גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דרמה במשטרה: כתב האישום נגד תת-ניצב גיא ניר יבוטל

לאחר סאגה משפטית של ארבע שנים, המשטרה הציעה לתת-ניצב גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין לשעבר, ועוזרתו דאז, רפ"ק צ', למחוק את כל סעיפי האישום נגדם, שמייחסים להם התנהגות שאינה הולמת שוטר

תת-ניצב גיא ניר / צילום: גלובס
תת-ניצב גיא ניר / צילום: גלובס

לאחר סאגה משפטית של ארבע שנים, המשטרה החליטה לחזור בה מכל הסעיפים של כתב האישום המשמעתי שהוגש נגד תת-ניצב גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין לשעבר, ועוזרתו דאז, רב-פקד צ'.

ל"גלובס" נודע כי במהלך הדיון בבית הדין למשמעת בחודש שעבר, הציע ראש ההרכב, השופט חנן אפרתי, כי בין היתר בשל התמשכות ההליך ועינוי הדין לנאשמים, התיק יופנה לגישור אצל נשיאת בית הדין לערעורים של בית הדין למשמעת לצורך סיום ההליך בהסכמה.

בהמשך להצעת השופט אפרתי, המשטרה פנתה והציעה לסנגורי הנאשמים לסגור את ההליך כולו בהסכמה ובמחיקה מוחלטת של כל סעיפי האישום נגדם. על-פי המתווה, שתוכנו הועבר ללשכת השר לביטחון פנים והגיע לידי "גלובס", המשטרה תחזור בה מכל סעיפי האישום נגד השניים. רב-פקד צ' תמשיך לכהן במשטרה כפי שהיא עושה גם בימים אלה, ואילו תת-ניצב ניר יפרוש בספטמבר 2020 לאחר שירות של 30 שנות שירות במשטרה.

לדברי גורמים המצויים בפרטים, ניר אף דרש ונענה בהסכמה עקרונית לקבל החזר עבור ההוצאות המשפטיות של שכר-טרחת עורך דינו איציק כהן.

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות המלצת בית הדין למשמעת לבצע הליך גישור בעניינו של הקצין, בימים אלה נבחנת האפשרות לסיים את העסקתו של תת-ניצב ניר במשטרת ישראל, ובמקביל אף נבחנת סוגיית ההליך המשמעתי המתנהל נגדו. טרם התקבלה החלטה בעניין".

מאבקים מול אלשיך

תחילת הפרשה בשלהי שנת 2015. ערב קידומו של תת-ניצב גיא ניר לדרגת ניצב, נשלפו מכתבים אנונימיים נגד ניר ועוזרתו דאז, רב-פקד צ'. במכתבים נטען לקשרים אישיים פסולים בין השניים, אווירה לא נעימה וטענות נוספות.

מדובר במכתבים אשר נשלחו שנתיים לפני כן אל מח"ש, אשר בדקה את המכתבים לעומק והחליטה כי אין בטענות אלה דבר או עילה לפתיחה בחקירה. אולם עם בחירתו של רוני אלשיך לתפקיד המפכ"ל, חודשים רבים לאחר מכן, הוא הורה לשלוף את המכתבים מהארכיון ומינה את ניצב דוד ביתן לקצין בודק בעניינם של ניר ורב-פקד צ'.

עורכי דינם של השניים טענו בבית הדין כי המכתבים היוו את העילה לצאת למסע דיג שסופו כתב אישום משמעתי ותקדימי שכמותו מעולם לא הוגש במשטרת ישראל, וכי דבר מהכתוב במכתבים לא מצא את מקומו בכתב האישום.

בדצמבר 2015, מיד עם כניסתו לתפקיד, הודיע מפכ"ל המשטרה דאז אלשיך כי החליט להוציא את תת-ניצב גיא ניר לחופשה כפויה, בשל חשדות לעבירות משמעת מצדו ומצד פקודתו רב-פקד צ'. כתב האישום מייחס לקצינים התנהגות שאינה הולמת שוטר, בכך שעל-פי הנטען תת-ניצב ניר שהה מספר רב של פעמים בביתה של רב-פקד צ' הכפופה לו, וכן השניים לא הקפידו על החתמת כרטיס נוכחות ביחידות המשטרה בהן מותקן שעון נוכחות, ובכך פעלו בניגוד לנוהל מערכת נוכחות. נגד רב-פקד צ' הוגש אישום נוסף בגין כך שהתעכבה בביצוע בדיקת פוליגרף תקופתית וכן בעקבות מספר פעמים בהם דיברה בצורה לא נאותה לשוטרים אחרים.

השניים, מצוידים במסמכים ובהקלטות של בכירים במח"ש, טענו לכל אורך הדרך כי המפכ"ל דאז אלשיך תפר להם תיק, יחד עם שני הניצבים מני יצחקי ורוני ריטמן, ובאמצעות הקצין הבודק ניצב דוד ביתן. המפכ"ל אף ניסה להוביל לפיטוריו של תת-ניצב ניר, אולם בעקבות מאבקים משפטיים, הוא נותר במשטרה אך בחופשה הכפויה. רפ "ק צ' לא הוצאה לחופשה כפויה, אך הועברה מתפקידה בחטיבת המודיעין באמצעות הודעת SMS ונאלצה לעתור לבית המשפט כדי לקבל תפקיד ראוי אחר.

לפני שנתיים וחצי הוגש בפועל כתב האישום נגד השניים, יום לאחר שרפ" ק צ' הגישה תביעת דיבה נגד אלשיך. התביעה גייסה לניהול תיק הדגל של אלשיך שלושה קצינים בדרגת רב-פקד, וההליך התנהל בפני הרכב של שלושה שופטים בבית הדין למשמעת. אולם למרות הזמן הרב שחלף ועינוי הדין שנגרם לשניים, התיק נמצא עדיין בחיתוליו.

עד כה התקיימו מתחילת ההליך רק כ-20 דיונים בלבד. בפרשת התביעה, הנמצאת בראשיתה, העידו עד כה חמישה עדים מתוך 36 עדי התביעה. פרשת ההגנה אמורה אף היא לכלול כ-40 עדים, ביניהם שורת קצינים בכירים בהווה ובדימוס, בהם מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך, ראש אגף החקירות והמודיעין לשעבר ניצב מני יצחקי, ראש אגף משאבי אנוש לשעבר, ניצב גילה גזיאל וראש מח"ש לשעבר אורי כרמל.

אלא שלכתב האישום יש עלויות כלכליות כבדות במיוחד, בוודאי עבור ניהול תיק משמעתי אשר מייחס לקצינים עבירות משמעת קלות וחלקן תקדימיות. כאמור, את התיק ליוו מזה כארבע שנים לא פחות משלושה תובעים משטרתיים בכירים, כל אחד מהם משפטן בדרגת רב-פקד. לטענת גורמים הבקיאים בפרשה, שלושת הקצינים המשפטנים השקיעו את עיקר זמנם בתיק הזה, אשר נחשב בעיני אלשיך תיק דגל, ולא עסקו כמעט בתיקים נוספים מלבדו. שכר משפטנים בדרגת רב-פקד בשנים אלה עמד על ממוצע של 26 אלף שקל בחודש, לא כולל הטבות נוספות. עלות מעביד לחודש עומדת על כ-33 אלף שקל לרב-פקד. יוצא אם כן שעלות שכרם של שלושת התובעים בתקופת ניהול ההליך המשמעתי הסתכם עד כה בכ-4 מיליון שקל.

מלבד זאת, באופן נדיר ישבו בבית הדין למשמעת שלושה שופטים, ולא שופט אחד כמקובל בתיקים אלה. אלא שבמרוצת הזמן ההרכב פרש והוחלף פעמיים. לטענת משטרת ישראל, עלות שכרם של השופטים בבית הדין למשמעת הוא נמוך ועומד על פי תקנות המשטרה על 780 שקל בלבד ליום דיונים לכל שופט. עד כה שכרם הסתכם ב-50 אלף שקל.

כמו בכל הליך שיפוטי, הדיונים מוקלדים על-ידי קלדנית, אולם בתיק זה, בשל רגישותו והחשיבות הגבוהה שנתן לו אלשיך, הוחלט במקביל אף להקליטו ולהעביר את ההקלטות לידי חברת תמלול אזרחית. במשטרה סירבו למסור מה יעלות התמלול, אולם ההערכה היא כי מדובר על עשרות אלפי שקלים נוספים.

אולם עיקר הכסף הולך למימון עלויות השכר של תת-ניצב ניר, שמרוויח למעלה מ-50 אלף שקל לחודש ורכב צמוד. עלות שכרו לאורך שנים הצטברה לכמעט 3.5 מיליון שקל, בזמן שהוא נמצא בחופשה. במספר רב של פעמים ביקש תת-ניצב ניר לחזור ולשרת בשירות פעיל אך סורב על-ידי המפכ"ל. ניר אף עתר למטרה זו ארבע פעמים לבית המשפט, אך המשטרה מצידה טענה כי יש להמתין לסיום ההליך המשמעתי.

ראש ההרכב הקודם, סגן נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר, השופט עודד מודריק, התבטא במהלך הדיונים ואמר כי לדעתו מדובר בבזבוז משאבים והפרזה בחומרת המעשים המיוחסים לשניים. על אחד האישומים נגד רב-פקד צ' אמר מודריק כי מדובר בסעיף תמוה שמוזר שהמשטרה מתעקשת להגיש בגינו כתב אישום, בעניין סעיף העוסק באיחור במילוי שאלון בדיקה ביטחונית חוזרת, התבטא השופט כי הוא "...מציב סימן שאלה על הטעם להגשת סעיף האישום".

אודות הסעיף השלישי, שעניינו התבטאות שאינה נאותה כלפי קולגה, אמר מודריק כי נראה שהתביעה חיפשה מן היקב ומן הגורן כדי לגבש את האישום והמליץ לתביעה לחשב מסלול מחדש.

בהמשך פרש מודריק מתפקיד אב בית הדין המשמעתי של המשטרה בתיק זה, לאחר שקיבל על עצמו את הייצוג המשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לטענת המשטרה, המשך ניהול התיק על-ידו היה מציב אותו בניגוד עניינים, זאת בשל העובדה כי הניצבים ריטמן ויצחקי, שניהלו את חקירות נתניהו, צפויים להעיד בתיק המשמעתי.

ההצעה כעת לחזור לחלוטין מכתב האישום, מעלה תהייה על כנות כתב האישום מלכתחילה ועל המשאבים הרבים שהושקעו בניהולו.

עו"ד איציק כהן, המייצג את תת-ניצב ניר, מסר בתגובה: "תת-ניצב ניר טען מהיום הראשון בו נפתחה נגדו חקירת קצין הבודק, לפני ארבע שנים, כי לא ביצע כל עבירה משמעתית, ונלחם בהליך ארוך למעלה משנתיים להוכיח את חפותו. התוצאה אליה הגיעה המשטרה לא הפתיעה אותנו, ואנחנו שמחים שהשכל הישר ניצח, גם אם באיחור ניכר. עם זאת, על העוול שנגרם לתת-ניצב ניר, קצין מצטיין בארגון, במשך ארבע השנים האחרונות, אי-אפשר לסלוח".

רב-פקד צ' הייתה קורבן לעבירות מין מצד ניצב רוני ריטמן

רפ" ק צ' נאלצת בנוסף להתמודד עם סיפור אישי קשה, לאחר שהעידה כי הייתה קורבן לעבירות מין כאשר הוטרדה מינית על-ידי ניצב רוני ריטמן, אשר מח"ש המליצו להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות אלה. לאחר מאבק עיקש שניהלה בבג"ץ נגד החלטתו של אלשיך להשאיר את ריטמן בתפקידו כמפקד להב 433, נכפה על המפכ"ל אלשיך, שגיבה את ריטמן, לנקוט נגדו צעדים משמעתיים, אך הוא הסתפק בנזיפה. בחודש מאי 2018, בעקבות התערבות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הודיע ריטמן על פרישתו מהמשטרה.

לאחרונה שלח איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית מכתב חריף במיוחד לממלא-מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הקורא לו לבטל את כתב האישום נגד רב-פקד צ'. לטענת האיגוד, המשטרה השקיעה "משאבים עצומים ובלתי פרופורציונליים... לניהול קובלנה משמעתית זניחה לכל הדעות נגד מי שכל חטאה היה שסבלה מהטרדה מינית מצד ניצב במשטרה ובאומץ רב העזה להעיד על כך".

במכתב נטען כי "מאז מילאה רב-פקד צ' את חובתה האזרחית ומסרה את עדותה במח"ש נגד ניצב ריטמן, כאמור בניגוד לרצונה ואך מאחר שנדרשה לעשות כן, היא חווה מסכת ארוכה ומשפילה של רדיפות, התנכלויות, רמיסה והוקעה כללית על-ידי משטרת ישראל והעומדים בראשה".

את מכתב מסיים האיגוד באמירה כי צ' הפכה שעיר לעזאזל של המערכת. "אין ספק כי הגיעה העת לשים קץ למסכת הייסורים שעוברת רב-פקד צ' מצד מקום עבודתה והעומדים בראשו, בין היתר על-ידי ביטול הקובלנה המשמעתית נגדה. לפיכך, אנו קוראות לך להורות באופן מיידי על ביטול הקובלנה המשמעתית נגד רב-פקד צ', אשר הפכה שעיר לעזאזל של המערכת".

עוד כתבות

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים