (on-premise).

אחת מהן נקראת "Outposts" והיא רכיב חומרה של AWS שמביא את יכולות הענן של החברה לשרתים מקומיים. הוא אף עושה שימוש בלוח הבקרה של AWS, שמשמש לניהול עומסי עבודה בענן לשם השליטה על עומסי העבודה המקומיים. כך הלקוחות מקבלים חוויה של הענן - בלי להעביר את הנתונים לענן.

חן גולדברג: מנהלת הנדסה בגוגל קלאוד, אחראית על אנת'וס וקוברנטיס, מערכת קוד פתוח שפיתחה גוגל • בת 39, נשואה ואם לשלושה ילדים, ומתגוררת בסאניווייל, קליפורניה • בעלת תואר ראשון בניהול ומדעי המחשב ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה הפתוחה • לפני תפקידה בגוגל שימשה כמנהלת הנדסה של ענן ואוטומציה בחברת HP • גולדברג היא שף קינוחים מוסמכת, אך מספרת כי לצערה עיקר האפייה שלה היום היא עוגות שוקולד עם סוכריות צבעוניות לימי הולדת

עוד כתבות

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

נעילה ירוקה באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע ● מדד שנגחאי עלה ב-1%

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם